HERÄTYS, osa 2

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Huhti 2013 13:45

Janne kirjoitti:
Herman kirjoitti:Yksi asia jolla myös puolustetaan lopunaikojen herätystä on se, kun tuossa Jooelin 2.luvun kohdassa jota Pietari lausui helluntaipäivänä toteutuneen, puhutaan myös Jumalan antavan syyssateet ja kevätsateet. Israelissa kylvökausi alkoi syksyllä, ja kylväminen ajoittui juuri ennen syyssateita jotka antoivat siemenille kasvun. Sitten tuli talven kuiva kausi, mutta ennen sadonkorjuuta keväällä tuli toinen sadekausi eli kevätsateet. Näissä nähdään vertauskuvallisuutta siitä, että helluntaista alkaneet herätykset olivat "syyssateet", jonka jälkeen tuli "kuiva talvi" eli pitkään vallinnut hengellinen pimeys, ja siksi odotellaan "kevätsateita" ennen viimeistä "sadonkorjuuta" eli ihmisten lopullista erottelua niihin jotka pääsevät iankaikkiseen iloon ja jotka joutuvat ikuiseen kadotukseen.


Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia ja tähän tuomaasi opetukseen olen törmännyt joskus ennenkin jossain.

Mutta kun ajatellaan nyt sitä mitä varmasti tiedetään, eli että (ainakin) yksi suuri herätys on vielä tulossa, eli se että kun pakanain luku on täysi niin Israelin kansan jäännös pelastuu ja ottaa vastaan Herran, niin voisiko tämäkin vertauskuva( kevätsade ) olla kytköksissä siihen ? Se hetki kun Israelin kansa ottaa Jeesuksen Herrakseen, tulee olemaan oikeasti suuri herätys ja voisin ajatella että puhutaan miljoonista ihmisistä jotka tulevat uskoon Herraan Jeesukseen lyhyen ajan sisällä.

Room 11
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

Jer 31:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


Janne on tässä oikeilla jäljillä.

Joel 2:
23 Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niinkuin entisaikaan.
24 Ja puimatantereet tulevat jyviä täyteen, ja kuurna-altaat pursuvat viiniä ja öljyä.
25 Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.
26 Ja te syötte kyllälti ja tulette ravituiksi ja kiitätte Herran, teidän Jumalanne, nimeä, hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
28 ¶ Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.

Joel puhuu Siionin lapsille. Siion oli Jerusalemin toinen nimi ja tarkoitti myös Jerusalemin vuorta. Joel tarkoitti puheessaan juutalaisia. Koko tekstiyhteys puhuu vain juutalaisista, joille on luvattu syyssade ja kevätsade. Jae 28 kaiken lihan päälle vuodatettava Jumalan Henki tarkoittaa, että kaikkien lopun ajan israelilaisten päälle vuodatetaan Pyhä Henki, koska he tulevat uskomaan Jeesuksen olevan Messias. Viimeisinä päivinä jäljelle jäävä jäännös Israelin kansasta (kolmasosa) tulevat kaikki pelastumaan uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Kun tutkimme tekstiyhteyttä, niin se tosiaankin puhuu vain juutalaisista ja Jumalan lupauksista Israelin kansalle. Ns. latter-rain-oppi lopun ajan maailmanlaajuisesta herätyksestä on väärä opetus, joka opettaa koko maailman uskoon tulemista. Latter-rain opin monet muunnokset omivat itselleen Joelin kirjan toisen luvun profetian tarkoittamaan maailmanlaajuista herätystä, vaikka tekstiyhteys puhuu vain herätyksestä lopunajan Israelin kansalle.

Lopunaikana vain yksi kansa (Israel) tulee kansakuntana uskoon. Totta kai meidän tulee uskoa Jumalan pelastavan ihmisiä sekä tehdä evankeliumin työtä, jonka seurauksena tulee uskoon yksittäisiä ihmisiä sekä paikoittain pienempiä tai isompia herätyksiä. Ikävä kyllä Jumala sana sanoo selkeästi, että täyden laittomuuden päästyä valtaan tulee suuri luopumus uskovien keskuuteen. Siitä huolimatta julistamme evankeliumia sekä opetamme Jumalan sanaa rakkaudesta totuuteen.

Sitten eräs tärkeä asia:

Jumala rakastaa Israelin kansaa ja on luvannut pelastaa koko Israelin viimeisinä päivinä. Tähän Jumalan lupaukseen sydämeni ilolla yhtyy.

Ro 11:25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in. (KJV 1611)

Room 11:25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,)että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis. (Biblia)


Room 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
(33/38)

Kreikankielinen UT käyttää jakeessa sanaa pleeroma, joka tarkoittaa täyteyttä. KJV (King James version) käyttää sanaa fulness (täyteys). Pleeroma tarkoitta todella täyteyttä, ei täyttä lukua. Jakeen sanoma on se, että kun pakanauskovat saavuttavat täyteyden, niin sen jälkeen koko Israelin lopun ajalla oleva jäännös tulee pelastumaan. Koko Israelin kansan jäännös tulee vastaanottamaan pelastuksen Jeshua Messiaassa, kiitos siitä Herralle!

Room 11 puhuu siitä, että Israelin sokeus tulee poistumaan sen jälkeen kun pakanauskovat saavuttavat täyteyden, joka tarkoittaa sitä, että pakanauskovat hylkäävät pakanalliset opetukset ja epäraamatulliset perinteet sydämestään ja tämän jälkeen pakanauskovienkin evankeliumi voi todella puhutella juutalaisia.

Pakanoiden täyteys tarkoittaa sitä kun pakanat ojentautuvat pois omasta ”pakkosiirtolaisuuden” hajaannuksesta ja oppien sekoituksesta Jumalan tahdon mukaiseen ykseyteen, jossa myös Baabelin opit hylätään ja aletaan uskoa niin kuin Raamattuun on kirjoitettu.

Seurakunnan ykseydellä on myös tärkeä merkitys Raamatun sanan opetuksen mukaan, koska Herra Jeesus ei tule hakemaan eripuraista, riitaista, eriseuraisia uskovia, vaan Herra Jeesus tulee hakemaan (ylöstempaus) seurakunnan, joka elää Jumalan sanan mukaisessa rakkauden ja totuuden ykseydessä Pyhän Hengen voiman kautta.

Ennen kuin Herra Jeesus tulee, niin Hän kokoaa yhdeksi kansaksi ne uskovat, jotka uskovat ja rakastavat enemmän Herraa Jeesusta ja Jumalan sanaa kuin ihmisten perinnäissääntöjä.

Jumalan siunausta veljille!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja Sippis » 04. Huhti 2013 14:42

En tiedä millaista herätystä kristityt odottavat, sellaistako, että maailmalliset ihmiset tulisivat sankoin joukoin uskoon ja ihmeitä ja parantumisia tapahtuisi.

Kun katsoo maailman menoa, niin voi todeta, että herätys on jo täällä, mutta millainen herätys? Suuri valeherätys, väkevä eksytys, jonka Jumalan on luvannut lähettää ihmiskunnalle.

2. Tess. 2:3-17

3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.


Jumala ei siis lupaa suurta herätystä, vaan väkevän eksytyksen, joka voi vietellä jopa valitutkin.

Mielestenä, herätyksen olisi alettava seurakuntien sisältä ja meistä itsestämme Herraan Jeesukseen uskovista.
Seurakunnissa on paljon uskovia, jotka nukkuvat, eivätkä valvo tilaansa. Niistä löytyy myös kateutta, katkeruutta, jopa vihaa toisiaan kohtaan. Eikä opetuskaan
ole välttämättä sitä kaikkein raittiimpaa.

Seurakunnat tarvitsevat herätystä ja puhudistumista katumuksen kautta, palaten Jeesuksen verisen ristinsä juureen ja kääntymistä pois harhaopeista, puhtaaseen Evankeliumiin ja tottelemaan Jumalan tahtoa ja johdatusta.
(Tämä kaikki koskee myös itseäni.)

Miten voidaan odottaa, että maailmalliset ihmiset heräisivät, jos Herran Jeesuksen seuraajatkin uinuvat. Nyt, jos koskaan olisi aika herätä ja nousta unesta ja alkaa levittämään aitoa ja puhdasta Ristin sanomaa synnistä, parannuksen teosta ja Herran Jeesuksen puhdistavasta Armon Verestä, eikä antaa valhetta opettavien saarnaajien melskata turuilla ja toreilla, levittäen väärää ja eksyttävää evankeliumia, joka johtaa ihmisiä harhaan ja kadotuksen tielle.

Jos, Herraan Jeesukseen uskovat vain odottavat ja ihmettelevät, että milloin todellinen herätys tulee, eivätkä toimi, niin suuret kansanjokot menevät valheprofeettojen mukana sutten suihin. Näin onkin osaltaan jo käynyt.
En tunne Suomen maassa kovinkaan montaa raitishenkistä saarnaajaa, mutta väärää evankeliumia levittäviä kyllä löytyy ja ihan ulkomaita myöten heitä tänne kutsutaan.

Minä en siis uskon suureen herätykseen, vaan siihen, että Jumala tulee kutsumaan omiaan pois valheoppien keskeltä. Ne jotka ottavat kutsun vastaan, heistä kootaan Herran Jeesuksen todellinen morsius seurakunta. Heidät koetellaan tulessa, niin kuin kulta koetellaan, jotta Jumala voisi todeta heidät koetuksissa kestäviksi ja puhdistuneiksi.

Uskon, että nämä eri seurakunnista Jumalan uloskutsumat todelliset Herran Jeesuksen opetuslapset ympäri maailmaa, alkavat kokoontua kodeissaan, pienissä ryhmissä, niin kuin alkuseurakuntakin teki.
Uskon myös, että he kasvavat yhdessä hengessä ja rakkaudessa, kooten Herran Jeesuksen todellisen seurakuntaruumiin ja jossa armonlahjat voivat toimia kaikin
tavoin yhteiseksi hyödyksi ja uskovien rakennukseksi.

Kaikilla on siis mahdollisuus liittyä tähän Herran Jeesuksen morsius seurakuntaruumiiseen, jos ottaa vastaan Jumalan kutsun lähteä pois väärien oppien keskeltä ja suostuu elämään Jumalan tahdon mukaista elämää.

Herätys alkaa jokaisen omasta sydämestä. Menkäämme siis joka päivä Herran Jeesuksen verisen ristin juurelle parannusta tehden ja suostukaamme nöyrtymään Isän tahdon mukaiseen elämään.

Herran rauhaa kaikille foorumilaisille ja sen lukijoille. :)
Sippis
 

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Huhti 2013 15:06

Tämä aihe on todella tärkeä ja tuo Jooelin kirjan toinen luku. Laitan tähän vielä laajemmin Jooelin toisesta luvusta sivultani:

Lopunajan eksytykseen kuuluu myös oppi maailmanlaajuisesta suuresta herätyksestä, jonka mukaan koko maailma tulee uskoon. Tätä harhaoppia opettaa mm. Latter-rain movement, Torontoherätys-liike sekä tietyt menestysteologiset piirit.

He perustelevat harhaoppinsa koko maailman uskoontulemisesta viimeisinä päivinä Jooelin kirjan toisen luvun perusteella. He uskovat syyssateen olevan helluntaipäivä (Apt 2) ja kevätsateen olevan lopunajan viimeisten päivien maailmanlaajuinen herätys. Tämän tähden heidän täytyy varustautua Jumalan voimalla kaikkine armolahjoineen, että he voivat vallata koko maailman Kristukselle.

Kingdom-Dominion liike opettaa myös koko maailman pelastusoppia, joka vaikutti jo Latter Rain liikkeessä sekä osittain Toronto uudistuksessa. The Latter Rain liike opetti ettei tule ylöstempausta, ei antikristusta, ei suurta ahdistusta; seurakunta voittaa maailman ja valloittaa sen uskollaan, jolloin koko maailma tulee uskoon ja vasta sen jälkeen kun koko maailma on uskossa voi Jeesus tulla. Toronto uudistuksen piirissä oli myös saarnaajia, jotka opettivat Kingdom-Dominion harhaoppia. Kingdom-Dominion harhaoppiin liittyy myös profeetallisten palvelutehtävien vääristäminen, joiden avulla he luulevat saavuttavansa päämääränsä. Profeetat ja johtajat saavat suuren vastuun ja heitä tulee uskoa ja kuunnella näin he opettavat.

The Latter Rain liike opetti myös Kingdom-Dominion oppia. The Latter Rain opin vaikuttajia olivat muun muassa Franklin Hall, William Branham, George Warnock, John Robert Stevens. The Latter Rain oppeja opettaa ja kannattaa nykyään myös muun muassa Rick Joyner, C. Peter Wagner, Paul Cain, Cindy Jacobs ja Bill Hamon.

Kun tutkii tarkasti Kingdom-Dominion oppia, niin huomaa kuinka itse asiassa se valmistaa antikristuksen tuloa maanpäälle. Kingdom-Dominion oppi polkee maahan kaikki tärkeät lopun ajan opetukset, sillä Kingdom-Dominion kumoaa ensinnäkin Raamatullisen Jeesuksen tulemisen järjestyksen, opettaa harhaa koko maailman pelastuksesta. Tämä sopii antikristukselle, sillä hän saa hetkeksi koko maailman lukuun ottamatta Jeesuksen opetuslapsia uskomaan, että hän on messias ja että koko maailma on nyt uskossa ja pelastettu. Kingdom-Dominion torjuu Raamatullisen opetuksen luopumuksesta. Näin luopuneita johdetaan harhaan, jossa heille uskotellaan ettei ole olemassa koko luopumusta, he eivät usko antikristukseen tai sijoittavat hänet johonkin historiaan ei lopun aikaan.

Kingdom-Dominion opin piirissä on myös suuren herätyksen odottamista, mutta se onkin se herätys minkä antikristus antaa koko maailmalle, sillä Raamatun mukaan koko maailma ei tule uskomaan Jeesukseen, mutta kylläkin lopun ajalla vähäksi aikaa antikristukseen. Toki uskovina meidän tulee rukoilla ja tehdä työtä Jumalan armosta herätyksen eteen, eli sielujen pelastuksen, mutta emme saa uskoa vastoin sanaa koko maailman pelastuvan. Lopun ajan eksytyksen monet palapelit loksahtelevat kohdilleen, sillä koko maailman pelastumisopin kautta ihmisiä johdatetaan suoraan antikristuksen syliin.

Herran Jeesuksen opetuslasten ei tule pelätä, vaan Jumalan armosta pysyä Jeesuksessa ja Hän johdattaa meidät kotiin, kun Hänessä pysymme.

Koko maailman pelastuminen lopunaikana on harhaoppi ja saatanallinen eksytys, joka saa voimansa kundalinivoimasta, jonka kautta väärät profeetat koittavat voittaa koko maailman Kristukselle. Niissä piireissä jotka uskovat maailmanlaajuiseen herätykseen ilmenee paljon kundalinivoimasta peräisin olevia ilmiöitä. On siten selvää, että on kyse sielunvihollisen eksytyksestä.

Tutkimalla Jooelin kirjan toisen luvun tekstiyhteyden saamme selville sen mitä se todellisuudessa opettaa.

Joel 2:
23 Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niinkuin entisaikaan.
24 Ja puimatantereet tulevat jyviä täyteen, ja kuurna-altaat pursuvat viiniä ja öljyä.
25 Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.
26 Ja te syötte kyllälti ja tulette ravituiksi ja kiitätte Herran, teidän Jumalanne, nimeä, hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
28 ¶ Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
Joel puhuu Siionin lapsille. Siion oli Jerusalemin toinen nimi ja tarkoitti myös Jerusalemin vuorta. Joel tarkoitti puheessaan ainoastaan juutalaisia (israelilaisia). Koko tekstiyhteys puhuu vain juutalaisista, joille on luvattu syyssade ja kevätsade. Helluntaipäivänä (Apt 2) Pyhä Henki vuodatettiin (syyssade) Jerusalemissa juutalaisten uskovien sydämiin. Kevätsade vuodatetaan lopunaikana päivien lopulla juutalaisten (jäännös kolmasosa) sydämiin, jotka ovat jääneet jäljelle ahdistuksen päivistä.

Tekstiyhteyden mukaan niin syysade kuin kevätsade vuodatetaan ainoastaan israelilaisten sydämiin. Pakanauskovilla on totta kai myös Pyhä Henki uskon kautta Herraan Jeesukseen, mutta Jooelin kirjan toisen luvun syyssateet ja kevätsateet koskevat ainoastaan israelilaisia.

Jooel 2:28, jossa sanotaan, että Jumala vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle tarkoittaa Jumalan vuodattavan Pyhän Henkensä kaikkien lopunajassa olevien israelilaisten sydämeen, koska he ovat uskossa vastaanottaneet Messias, Herra Jeesuksen. Viimeisinä päivinä jäljelle jäävä jäännös Israelin kansasta (kolmasosa) tulevat kaikki pelastumaan uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Tekstiyhteys kertoo selvästi, että kaiken lihan päälle ei tarkoita kuin israelilaisia, sillä Jooelin toisessa luvussa Herra puhuu profeetan kautta johdonmukaisesti koko ajan Siionille (israelilaisille). Kaiken lihan päälle ei siis tarkoita, että koko maailma on tullut uskoon, vaan että lopunaikana koko Israelin kansan jäännös (kolmasosa) on tullut uskoon, jossa he uskovat Messias, Herraan Jeesukseen.

Kun tutkimme Jooelin toisen luvun tekstiyhteyttä, niin se tosiaankin puhuu vain juutalaisista ja Jumalan lupauksista Israelin kansalle. Oppi lopunajan maailmanlaajuisesta herätyksestä on väärä opetus. Latter-rain opin monet muunnokset omivat itselleen Joelin kirjan toisen luvun profetian tarkoittamaan maailmanlaajuista herätystä, vaikka tekstiyhteys puhuu vain herätyksestä lopunajan Israelin kansalle.

Lopunaikana vain yksi kansa (Israel) tulee kansakuntana uskoon. Totta kai meidän tulee uskoa Jumalan pelastavan ihmisiä sekä tehdä evankeliumin työtä, jonka seurauksena tulee uskoon yksittäisiä ihmisiä sekä paikoittain pienempiä tai isompia herätyksiä. Mutta Jumala sana sanoo selkeästi, että täyden laittomuuden päästyä valtaan tulee suuri luopumus uskovien keskuuteen. Siitä huolimatta Herran Jeesuksen opetuslapsina julistamme evankeliumia sekä opetamme Jumalan sanaa rakkaudesta totuuteen.

Sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/kaatu ... sa.html#3c

Jumalan siunausta kaikille sisarille ja veljille Messias, Herrassa Jeesuksessa!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Huhti 2013 16:14

En ole itse koskaan kuullut, että joku uskoisi tai opettaisi koko maailman pelastuvan :shock: Mutta sellaista opetusta ei ole kovin vaikeaa kumota. Eihän "syyssateiden" aikaan eli ensimmäisestä Pyhän Hengen vuodatuksestakaan pelastunut kaikki juutalaiset, vaan loppujen lopuksi varmaan aika pieni osa. Mutta vaikka sekä "syyssateet" että "kevätsateet" ovat, niinkuin tässä ketjussa on tuotu esille, ennenkaikkea Israelia koskevia, niin saivathan pakanatkin osansa jo "syyssateista", eli vielä ennemmin tulevat saamaan osansa "kevätsateista", uskon.

Herätyksiä odotellessa ja rukoillessa...
Herman
 

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Huhti 2013 17:12

Yleisesti ottaen mielestäni uskovat ovat usein liian painottuneita ajattelemaan, että tulevaisuus on ennaltakirjoitettua, oli sitten kyseessä herätys tai luopumus. Toki Raamatun suuri kuva osoittaa, että pahuus ja luopumus yleisesti ottaen lisääntyy, ja määrättyjä asioita on tarkastikin ennaltailmoitettu Raamatun profetioiden kautta, mutta suurinta osaa ihmiskunnan historiasta ei kuitenkaan ole tarkasti ennaltailmoitettu. Niiltä jotka painottavat luopumusta unohtuu ehkä se tosiasia, että "pimeän keskiajan" jälkeen koitti valoisampi aika niinsanottujen uskonpuhdistusten myötä. Eli ihmiskunnan ja kristillisyyden historia ei ole ollut pelkkää alamäkeä, vaan vuoristorataa. Jumala on sitoutunut siunaamaan niitä jotka etsivät Häntä, ja vuodattamaan Henkeänsä niiden ylle jotka Häntä koko sydämestään seuraavat. Tämän tiedon pitäisi olla meidän uskomme ja opetuksemme ja julistuksemme ehdoton ykkösasia.

En tahdo tällä väittää, etteikö Raamatun profetioita tulisi tutkia ja niihin uskoa jos niin kokee. Itsekin uskon monen asian perusteella Jeesuksen paluun, antikristuksen esiintulon ja muiden lopunaikojen viimeisten tapahtumien olevan todella lähellä. Mutta pyrin ja kehoitan välttämään liian mustavalkoista näkemystä ja liian pilkuntarkkojen tulkintojen tekemistä nykyhetkestä ja tulevista Raamatun profetioiden perusteella.
Herman
 

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Huhti 2013 17:55

Matt. 4:17
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".


Mark. 1:15
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".



Niin, olisiko se sitten sitä oikeaa herätystä ettei mene mukaan Raamatussa kerrottuun uskovien luopumuksen tielle ja kaikenlaisiin niin sanottuihin vääriin herätyksiin eli semmoisiin missä ei julisteta parannuksen tekoa uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Tänä päivänä(kin) tarjotaan hyvin usein helppoa tietä mutta Raamattu puhuu ahtaasta portista. Tarkkana pitää olla ettei mene mukaan eksytyksiin koska niitä on tarjolla nyt vaikka millä mitalla... liian harvassa ovat ne jotka opettavat Sanaa niin kuin pitäisi eli mitään vääristelemättä ja pois jättämättä, eikä tietenkään tule lisätäkään mitään mitä Sanasta ei löydy.



Ef. 4:14

ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;


2. Tess. 2:11

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,


Joh. ilm. 13
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,


Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.



Jumalan siunausta kaikille tähän Armon päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Huhti 2013 19:10

kyllä tuo Petrin kirjoitus on täyttä asiaa.Juutalaisten luona käydään se suuri herätys tai millä kukin haluaa sen kutsua,mutta sitä se tarkoittaa ,että ne suomut putoavat silmiltä ja se totuus mikä on ollut peitossa Juutalaisilta se aukeaa heille .Puhdistus ja ravistelu käydään myös heidän keskuudessa.Mitä tulee meihin ns joilla asiat on jo ollut pitkään selvillä satoja vuosia eli Raamattu.Eli meillä on jo perimätietoa Raamatun sanasta useampi sukupolvi.Jos ihmiset ei halua ottaa sitä vastaan ni ne ei sitten ota .Itseään saavat syyttää siitä.Jumala on kyllä yrittänyt monia kertoja ,mutta ihmisliha on monen alkavan herätyksen sammuttanut.Toimintaa on koko ajan ,mutta Jeesus laittaa ihmisiä omille paikoilleen nyt ja jokainen pieni on ainutlaatuinen eikä ns suuria tarvita välttämättä.Kotiseurakuntia tulee jatkossa ja onko sitte sellainen muoto ,että `maanalainen armeija`ei nyt ihan kirjaimellisesti ,mutta siihen tyyliin .Sitten kun kotiseurakuntia on tarpeeksi joka puolella ,,,ehkä kenties silloin Herra ohjaa väkevästi ihmisiä ,koska heillä on silloin koti johon Herrassa tulla.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2013 09:38

Mä uskon kans että siellä missä tehdään työtä innolla ja totisella sydämmellä..siellä on herätystä.Ihmiset isoissa massakokouksissa tms huutaa ja odottaa Jumalan tulta, mutta ymmärtävätkö he että kun Jumalan tuli lankeaa niin se ei tunnu mukavalta vaan se polttaa tuo itkua kipua ja ahdistusta joka samalla puhdistaa ja tekee uutta.Se ei oo pelkkää hallelujaa ja hyppimistä :think2:
systeri
 

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Huhti 2013 15:59

Kyllä kyllä.Jokainen kristitty on ainutlaatuinen oli millä paikalla tahansa tai on etsimässä paikkaansa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: HERÄTYS, osa 2

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 16:21

systeri kirjoitti:Mä uskon kans että siellä missä tehdään työtä innolla ja totisella sydämmellä..siellä on herätystä.Ihmiset isoissa massakokouksissa tms huutaa ja odottaa Jumalan tulta, mutta ymmärtävätkö he että kun Jumalan tuli lankeaa niin se ei tunnu mukavalta vaan se polttaa tuo itkua kipua ja ahdistusta joka samalla puhdistaa ja tekee uutta.Se ei oo pelkkää hallelujaa ja hyppimistä :think2:


Tuossa on kyllä asiaa kun lähtee pohtimaan pidemmällekin...

Valloillaan on ajatus, helposta tiestä... voidaan puhua kilvoittelusta, kuitenkaan ymmärtämättä, mitä se todellisuudessa vaatii... mitä ristinotto vaatii... jokapäiväistä kuolemista Herralle ja Hänen tahdolleen, en elä enää minä, vaan Kristus minussa. Voinko elää kuten ennen? En voi, joko seuraan Jeesusta tai elän maailmalle, välimuotoa ei ikävä kyllä ole. Ymmärtääkö ihmiset tätä ja uskovat? Talentin voi kätkeä tai sen voi käyttää, mutta käyttäminen vaatii koko elämän. Oikeastaan olen Jumalan armon varassa joka hetki, en nyt tarkoita tällä perinteistä armokäsitystä, vaan jotain sellaista että ymmärtää kuinka kaikki loppujen lopuksi lepää Jumalan armossa ja Hänen tahdossaan. Olen palvelija, vain palvelija, haluan pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, pidän kaiken muun halpana sen rinnalla.

Olen oikeastaan vasta nyt alkanut itsekin oivaltaa, mitä on kokonaisvaltainen jättäytyminen, se ei jää odottamaan, vaan se toimii joka hetki Herrassa Jeesuksessa, tässä ja nyt. Tämä ja nyt on elämää Jeesuksessa, Jeesus tulee, olemmeko valmiita odottamassa ja valvomassa.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa

cron