Julistavat Kristusta epäpuhtaalla sydämellä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Julistavat Kristusta epäpuhtaalla sydämellä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 17:55

Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. (Fil.1:15-18)


Aloin tänään miettimään tätä kohtaa joka on minusta tosi erikoinen. Minusta on käsittämätöntä, että jotkut julistavat Kristusta kateudesta, riidan halusta, itsekkyydestä, ja epäpuhtaalla mielellä, koska Kristuksen julistamisesta ei saa minkäänlaista etuoikeutta juuri missään mielessä, mutta vaikeuksia saa sitäkin enemmän. Jakeesta 18 ilmenee vielä, että nuo julistivat sinänsä oikeaa sanomaa Kristuksesta, sillä eihän muuten Paavali olisi iloinnut siitä.

Minkälaisia ajatuksia tämä herättää? Voiko tänäkin päivänä olla sellaisia, jotka julistavat Kristusta tuollain väärillä motiiveilla? Ja jos on, niin miksi ja mitä hän siitä hyötyy?
Herman
 

Re: Julistavat Kristusta epäpuhtaalla sydämellä?

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Touko 2013 18:11

Fil1:18. Mitäs siis? Että Kristus kuitenkin ilmoitetaan, ehkä kuinka se tapahtuu, joko se olis muodoksi, eli totuudella; niin minä siitä iloitsen ja vielä tahdon iloita.

Biblian käännöksestä saa hieman eri kuvan. En usko että Paavali olisi iloinnut siitä että Kristusta julistetaan kateudesta ja riidasta. Usko että Paavali iloitsi siitä että jotkut julistavat Kristusta totuudella.

Uskon myös niin että monet julistavat korvasyyhy Kristusta koska ovat kateellisia niille jotka oikeasti vaeltavat Kristuksessa tuottaakseensa murhetta Kristuksessa eläville. Monet papit haluavat myös julistaa korvasyyhy Kristusta joka ei nuhtele synnistä ja kehoita parannukseen koska papt eivät itse halua tehdä parannusta ja koska he haluavat miellyttää maailmaa ja maailman himoja.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Julistavat Kristusta epäpuhtaalla sydämellä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 18:33

Kiitos Toni biblia-käännöksen tuomisesta. Minä ymmärrän kuitenkin tuonkin tarkoittavan samaa kuin 38-käännös. Tutkin myös muita käännöksiä ja kaikki tuntuvat kääntävän jakeen samaa tarkoittaen.
Herman
 

Re: Julistavat Kristusta epäpuhtaalla sydämellä?

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Touko 2013 18:52

Herman olisiko sinulla mielellä jotain näkökulmaa tuosta aloittamastani tulkitseminen ketjusta? Sillä minulla oli tunne että sinulta voisi saada siihen hyviä pointteja.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa

cron