Uskonelämän rakentaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Huhti 2013 09:07

Tämä ajatus lähti "harhailemaan" joistain eilisistä jutuista joita täällä luin ja liittyy myös siihen mitä oon jo pidemmän aikaa omassa elämässä miettiny.Eli mitä se tarkalleen ottaen on ja mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää.Mikä ei kuulu ollenkaan?Missä vaiheessa mitäkin ...puhutaan ruumiin temppelistä, hengen temppelistä eli rakennus ja sisällä oleva henki?? Se me kaikki tiedetään että perusta on Jeesus Kristus eli usko Jeesuksen sovitustyöstä ja syntien anteeksisaamisesta.Mutta miten rakennetaan sen jälkeen,onko vaarallista lähteä "rakentamaan" äänekkäästä,pitäisikö se olla salaista :) .Onko kunnossapito ja hengen temppelistä huolehtiminen vain turhaa ajankulua ja päänvaivaa vai riittääkö usko :think2:
Tälläistä,saakohan tästä selvää mitä ajan takaa :)
systeri
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 10:44

Voi kun tietäisi joskus itsekin. Ei minulla henkilökohtaisesti ole muuta kuin pitää kiinni Jumalasta ja Jeesuksesta. Pyrkimys toteuttaa Jumalan tahtoa raamatun antamien suuntaviivojen mukaan.

Temppelistä tulee pitää huolta, ei me täydellisiä olla... mutta se tarkoittaa henkilökohtaisesti sitä, että pitäisi suunnata katse ja ajankäyttö, toiminta Jumalan kanssa olemiseen, rukoukseen, kiitokseen... kaikki muu voi viedä pois aikaa.

Olen täysin Jumalan armon varassa, tällä en tarkoita sitä, ettenkö Jumalan sanan mukaisia tekoja haluaisi tehdä ja elää Hänen tahtonsa mukaan. Juuri sehän on tie elää Jumalan tuntemisessa, että uskoo sen mitä raamattu sanoo ja tekee sen mukaan. Mielestäni armo sanakin ymmärretään väärin, vain huonojen tekojen seurauksena. Armo on suurempi käsite ja kokonaisvaltaisempi. Kun tulee myrskyn silmä vastaan, en voi muuta kuin turvautua Herraan. Ei minusta ole taistelemaan taisteluja, huomaan oman voimattomuuteni.

Jokaisen tie, on varmasti henkilökohtainen, mutta jokaiselle se on ristin tie Jeesuksen kanssa.
lonelyrider
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Huhti 2013 11:26

Voi anteeksi...en tarkoittanut ainakaan että tästä pitäis mitään stressiä ottaa.Tuli muuten just mieleen se laulu ja lauloinkin sitä pätkän jossa sanotaan ...

Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille.

Että uskon varassa mentäis Jumalan ääntä kuunnellen...mä tarkoitin lähinnä sitä että mikä rakentaa ja mikä on turhaa Jumalan tuntemisen ja palvelemisen kannalta.Raamatun luku,rukous rakentaa...kielillä puhuminen rakentaa.Ehkä se ruumiinkin kunnossa pito on "itsensä rakastamista" mm jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta..lähimmäisestä huolehtiminen on lähimmäisen rakkautta.Kukin tekee tietenkin voimiensa mukaan mutta onko tämä sellainen asia mistä ei voi puhua ollenkaan..ettei sitä kattottaisi omavanhurskaudeksi tai turhaksi Jumalan mielistelyksi ansaitakseen jotain enemmän kuin joku toinen tjk.En tarkoittanut tällä ketään loukata tai lannistaa.Haluaisin aina kannustaa,en lyödä.Toivottavasti kukaan ei tulkitse tätä sellaiseksi.Itselläkin on totisesti tekemistä oman elämän kanssa.
systeri
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Huhti 2013 12:04

systeri kirjoitti:Voi anteeksi...en tarkoittanut ainakaan että tästä pitäis mitään stressiä ottaa.Tuli muuten just mieleen se laulu ja lauloinkin sitä pätkän jossa sanotaan ...

Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille.

Että uskon varassa mentäis Jumalan ääntä kuunnellen...mä tarkoitin lähinnä sitä että mikä rakentaa ja mikä on turhaa Jumalan tuntemisen ja palvelemisen kannalta.Raamatun luku,rukous rakentaa...kielillä puhuminen rakentaa.Ehkä se ruumiinkin kunnossa pito on "itsensä rakastamista" mm jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta..lähimmäisestä huolehtiminen on lähimmäisen rakkautta.Kukin tekee tietenkin voimiensa mukaan mutta onko tämä sellainen asia mistä ei voi puhua ollenkaan..ettei sitä kattottaisi omavanhurskaudeksi tai turhaksi Jumalan mielistelyksi ansaitakseen jotain enemmän kuin joku toinen tjk.En tarkoittanut tällä ketään loukata tai lannistaa.Haluaisin aina kannustaa,en lyödä.Toivottavasti kukaan ei tulkitse tätä sellaiseksi.Itselläkin on totisesti tekemistä oman elämän kanssa.


Tervetuloa takaisin foorumille lumina, eiku systeri !
Jumalan siunausta sinulle ja läheisillesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Huhti 2013 12:22

Kiitos Pekka ja siunausta sinnekkin :)
systeri
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 12:33

En ottanutkaan lannistavana... itse huomannut nyt pari päivää olevani jossain aivan mielettömissä taisteluissa, nämä on jotain näkymättömiä juttuja, jossa jokin yrittää tosiaan lannistaa minut ja yrittää vaikuttaa jollain tasolla... viedäkseen uskonvarmuutta, sekoittaakseen ajatuksiani... joten kirjoituksen sävy voi kieliä sitä enemmän kuin sitä, ettäkö systeri olisi kirjoittanut jotain.
lonelyrider
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja Herman » 17. Huhti 2013 13:18

On hyvä muistaa, että Raamatun mukaan me ollaan eläviä kiviä joita ja joista Jumala rakentaa. Eli Jumala on vastuussa työstä, rakennussuunnitelmasta ja sen valmistumisesta. Tietysti meilläkin on oma osuutemme, koska meillä on tahto ja olemme vastuullisia valinnoistamme. Mutta meidän ei tarvitse rakentaa ilman Jumalaa, vaan saamme avuksemme yliluonnollisen ja rakastavan voiman kun tahdomme alkaa rakentaa elämäämme Jumalan varaan ja Hänen kunniaansa kirkastamaan.

Raamatun luku, rukoileminen, seurakuntaelämä, todistaminen ja kaikki muut uskon ilmenemismuodot ovat tärkeitä, mutta tärkeintä on kuuliaisuus elävälle Jumalalle. Sillä Jumalalla on meille jokaiselle yksilöllinen kutsumus. Jumalan suunnitelmat ja tiet eivät aina välttämättä näytä "hengellisiltä", Hän voi esimerkiksi olla johdattamassa ja vaikuttamassa maallisen ammatin tai opiskelujen suhteen, jotka eivät sillä hetkellä näytä "hengellisiltä" mutta joissa myöhemmin kokonaiskuvaa katsoessa näkee kuinka ne palvelevat Jumalan valtakuntaa.

On myös tapauksia jossa Jumalan tiet ovat täysin käsittämättömiä, niinkuin vanhan testamentin Joosefin kertomuksessa jossa hän joutui kaivoon ja vankilaan, mutta lopussa nähdään kuinka Jumala oli kaiken takana ja tarkasti johdatti Joosefia jokaisessa tilanteessa eteenpäin kohti sitä suurta tehtävää joka hänelle oli varattuna. Jokaisen elämäntilanteen kautta mihin Herra meitä vie, Hän meitä opettaa ja kasvattaa ja valmistaa sitä varten mitä meillä on varattuna, ja jokainen niistä on tärkeä ellei välttämätön meille.

Helposti ihminen ajattelee, että uskonelämän rakentaminen on omissa käsissä ja voimme itse valita miten sen teemme, että jos nyt vaan tarpeeksi luen sanaa ja käyn ehkä jonkun raamattukoulun, tai rukoilen joka päivä tunnin tai todistan viidelle ihmiselle päivässä, niin kaikki on hyvin ja kasvan uskossa. Mutta Jumalalla saattaisikin olla meille ihan toisenlainen kutsumus ja koulu. Kärsimykset ja koetukset esimerkiksi ovat todella tärkeitä oppitunteja ja kasvun rakennuspalikoita (laiminlyömättä myöskään noita aiempia).
Herman
 

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Huhti 2013 16:16

sana Rauhasta käsin on monesti se joka kantaa ja tuo totuuden tullessaan vaikka joskus tulevaisuudessa.Se joka on luonteeltaan herkkä (moni nainen) saattaa oikein kauhua tuntea näistä lähinnä äijä jutuista Raamatussa ja nykyelämää koskien.Moni asia on tehty Miehiä varten ilman naisen alistamista tai väheksymistä.Jumala loi miehen luonteen aivan erilaiseksi kuin naisen ja molemmat luonteet ovat upeita.Kaunista Jumalan työtä ,,kunnia Jumalalle.Siksi sanoisin Naisille ,jotka "luokkaantuvat" miesten hurjista puheista ja aiheista ,että se on Miehen osa.Ja toisaalta minusta on Kaunista katsella ku Nainen naisellinen ja uskaltaa nykyaikana olla nainen ja tuo sen oman piirteensä esim Raamatun asioista puhumiseen sen"herkän" puolen.Siinä voi peilata tekstiä niin kahdelta suunnnalta ,jotka molemmat täydentävät toisiaan.Rauhasta käsin tosiaan ja sydäntä kuunnellen ja itse käytän tällaista tyyliä ,että puhun Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle suoraan ja rehellisesti sanottuna odotan vastausta joskus nopeasti ,,en pakoita Jumalaa yms vastaavaa ,mutta minä haluan Ottaa sen mikä minulle ja kanssa palvelijoille on suoraan Raamatussa luvattu.En tiedä siitäkö syystä vai 20v kasvuopista ja eri vaiheista ja siinä uskossa kasvusta olen saanut alkaa kuulemaan Herran ääntä kuten Raamatussa luvataan.Siis minä otan sen mikä minulle kuuluu sillä eläähän Jeesus minussa myös .En tyydy siihen ,että en ymmärrä jotain asioita ,joita tunnen sydämmessäni minun pitäisi tietää tai tuntea vaan haluan ymmärtää ne myös.Eli mukaillen omaa rukousta joskus muinoin...Rakas Jumala ,,minä en halua olla enää ymmärtämätön sinun suhteen ja ,että asiat jäävät puolitiehen .Minä HALUAN lisää sinua ja sinun tuntemistasi ja minä haluan ottaa kaiken mitä vaan voi ihminen saada ja olla kanssasi läsnä ,,haluan päästä kanssasi uudelle tasolle vaikka veisi aikaa ja pitäisi opetella uusia asioita maailmasta ja parantaa omaa itseä ja niitä miljoonia virheitä joita olen tehnyt .Herra haluan sinua enemmän enkä tyydy tähän ,koska janoan sinua .Olen 100 pros sinun ja anna tulla kaikki minkä voin kestää sillä olen todella janoinen.Anna viisautta pelastaa ihmisiä sinun valtakuntaasi ja ohjaa ja neuvo kaikilla mahdollisilla tavoilla sillä Jumala sinä tiedät miten ja minä kuuntelen .Aamen.............. Sen voin sanoa ja uskallan sanoa (vaikka Jumalan suulla puhuminen on jopa vaarallista),että Jumala haluaa ja haluaa ja haluaa Sinun läsnäoloasi paljon ja kirjoitan uudelleen paljon.Se aika jonka vietät suoraan Jumalan kanssa on merkitykseltään suuri.Erittäin suuri.Enkä puhu seurakunta elämästä vaan Jumalan seurassa olemisesta .Se voi Rukouksen jälkeen jatkua arkipäivänä pitkäänkin......... Kenties eräänä päivänä kun olet halunnut paljon Jumalaa ja olet viipynyt pitkään hänen seurassaan monia monia pitkiä kertoja niin "taivas aukeaa "silloi kuljetaan aivan eri tasolla kuin on arki elämä. Silloin asiat tuntuvat tapahtuvan koko ajan ja aika muuttaa muotoaan ja on koko ajan nyt.Ja se vasta on ihmeellistä se.Luulen ,että se Ihme sana ,jolla kaikki aukeaa on =Jumalan kanssa kahdenkesken vietetty runsas aika.Sydämmen tila pitää /täytyy olla minä vähäisimmistä vähäisin.Kaikki on Jumalan lahjaa ja sillä asenteella pitää liikkua ,että lahjaksi on kaikki saatu niin lahjaksi antakaa.Rukouksesta sen verran vielä ,että keskity siihen Rukoiluun ja usko vaikka niin ,että samassa huoneessa (vaikka olet yksin )on joku Jumalan oma joka kuuntelee tai kuvittele itse Jumala ja näe hänet istumassa valtaistuimellaan .Puhu suoraan omana itsenä kuten normaalisti puhut ja hyvä tulee.Siinä vaiheessa ku olet uskon kasvussa niin ns pohtimiset jää ja kuljet Hengessä.Ja Pyhän Hengen ääntä kuunnellen ja häneen luottaen eli Isään ,Poikaan ja Pyhään Henkeen.Aamen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Huhti 2013 16:25

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Uskonelämän rakentaminen

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Huhti 2013 16:31

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron