Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja Minä vain » 14. Huhti 2013 23:39

5. Joiden myös isät ovat, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti, amen!

Oikea käännös menee mielestäni näin:

Joiden myös isät ovat, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on yli kaiken, Jumalan siunattu iankaikkisesti, amen!

5 Whose are the fathers, and of whom as concerning the flesh Christ came , who is over all, God blessed for ever. Amen.
Minä vain
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja Herman » 14. Huhti 2013 23:51

Vanhassa testamentissa on yli 300 profetiaa messiaasta, joista valtaosa viittaa erittäin selkeästi nimenomaan Israelissa 2000 vuotta sitten eläneeseen Jeshuaan. Jumalan antavat profetiat toteutuvat varmasti, eli Jeesus ei olisi voinut epäonnistua. Hänen omin sanoin: "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt" (Joh.6:38). Kun katsoo Jeesuksen elämää, niin näkee jokaisesta pienestäkin yksityiskohdasta että Hän tuli tekemään minkä Hän tuli tekemään, ilman minkäänlaista epäröintiä missään vaiheessa. Välillä tietysti sen tekeminen oli taistelun takana, sillä vastassa olivat kaikki helvetin voimat, ja Jeesus joutui Isän sallimuksesta kokemaan inhimillisen heikkouden minkä vuoksi Hänet oli tehty hetkellisesti paholaista heikommaksi. Mutta silloinkin Hän oli kuuliainen, loppuun asti, hamaan ristin kuolemaan asti, niinkuin ennen aikojen alkua ja maailman perustamista oli taivaassa päätetty, ja meille aikojen alusta asti monessa Tooran kirjoituksessa ilmoitettu.
Herman
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Huhti 2013 08:42

Hyviä vastauksia...niinhän se oli että Jeesus viitoitti meille tien myös heikkouden osalta...meidänkin tulee voimistua heikkoudesta ja silloin kun olen heikko olen väkevin Kristuksessa.Jeesuksenkin tuli olla myös heikko että Jumalallinen voima sai saattaa tehtävän loppuun asti.Ja samaa ajattelin että vanhassa testamentissa on jo niin paljon profetioita Jumalalta että ei olisi voinut tehtävä "mennä pieleen" Jeesus teki minkä tehdä piti..totisesti,kiitos Herralle aamen :)
systeri
 

Re: Olisiko Jeesus voinut epäonnistua

ViestiKirjoittaja matkalla » 15. Huhti 2013 10:13

Vaikka tämä aihe taitaa olla loppuun käsitelty, niin laitan vielä tuon.

Hepr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
matkalla
 
Viestit: 19
Liittynyt: 11. Kesä 2012 00:45

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa

cron