Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2023 13:27

*
Rukous seurakunnan puolesta :prayer4:

Rukoillaan että me kaikki kirkastaisimme ruumiillisesti Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi ja siitä että ilman eroavaisuuksia ja rajoittavia oppirakennelmia yhteinen kokoontuminen Kristuksen tähden toteutuu.

Aika sitten Suomen valtiokirkko on jo valinnut "lain" kun se katsoi siitä velvoitteeksi että tulee sitä lakia noudattaa. Se tarkoittaa että se ei ole valinnut Jumalan tahdon eikä enää elä Jumalalle.

Jos virallinen laki joka kieltää sanomasta isää isäksi ja äitiä äidiksi, tulee voimaan, se vetää seurakunnan mukaan luopumaan Herrasta ja laittomuuteen.

Siksi on tärkeintä rukoilla että me kirkastamme ruumiillisesti Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi ja pidämme vaarin yhteisestä kokoontumisesta Kristuksen tähden.

Ennen taivaaseen astumista Kristus rukoili totuudessa pyhittämistä ja seurakuntaykseyttä joka on itsekin Kristuksen perustus ja huippukivi ja Hän on seurakunnan täyteys joka täyttää kaiken, että me Kristuksessa muodostamme kokonaiseksi yhdeksi ruumiiksi niin yhden ruumiin kautta ihmiset näkevät vain Kristuksen ja tulevat uskoon.

Heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä entistä enemmän kehottamaan älkäämme laiminlyökö yhteistä kokoontumista sen perusteella että Kristus on seurakunnan perustus ja huippukivi kun näemme päivän lähestyvän.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Ennen taivaaseen astumista Hän sanoi antaneensa meille kirkkauden kun me olisimme yhtä. Se on herätys niin kuin vanhassa testamentissa sanotaan että Jumala laski ilmestysmajan päälle ja näytti kirkkauden ja kansa näki sen ja ilahtui. Vanhassa Testamentissa puhuu esikuvallisista opetuksista uuden liiton uskoville. Esim. ilmestysmaja kuvaa Kristusta.

Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -



Apostolien aikana heillä oli yksi sydän ja yksi sielu, sen kautta suuri määrä ihmisistä tuli uskoon ja vielä joka päivä.

Ap.t. 2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

On tärkeä rukoilla että me ruumiillisesti ja koko ymmärryksellä kirkastaisimme Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi.

Ja tulisi hylätä kokonaan pois omaan ymmärrykseen nojautuminen joka estää kuulemasta Herran ääntä ja estää saamasta Häneltä avaamansa ymmärrystä.

Ef. 4:11-16 puhuu seurakuntaviroista ja Kristuksen ruumiin rakentamisesta ja kaikin tavoin ja rakkaudessa kasvamisesta kohti Kristusta joka on pää.

Ja Apt. 20:28 puhuu että me olemme se "kaikki lauma" ja me kaikki olemme Herran seurakunta jonka Kristus on omalla verellä ansainnut.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

1.Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Efesolaiskirje:
1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut
hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Huhti 2023 17:41

*
Ap.t. 4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
4:9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne
4:11
Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
4:12
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


Elävä uutinen:
Apt. 4:11 Raamattu tarkoittaa juuri Jeesusta puhuessaan ’rakentajien hylkäämästä kivestä, josta tuli peruskivi’.
12 Kukaan muu ei voi pelastaa ihmistä kuin hän. Koko maailmassa on hänen nimensä ainoa, joka voi meidät pelastaa.”



Kiven hylänneet rakentajat:
Kiven hylänneisiin rakentajiin nämä kohdat soveltuvat. Heille ei kelpaa se mitä Raamattu ilmoittaa Kristuksesta seurakuntaykseyden perusteella. He asettivat seurakunnan seurakuntarajan ja oppirakennelman mukaan mitkä ei pitäydy Kristukseen. Koska valittu kivi on meidän aikakauden kanssa vielä voimassa.


Profetoitu Rheman sanalla kivi tulee toteutumaan:

Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.

Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

Ef. 2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa
koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja
hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.


Ef. 1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.


Akanat ja jyvät:
Aikoinaan on ollut sellainen pyöreä maa-ala, jolla puidaan nisunjyviä ja se on usein sijainnut jossakin korkealla ja tuulisella alueella.

Yksinkertaisimmillaan puiminen on suorittanut käsin hakkaamalla lyhteitä tantereeseen tai lyömällä kepillä lyhteitä, jolloin jyvät irtoavat korsista ja akanoista.

Puimisessa on voitu käyttää myös esim. härkien vetämiä puimarekiä tai puimajyriä, joilla on ajettu puimatanterella olleiden viljojen yli niin että jyvät ovat irronneet.

Ja lopulta jyvistä irronneet kuoret tuuli tempaa ja vie pois mukanaan. Niin efesolaiskirjeessä sanotaan siitä ”opintuuliksi” (Ef. 4:14).

Ef. 4:14 (B) ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

Eli siemenettömät akanat puimisen yhteydessä irtoavat ja lentävät tuulen mukanaan pois.
Raamatussa puhutaan että ne siemenettömät akanat eli ruumenet viedään polttamaan sammumattomassa tulessa (Matt. 3:12).

Matt. 3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Se tarkoittaa ettei pitäydy Häneen vaan seurakuntarajoihin, eroavaisuuksiin ja oppirakennelmiin.
Meidän tulee pitäytyä yksin Jumalan Sanaan niin siinä on mahdollista tulla jyvän kaltaiseksi.
Sanassa sanotaan; "Herra kokoaa nisunjyvät ja vie Herran aittaan".


Jeesusta ei voi kirkastaa oppirakennelmien mukaan:
Ne vesittää ja tekee Jumalan Sanan tyhjäksi. Ne oppirakennelmat eivät pitäydy Kristukseen.
Jumalan Sanassa puhutaan; ”varokaa ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen”.

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Raamattu kansalle


Mutta mitä perinnäissäännöt tarkoittaa?
Englanninkielen mukaan perinnäissääntö on ’traditional rule’. Perinne ’tradition’.

Se perinnäissääntö rinnallistaa "traditio, perinne, peritty tapa, kansanperinne ja perimätapa" .

Mutta mitä on järkeisoppi? Ja mitä maailman alkeisvoimat tarkoittaa?

Esimerkiksi, kun ihminen nojautuu omaan ymmärrykseen joka ohjailee häntä tulkitsemaan Raamattua ymmärtämättä että Raamattu on Jumalan auktoriteettinen ilmoitus Hengen voimavaikutuksesta eikä pitäydy juuri sellaisena niin kuin Jumalan Sanassa on ilmoitettu vaan luo sille ”opin”.

Sananlaskut:
3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi
äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
3:6 Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.
3:7 Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.


Se luotu oppi on ihmisen oma tulkinta. Järkeisoppi on se oppi, joka tulee oman ymmärryksen nojalta.
Oppi saa ihmiset ”sillä petoksella” sitoutumaan siihen oppiin ja saa ihmiset noudattamaan sitä oppia.
Se oppi vie ihmiset maailman alkeisvoimien alle ja orjuuttaa heitä maailman alkeisvoimien alla. Se on uskonnollisuuden petosta.

Oppi saa heidät saaliikseen ”sillä petoksella”. Silloin ihmiset ovat maailman alkeisvoimien alla ja he elävät uskonnollisuuden petoksessa. Ne pitäytyy perinnäissääntöihin, eikä Kristukseen.
Meidän tulee hylätä ne kaikki mitkä vesittää Kristusta.


Kreetan matka:
Jokunen vuosi sitten lähdimme Kreetaan. Oli pääsiäinen ja kiirastorstai. Me varasimme majoituspaikan joka sattuu olemaan lähellä Kreetan suurta katolista kirkkoa.

Meidän huone oli sen kirkon vastapäässä ja katsoin ikkunasta miten paljon ihmisiä siellä oli. Kaikki ihmiset eivät mahtuneet sisälle koska kirkko oli täpötäynnä ja paljon ihmisiä seisoi ulkopihalla kuuntelemassa saarnaa.

Jumala paljasti mulle että tämä maa kunnioittaa Jumalaa huulillaan mutta sydän on kaukana Hänestä ja jumalanpelkonsa on ihmisten opitut ihmiskäskyt eli perinnäissäännöt.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
7:8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.


Meidän tulee pitäytyä yksin Raamattuun sellaisena mitä siinä puhutaan ja ilmoitetaan. Emme voi emmekä saa lisätä Raamattuun perinnäissääntöjä mitkä vesittää Jumalan Sanaa.


Saarnan, opetuksen ja julistuksen kanssa ei saa käyttää perinnäissääntöjä jotka vesittää Jumalan voimaa. Koska evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi jokaiselle joka uskoo, silloin vanhurskas on elävä uskosta (Room. 1:16-18).

Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".



Paavali:
Paavali ylen kalliin Kristuksen tuntemisen rinnalla luki kaikki ja fariseuksellinen oppirakennelma tappioksi ja piti sen roskana jotta hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen , sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella (Fil. 3:8-9).

Hän oli siellä Arabiassa kolme vuotta. Niin Paavalille ei ole opetusta keneltään ihmiseltä saanut vaan hän sai sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta. Siksi Paavali sanoi ettei hänen julistamansa evankeliumi ole ihmismielen mukaista (Gal. 1:11-12).

Sitten Kristuksen sisäisen tuntemisen löydettyään hän sanoi; "olkaa mun seuraajia niin kuin olen Kristuksen seuraaja" (1Kor. 11:1).

1.Korinttolaiskirje:
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.


2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,


2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.


1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".



Terve nöyryys ja valheellinen nöyryys:
Jos "nöyryys paistaa" mutta ei vaella Jumalan Sanan mukaan, silloin hän ei pitäydy Kristukseen vaan perinnäissääntöihin ja oppirakennelmiin. Hänen nöyryys ei ole Herrasta vaan itsestään joka tekeytyy nöyräksi.

Niin puu hedelmistään tunnetaan, vaeltaako Sanan mukaan vai ei. Jos vaeltaa Sanan mukaan, silloin on oikea ja terve nöyryys. Sitä on helppo muistaa.

Mutta jos saarna, opetus ja julistus tulee perinnäissääntöjen ja oppirakennelmien mukaan, se ei kirkasta Kristusta vaan perinnäissääntöjä ja oppirakennelmia.

Älkäämme antako kenenkään saarnaajan, opettajan ja julistajan turmella uskoamme niillä perinnäissäännöillä ja oppirakennelmilla, joiden takana ovat ihmisten perinteet ja alkeisvoimat eikä Kristus (Kol. 2:8).

Meidän tulee pitäytyä Raamattuun sellaisena niin kuin se ilmoittaa silloin se pitäytyy Kristukseen.

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Raamattu kansalle
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2024 15:41

*
LAHKONHENKI ESTÄÄ MEITÄ OLEMAAN YHTÄ KRISTUKSESSA



Olen välttänyt seurakuntaan jäseneksi rekisteröitymisen koska olen ymmärtänyt että se johtaa hajaannukseen ja lahkoutuu uskonsuunnan mukaan.

Olen ymmärtänyt oikeassa valossa seurakuntaa. Koska vanhasta testamentista uuteen testamenttiin asti seurakuntaa tulisi ymmärtää oikealla tavalla ja oikeassa valossa.

Vanhasta testamentista uuteen testamenttiin asti Raamattu puhuu seurakunnasta joka ei ole KOSKAAN muuttunut.

Pidän kaikki uskonsiskot ja -veljet Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan kuuluvina Jumalan lapsina ja he kaikki ovat minun siskojani ja veljieni.



Mutta yksi ongelma on herätysliikkeissä ja kirkoissa. Näen ainoastaan niissä lahkonhenkeä.

Se tulee hajaannuksesta ja vielä uskonsuunnasta. Se estää ihmisissä uskoon tulemista. Se korottaa omaa uskonsuuntaa ja tukee hajaannusta.

Miten valkeus voi olla yhteydessä pimeyden kanssa? Siksi en voi yhtyä siihen.

Meidän tulee entistä enemmän kehottaa toisiamme kun näemme tuon päivän lähestyvän vauhdissa että tulee kokoontua yhteen ilman erottavaa väliseinää uskonsuunnan mukaan ja ilman hajaannusta.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Koska me olemme Kristuksen "rakennuskivet", jotka rakentuvat muiden kristittyjen ja juutalaisten kristittyjen kanssa yhteen Herran seurakuntana, jonka Kristus on omalla verellänsä ansainnut itselleen.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Kristus ristinkuolemalla on ansainnut tämän Herran seurakunnan omalla verellänsä. Me olemme Herran seurakunta.

Kristus on seurakunnan perustus ja huippukivi, joka ei koskaan lyyhisty eikä kaadu maan tasalle vaan se pysyy ja kestää jopa vaikeat ajat.

Galatalaiskirjeessä puhutaan että Jumalan valtakuntaa ei voi periä jos elää lahkonhengessä.
Kun "me näemme tuon päivän lähestyvän", se tarkoittaa että ennen Hänen tulemusta meidän tulisi hylätä se lahkonhenki ja palautua Herran seurakunnan malliin, jonka Kristus on omalla verellänsä ansainnut itselleen.



1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

1Kor. 1:10 Now I beseech you, brethren, by the name of our Lord Jesus Christ, that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind and in the same judgment.

Suomeksi;
Nyt minä rukoilen teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että te kaikki puhuisitte samaa ja ettei teidän keskuudessanne olisi erimielisyyttä. vaan että olisitte täydellisesti liittyneet yhteen samassa mielessä ja samassa tuomiossa (1Kor. 1:10).

Raamattu kansalle -käännöksen mukaan luetaan; "olisitte täysin yhtä". Ja KJV:n mukaan luetaan; "ye be perfectly joined together" = olisitte täydellisesti liittyneet yhteen.

KJV:n mukaan se sanoo; "älkäämme antako erimielisyyksien hajottaa seurakuntaa, vaan eläkäämme sovussa ja pyrkikäämme yhteiseen päämäärään Herran seurakunnassa".

Meidän ei tulisi jakautua erilleen toisistamme, eikä meidän tulisi elää lahkonhengessä. Jos eletään lahkonhengessä, ei voi periä Jumalan valtakunnan. Vakava asia. Sitä tulisi ymmärtää.



Arvaa, mitä Sanassa puhutaan yllättävästä asiasta? Että "itsekukin olemme toistemme jäseniä".

Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

1Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.


Se tarkoittaa, että me kaikki muodostamme yhdessä ruumiillisena seurakuntana Kristuksessa.

Ja olemme kaikki ikään kuin nuo rakennuskivet, joista me kaikkien kanssa yhdessä rakennumme apostolien ja profeettojen laskemalle perustukselle ja koko rakennuksen kulmakivenä (huippukivenä) on itse Jeesus Kristus. Katso kuva.

Näin Pyhä Henki on yhdistänyt meidät Kristukseen ja toisiin kristittyihin niin kuin efesolaiskirjeessä sanotaan. Se on Herran seurakunta, jonka Kristus omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Nyt kodeissa ja yhteisissä kokoontumispaikoissa kokoontuminen on Herran ennallistamansa seurakunnan liikehdintä, joka on ykseyden perusteella.

Raamatun mukaan Jumala itse lisää pelastuneen ihmisen uudestisyntymisen kautta seurakuntaansa. Tämän tähden Raamatussa sanotaan että pelastuneesta tulee osa Jumalan perhettä.

Ja Sanassa sanotaan, että Herra lisäsi seurakuntaan JOKA PÄIVÄ niitä, jotka pelastuivat.

Ap.t. 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma



Suuri määrä pelastuneista Raamatussa mainitaan seurakunnan ykseyden perusteella.

Ap.t. 4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

Ap.t. 5:14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.

Ap.t. 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.

Ap.t. 11:24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.



Meidän tulisi hylätä lahkonhenki ja unohtaa erimielisyys ja kokoontua yhteen ilman erillistä uskonsuuntaa ja ilman hajaannusta kun näemme tuon päivän lähestyvän siinä vauhdissa.

Heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä kehottamaan toisiamme entistä enemmän älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme kun näemme tuon päivän lähestyvän (Hepr. 10:25).

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Se tarkoittaa, että meidän tulisi kehottaa toisiamme entistä enemmän ja tiedottaa meille kaikille uskoville omassa asuinkunnassa jakautumaton yhteinen kokoontuminen Kristuksen tähden jonka päivä lähestyy.

Se ei ole sama yhteiskristillinen ekumenia vaan se tarkoittaa seurakunnan ykseyttä, jota tulisi ymmärtää oikeassa valossa.

Olkaamme rohkeita ja antakaamme Pyhän Hengen yhdistää uudelleen meitä yhteen täydellisesti Kristuksessa Herran jakautumattomana seurakuntana.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Helmi 2024 17:44

*
UNI KAHDESTA LAIVASTA

Aika sitten yksi uskova kertoi minulle unesta. Se oli kova paikka kuulla hänen unta.

Ja hän kertoi saaneensa unen ja siinä unessa hän näki kaksi laivaa, molemmat laivat oli satamalla. Hän näki unta, että uskovat olivat jonossa ja menivät ensimmäiseen laivaan. Sitten laiva nousi ilmaan ja meni taivaaseen.

Sitten uskovat, jotka olivat vielä maan päällä ja he olivat jonossa ja menivät toiseen laivaan, sitten se upposi veteen alas ikään kuin laiva hukkuisi.

Ymmärsin hänen unen tulkinnan, että se ensimmäinen laiva kuvaa Herran seurakuntaa ykseydestä käsin, jonka Kristus antoi henkensä ja lunasti omalla verellään itselleen.

Myös ymmärsin unen tulkinnan siitä toisesta laivasta, joka kuvaa seurakuntaa mutta se ei ole ykseyden perusteella rakennettu vaan se on hajaannuksen tilassa ja lahkonhenki.



Matkalla kohti Hänen kirkkautta:

Mitä enemmän me olemme lähellä Hänen kirkkautta, sitä enemmän me saamme lisää ymmärrystä ykseyteen, jonka Kristus antoi henkensä ja lunasti sen omalla verellään itselleen ja se on Herran seurakunta.

Jos joku väheksyy seurakunnan ykseyden opetusta, viimeisenä päivänä se tuomitsee hänet ks. Joh. 12:48.

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.



Olen kiitollinen eräälle uskovalle hänen unen takia, joka avasi minulle ymmärrystä Raamattuun, koeteltuani Raamatun Sanalla. Jumala kuitenkin käyttää häntä "työvälineenä".

Haluaisin kertoa siitä, mitä minä aloin ymmärtää. Aloin ymmärtää, että Herra itse lisää ihan automaattisesti pelastuneet ihmiset seurakuntaan ykseyden perusteella (Apt. 2:47) ja he ovat Hänen seurakunta ykseydestä käsin.

Apt 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Kun luin Raamattua, huomasin ja kiinnitin pari sanaan, niissä luetaan; " joka päivä ", ymmärsin, että Herra itse lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat.



Jeesuksen rukous:

Yksi asia Johanneksen kirjeestä on vaikuttavaa ja puhuttelevaa. Että ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili ja sanoi että pyhittää itseään (Jeesusta) meidän tähtemme että me olisimme totuudessa pyhitetyt.

Se tarkoittaa että Hän tulee pyhitetyksi kirkastamalla meidän tähtemme ja Hänen kirkkauden rinnalla me saamme ymmärrystä totuuteen jotta siinä totuudessa me muuttuisimme pyhitetyksi.

Joh. 17:19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.



Hän sanoi ettei rukoile ainoastaan pelastuneiden ihmisten puolesta vaan niiden jotka uskovat sanan kautta Häneen, jotta he olisivat yhtä niin kuin Isä ja Poika ovat yhtä niin maailma uskoisi (ks. Joh. 17:20-21).


Joh. 17:20 ”Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.



Se tarkoittaa, että Herra itse lisää heidät Kristukseen, joka on Herran seurakunta ykseydestä käsin.


Ymmärsin, että Jeesus on antanut meille kirkkauden ehdolla että me olisimme yhtä jotta maailma ymmärtäisi. Samalla tavalla apostolien aikana suuri määrä ihmisistä tuli uskoon ja pelastui ja heidät Jumala lisäsi seurakuntaan ja vielä joka päivä.


Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.



Tämä tarkoittaa että pelastumattomien ihmisten kannalta että meidän kaikkien uskovien tulisi unohtaa erimielisyytemme ja kehottaa toisiamme kokoontumaan yhteen kun näemme tuon päivän lähestyvän ilman jakautumista niin pelastumattomat ihmiset jopa lähiomaiset ja perhekunnat näkisivät Kristuksen ykseyden perusteella, niin kuin apostolien aikana, jolloin suuri määrä ihmisistä tuli joka päivä uskoon ja pelastui.


Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.



Tämä on todella valtavan iso asia. Me lähestymme koko ajan kohti Kristuksen kirkkautta ja sitä enemmän ymmärrys totuuteen lisääntyy. Aamen!



Hääseurakunta, ylkä ja morsian - ykseydestä käsin
Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron