Oletko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 21:07

Mr Kerimäki kirjoitti:voi Jumalalle puhua suoraan asiasta LR ,mutta se jäkittäminen ja lahjojen väkisin saaminen niin luulen ,että se kaava ei toimi .Eikä pidä mennä paniikkiin tai muuta vastaavaa vaan antaa Pyhän Hengen vapaasti virrata ja ole sinä se joka kuuntelee ja on kyydissä olija eikä päinvastoin.Kielillä puhuminen on minusta mennyt hieman yli pipon Suomessa ja siitä on tullut joku uskon mittari ,,,voiko enempää metsään mennä.


Olenko minä sinun mielestäsi Isää määräilevä? :oops:
lonelyrider
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2013 21:38

Oli mielessä tämä Raamatunpaikka jo eilen

1 kun 18

37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

Tämä oli aikoinaan merkkinä ihmisille että Jumalan tuli lankesi ja kulutti polttouhrin.Oliko apostolien aikaiset tuliset kielet myös vain merkkinä siitä että nyt on Hengen vuodatus tapahtunut.Ja kielet merkkinä ihmisille että uskovat..

Ap 2
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
systeri
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 21:41

systeri kirjoitti:Oli mielessä tämä Raamatunpaikka jo eilen

1 kun 18

37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

Tämä oli aikoinaan merkkinä ihmisille että Jumalan tuli lankesi ja kulutti polttouhrin.Oliko apostolien aikaiset tuliset kielet myös vain merkkinä siitä että nyt on Hengen vuodatus tapahtunut.Ja kielet merkkinä ihmisille että uskovat..

Ap 2
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.


Mitä muuten tarkoittaa, että kaiken lihan päälle? Yksi kerta tuota mietin? Siis ei pelkästään uskovat? Jakeessa kahdeksantoistahan vielä erikseen eritellään että palvelijaini ja palvelijattarieni päälle...
lonelyrider
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Touko 2013 21:52

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Touko 2013 22:18

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 22:46

Kun puhutaan rakkaudesta... kaikki ihmisen rakkaus, se on vajavaista, hyvistä pyrkimyksistäänkin huolimatta. Rakkaus on täydellinen Jeesuksessa Kristuksessa, vain Hän voi murtaa ihmise sydämen, muuttaa kivisydämen lihasydämeksi.
Vain Kristuksen kautta, on kelvollinen rakkaus, Kristus = rakkaus, se rakkaus ei kuitenkaan koskaan tee vastoin Jumalan tahtoa.
lonelyrider
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 22:48

Jakeessa puhutaan tapahtui viimeisinä päivinä, sekä "ja myös palvejaini ja palvelijattarieni", ja myös ei ole merkitykstön sana, minusta se kertoo jotain enemmän.
lonelyrider
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Touko 2013 23:42

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Touko 2013 09:06

LR,,luulen ,että et ole määräilevä.Kenties palava ja innokas suhteessa Jumalaan ja haluat palvella kenties tehokkaammin paremmin .Olla kuuma Jumalan silmissä on ihan hyvä .Mutta onko siinä juuri yksi paradoksi .Siis kun haluamme kenties jokainen olla tehokkaampi näissä Jumalan asioissa yritämme omalla voimalla sitten lisäksi siis rukouksen päälle ja halujen /toiveiden päälle.Kun jotain haluamme olla niin pitäisi pieneksi ensin tulla (tais lukeajossain vapaasti heitettynä)Eli nöyryyden kautta joka on tunteena vahvana sydämmessä eli nöyryys ja mikä on parempi nöyryyden mittari kuin Jeesus.Ai että miten upeaa tekstiä on lukea Jeesuksen puheita ja tekoja.Ajatukset siis pieniksi (kenen jalat voin pestä) ,,,ahaa tuolla menee juoppo ,menenkö äkkiä ohi vai jäänkö juttelemaan (olenko parempi kuin hän?)Katsokaa maailmaa ja ajatelkaa olla pieni ja ottakaa se oppi sydämmeen ,että se on osa teistä niin luulen ,että se mitä pyydätte alkaa saapumaan taivaasta ja Rukousta suoraan täydellä sydämmellä Jumalalle Jeesukselle ja keskustelua Pyhän Hengen kanssa ja kenties pyhien enkelien ,joista kunnia Jumalalle.(LR) kerroin tämän tekstin yleisesti kaikille .Uskon ,että olet ihan hyvä tyyppi .......Oma tilanteeni oli aikoinaan sellainen ,että en mielessäni kelvannut edes kirkon viimeiseen penkkiin istumaan vaan mielessäni istuin viimeisen penkkirivin takana lasten jakkaralla ,josta oli jalat katkaistu niin ,että sain istua lähes lattialla piilossa Jumalalta.Sellainen kuva oli päässäni omasta suuruudesta .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Touko 2013 11:26

Tottakai tunnistan itsessäni usein myös itsekkyyttä ja kaikkea sellaista inhimillistä, josta en pidä. Tiedän, etten parhain kyvyinkään, voi olla Jumalalle mieliksi omassa itsessäni. Tarvitsen Jeesusta, siihen rakkauteenkin, joka pysähtyy juopon kohdalle, eikä juokse ohi tai ei epäröi. Mutta olet oikeassa, haluan tehdä sitä, mitä en useinkaan tee tai silmäni eivät näe tehdä. Tarvitsen Jumalan ohjaamaan sydäntäni siinäkin niin, että sanani eivät ole turhia ja vain sanoja, jotka jäävät siihen asteeseen, vaan että voin elää todeksi ja tehdä ja osoittaa laupeutta niille jotka tarvitsevat Jeesusta. Sanat ilman tekoja, ovat turhia ja mielettömyyttä, turhia pohdiskeluja, jos sanat eivät elä todeksi elämässämme.

Olen nähnyt kuinka uskovat, eivät kysy ihmisiltä, tarvitsetko apua tai pysähdy kohdalle tai mene apua tarvitsevan perään... ja minua se surettaa, koska usko on enemmän kuin se, että se olisi omistettu itselle, usko on tehdä hyviä tekoja ja osoittaa laupeutta lähimmäisille, Kristuksessa Jeesuksessa.

Sydämessäni haluan vain kulkea yhdessä Jumalan kanssa joka hetki tätä matkaa(tottakai se on totta joka hetki), mutta jotain puuttuu, ei Kristus, koska Hän on Henkensä kanssa läsnä joka hetki, vaan se on se tulppa, josta elämänveden virtaavat, ovat noroja, eivät koskia tai lähteitä.

Haluan tehdä niitä asioita joita Jumala minulle antaa tehtäväksi... toisaalta ymmärrän sen ja se hieman hirvittääkin, että ne asiat eivät vastaa mielikuvia, vaan voivat tuntua jossain hetkessä vaikeilta ja ylitsepääsemättömiltäkin, ne voivat ylittää oman kykyni rajat eli Jumalan tehtävät, ne eivät ole sellaisia jotka ennestään osaamme, vaan niihin sisältyy myös omaa kasvamista ja esteiden ylittämisiä... olenko laskenut mitä kaikki maksaa, pystynkö seisomaan lujana, vaikka koen olevani "hauras". Se "maksaa" sen että olen liikkeessä enkä pysähdy tai lannistu, enkä säikähdä ja Jumala on kanssani ja antaa rauhan.

Oikeastaan ymmärrän, että yhteistyö Jumalan kanssa, ei tule saamaan kiitosta uskovilta. Minua ei tulla kiittelemään hyvistä puheista tai muistakaan ominaisuuksista, ei ole kiitelty tähänkään asti eikä tulla kiittelemään. En ole mitään ihmisten silmissä, eikä minusta mitään tulekaan. Ymmärrän, että vaikka inhimillisesti katsottuna, en ole mitään, samat lainalaisuudet eivät päde Jumalan valtakuntaan. Olet väärässä jos luulet, että olisin jotain ihmisten mittakaavassa. Tottakai myönnän, että minulla on ollut turhia ajatuksia ja kuvitelmia Jumalan työstä ja olen jopa nostanut itseäni korkealle jakkaralle istumaan. Varmasti tarvitsen sitä lastenjakkaraa tai sopeutumista siihen, että se on palvelijan paikka. Olet aivan oikeassa, tarvitsen sitä... olet aivan oikeassa. Että en ajattelisikaan tarvitsevani jotain muuta kuin se missä olen tai mitä olen.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa