Juutalaisuus ja Messias usko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 18. Helmi 2014 01:45

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Helmi 2014 13:43

Mielelläni näkisin vertaukset eri sanoihin esim vaikka esim Raamattu 38 ja siihen lause ja sitten se korjattu lause mukaan perään tai 38sanan perään.Näin olisi helppoa tutkia ,kuinka lause muodostuu ns uudessa väitetyssä muodossa.Siis olisi helpompi vertailla.
Sitten ,koska luottamus on näihin kirjoittajiin niin lähdetieto voisi olla toisessa kohtaa.Se ei sotkisi sitä lauserakennetta ja tekstin lukeminen ja vertaaminen olisi helpompaa eli Suomeksi pelkistetty versio ,mitä sanaa hakee tai ajatusta koko lauseesta.
Ja mitä mieltä olette tällaisesta ehdotuksesta ,,,,vai kaikuuko kuuroille korville???.
Siis Rakkaudesta Totuuteen.Yrittäkäämme .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2014 20:09

Jasmiini kirjoitti:Koettele myös minun kirjoitukset vaisuliini, minäkin olen erehtyväinen.

Kyllä ne armolahjat toimii, vaikka ei olekaan seurakunnassa.
Olet täälläkin yhteydessä Kristuksen ruumiseen, kun kirjoittelet,
joten etpäs olekaan ihan yksin ilman seurakuntaa. :) Ja kyllä ne lahjat on itsellekin rakennukseksi, koska olemme itsekin osa seurakuntaa.

En tiedä, mitä tarkoitat täsmätiedon sanoilla, mutta jos tarkoitat tiedon sanoja, niin kyllä se on armolahja.
Roomalaiskirjeessä puhutaan kehoittamisesta, tosin Bibliassa tuo kohta menee eri tavalla. Siellä kehoittaminen on neuvomista.
Kehoituksen sana voi siis olla myös neuvon sana.


Room. 12:
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.


1. Korintolaiskirjeessä on mainittu nuo tiedon sanat armolahja.

1. Kor. 12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


Ok joo. :) Ihan äsken lukiessani muistin että olin täällä kotosalla yksin niin sain täsmätiedon. Olet oikeassa. Kyllä se oli itselleni rakennukseksi. Se toistui ja taas toistui eikä lähtenyt pois mielestäni. Kyse oli eräästä uskonveljestä. Ei aavistustakaan mikä armolahja se oli. :oops: :oops:

Mutta yhden uskonsisaren mukaan se oli täsmätieto. Minulla oli toinen lahja eli se oli kielilläpuhuminen mutta en pidä enää sitä tärkeänä ja olen laiska virittämään palavaksi. En koe tarvitsevani sitä enää sori. Ei syytä puhua siitä lahjasta koska en pidä tärkeänä asiana. :oops: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Helmi 2014 22:59

Voi kielillä puhuminenhan on ihana lahja! Viritä ihmeessä palavaksi, niin saat rakentua. Viivy yksin rukouksessa kielillä puhuen, niin muutkin armolahjat voivat viritä palaviksi. Vaikka kielillä puhuminen ei olekaan seurakunnalle rakennukseksi, niin yksilöuskovalle se on. Se on salaisuuksien puhumista Hengessä; puhetta, jonka vain Jumala ymmärtää. :hugehug:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Helmi 2014 12:46

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2014 14:19

*
Niin... en tullut ajatelleeksi että Jumala katsoo sen tärkeäksi... Mutta virittäminen ei tunnu omaavani eli hyppiminen, hengellinen laulaminen ja pitää aina yrittää saada palavaksi virittämällä ja se vie varmaan monta tuntia jopa viikkoja... Se on vastenkohtainen luonteelleni koska olen luonteeltani flegmaatikko. En laula paljon mitään. Minä tykkään hiljentyä ja palvoa Jumalaa. Tykkään antautua ja hiljentyä Jumalan kanssa kaksistaan. Niin siksi minä katson mahdottomaksi virittää...

Muuten minä seurasin huvittuneena miten muut yrittivät virittää palavaksi mutta pienin äänin minulta tuli hihiteltyä sori... :lol: Miten oikealla tavalla Raamattu kehottaa virittämään ilman liikaa yritystä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Helmi 2014 15:34

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Helmi 2014 21:38

Uskon niin kuin Jasmiinikin kirjoitti, että kielillä puhumisen lahjan virittämistä palavaksi on se, että puhuu kielillä paljon. Kun viipyy rukouksessa kielillä puhuen, niin voi päästä maistamaan tulevan maailmanajan voimia. Ja saada uusia kieliä tms., joilla myös uskon olevan merkitystä. Kielillä puhumisen lahja voi alussa olla vähän kuin saman sanan tai muutamien sanojen toistoa, mutta kun viipyy kielillä puhuen Jumalan edessä, niin siihen tulee syvyyttä ja alkaa ymmärtää, miksi se on hyödyllinen lahja. Nykyään tuntuu, että jotkut jopa halveksivat kielillä puhumisen lahjaa, eivätkä pidä sitä minään, mikä on todella surullista. Olen itse nähnyt kielillä puhumisen lahjan halveksimista enemmän kuin sen ylikorostamista, mutta ehkä se johtuu niistä piireistä, missä olen pyörinyt...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2014 09:49

*
Niin joo Jasmiini. Minä googletin etsien missä se raamatullinen armolahjan virittäminen on mutta en löytänyt. PP:lla ei ole varmaan se opetusaihe miten virittää jos se on jo kokonaan sammunut? Etsin jo googleen kautta löytämättä mitään ja luulen että PP:lla ei ole varmaan se aihe. Kiinnostaisi tietää raamatullinen armolahjan virittäminen.... :roll:

Minulla on se sammunut jo kokonaan. Varmaan on vaikeampi saada käynnistettyä mitään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalaisuus ja Messias usko

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Helmi 2014 11:27

2. Tim. 1: 6 Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.


Bibliassa on tuon "virittää"-sanan sijaan "herättää"-sana:

P. Paavalin 2. Epistola Timoteukselle 1:

6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan, joka sinussa on, minun kätteni päällepanemisen kautta;
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron