Survivalismi - Hei, me selviydytään!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja Eetu » 06. Huhti 2013 14:44

Pistin vähän huumoria tuohon otsikkoon koska survivalismi on loppujen lopuksi iloinen asia. Tässä ketjussa voisi siis keskustella siitä.

http://www.survivalisti.fi/index.php?op ... &Itemid=57

http://www.docendo.fi/tuote/951-0-38005-9

Survivalismi on yksinkertaisimmillaan sitä, että ottaa kotiavaimen mukaan, kun lähtee vaikka lenkille.

Ennen vanhaan oli maakellarit joissa säilöttiin ruokaa mutta nykyään kaupoista on tullut "maakellari" josta sitten voi ostella ruokaa. Yhteiskunta on kuitenkin haavoittuvainen. Jos sähkö ja viestiyhteydet katkeavat, kukaan ei voi ostella sieltä modernista "maakellarista" sitä ruokaa, ja sitten kun on mennyt jonkin aikaa, uudeksi poliittiseksi järjestelmäksi valitaan ilman kansanäänestystä anarkia ja ihmismassat vyöryvät varastamaan kaupat tyhjiksi.

En halua mitenkään pelotella ketään mutta olen tässä viime aikoina perehtynyt varautumis-asioihin.

Kun koittaa aika, jolloin alkaa tuo edellä mainittu kaupoista varastelu ja muutenkin täydellinen epäjärjestys, isot kaupungit eivät ole turvallisia. Parasta olisikin muuttaa jo nyt maalle, olen itse harkinnut sitä mutta toinen tapa on tietysti sopia vaikka jonkun maalla asuvan tutun kanssa että voiko sitten kaasutella sinne jos anarkian mustat liput liehuvat vaikkapa Espoon Sellon kauppakeskuksen katolla. Olen jo nyt strategisesti (tai no en edes yrittänyt päästä tänne, vaan Jumala johdatti tän asunnon mulle) sijoittunut Pohjois-Leppävaaraan, ja Sello eli se tulevaisuuden varastelukeskus on Etelä-Leppävaarassa.

Raamatussa meitä kehotetaan poistumaan Babylonista, ja käsittääkseni isot kaupungit ja kaupungit yleensäkin ovat osa Babylonia. En yllättyisi, jos esim. Helsinki peittyisi veden alle, tietenkään en toivo että kukaan menehtyy mutta Helsinki on varsinainen maanpäällinen helvetti (anteeksi nyt jos täällä on helsinkiläisiä, on Helsingissä paljon hienojakin asioita), siellä kaikilla on kiire mutta kukaan ei tiedä minne, ihmiset hamuavat uusia tavaroita, taulutelevisioita, jonottavat rokkikeikoille, ryyppäävät, järjestävät homoparaateja ja ryömivät polvillaan taize messussa ja laulavat jotain latinankielisiä luopumuksen lauluja. Onneksi olen jo edistynyt pakomatkallani ja päässyt Espooseen asti, ei tämäkään esim. ruokamellakoilta tule välttymään mutta on täältä hiukka helpompi karauttaa kohti pohjoista, jos kakki osuu tuulettimeen eli jos tulee jokin iso poikkeustila, vaikkapa pari viikkoa kestävä sähkökatkos.

Suurin osa pääkaupunkiseudun väestöstä jatkaa kreisibailaamista maailman tappiin asti, mutta itse olen tosiaan jo perehtynyt selviytymisjuttuihin ja rinkka on jo pakattuna, ainakin ensimmäinen kokeilupakkaus on suoritettu. Tänään teen kaverin kanssa asfalttivaelluksen Espoosta Vantaalle.

Yhteiskunta ei välttämättä pääse apuun, jos tulee vaikkapa myrsky. Tietysti jossain vaiheessa mutta eihän palokunta esimerkiksi kerkeä heti paikalle raivaamaan kaatuneita puita.

Uskon että Jumala yrittää herätellä varsinkin ei-uskovia erilaisilla luonnonilmiöillä mutta on surullista havaita että se kreisibailaaminen jatkuu aina vaan, ihmiset tulevat maailman tappiin asti istumaan pubeissa ja juhlimaan ja syömään ja juomaan sillä huomennahan me kaikki kuollaan. Melkoiset on bakkanaalit, minä en ole enää juhlatuulella, koko maailma odottaa tilipäiväänsä, ei Jumala loputtomiin ihmiskunnan kapinointia katsele.

Suomen heimo tuhoaa itse itsensä, minkä näkee mm. 666-päck hallituksen touhuista, käärme syö omaa häntäänsä ja kohta onkin Suomen valtion velka 100 miljardia, Suomi menee konkurssiin koska pyramidihuijaus on niin valtavaa älytystä että vain harva tajuaa että ei siinä voi kuin velkaantua.

Ainoa turvamme on Herramme Jeesus Kristus.

Korostan että en halua tällä aiheella pelotella, mutta onhan Jumala antanut meille kädet joilla ostella vaikka kaappiin säilykkeitä, niin ei sitten tarvitse lähteä heti yhteiskunnalta käsi ojossa apua pyytämään.

Nyky-ihminen tuhoutuu henkisesti jo sillä hetkellä kun netti ei toimi ja Facebookkiin ei siis pääse. Kaupunkihipsterit eivät tule selviytymään tulevista koitoksista, googlesta ei voi enää siinä vaiheessa katsoa, mitä polttoainetta trangiaan pitikään ostaa.
Eetu
 

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja JoKi » 06. Huhti 2013 16:13

Koitan olla ottamatta kantaa siihen onko oikein vai väärin ottaa velkaa. Mistä mielestäsi nykyinen Suomen valtionvelka kostuu?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Huhti 2013 16:31

Hauska aihe!

Kyllä metsä on suomalaisella aina ollut mielessä jos alkaa liikaa ahdistamaan joko ryssä taikka seinät.

Itse koitan ylläpitää perus erätaitoja ja suhdetta luontoon ja kalastukseen yllä. Sitten jos jonkun laavun osaa väsätä ja tulet saa aikaseksi niin on jo jotakin mistä lähteä liikkeelle. Ihaninta kuitenkin tässä on se Herran luomisen ihmetteleminen noilla metsä reissuillakin. Metsä on mun kirkko ! (Kolehdin keruu vaan on hankalaa) HAHA !

Sen verran uskon lopunajoissa eleltävän että vedenputsarin meinaan ostaa ja rinkka on jo nyt pakattuna äkkilähtöjä (kalareissu) varten! Meikälainen on aina valmiina ja ahvenet tietää sen! Katotaan jos saisi puolison houkuteltua reissuille paremmin mukaan. Kyllä heti tulee 50% vähemmän hyttysenpistojakin jos on kaksi maalia , vai mites se meni? :-P
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Huhti 2013 17:43

Selviytymispakkaus:


http://fi.wikipedia.org/wiki/Selviytymispakkaus


Selviytymispakkaus on pakkaus joka sisältää välineet joiden avulla voi selviytyä hätä- tai onnettomuustilanteessa. Selviytymispakkaus kuuluu esimerkiksi sotilaslentokoneiden, pelastusveneiden ja avaruusalusten varustukseen. Myös asumattomilla alueilla työskentelevillä lentäjillä ja metsureilla on usein varusteissan selviytymispakkaus. Lisäksi esimerkiksi maanjäristysalueella asuvien ihmisten suositellaan hankkivan selviytymispakkaus luonnonkatastrofin varalta.

Selviytymispakkauksen voi sekä koota itse että ostaa valmiina paketteina. Pakkauksia on erikokoisia ja niiden yksityiskohtainen sisältö vaihtelee olosuhteiden mukaan jossa pakkausta on tarkoitus käyttää. Pääpiirteittäin pakkauksessa tulisi olla varusteet ja työkalut joilla ihmisen on mahdollista suojautua luonnonvoimia vastaan, pysyä lämpimänä ja suorittaa tarvittava ensiapu. Lisäksi pakkauksessa tulisi olla riittävästi ruokaa ja juomaa sekä välineet pelastushenkilökunnan ohjaamiseksi paikalle. Riippumatta olosuhteista, lähes kaikissa selvitytymispakkauksissa on ainakin veitsi (usein linkkuveitsi tai monitoimityökalu), tulitikkuja, ensiapulaukku, päähuivi, kalastusvälineet, ompeluvälineet ja taskulamppu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Huhti 2013 17:50

Sissiteltan kamina, ruotsalainen malli:

http://www.survivalismi.com/viewtopic.php?f=9&t=2410
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja Eetu » 06. Huhti 2013 19:04

JoKi kirjoitti:Koitan olla ottamatta kantaa siihen onko oikein vai väärin ottaa velkaa. Mistä mielestäsi nykyinen Suomen valtionvelka kostuu?


Sarjalainoista:

http://www.treasuryfinland.fi/Public/de ... ntentlan=1

Voisin ryhtyäkin pankin laina-asiakkaaksi jos olisi olemassa pankki, joka ei laske rahaa liikenteeseen velkana:

http://ariojapelto.blogspot.fi/2011/08/ ... elkaa.html

"Pankkien käteiskassa on vain 1/20 – 1/30 maksiminostomäärästä. Pankeilla pitäisi olla omaa pääomaa 8 prosenttia. Pankkien välisessä rahaliikenteessä yhden pankin laina on toisen pankin talletus. Rahaa ei siis anneta pankin kassaholvista. Siten raha on pääasiassa velkaa ja velkapapereita."

"Jos velat maksettaisiin pois, ei olisi enää rahaakaan, koska raha on velkaa. Rahan olemassaolo on täysin riippuvainen jatkuvasti uusiutuvista pankkilainoista. Siksi pankit tyrkyttävät väkisin lainoja konkurssikypsille valtioille, yrityksille ja jopa täysin luottokyvyttömille kansalaisille. Muuten koko pankkijärjestelmä romahtaisi."

Eli jos valtiot eivät enää ottaisi lisää velkaa ja maksaisivat velat pois, "raha" lakkaisi olemasta. Valtiot ottavat velkaa siihen asti kunnes järjestelmä romahdutetaan. Tuossa alhaalla linkki tulevaisuuden rahayksikköön, mutta sekin on huijausta koska ei se mitään muuta, sama pelleily jatkuu eri rahayksiköllä, sitten onkin vain erona se että globalisaatio eli maailmanlaajuinen kommunismi on joka kolkassa ja ihmiskunta on kuin yhtä suurta iloista perhettä eli maailma on silloin täydellinen "kylä" eli yksi suuri gulag-leiri.

http://www.futureworldcurrency.com/
Eetu
 

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja anjou » 06. Huhti 2013 19:13

USAssahan on paljon ihmisiä, jotka ovat varautuneet tuleviin kauhukaaoksiin asein, ruokavarastoin ja sala-asunnoin. Myös Jouko Piho ainakin joskus suunnitteli tällaista. Hänhän odottaa Venäjän hyökkäävän tänne 13.6. - Suomen valtion velka onpaha asia, mutta koostuu valitettavasti suurimmaksi osaksi sosiaalisektorin menoista, joita "hyvinvointivaltio" on pakotettu maksamaan suojateilleen verovaroista ja velasta.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja JoKi » 06. Huhti 2013 19:15

Muotoinen kysymykseni toisin.

Miksi Suomi on mielestäsi ottanut velkaa, prosentteina tai euroina ilmoitettuna. Enkä nyt tarkoita jokaista lainaeuroa vaan suuria määriä.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja JoKi » 06. Huhti 2013 19:41

Kysyisin Eetu sinulta.

Onko Ari Ojapelto mielestäsi pätevämpi henkilö opettamaan pankkien antamasta lainasta enemmän kuin vaikka Jyrki Katainen? Jos olet tätä mieltä, niin perustelisitko miksi, mielellään vaikka Ranskalaisilla viivoilla.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Survivalismi - Hei, me selviydytään!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Huhti 2013 20:59

Eliaksella ei ollut selviytymispakkausta valmiina, kun kuivuus tuli maahan, mutta Jumala oli valmistanut hänelle paikan ja tarvittavan ravinnon, missä odottaa ;gladly:

Olen itse ollut aina selviytymisessä toisiin turvautuva :oops: . Rakastan retkeilyä ja mökkeilyä sellaisella pienellä alkeellisella metsästysmajalla, mutta aina mulla on ollut mukana joku, joka osaa tehdä kaikki selviytymishommat. Olen muistaakseni sytyttänyt tulen takkaan tai saunan pesään vain pari kertaa :D . Yleensä ne on mieheni heiniä. Puitakaan en ole juurikaan pilkkonut... Osaan tehdä vain asioita, joista ei sitten suurien katastrofien äärellä ole paljonkaan hyötyä, eli kirjoitella täällä nettifoorumeilla ja jumpata siisteissä sisäsaleissa :hurraa: Osaan myös siivota päivästä toiseen ja laittaa hyvää ruokaa sähköuunilla ja -hellalla :dance: En kuitenkaan ole hirveän huolissani tulevaisuudestani.

Nykyisellään nautin metsästä ja luonnosta ja luonnon helmassa olen kohdannut Jumalan; kokenut katsovani Häneen, joka on kaiken Luoja. Uskon, että Hän, joka pitää kaikista pienistään huolen luonnossa, pitää huolen myös minusta, kunnes Hänen aikansa on korjata minut pois täältä maan päältä.

Tässä runoni liittyen metsään ja luontoon ja Herran odotukseen:

Kuulen, kuinka metsä huokaa;
kuulen kuinka huokaavat puut:
"Jumalan lapset, jo vapaus tuokaa;
nouskaa jaloillenne, kuolleet luut."

Jumalan lasten kirkkauden vapauteen
kaipaavat jo metsän eläimet.
Siionin iloon ja autuuteen
ikävöivät ihmislasten sydämet.

"Jeesus, tule jo takaisin!"
Huudot nuo kärsivien.
"Luoksesi niin jo kaipaisin",
kuuluu laulussa lintujen.

Lohdutus valtava lupauksen:
"Olen kanssanne ainiaan."
Kuulen virtaavan veden liplatuksen;
vesi hyväilee rantojaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa