Kun uskonnollisuuden muurit kaatuvat....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kun uskonnollisuuden muurit kaatuvat....

ViestiKirjoittaja todael » 28. Maalis 2013 16:48

Sakr.2:5 "Mutta minä olen oleva, sanoo Herra, tulimuuri sen ympärillä ja kunnia sen keskellä."

Sakarjan näkemässä profetiassa ilmoitetaan uusi Jerusalem - muurittomana paikkakuntana, illä siinä on ihmisiä ja eläimiä paljon. Tämä profetaalinen ilmoitus puhuu niin uuden liiton seurakunnasta kuin tulevasta uuden Jerusalemin näkyvästä hallintavallasta Herran Jeesuksen takaisintulemisessa. Tässä kaupunkissa ei ole näkyviä muureja.

Uskonnollisuus tekee aina oman lahkonsa. Aitoja ja muureja rakenetaan, ja viattomia Herran rakkaita suljetaan uskonnollisiin järjestelmiin, ja niiden muodostamien ahtaiden muurien sisäpuolelle. Ihminen on aina käyttänyt uskonnollisuutta valtana, hallita ihmistä ja sulloa ihmiset itserakentamaansa uskonnolliseen "ghettoonsa". Käsivarteen tulee lahkon merkki, ja yöksi nämä ahdistetut ihmiset sullotaan pieneen "ghettoon" uskonnollisten vartiojiden alaisiksi.

Uuden liiton seurakunta ei ole ihmisen hallittavissa. Ulkonaiset uskonnolliset muurit ovat kaatuneet, ja tilalle on tullut tulimuuri - Herra itse tulee todellisen Jumalan seurakunnan muuriksi. Pyhän Hengen tuli, voima ja suojeleva rakkaus kuluttaa viholliset, ja erottaa todellisen Jumalan seurakunnan Ilmestyskirjassa kuvatusta "portosta". Herran kunnia ja kirkkaus on tämän tulimuurin keskellä.

Tietokoneessasi on virustorjunnassakin käytetty "tulimuuri" - toivon että sinulla on. Se estää tietämättömien lähteiden ja sovellutusten pääsemisen oman tietokoneeseesi. Vahinkoa aikaansaavat sovellutukset pysähtyvät palomuurin tähden, ja näin olet suojassa tietämättömien ja salaa koneeseesi ujuttautuvien vahingollisten ohjelmien hyökkäyksiltä.

Jumala suojelee samoin pyhien yhteyden. Ihminen tätä ei tee, vaan Pyhä Henki - Jumalan rakkaus on kuluttavainen tuli, Hänen omiensa kimppuun hyökkääviä kohtaan. Perkele tietää, että se on menettänyt Kristuksen veren tähden syyttäjän asemansa Jumalan pyhiä kohtaan - mutta nyt se yrittää ujuttautua Jumalan seurakuntaan eksytysten, harhaoppien sekä väärien profeettojen kautta. Tyatiran seurakunta suvaitsi naista - Iisebeliä, väärää profeettaa, joka opetti ja eksytti Herran palvelijoita harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Palomuurissa oli aukko - seurakunta ei toiminut Jumalan Sanan eikä Pyhän Hengen voimassa.

Jeesus on antanut täydellisen lupauksen, jokaiselle joka pysyy Hänessä. Hän on antanut meill Pyhän Henkensä, Totuuden Hengen suojaksi, opettajaksi ja Hän tulevaiset meille julistaa [Joh.16:13] Jumalan pyhyys ei ole meitä vastaan, vaan meidän turvanamme - Herran Jeesuksen veren tähden. Jumalan pyhyys ja rakkaus on kuluttavainen tuli - vihollistemme edessä.

Joh.10:28 "Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

Pysy Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen suojassa - silloin olet tulimuurin sisäpuolella.

-- todael
todael
 

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron