*
Palataan vielä vanhan testamentin seurakuntaan. Siellä erämaassa Jumala kutsui kansaa seurakunnaksi ja käski kokoamaan kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen. Jumala sanoi Moosekselle; "kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen.”
Niin Mooses teki, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja seurakunta kokoontui ilmestysmajan oven eteen. (3Moos. 8:1,3-5).
3Moos. 8:3 ja kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen."
4 Ja Mooses teki, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja seurakunta kokoontui ilmestysmajan oven eteen.
5 Ja Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä.”
Ilmestysmaja kuvaa Jeesusta. Ilmestysmajan ovi kuvaa että Jeesus on ovi (Joh. 10:9).
Uuden testamentin seurakuntaa koskevien kohtien mukaan on edelleen sama mitä vanhassa testamentissa (3Moos. 8:3-5) seurakunnasta sanotaan. Lukekaamme yhdessä tarkkaan ja huolellisesti.
Ap.t. 14:27 Ja sinne saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria ja kuinka hän oli avannut pakanoille uskon oven.
Room. 16:5 ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.
1Kor. 14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
1Kor. 16:19 Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.
Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.
Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.
Huomaat varmaan että Raamatun termi ”seurakunta” vanhan testamentin ja uuden testamentin mukaan on edelleen sama. Se on Jumalalta joka kutsui nimittämällä kansaa ”seurakunnaksi”.
Mutta emme voi nimittää uudestisyntynyttä ja vasta uskoon tullutta uskovaa seurakunnattomaksi.
Jos me pidämme häntä seurakunnattomana ja kehotamme häntä liittymään ja rekisteröimään sisälle ihmistulkinnalliseen, jakaantuneeseen ja hajaannuksen tilassa olevaan seurakuntaan, silloin me sodimme Herraa ja Hänen Sanaa vastaan kun pidämme vasta tullutta uskovaa seurakunnattomana.
Kun ihminen tulee uskoon, on tärkeintä että hän löytää oman paikan missä voi kokoontua yhteen muiden uskonveljien ja sisarusten kanssa ja rakentua keskenään seurakuntana Kristuksessa mutta ei kukaan uskova joka on tullut uskoon, ole seurakunnaton.
On murheellista nähdä miten vanhimmat pitävät uskoon tulleen ihmisen seurakunnattomana ja ohjaavat häntä liittymään ihmistulkinnalliseen, jakaantuneeseen ja hajaaannuksen tilassa olevaan seurakuntaan.
Emme saisi kehottaa vasta uskoon tulleen ihmisen liittymään ja rekisteröimään sisälle ihmistulkinnalliseen, jakaantuneeseen ja hajaannuksen tilassa olevaan seurakuntaan.
Jos me tekisimme näin, nousemme Häntä vastaan ja sodimme Hänen Sanan kanssa ja silloin vasta uskoon tullut ihminen ei saa ojentautua Jeesuksen tuntemisen rinnalla terveellä tavalla ja eksyy uskomaan väärään seurakuntaoppiin ja omistaa tämän väärän opin ja luulee että seurakunnattomuus on oikea oppi.
Minulla sydäntä puristaa kun ajattelen viattomia vasta uskoon tulleita ihmisiä joita kastettiin ja samalla he liittyivät siihen seurakuntaan.
Järkeily ottaa ohjat itselleen ja kiertää Jumalan Sanaa etsien ulospääsyä pois Sanasta (Sanan yhteydestä) ja ohjaa, mutta se ei tahdo pysyä Jumalan Sanassa. Mitä Raamattu sanoo?
Kol. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
Lopunajan viimeisinä päivinä alkaa luopua Jeesusta koskevista tärkeistä perusasioista ja sitten uskoo ihmistulkinnalliseen, jakaantumattomaan ja hajaannuksen tilassa olevaan seurakuntaoppiin ja omistaa sen väärän opin, siinä luopuu uskosta Jeesukseen. Ensin luopumus alkaa ja sitten Jeesus tulee noutamaan omia jotka eivät luopuneet uskosta Häneen.
Lopunajan viimeisinä päivinä totuus otetaan pois silloin armo vääristyy ja silloin ihminen ajelehtii kaikkien opintuulten mukanaan ja eksytyksen kavalissa juonissa. Väärä armo johtaa hyväksymään Jumalan Sanan ja Jumalan tahdon vastakohtaisia asioita.
Meidän tulisi hylätä ihmistulkinnallinen, jakaantunut ja hajaannuksen tilassa oleva seurakuntaoppi ja tehdä parannuksen siitä. Raamatun mukaan tuomio alkaa ensin Herran huoneesta (1Piet. 4:17).
On aika ymmärtää ja hyväksyä se että me emme ole seurakunnattomia. Me voimme palata ja kokoontua yhteen kun näemme Jeesuksen päivän lähestyvän siinä vauhdissa.
Hän on ruumiin, seurakunnan, pää. Hän on alku, kuolleista nousseiden esikoinen, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen (Kol. 1:18).
Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. Raamattu kansalle
Kol. 1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Ja asettukaamme Ylkää varten valmiiksi kirkastettuna seurakuntana jossa ei ole ainuttakaan tahraa eikä ryppyä tai muuta sellaista Sanan ja Jumalan tahdon vastaista asiaa (Ef. 5:27). Tahra tarkoittaa että väärä oppi turmelee sitä joka tahriintuu.
Ef. 5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Kol. 1:22 hän on nyt sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä, nuhteettomina ja moitteettomina eteensä. Raamattu kansalle
Raamatussa on paljon kohtia mitkä viittaa seurakuntaan kuten Jerusalemin seurakunta, Antiokian seurakunta, pakanain seurakunta, Babylonissa oleva seurakunta, Laodikeankin seurakunta, tessalonikalaisten seurakunta, Efeson seurakunta, Smyrnan seurakunta, Pergamon seurakunta, Tyatiran seurakunta, Sardeen seurakunta, Filadelfian seurakunta, Laodikean seurakunta, Galatian seurakunnat, Aasian seurakunnat, Makedonian seurakunnat ja Juudean seurakunnat jne….
Se ei välttämättä tarkoita ihmistulkinnallista, jakaantumatonta ja hajaannuksen tilassa olevaa seurakuntaa niinkuin ihmiset käsittävät sen.
Oli ilahduttavaa huomata yksi juttu. Roomassa oli tuohon aikaan monta Kristuksen seurakuntaa. Meidän tulee elää sen Raamatun termin mukaan mitä se sanoo seurakunnasta, silloin me pysymme Hänessä.
Room. 16:16 Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki Kristuksen seurakunnat tervehtivät teitä.
Rukoillaan että Herra avaa vanhimmiston silmät ja antaa heille suoraselkäisyyden ottamaan vastaan parannuksentekoa. Koska moni uskova seuraa vanhimmistoa.