pään verhoaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2015 00:01

paa kirjoitti:Vaisuliini, minusta naisella voi olla lyhyt tukka (esim. molemmat laittamasi kuvat ovat ok), koska kyllähän lyhytkin tukka peittää. Lyhyempi monesti paljon kauniimpi kuin sellainen pitkä liru, joka menee päätä myöten :)


Ok kiitos mielipiteestäsi Paa :) Minulla oli tämä sama kesätukka johon tykästyin kovasti. Se sopii minunlaiselle laiskurille joka ei jaksa hoitaa pitkää tukkaa :oops:

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2015 07:15

*
Älä ohita noita Raamatun kohtia jotka ovat tärkeämpi huomata kans.

1Kor. 11:13 Päättäkää itse, sopiiko naisen rukoilla Jumalaa peittämättä päätään.
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että miehelle on häpeäksi, jos hänellä on pitkät hiukset?
15 Mutta naiselle pitkät hiukset ovat kunniaksi, koska hiukset on annettu hänelle hunnuksi.
16 Jos joku kuitenkin haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla, RK

On selvä juttu että kyse ei ole kehoituksesta vaan että ne kohdat tarkoittaa että on luonnonmukaista että pitkä tukka on tavallaan peitteeksi kun rukoilee Jumalaa. Viimeisen kohdan mukaan EI ole mitään ohjetta noudatettavaksi mitä tehdä tukalle eikä seurakunnillakin ole sitä ohjetta. Ei ole mitään taakoittavaa kuormaa naisten päälle mitä itse ei jaksa kantaa.

Miehen asema Raamatun opetuksen mukaan on näköjään ymmärretty väärin luullen että pitää noudattaa tukka ohjetta mitä Raamattu ei mitään tarkoita. Miehen asema on sisäinen valinta -juttu eikä miehen asemalla ole mitään tekemistä tukan kanssa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 31. Touko 2015 09:59

en ainakaan itse ole nähny tai kuullut ,että hiuksista olisi tullut kauheaa mylläkkää tai porukka olisi ollut "tukkanuottasilla .
Mutta jos jossain on ollut ni ihan mielenkiinnolla kuulis asiasta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Elo 2015 16:02

Minä vain kirjoitti:Se että millaiset hiukset ovat, eivät sinäänsä ole se pointti vaan se opetus joka siihen on kätketty.
Taivaan porteilla ei pitkähiuksista miestä käännytetä eikä lyhyt hiuksista naista, joku voi väittää niin ja samalla väittää vielä, että liha ei pääse taivaan valtakuntaan. Miten siis hiukset tulisivat taivaaseen ja olisivat este, jos edes liha ei taivaaseen pääse.
Se ei ole hiuksista kiinni vaan tuo vertaus päästä on hallitsija vertaus, niin kuin jo on mainittukin.
Peitetty pää on vallan alainen, toisen alainen, eli kuuliainen, ei hallitseva.
Seurakunta on morsian ja vaimo ja pää peitettynä, ettei hän johda vaan sulhanen, mies on johtava.
Jeesus on pää, ei seurakunta, seurakunta on ruumis.
Seurakunta on vertauskuva, mies ja nainen ovat vertauskuva.


Täältähän löytyi sopiva keskustelu ja nopeasti selattuani löytyi yks kommetti ,jossa viitattiin samaan kuin mitä kuuntelin eilen illalla töissä radio deistä ohjelmassa "matti-papin matkassa" .Matti opetti juuri tästä kuinka miehen tulee rukoilla pää peittämättömänä eli olla Jeesukselle alamainen ja naisen rukoilla pää peitettynä siltä päältä (eli mieheltä) jonka alamainen hän on.Näin he ovat molemmat suoraan Jumalan edessä.Mun mielestä hieno ajatus :) jos sain oikean käsityksen niin Matti oli kuullut tämän vaimoltaan.Ja vaikka sitä ei olisi raamatussa näin tarkoitettu opetettavaksi niin ei tää väärin oo :) Toivottavasti osasin tämän oikein kirjoittaa.

1 kor 11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

Eli käsitin että jos mies rukoilee pää peitettynä tarkoittaa sitä että hänen "päänsä" joka on Jeesus ,on peitettynä.
Ja taas vaimon tulee verhota "päänsä" joka on mies, että voi olla Jeesuksen edessä vapaana ilman alamaisuutta miehelle.
systeri
 

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Elo 2015 17:44

systeri kirjoitti:
Ja taas vaimon tulee verhota "päänsä" joka on mies, että voi olla Jeesuksen edessä vapaana ilman alamaisuutta miehelle.


Naisen tulee siis verhota mielestäsi mies jotta nainen voi olla Jeesuksen edessä vapaana ilman alamaisuutta miehelle. Miksi naisen pitäisi olla Jeesuksen edessä vastoin Jeesuksen käskyä? Jumalahan sen on säätänyt että naisen tulee olla miehelleen alamainen - niin miksi naisen tulisi peittää miehensä jotta voisi olla Jumalan edessä vapaana tästä Jumalan säätämästä käskystä? Toisin sanoen olla Jumalan edessä vapaana laittomuudessa? Ja jos naisten tulee verhota miehensä niin pitääkö miesten sitten pitää jotain peitteitä päällänsä jotta naiset ovat heistä vapaita :roll:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja Joel.A » 22. Elo 2015 18:16

Oma henkilökohtainen mielipiteeni tästä asiasta on se, että vaikka asia ei ole pelastus kysymys on asia kuitenkin kuuliaisuus kysymys. Eli jotkut vaan ovat vähän kuuliaisempi kuin toiset tai toiset ovat vähän kuuliattomampia kuin toiset niin kuin esim kuningasten tai aikakirjaa tutkiessa tulee ilmi, mutta se joka on toisia/toista kuuliaisempi ei tietenkään tarkoita, että hän olisi jotenkin parempi ja synnittömämpi tätä toista.

Mutta itse uskon niin ja menettelenkin myös omassa vaelluksessani niin, että mitä kuuliaisempi olen pienintäkin ohjetta ja neuvoa kohtaan sitä rikkaampi ja siunatumpi ja ehken myös hedelmällisempi olen Kristuksessa.
Joel.A
 

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Elo 2015 18:18

Joo pitää toni...koska Jeesus on Herra eikä tee virheitä.Jos nainen tahtoo kuunnella Pyhän Hengen ääntä ja jutella Jumalalle rukouksessa ollessaan, niin ei siinä maallista miestä välissä tarvitse olla :) Miksi miehen pitäisi laittaa peite päälleen??? hänen ei tarvitse olla edes tietoinen koska Jumala ei tee virheitä ja opeta naista niin että miehen tarvitsisi tulla muuttamaan jotain siitä.Maallisissa asioissa nainen on miehelleen alamainen, mutta mies ei saa johdattaa naista harhaan hengellisissä.Jeesus on jokaisen PÄÄ ja me jokainen ollaan ruumis jota se pää ohjaa.
systeri
 

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Elo 2015 18:53

systeri kirjoitti:Joo pitää toni...koska Jeesus on Herra eikä tee virheitä.Jos nainen tahtoo kuunnella Pyhän Hengen ääntä ja jutella Jumalalle rukouksessa ollessaan, niin ei siinä maallista miestä välissä tarvitse olla :) Miksi miehen pitäisi laittaa peite päälleen??? hänen ei tarvitse olla edes tietoinen koska Jumala ei tee virheitä ja opeta naista niin että miehen tarvitsisi tulla muuttamaan jotain siitä.Maallisissa asioissa nainen on miehelleen alamainen, mutta mies ei saa johdattaa naista harhaan hengellisissä.Jeesus on jokaisen PÄÄ ja me jokainen ollaan ruumis jota se pää ohjaa.


Efe.5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

1.Tim.2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.


Raamattu opettaa selkeästi että vaimon tulee olla kaikessa alamainen miehelle. Tämä alamaisuus ei tietenkään tarkoita sitä etteikö vaimo voisi rukoilla Jumalaa ilman miehensä välissä oloa. Vaimon alamaisuus ei myöskään tarkoita sitä että mies saisi johdattaa vaimoa harhaan hengellisissä. Päinvastoin vaimon alamaisuus miehelle tarkoittaa sitä että hän nöyrtyy miehensä rakkauden ja huolenpidon sekä palvelemisen vastaanottamiseen hymyissä suin :) Se on etuoikeus.

Ei vaimon tarvitse olla vapaa alamaisuudestaan mieheensä eläkseensä Jumalallisesti vaan vaimon tulee nimenomaan suostua elämään miehensä alamaisuudessa elääkseen Jumalallisesti (Jumalan tahdon mukaan). Koska Jumala itse on säätänyt niin että vaimojen tulee ola kaikessa alamaiset miehilleensä niin kuuliaisuus sille tuo siunauksen. Ei vaimon tule pyrkiä olemaan Jumalan edessä vastoin Jumalan omia säätämyksiä vaan juurikin niiden mukaan.

Sinä kirjoitit että vaimon tulee verhota päänsä joka on mies ja siitä nousi kysymykseni että pitääkö miehen sitten laittaa peite päälleen. Ps, 1.Kor.11 luku kertoo mikä tuo peite on josta se puhuu ko, kohdassa. Ne ovat hiukset. Ja tämä (hius kysymys) on nimenomaan kuuliaisuus kysymys - samoin kuin alamaisuus kysymyskin on niin kuin Joel.A hyvin kiteytti edellä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Elo 2015 20:47

Aivan oikein toni ymmärretty,uskoisin :) Kirjoitin kumminkin myös että vaikka tuo raamatunkohta ei tarkoittaiskaan tätä, niin se on kuitenkin mielestäni totuuden mukainen ajatus.
Uskon kyllä että hiusten lisäksi tuohon sisältyy myös opetus tästä vallanalaisuudesta.Ja tuossa puhutaan nimenomaan rukoilemisesta.
systeri
 

Re: pään verhoaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Maalis 2017 18:05

*
Minä päätän kääntyä tämän foorumin puoleen ja pyytäisin koettelemaan tätä Sanalla.

Olisi kaksi asiaa. Uskovien keskuudessa on kaksi asiaa mikä mietityttää ja huolettaa minua. Kun Eräs sisar sanoi jättäneensä rukouksen Herran haltuun niin toinen sisar profetoi hänelle ja se on hänelle tavallaan "vahvistukseksi" sille rukoukselle jonka hän jätti jo Herran haltuun rukoillen ja lisäksi hän sai vielä toiselta uskonveljeltä rohkaisun siinä pään verhoamisen asiassa ja hän koki sisäistä rauhaa vahvistukseksi niin hän alkoi uskoa sen tulevan Jumalasta. Nyt hän kokee vastuulliseksi opettaa nuoria naisia käyttämään huivia.

Niin se asia liittyy pään verhoamiseen. Nyt minua kehotettiin omaksumaan tätä opetusta. Vielä messiaaninen uskonvelikin kehotti minua omaksumaan tätä opetusta.

Niin niiden takia käännyn tämän foorumin puoleen ja kysyn mitä mieltä olet niistä kahdesta asiasta? Pään verhoaminen on ulkoinen asia noudatettavaksi ja se tuntuu olla ensisijainen. Tärkeintä on sisäinen sydämentila joka on Herralle mieleen ja se on kallisarvoista Herran silmissään.

Mutta se sama sisar sanoi että ensin Jumala alkaa muuttaa ja puhdistaa meitä ikäänkuin sisäisestä ulkoiseen päin kuuliaisuuteen kaikessa ja alamaisuuteen kaikelle järjestykselle. Jumalan työ alkaa näkyä myös ulkoisessa. Hän kyllä auttaa tässä kaikkia niitä, jotka haluaa olla kuuliaisia Hänelle ja totella. :wtf: :shock: :?

Sanoin että pään verhoaminen oli erikseen kun tuohon aikaan Paavalin oli pakko puuttua Korinton seurakunnan tilanteeseen ja kyse oli tilanteesta johon hän puuttui ja kehotti peittämään päänsä kun nainen rukoilee ja profetoi koska mies on hänen pää.

Koin heti hengessä taakaksi kun minua kehotettiin omaksumaan tätä opetusta. Se oli ahdistuttava kehotus enkä katso sen olevan Sanan mukaiseksi. Jokainen naimaton nainen saa rukoilla avopäin koska ei ole naimisissa. Mutta sisar kommentoi siihen ja vastasi että Herrassa ei ole naista ilman miestä. Naimatonkin nainen on suoraan Herran vallan alla, joten suuremmalla syyllä mielestäni pitäisi peittää päänsä. :wtf: :shock:

Koin taas taakaksi hengessäni kun hän sanoi tuon minulle. Mielestäni tärkeintä on sisäinen uskon sydämentila joka on Herralle mieleen. Ja sydäntä tulee varjella sillä sieltä elämä lähtee ja Raamatun mukaan olkoon se katoamaton, salassa oleva sydämen ihminen. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista'.

1Piet. 3:4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.

Mitä pään verhoamiseen tulee, se ei ole syntiä jos nainen haluaa käyttää huivia mutta on muistettava että tärkeintä on sisäinen sydämentila sillä sieltä elämä lähtee, - ei ulkonaisesta muodosta ja säännöstä.

Avioliitossa näkyvä puolisoiden kunnioitus ei tule ulkonaisesta muodosta, vaan sydämestä - eli Hengessä vaeltaminen, Kristuksen mielenlaadun mukaan.

Pelkkä "huivi" ei tätä tee, vaan kyseessä on Kristuksen mielenlaatu uuden luomuksen osassa, eli Jumalan rakkaus pelastetun sydämessä. On turhaa kinastella jostain "huivista" ja se on jokaisen naisen asia joko haluaa käyttää huivia tai ilman. Jotkut naiset rukoilevat avopäin, älä kukaan siihen puutu älkää miehet paheksuko nähdessään että jotkut naiset rukoilevat avopäin sillä Herran silmissä on kallisarvoista vain sisäinen sydämentila.

No tämä asia alkoi huolettaa minua niin siksi kirjoitan tänne.

Ai niin, ne saamat vahvistukset heidän mielestään ovat Herralta. Mitä mieltä olet? Minulle tuli mieleen että he ovat sisältään rikkinäisiä uskovia niin väärä henki pääsi toimimaan heidän kautta eksyttääkseen heitä. Raamattu kehottaa koettelemaan kaikkea. Se koskee myös niitä vahvistuksia ovatko ne oikeastaan Jumalasta vai ei.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa