Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Huhti 2013 13:44

pekka kirjoitti:Kiitos Tonille.


Suurin kiitos Herralle.



Toinen Pietarin kirje 3:

1. Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2. että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.


Amen!

Tämä Raamatun luku tuli minullekin mieleen. Hyvä on Sanaa pitää esillä ja hyvä, että Toni meni sinne 'ev.lut.agnostikko-tilaisuuteen'. Jospa hänen todistuksensa kantaisi hedelmää!

Siunausta kaikille! :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Huhti 2013 13:59

Kun te kaiken tämän nyt näette niin tietäkää ,että vapautuksen hetki on pian käsillä.Menee käsikirjoituksen mukaan eli Raamatun.Sanoisin vaan niin ,että Rukoilkaa näiden Saatanan vallassa olevien pappien puolesta ,jotka puhuvat Jumalaa vastaan ,sillä te tiedätte millainen osa on heille varattu kuoleman jälkeen.............Hyvä on muuten ,että siellä ´rintamalla`on tuollaisia Herran kovanaamoja vielä ,,Erinomaista.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 18. Huhti 2013 22:03

Tonin puhujavuoro oli huomattu niin, että siitähän oli kirjoitettu Rauhan tervehdykseenkin asti(paikallinen luterilaisen kirkon ilmaisjakelulehti).
lonelyrider
 


Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja PetriFB » 19. Huhti 2013 13:14



Kyllä se ihan oikea linkkí oli Masa. Toni puhui minun mielestäni todella hyvin. Tässä tuon linkin takaa Tonin puheesta kirjoitusta:

Mies yleisön joukosta kertoi olevansa tilaisuuden pappien kanssa melkein kaikesta eri mieltä. Hänen mukaansa papit eivät usko Raamatun Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Raamattu kertoo miehen mukaan, että pakanoille Kristus on hullutusta. Uskoa ei saa järkeilemällä vaan Jumala lahjoittaa sen kuulemisen kautta.
– Jeesus sanoi, että ei ilmaise itseään maailmalle vaan niille, jotka elävät Jumalan tahdon mukaan. Jumalan tahto on Sanassa.
– Joka uskoo Raamatun Jeesukseen, saa Pyhän hengen. Usko Jeesukseen on tietoa ja Jumalan tuntemista, koska se on Jumalan lahja.
Miehen puheenvuoron jälkeen nainen yleisön joukosta sanoi, että juuri tällaisten puheiden takia hän erosi kirkosta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Huhti 2013 14:30

”Harva pastori tajuaa, että on käynnissä taistelu sieluista”


http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... _sieluista


" Kankaanpään seurakunnan kirkkoherra Keijo Rainerma puhui Suomen Raamattuopiston järjestämässä Etelä-Savon kirkkopäivässä ”paimenuuden kriisistä”. Rainerma katsoo, että papit ovat Suomessa ja muualla Euroopassa kriisissä kolmella tavalla. Kriisipisteet ovat ”pappien suhde Jeesukseen”, ”pappien suhde Raamattuun” ja heidän suhteensa ”Jeesuksen tunnustamisen tähden tulevaan ristiin”.

Rainerma pohjusti puheensa Johanneksen evankeliumin kuvaukseen Jeesuksesta hyvänä paimenena. "Minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut", hän siteerasi.

- Evankeliumin julistus on syvimmältään todistamista. Luterilainen saarna on kärsinyt julistajan persoonan häivyttämisestä. Pyrkimys subjektiivisesta objektiiviseen on johtanut sellaiseen ulkokohtaisuuteen, että tuskin kukaan syttyy tai saa edes varmuutta siitä, onko puhuja tosissaan, Rainerma arvioi.

Hänen mukaansa harva pastori "edes tajuaa, että on käynnissä taistelu sieluista".

- Saarnatuoli on taistelupaikka. Saarnaaja heittää itsensä likoon. Ei voi temmata kekälettä tulesta omien näppien kärvähtämättä. Tällä en tarkoita, että jos sana on ikään kuin bensa, saarnaajan tulisi olla sytkäri. Sellaiseen meistä ei ole. Sama sana ja Pyhä Henki, joka sytyttää kuulijan, sytyttää myös saarnaajan.

Rainerma sanoi, että pappien olisi tärkeä olla kuuliaisia Raamatun sanalle.

- Paimenuuden suuri kysymys kuuluu, mitä Herran huoneessa tarjotaan? Se, joka unohtaa Jumalan armoteot, ei ole kovin tarkka omistakaan teoistaan. Ilman isäntää on moraali vaikea perustella. Lopulta pastorilla ei ole muuta kuin Isäntä ja hänen antamansa sana. Jos sana kadotetaan, jäävät vain jaaritukset.

Kristillistä seurakuntaa ovat Rainerman mukaan alusta asti uhanneet "sisältä päin tuleva hengellinen eksytys" ja "ulkoapäin tulevat vaatimukset mukautua ympäröivän yhteiskunnan ajatteluun ja elämäntapaan". Paimenuuden yksi kriisi onkin Rainerma mukaan "ollako kansan mies vai Herran mies".

- Tätä painetta viime vuosina on ollut omiaan lisäämään median kautta syntyvä julkisuus. Raamatun sanan vastaisten asioiden torjuminen on ollut uskon tunnustajille kohtalokasta.

- Kristittyjen erilaisuus tuomitsee väärän elämäntavan ja aiheuttaa siksi uskon torjujissa vihan. Tässä taistelussa tulisi paimenen kulkea laumansa edellä. Rakkaudellisin ja taitavin tässä oli varmasti Herramme itse, ja hänkin kohtasi sekä muotojumalisuuden että maailman vihan. Voimmeko me odottaa jotakin helpompaa tietä? Rainerma kysyi."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Huhti 2013 20:32

Oulussa jatkui eilen 25.4 pappien agnostikkoillat aiheella "ristinkuolema oli turha". Osallistuin jälleen tilaisuuteen ja pääsin kahdesti ääneen 01:11:45 ja 01:27:30. Toin aiheesta sen lyhyesti esille jonka koin tärkeäksi. Paljon olisi ollut vielä sanottavaa...

Tässä linkki agnostikkoiltaan "ristinkuolema oli turha". http://www.virtuaalikirkko.fi/kirkot/sa ... -2013.html

Tilaisuuden jälkeen keskustelin myös kahden kesken pappi Päivi Jussilan kanssa siitä mitä pappisvala velvoittaa.

Pappisvala: ”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon”.


Luonnollisesti Päivi kiisti rikkovansa pappisvalaa sillä hän löytää Raamatusta useampia eri "tulkintoja" kuin kirkonvirallinen oppi. Päivi ei ymmärtänyt sitä että pappisvala velvoittaa nimenomaan evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksen mukaiseen oppiin.

Kirkkojärjestyksen ensimmäisen osan ensimmäisen luvun ensimmäinen pykälä kuuluu näin:

”Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhä sanan mukaan.”
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Huhti 2013 09:40

Olispas mielenkiintoista olla joskus paikanpäällä tälläisissä tilanteissa...hyvä toni,raitista puhetta :)
En kuunnellut nyt ihan koko keskusteluja mutta kuuntelin ennen tonin puheenvuoroa olevia ja täytyy pyytää vielä anteeksi sitä että oon arvostellu sun kirjoituksia täällä...puheesta saa ihan erilaisen "kaiun" ..ei ne oo tykitystä vaan rauhallista ja harkittua asiaa Hengessä :) siunausta tonille :hearts:
systeri
 

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Huhti 2013 10:36

Pöyristyttävää! Tuo nainen, joka kommentoi Tonin ekaa puheenvuoroa totesi että Raamatunkohtasi olivat siis Paavalin teologiaa ja jonkun toisen IHMISEN teologiaa. Hän KIISTÄÄ siis että koko Raamattu on kannesta kanteen Jumalan tahto joka on ilmoitettu Pyhän Hengen välityksellä ja täten varmistettu että se on Jumalallista laatua ja tarkkuutta.

Eli Pyhä Henki puhuu suoraan Jumalalle ja kuiskii ihmisen sisimpään sanoja suoraan valtaistuimmelta. Onko se niin kummallista? Eikö heille ole KOSKAAN tapahtunut näin ja jos on niin miten he selittävät ilmiön? Omatunto ilmoittaa oikean ja väärän, omatunto on todiste Jumalasta koska omatunto ei soimaa ellet riko jotakin vastaan ja mistä omatunto tietää oikean ja väärän ellei Jumala ole sitä meidän sydämmiimme kirjoittanut tai meille Hengessä ilmoita?

2. Kor. 3:3

Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

Jer 33:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.



Kaikkivaltias on luonut kaiken, vuorovedet, kalvon sudenkorennon siivillä, Pasaatituulet sekä Jupiterin ja Auringon. Eikö he pysty luottamaan, että kaikkivaltias pystyy välittämään ihmiselle tietoa ja varjelemaan sen tiedon muuttumattomana?

Kuinka voimaton onkaan heidän Jumalansa? Evoluutioteoria ryöstää Jumalan kaiken luojan ja rakentajan ja kaikkivaltiaan tittelin ja antaa sen sattumalle, ei ihmekkään että usko on heikoilla!

Ilman Raamattua ja Jumalaa ja Jeesusta ja Pyhää Henkeä ei ole mitään kristinuskoa eikä varsinkaan tuota sanan jälkimmäistä osaa eli uskoa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Papit todistivat Oulussa Jumalaa ei ole

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Huhti 2013 10:43

toni t kirjoitti:Oulussa jatkui eilen 25.4 pappien agnostikkoillat aiheella "ristinkuolema oli turha". Osallistuin jälleen tilaisuuteen ja pääsin kahdesti ääneen 01:11:45 ja 01:27:30. Toin aiheesta sen lyhyesti esille jonka koin tärkeäksi. Paljon olisi ollut vielä sanottavaa...

Tässä linkki agnostikkoiltaan "ristinkuolema oli turha". http://www.virtuaalikirkko.fi/kirkot/sa ... -2013.html

Tilaisuuden jälkeen keskustelin myös kahden kesken pappi Päivi Jussilan kanssa siitä mitä pappisvala velvoittaa.

Pappisvala: ”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon”.


Luonnollisesti Päivi kiisti rikkovansa pappisvalaa sillä hän löytää Raamatusta useampia eri "tulkintoja" kuin kirkonvirallinen oppi. Päivi ei ymmärtänyt sitä että pappisvala velvoittaa nimenomaan evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksen mukaiseen oppiin.

Kirkkojärjestyksen ensimmäisen osan ensimmäisen luvun ensimmäinen pykälä kuuluu näin:

”Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhä sanan mukaan.”



Toni puhui Pyhän Hengen innoittaman (voitelussa) todella tärkeää asiaa, kiitos Herralle Jeesukselle. Koin Tonin puhuvan väkevästi Pyhässä Hengessä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron