7 seurakuntaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Huhti 2013 16:26

En tiedä onko tästä ollut ennen keskustelua mutta oon täs jonku aikaa pyöritelly tätä asiaa ja nyt esitän amatöörimäisiä kysmyksiä :) mitä mieltä ootte näistä jotka bongasin eräästä opetuksesta?

Tarkoittaako ne 7 seurakuntaa jotka Johannes näki ilmestyksessään,kaikkien aikojen srk:tia..mm alkuseurakuntaa, vainottujen srk:aa, Paavin kirkon aikojen alkua,uskon puhdistuksen aikaa, lähetystyön aikaa, lopunajan srk:taa ja mitä olivat 7 Jumalan henkeä ??...olivatko jotenkin erilaisia vai oliko ne niitä seurakuntien enkeleitä joille Jeesus käski kirjoittaa.Seurakunnat sai erilaisia nuhteluita ja kehoitusta parannukseen jotkut enemmän ja jotkut vähemmän...onko yksi seurakunta vasta ihan lopussa??
nämä kymykset pyörii erään opetuksen johdosta joka on aika laajaa :)
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Huhti 2013 10:22

Asioilla Raamatussa taitaa monesti olla pituutta, leveyttä, syvyyttä ja korkeutta...
Alkujaan nämä 7 srk:aa olivat varmaan ihan konkreettisesti kunkin paikkakunnan srk:nnat.
Olen kuullut tämän systerin esittämän tulkinnan, ja voihan se olla yksi sisältö asialle ;gladly:
Kuitenkin nämä seurakunnille annetut sanomat ovat sanomaa myös tämän ajan uskoville mikä missäkin tilanteessa.
Omalla kohdallani olen voimakkaasti kokenut jossain vaiheessa ainakin sen kohdan, jossa kehotetaan tekemään parannusta ensirakkauden kylmentymisen johdosta. Ja myös sen, missä sanotaan, että sinulla on se nimi, että elät, mutta et elä. Siinä sitten kehotetaan heräämään ja vahvistamaan jäljelle jääneitä. Joskus olen myös johonkin tilanteeseen kasonut sopivan sanan niistä, jotka väittävät olevan juutalaisia, vaikka eivät ole. Mielestäni eri seurakunnille tarkoitetuissa sanoissa on paljon vahvaa sanaa, joka paljastaa ihan yksilöuskovankin synnit. Mutta ihanaa Jumalan armoa. Jeesushan sanoo siellä myös, että jota hän rakastaa, sitä hän kurittaa.

Mutta nyt pitää jatkaa organisaatioteorioiden lukemista, kun sitä varten olen täällä yo:lla...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Huhti 2013 19:43

Nyt tulee kyssäri :think2: ...jos näin olisi että nämä tarkoittaisivat myös tämän ajan kirkkokuntia (oonko ymmärtänyt oikein? ) niin Jumala ei kehoittaisi lähtemään niistä ulos vaan kehoittaisi kaikkia seurakuntia parannukseen...Hänhän puhuu seurakunnille.

Puhuu menneistä,nyt olevista ja tulevista.
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Huhti 2013 20:43

Mua on pysäyttäny tämä jotenkin uudella tavalla...Pergamon seurakuntakin on ilm kirjan mukaan Jumalan kädessä oleva seurakunta..vaikka asuu siellä missä on saatanan valtaistuin?? Joka on kuitenkin matkalla kohti voittopalkintoa ja jolla on mahdollisuus parannukseen,täytyy tehdä parannus.Miten se sitten pitäis tapahtua,mikä "riittää" Jumalalle??? En oo ennen ajatellut näitä ollenkaan.
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Huhti 2013 20:48

Vai onko se Jumalalle riittävä ratkaisu kuitenkin se että seurakunnan täytyy astua ulos kirkkokunnista :-P ....no minä pähkäilen tätä rukouksissa ittekseni :)
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Huhti 2013 21:01

Mikä riittää Jumalalle, se on hyvä kysymys, johon tiedän vastauksen... uskallanko sanoa, ilman kivitystä? Vain kokonaisvaltainen antautuminen Hänen tahtoonsa, mikään puolittainen ei riitä. Rakkaus Jumalaa kohtaan, rakastaa Jumalaa enemmän TODELLA kuin mitään muuta, se pitää sisällään kaikki sydämen toiveiden, oman itsensä asettamisen Hänen tahtonsa alle... en elä enää minä, vaan Kristus minussa. Valo paljastaa kaiken ihmisessä, mutta vain valoon tulemisessa on tie, Jumalan mielenmukaiseen vaellukseen.

Tänä päivänä opetetaan paljon, kerran uskoon tullut, on aina uskossa ja pelastuva, näin ei ole.

Toisten ensirakkaus kylmenee... Jumalan kehoittaa seurakuntia, ihmisiä niissä, palaamaan Hänen yhteyteensä.
lonelyrider
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Huhti 2013 21:12

Niimpä...mä ehkä lähdin ajattelemaan tätä vähän liian laajasti :) Ajattelin tuota koko "sillisalaattia" ...Jumala puhuu pergamon seurakunnan enkelille?? Hengellekkö?? Ajattelin kaikkia srk:n vanhimpia jotka opettaa seurakuntaa...vähän liian paljon ihmisiä menee kadotukseen jos ei opetukset muutu ja niinpoispäin.Kai ne vanhimmat kuitenkin Raamattua lukee.
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Huhti 2013 22:06

Tämä taitaa olla aihe joka alkaa taas sekoittaa mun päätä :shock: ..voisko ylläpito ystävällisesti poistaa tämän,jollei sitten kukaan kirjoita tähän mitään joka lopettaa kertaheitolla mun takkuamisen.Oli ehkä liian vaikeaa juttua :oops: turvaudutaan vaan Jeesuksen voittoon ja veren voimaan :)
systeri
 

Re: 7 seurakuntaa

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Huhti 2013 17:24

Ehkä mä kuitenkin taipuisin ajattelemaan tämän asian niin kuin vissiin ennenkin oon ajatellu, että ilm kirjan seurakunnat mukautuu siten että Jumala vain puhuu tänäkin päivänä kaikille tyypeille.Niille seurakuntalaisille jotka ovat hyljänneet ensirakkauden,niille jotka ovat ahdistettuja ja köyhiä,niille jotka pitävät kiinni vääristä opeista, penseille nukkuville ym:lle ja sitten niille antaa positiivista palautetta jotka pitävät kiinni Totuudesta.Heille on ovet avoinna ja niitä ei voi kukaan sulkea.Turha kai sekoilla tään enempää :)

Sana kuitenkin lupaa Ilm 3:9 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Varmaan sen jokainen "nahoissaan" tuntee tai tulee tuntemaan mihin porukkaan kuuluu.
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa

cron