Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2013 09:56

Mitä mieltä ootte siitä että Jeesus olisi voinut myös epäonnistua tehtävässään?? Tämmösen lauseen kuulin erään miehen suusta joku aika sitten.En tiedä millä hän olisi perustellut tämän mutta itselle nousi ajatus että "ei pidä paikkaansa"!!
systeri
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 10:03

Oikeastaan ei, koska Jumala on säätänyt asian niin, ei Hän Poikaansa lähettänyt tänne ihan huvikseen ja olemaan jonkin hallitsemattoman asian kanssa ja jättänyt ihmiskunnan lopullista kohtaloa saatanan käsiin, jos epäonnistuminen olisi käynyt. Eli mahdottomuus on epäonnistuminen.

Ehkä puhuja on miettinyt yleensäkin kiusauksia ja niiden luonnetta... luulisin, että Jeesus joutui kokemaan kiusaukset sillä tavoin ihmisen tasolla, että periaatteessa epäonnistumisen mahdollisuus olisi ollut jos katsotaan ihmismielen kannalta asiaa, mutta toisaalta se on täysin mahdottomuus kun Jumalalla on ollut tarkoitus lähettää Poikansa ja Jeesuksella oli kuitenkin se Isän tahdon täyttäminen kaikessa ensisijaisena asiana, Hänen luonteensakin oli Jumalallinen, että Hän ei voinut epäonnistua.

Jotenkin näin koen asian, jos tuosta otti selevää...
lonelyrider
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Huhti 2013 12:16

periaatteessa kyllä ,mutta käytännössä ei.Ota sitte tuosta selevää.Jos Raamatun tekstit lukee ennustetut Jeesuksesta niin täytyi tapahtua.Mutta todellakin ihminen ihmisten joukossa oli Jeesus aikoinaan ja sitte se kuuluisa rukoilu puutarhassa ,puheet ,,joissa kauhu tulee ihmisenä ilmaan voisi kuvitella ,että se malja olisi voinut mennä sivu suun.Mutta silti kaikki tämä oli määrä tapahtua ja se tapahtui ja kun asia oli hänen Isänsä ohjauksessa ja kyseessä oli Maailmankaikkeuden yksi tärkeimmistä asioista niin kaikki meni kuin täytyikin mennä....Tämä oli vain tällainen vapaa heitto asiaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja Minä vain » 14. Huhti 2013 17:40

Omasta mielestäni hän onnistui tehtävässään, joita mielestäni on:
Jumalan tunnetuksi tekeminen.
Tien näyttäjä.
Opettaja eli sanan kylväjä.
Totuuden puhuja.
Parantaja.
Syntien sovittaja.
jne..

Mutta me seuraajat, kysymys kuuluu itseasiassa meille, olemmeko me epäonnistuneet tiellämme seurata häntä? :shock:
Minä vain
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Huhti 2013 18:49

Jumala ei voi epäonnistua sillä kaikki valta ja voima on Jumalan ja Herra Jeesus Kristus on Jumala ;gladly:

Room.9:4. Jotka ovat Israelilaiset, joiden on lasten oikeus ja kunnia, ja liitot ja laki, ja jumalanpalvelus ja lupaukset,
5. Joiden myös isät ovat, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti, amen!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Huhti 2013 21:26

Ajattelen, että Jeesuksen olisi ollut mahdollista valita maailman ilo, mutta Hän valitsi ristin ja häpeän. Jeesuksella oli mahdollisuus valita, mutta koska Hengen osalta Hän oli ja on täydellinen Jumala, Hän voitti kaikki kiusaukset ja oman inhimillisen ihmisruumiissa asuvan sielullisen tahtonsa. "...Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä (Hebr.12:2)..." Hänelle olisi siis ollut tarjolla myös iloinen vaellus täällä maan päällä, mutta Hän rakasti maailmaa niin paljon, että antoi henkensä ja antautui tuskaan ja kärsimykseen ja häpeään meidän rakastamiensa ihmisten tähden. Jeesus sanoi: "Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni (Joh.10:17-18)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja matkalla » 14. Huhti 2013 22:28

Olen ymmärtänyt niin, että Jeesus tuli Isänsä Jumalan nimissä, Hänen tahdostaan ja syntyi tänne maailmaan kuitenkin ihmisenä, ei ottanut kunniaa itselleen vaan aina korotti Isäänsä. Jeesus teki samoja tekoja mitä Isänsä teki, ei mitään sen yli, eikä mitään omasta "päästään", kyllä, Jeesus olisi voinut valita toisinkin, mutta hän valitsi oikein, koska teki AINA Jumalan tahdon mukaan.
Siksipä ajattelen, että inhimillisenä ihmisenä (sitähän hän ei ollut) hän olisi kyllä voinutkin epäonnistua, muttei kuitenkaan, koska hän rakkaudessaan, uskollisuudesssaan, nöyryydessään ja Jumaluudessaan ei koskaan voinut/halunnut poiketa Isän Jumalan tahdosta ja hänestähän ei syntiä löydy.

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
Joh. 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
Matt. 26:24 Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."
Viimeksi muokannut matkalla päivämäärä 14. Huhti 2013 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran
matkalla
 
Viestit: 19
Liittynyt: 11. Kesä 2012 00:45

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 22:36

Paholainenhan tarjosi kuuluisaa "sinä voit tulla tämän maailman kuninkaaksi, tarjoan sinulle valtakunnat jne." mutta se olisi ollut vain hetken kestävää kuninkuutta... ehkä paholainen olisi sen antanutkin, mutta silloin ihmiskunta ei olisi pelastunut, eikä Jeesus olisi täyttänyt tehtäväänsä. Se tarjous jonka paholainen tarjosi, oli alusta asti "tuhoon tuomittu", koska Jeesus voitti kaikki kiusaukset, niinkuin määrä olikin. Hän oli tullut täyttämään tehtävänsä maanpäällä ja se ei ollut maallistakuninkuutta vaan taivaallista kuninkuutta varten.
lonelyrider
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja matkalla » 14. Huhti 2013 22:46

Niinhän se on, että paholainen kokoajan koittaa juonia ja saada houkuteltua meitä niinkuin Jeesustakin silloin,pois Jumalan tahdosta.
matkalla
 
Viestit: 19
Liittynyt: 11. Kesä 2012 00:45

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Huhti 2013 22:56

Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut Jumala. Itse Herra taivaasta. Lihaan tullut Jumala ei voi epäonnistua missään mitä Hän tekee. On täysin epäjohdonmukaista edes ajatella että Jumala kaiken Luoja (joka Herra Jeesus Kristus on) voisi epäonnistua jossain. Herra Jeesus on Jumala joka Isänsä kanssa on luonut sekä taivaan että maan eikä Jeesus voi epäonnistua missään mitä Hän tekee sillä Hän on kaiken alku ja loppu.

Kaikki ei tee niinkuin Hän haluaa koska Jeesus ei pakoita ketään rakastamaan itseään mutta siitä huolimatta Jeesus ei epäonnistu eikä voi epäonnistua sillä Jumalan tahto tulee toteutumaan kaikessa eikä kukaan voi sitä estää!

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa