Oletko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Touko 2013 11:41

Mainitsit tuossa että on joku tulppa joka estää?? Mulle puhuttiin kans tuosta tulpasta vielä 5 vuotta sitten ,kun joku rukoili mun puolesta jotenkin että "kaikki on niin hyvin,sä oot saanu Jumalalta ,mutta on joku tulppa joka estää mua".Oon ymmärtäny jälkeenpäin että tosiaan oli joku tulppa.Liekö rikkinäisyys ja "mä en oo mitään meininki" paremmaksi pitää tulla niin sitten Jumala voi muakin käyttää.
Se oli väärin..ja tajusin sen aikanaan että mä voin olla vaan ja antautua ,Jumala tekee, täyttää ja käyttää tahtonsa mukaan, sen jälkeen asiat on muuttunu :)
Tuli muuten mieleen tuos kun ajeltiin sairaalasta kotiappäin että kun apostoleitten ja opetuslasten päälle laskettiin käsiä, niin ei siinä aina puhuttu että täyttyivät Hengellä yhtäkkiä, vaan "he lähtivät Pyhän Hengen voimassa" ..tämmönen ajatus :)
systeri
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Touko 2013 12:15

Näin joskus jo aika kauan sitten näyn, jossa lääkkeistä muodostui ikään kuin lukko. Ajattelin, että se on lukko Pyhän hengen toiminnalle... :think2:

Kielillä puhuminen on yksi ihana armolahja, jonka turvin voi puhua salaisuuksia hengessä Jumalalle, joka yksin ymmärtää :hearts: . Kielillä puhuen puhumme varmaan niitä sydämemme asioita, joita emme edes itse kunnolla ymmärrä... Ne aukenevat ja tulevat Jumalalle tiettäväksi rukouksessa ja näin me siis rakennumme. Ehkä ne aukenevat meille itsellemmekin kielillä puhumisen kautta vähitellen; nämä salaisuudet... Kuitenkin kielillä puhuminen on vain yksi armolahja. Eiväthän kaikki puhu kielillä, vaikka Paavali soisikin kaikkien kielillä puhuvan. Jos joku puhuu kielillä, niin hänen tulisi runsaasti käyttää armolahjaa, mutta enimmäkseen omassa yksinäisessä rukouksessaan. Tietenkin myös seurakunnan kokoontumisissa tulee puhua kielillä, jottaa selviää, onko jollain jossain tilanteessa selitys kielillä puhumiseen. Jos kielillä ei puhuta, niin ei seurakunta voi rakentua myöskään selityksistä.

Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva seurakuntaa. Siksi tulisi rukoilla seurakuntaan paljon profetoimisen armolahjaa niille, kenelle henki tahtoo sitä lahjaa jakaa...

Tässä hiukan ajatuksia liittyen tähän aiheeseen. Ja minulla on pahin kiire kääntynyt tänään taas laskuun, joten ehdin kirjoitella enemmänkin ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Touko 2013 17:37

LR.Niistä kehuista ,,,minä en muistaakseni ole saanut yhtään kehua seurakunnassa ellen nyt väärin muista,,ja tältä maailmalta on turha ainakaa mitään odottaa , tai enintään vaikeuksia.....On hyvä mennä hyvällä tuulella ja palvella Herraa vaikka kyllä niitä murheita on tielle tullu ,mutta se on jo upeaa ,että olemme saaneet Pyhän Hengen ja uskon Jeesukseen Kristukseen .Siinä on kaikki ja muu on sitte extraa ja hyvää mitä saamme ja opimme Herrassa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Touko 2013 18:11

Apt 2 17-18....tästä kohdasta ellen nyt väärin muista olen kuullu sen miljoona eri versiota ,mutta tämä ymmärrys ,joka itsellä on tällä hetkellä ja joku viisaampi voi kertoa paremman version siis....Nyt olemme näissä viimeisissä päivissä ja kun katselette erinäisiä palstoja n miljoona niitäkin ,jossa ihmiset kaiken ikäiset kertovat näystään joita tuntuu riittävän ja kuinka paljon on niitä jotka näkevät unia ja ennustavat ties mitä onko kaikki edes uskossa näistä ihmisistä ???? Sitten samaan aikaan on myös Henki joka on Herran omien päällä ja he Raamatullisesti profetoivat.Tämä on siis mielestäni alkanut ja on siis vasta aivan alussa ...Jatkuu loppuun saakka ja asiat voimistuu ja voimistuu kuten 19-20 kertovat ja kertovat viimeisistä hetkistä ja huipentuu kun Herraa saapuu ,,kovien asioiden kautta joudumme kulkemaan 21 Eli opetelkaa pitäkää mielessä Herran nimi ja olkaa valmiina huutamaan häntä avuksi.Tämä on siis minun versio kyseisistä Raamatun kohdista/lauseista.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Touko 2013 21:19

Kysymys yleisesti ,,,oletko kuullut kenenkään ateistin tai jos tunnet ihmisen joka ei ole uskossa yms sanoneen vilpittömästi kirkkain silmin rakkaudella hartaasti ,,,,Jeesus on Herra.......
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Touko 2013 22:55

Mr Kerimäki kirjoitti:Kysymys yleisesti ,,,oletko kuullut kenenkään ateistin tai jos tunnet ihmisen joka ei ole uskossa yms sanoneen vilpittömästi kirkkain silmin rakkaudella hartaasti ,,,,Jeesus on Herra.......


No en mie ole ainakaan kuullut kenenkään ei uskovan sanovan. Tein jopa miehelläni testingiä ja sanoin ettei se pysty sellaista sanomaan ja ei se kyllä ruvennut sitä sanomaan vaikka tämän tosiasian hänelle ilmaisin.
lonelyrider
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Touko 2013 23:11

Juteltiin muuten tästä yks päivä toffeliinan kans..(jos joku muistaa :) )..että nyt ehkä pystyy sanoa kuka tahansa että Jeesus on Herra, mutta tulee aika jolloin tuon lauseen lausuminen on kova paikka ja silloin tarvitaan totisesti Pyhän Hengen voimaa että siihen pystyy :think2:
systeri
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Touko 2013 23:13

tai no en tiedä kuka tahansa mutta jotkut voi pystyä??
systeri
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Touko 2013 23:36

1. Joh. kirje 2:

20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.


Jaak. 2:14

Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

Jaak. 2:18

Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.


Tuossa muutama Raamatun kohta. Tiukan paikan tullen on uskallettava sanoa, että Jeesus on Herra. Jos mielii perille päästä. Eikö sekin teko ole, että tunnustaa julkisesti vainoojilleen olevansa Jeesuksen seuraaja, kuolemankin uhalla.

Ilm. 13:15

Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Touko 2013 17:44

Paavalin ens.kirje.korinttol...12 Hengelliset lahjat /Pyhän Hengen lahjat jae 3 ,,,ja ettei kukaan voi sanoa Jeesus on Herra ,muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksessa/Pyhässä Hengessä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron