Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Maalis 2013 20:26

Nykyisin katolisen kirkon teologia valtaa yhä enemmän alaa luterilaisen kirkon sekä myös vapaiden suuntien piireissä. Harvat tietävät mitä Rooman katolinen kirkko (RKK) opettaa. Kun vertaat Rooman katolisen kirkon opetusta Raamatun opetukseen, niin huomaat ettei katolisen kirkon opetus edusta Raamatun uskoa, eikä katolinen kirkko (virallinen opetus) ole osa Jumalan seurakuntaa. Ekumeeninen yhteys katolisen kirkon kanssa sokeuttaa uskoviakin näkemästä totuutta siitä mitä RKK todellisuudessa edustaa.

Päivitetty kirjoitukseni löytyy sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/Katol ... uuret.html

Olen muokannut hiukan tekstiä ja lisännyt siihen uusia otsikoita kuten: 34b.Harhaoppeja Mariasta sekä 40b.Jesuiittajärjestö. Lisäsin myös tekstiä otsikon alle 9.Jokapäiväinen messu.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja todael » 22. Maalis 2013 03:36

Tärkeä linkki Petriltä. Tulemme tarvitsemaan selvyyttä.

VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA

Junkkaala siis tahtoo väittää, että katolinen kirkko pitäisi lujemmin kiinni Raamatusta ja kristillisestä perinteestä, kuin jo melko moraalisestikin rappeutunut evankelisluterilainen kirkko. Tämä on tietysti määrätyssä mielessä totta, uskonnollisen tradition ja määrätyn ulkonaisen moraalisen [vaikka katolinen kirkko silti itse rypee pedofilia-ongelmassaan] sekä kirkon ”hierarkia-rakenteen” säilyttämisessä [vuosisatainen paaviuden traditio] - mutta, teologisessa liberalismissa katolisuus on samassa suossa. Luterilainen kirkko on sekaisin naispappeuden, homoseksuaalien ja mitä kummallisimpien ”messujensa” kanssa. Mukaan mahtuu tietysti itse teologinen[kin] liberalismi [Raamattu ei ole enää Jumalan Sanaa] - missä homoseksuaalisuus on hyväksyttävää ja jossa lopulta kaikki pääsevät taivaaseen. Katolinen kirkko jylhästi jyrää vanhan tradition urissa [esittää vastustavansa homoseksuaalisuutta ja muuta moraalittomuutta], ja tämä - juuri tämä, helposti luo valheellisen kuvan roomalaiskatolisesta kirkosta raamatullisempana. Tämä on käsittämätön ajatusmalli.

http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/03/traditiosta-traditioon-mutta-kuka.html

Eukaristinen uhri häpäisee Kristuksen uhrin

"Kristuksen uhri sekä eukaristinen uhri ovat yksi sama uhri: "Uhri on yksi ja sama: pappien toimituksen kautta antaa tuo sama itsensä, joka silloin antoi itsensä ristille; ainoastaan uhrilahjan muoto on erilainen." "Tässä jumalallisessa uhrissa, jota juhlitaan Messussa, sama Kristus joka antoi itsensä kerran verisellä tavalla ristin alttarilla, on nyt sisällytetty sekä annettu verettömällä tavalla". [Katolisen Kirkon Katekismus 1367 - kirjoittajan oma käännös englanninkielestä]

http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/03/eukaristinen-uhri-hapaisee-kristuksen.html

todael
todael
 

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Maalis 2013 10:58

Päivitin tänään kirjoitusta uudella otsikolla: http://www.kotipetripaavola.com/Katol ... et.html#43

Uusi otsikko ja koko teksti:

Katolinen usko ei pelasta

Monet uskovat erilaisissa herätysliikkeissä ja uskonsuunnissa sanovat, että katolisessa kirkossa on jotakin väärää opetusta. mutta katolinen kirkko on kristillinen seurakunta ja katolisen kirkon jäsen voi kuitenkin pelastua uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Edellä oleva väite ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Ensiksi yllä olevat lukuisat Rooman katolisen kirkon opetukset ovat vastoin Jumalan sanaa sekä RKK:n "evankeliumi" on toista evankeliumia, eli valhe-evankeliumia.

Katolinen kirkko opettaa Uuden Liiton sakramenttien olevan pelastukseen välttämättömiä. Katolinen kirkko opettaa, että vesikasteen sakramentissa ihminen saa syntinsä anteeksi. Katolinen kirkko opettaa Marian hankkivan jatkuvasti esirukouksillaan iankaikkiseen pelastukseen vieviä lahjoja, koska hän on puolustaja, tukija, auttaja ja välittäjä. Katolinen kirkko opettaa messu-uhrin olevan kaikkein voimakkain sovitusuhri. Katolinen kirkko opettaa, että ane on kuin ylimääräinen sakramentaalinen anteeksiantamus ajallisista rangaistuksista; että Rooman katolinen kirkko voi antaa syntejä anteeksi Kristuksen ja pyhimysten ansioiden tähden. Katoliset sanovat, että ane tarjoaa keinon katuvalle syntiselle maksaa (tai suorittaa) synnin velkaa. Rooman katolinen kirkko opettaa, että todellinen ane on krusifiksin, ruusukon ja medaljongien käyttämistä.

Katolinen kirkko lisää pelastukseen muita tekijöitä Pelastaja Jeesuksen rinnalle. Raamatun mukaan Jumalan valmistama pelastus on yksin Herran Jeesuksen sovitustyön ansiota, eikä siihen voi lisätä enää muita pelastajia tai pelastustekijöitä. Täten katolisen kirkon "evankeliumi" on toista evankeliumia, ei Raamatun evankeliumia.

Todella kavala harhaopetus on sellainen harhaopetus, joka tunnustaa Jeesuksen Pelastajana, mutta lisää siihen muita pelastustekijöitä. Kukaan ihminen ei voi pelastua uskomalla sekä Jeesukseen Pelastajana, sakramenttien pelastavan kadotuksesta sekä Marian olevan välittäjä, koska näin uskoen on monia erilaisia pelastusteitä, sillä Raamattu opettaa vain yhdestä pelastustiestä, joka on Herrassa Jeesuksessa ja Hänen sovitustyössään. Katolinen kirkko harhauttaa ihmisiä, sillä heidän oppiensa mukaan heillä on monia pelastusteitä, jossa Herra Jeesus yksin ei ole Pelastaja.

Suuri eksytys on sellainen, joka sanoo Herran Jeesuksen pelastavan, mutta lisää pelastukseen muita pelastustekijöitä. Tämä on kavalaa koska ihminen luulee olevansa pelastunut, mutta ei ole, koska Raamatullisessa pelastuksessa on vain yksi Pelastaja ja pelastustekijä, eli Herra Jeesus ja Hänen sovitustyönsä. Katolisen kirkon jäsen, joka uskoo kirkkonsa opetuksen ei voi pelastua katolisen kirkon monen erilaisen pelastustien kautta. Katolisen kirkon katekismuksessa katolisen kirkon jäsen velvoitetaan uskomaan koko katolisen kirkon opin ja jos hän ei usko siihen, niin katolisen kirkon opetuksen mukaan hän menettää pelastuksensa:

Jokainen, joka tuntee katolisen kirkon Kristuksen oikeaksi kirkoksi, on iankaikkisen autuuden menettämisen uhalla velvollinen olemaan sen jäsen, uskomaan sen opin, nauttimaan sen sakramentteja ja olemaan sen vallalle alamainen. (Katolinen katekismus 1953 s. 53)

846. Miten tämä kirkkoisien usein toistama lause tulisi käsittää? Myönteisesti muotoiltuna se tarkoittaa, että pelastus tulee kokonaan Kristukselta Päältä, kirkon kautta, joka on häneen ruumiinsa: Nojautuen pyhään Raamattuun ja traditioon konsiili opettaa, että tämä pyhiinvaeltava kirkko on välttämätön autuuteen. Yksin Kristus näet on Välittäjä ja pelastuksen tie, ja hän tulee meille läsnäolevaksi ruumiissaan, joka on kirkko. Hän itse on selvin sanoin korostanut uskon ja kasteen välttämättömyyttä, ja samalla vahvistanut välttämättömäksi kirkon, johon ihmiset kasteen kautta astuvat sisälle ikään kuin ovesta. Tästä syystä eivät sellaiset ihmiset voi pelastua, jotka huolimatta siitä että tietävät Jumalan perustaneen Jeesuksen Kristuksen kautta katolisen kirkon autuuteen välttämättömäksi, eivät kuitenkaan tahdo siihen liittyä tai siinä pysyä. (Katolinen katekismus 2005)

Katolinen katekismus opettaa, että katolisen kirkon jäsen on velvoitettu uskomaan kaikki kirkon opetukset (kaikki harhaopit ja monet erilaiset pelastustiet) sekä osallistumaan sakramentteihin ja olemaan alamainen kirkon vallalle. Katolinen katekismus opettaa, että sellainen ihminen ei voi pelastua, joka tietää Kristuksen perustaneen katolisen kirkon pelastukseen välttämättömäksi, mutta ei halua liittyä katoliseen kirkkoon tai pysyä kirkossa.

Katolisen kirkon oman todistuksen nojalla, jokaisen katolisen kirkon jäsenen on uskottava kaikki kirkon harhaopit sekä väärä evankeliumi monine erilaisine pelastusteineen tai muuten hän ei voi olla katolisen kirkon jäsen eikä "pelastua" katolisen opin mukaan. Tästä syystä katolisen kirkon jäsen ei voi olla Raamatullisesti pelastunut, eikä Herran Jeesuksen opetuslapsi. Katolinen kirkko ei ole kristillinen seurakunta, vaan antikristillinen yhteisö, jonka oppeihin uskomalla katolisen kirkon jäsen ei voi vastaanottaa Raamatullista pelastusta.

Jos katolisen kirkon jäsen haluaa pelastua, niin hänen tulee hylätä kirkon harhaopit ja lähteä pois sen yhteydestä sekä vastaanottaa pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen, joka on ainoa pelastustie ja ainoa Pelastaja. Kirkko ei pelasta, seurakunta ei pelasta. Seurakunta joka koostuu Herran Jeesuksen opetuslapsista julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, joka yksin ja ainoastaan voi pelastaa ihmisen synnin orjuudesta sekä kadotuksesta.

Raamatullinen pelastus

Raamatun opetuksen mukaan usko on Jumalan lahja, jonka ihminen vastaanottaa uskon kautta sen jälkeen kun Jumala on ensin lähestynyt ihmistä evankeliumin kautta.

Evankeliumia julistetaan ja kun ihminen kuulee evankeliumin niin Pyhä Henki näyttää hänelle todeksi synnin, vanhurskauden sekä tuomion. Pyhä Henki näyttää siis ihmiselle hänen syntisyytensä sekä synnin palkan, joka on iankaikkinen kadotus. Tämän seurauksena ihminen ymmärtää olevansa syntinen; tämä on se kuuluisa synnintunto; eli ymmärrys siitä, että on syntiä tehnyt ja on vailla Jumalan kirkkautta. Pyhä Henki näyttää myös ihmiselle Herran Jeesuksen sovitustyön, jossa on syntien anteeksiantamus. Kun ihminen katuu ja tunnustaa syntinsä ja vastaanottaa pelastuksen (parannus), niin silloin hän on pelastunut Jumalan armosta ilman omia tekojansa.

Vain Pyhä Henki voi näyttää ihmiselle hänen kadotetun tilansa ja vain Pyhä Henki voi näyttää ihmiselle tien syntien anteeksiantamukseen Herran Jeesuksen sovitusveren kautta.

Ihmisen tulee kuitenkin vastaanottaa pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen, koska Herra Jumala on säätänyt pelastuksen vastaanotettavaksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Herra Jumala ei pelasta ketään väkisin ei vastoin ihmisen omaa tahtoa ja halua pelastua. Seuraava esimerkki valaisee Jumalan valmistavaa pelastusta uskon kautta Herraan Jeesukseen:

Ihminen on merihädässä hukkumaisillaan. Hän alkaa jo pikku hiljaa vajota veden pinnan alle. Paikalle ilmaantuu pelastusvene, josta hukkuvalle heitetään pelastusrengas. Pelastuakseen hukkuvan on tartuttava pelastusrenkaaseen ja annettava pelastajan vetää ja nostaa hänet pelastusveneeseen. Hukkumiskuolemalta pelastettu ei voi kerskua pelastumistaan omaksi teokseen, vaikka hän tarttui kiinni pelastusrenkaaseen, sillä ilman pelastajan veteen heittämää pelastusrengasta hän ei olisi voinut tarttua pelastusrenkaaseen. Hukkumiskuolemalta pelastunut antaa kaiken kiitoksen ja kunnian pelastajalleen.

Samalla tavalla toimii Jumala pelastuksen evankeliumin kanssa. Herra Jumala julistuttaa pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta palvelijoidensa kautta saatanan ja synnin orjuudessa oleville ihmisille. Jumalan Pyhä Henki todistaa evankeliumin kautta ihmisen olevan synnin orja ja matkalla kadotukseen ilman uskon Herraan Jeesukseen. Jumalan Pyhä Henki näyttää evankeliumin sanan kautta Herran Jeesuksen sovitustyön (Jeesuksen veri, kuolema ja ylösnousemus) tuovan syntien anteeksiantamus niille, jotka tekevät parannuksen ja uskovat Herraan Jeesukseen. Herra Jumala avaa ihmisen sydämen uskomaan ja antaa voiman ja ymmärryksen uskoa Herraan Jeesukseen Pelastajana, Herrana ja Messiaana.

Pelastus on Jumalan armoa ja Jumalan teko, ei ihmisen teko, mutta ihmisen tulee kuitenkin uskon kautta Herraan Jeesukseen vastaanottaa pelastus, koska Herra Jumala on asettanut Uuden Liiton pelastuksen vastaanotettavaksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Ilman Pyhän Hengen työtä ihmisen sydämessä (Pyhä Henki näyttää todeksi evankeliumin kautta synnin, Jeesuksen vanhurskauden sekä tuomion) ei ihminen voisi pelastua. Ihmisen myönteinen vastaus Jumalalle uskon kautta Herraan Jeesukseen on siten Jumalan teko ja armotyö. Uuden Liiton aikakaudessa pelastavan uskon vastaanottaminen on Jumalan armosta tietoinen valinta ihmisen sydämessä.

Hebr 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

Mark 1:
14 ¶ Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Apt 17:
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

Room 3:
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 ¶ Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja todael » 22. Maalis 2013 14:47

KARISMAATTISUUDEN SEKÄ HELLUNTAILAISUUDEN TIE EKUMENIAAN

Ote Veli-Matti Kärkkäisen puheeseen liittyvästä tekstistä.

Ekumeenisessa teologiassa on puhuttu myös sovitetusta ykseydestä moninaisuudessa tai erilaisuudessa. Tähän ajatukseen kuuluu, että pyritään luomaan yhteistä näkyä, jos kohta korostetaankin ykseyteen kuuluvaa erilaisuutta. Tämä malli on omaksuttu muun muassa Charta Oecumenica -dokumentissa. Kärkkäisen mielestä tämä dokumentti olisi hyödyllistä luettavaa myös vapaiden suuntien pastoreille ja vanhimmille. Siinä on paljon sellaista, mikä vie näkyvän ykseyden ajatusta käytännölliselle tasolle.


http://www.ekumenia.fi/sen_esittaytyy/kevat-_ja_syyskokous/nakyva_ykseys-_syyskokous_porvoossa_13-14102011/nakyva_ykseys_-_kirkko_keskella_kaupunkia/veli-matti_karkkainen_naky_ykseydesta_nbsp/

[Tulevaisuudessa tulen perehtymään Veli-Matti Kärkkäisen kirjoihin tarkemmin]

Kärkkäinen antaa seuraavat ekumeniset "teesit":

1. teesi: Jokainen, joka sitoutuu ekumeenisen liikkeeseen, sitoutuu näkyvän ykseyden tavoittelemiseen.

2. teesi: Kukaan ei tiedä mitä näkyvä ykseys on, eikä kukaan voi määritellä sitä.

Sitoutuminen ekumeniseen liikkeeseen on sen päämäärien sekä menettelytapojen hyväksymistä. Toiseksi - KUKAAN EI TIEDÄ mitä näkyvä yhteys on, EIKÄ KUKAAN voi määritellä sitä. Kärkkäinen opettaa väärin ja eksyttää pahasti. Jumalan Sana tietää ja osoittaa mitä näkyvä yhteys on, ja se myös määrittelee sen. Ekumenia luopuu Jumalan Sanan auktoriteetista, ja tekee yhteydestä "sekavaa-mössöä" jota kukaan ei voi tietää eikä määritellä.

Ekumenia EI OLE yhdenvertaista kristillistä toimintaa. Roomalaiskatolinen kirkko johtaa ekumeniaa Vatikaanin II kirkolliskokouksen jälkeen. Katolisen kirkon päätehtävä on "ekumenisoida" KAIKKI kirkkokunnat ja herätysliikket, ja tuode ne sinne soluttautuvien jesuiittojen [vastauskonpuhdistajien] kautta takaisin "äiti-kirkon" syliin. Kaikki kirkkokunnat halutaan johtaa - ei minkään "sisar-kirkon" vaan "äiti-kirkon" syliin. Totuus on, että roomalaiskatolinen kirkko edelleen väittää, että todellista pelastusta ei ole heidän ulkopuolellaan.

Tämä näyttää etenevän hyvin, Timo Junkkaalan kommenttien sekä Perussanoman julkaiseman Paavi Benedictuksen kirjan ylistävissä arvosteltuissa. Sokea tulee olla jos ei näe tämän muutoksen näkyviä merkkejä, eikä pysähdy koettelemaan niitä Jumalan Sanalla. Surullista on, että Pasi Turunen ohjelmassaan "ristitulta" haastatteelee katolista teologia Emil Antonia, eikä missään kohden nosta esille Raamatun ja katolisuuden eroavaisuuksia - hän vain ohjelman päätteeksi lukee katkelman Lutherin tekstiä. Myös blogissaan Pasi Turunen "myötämielisesti" arvioi edellisen paavin Benedictuksen kirjaa Jeesuksesta. Itse en voi ohittaa näitä asioita ilman, että niissä näkyy tietoinen katolisuuden esiinnousun agenda. Yhtälailla dosentti Juha Ahvio [joka ajaa nyt esillä olevaa avioliitto-adressia] omassa puhessaan kirkon liberalisoitumisesta Patmoksen tiloissa, yhtäkkiä ottaa käteensä kirjan, ja suosittelee katolisen teologin kirjaa luettavaksi. Kaikissa muodoissaan alamme nähdä, miten katolisuus ujuttautuu salakavalasti hyväksytyksi teologiaksi kirkon, vapaiden suuntien sekä lähetysjärjestöjen keskelle. Kukaan ei rinnasta enää katolisuutta Raamattuun - vaan aletaan puhu sanoilla "paavi julistaa kirjassaan paremmin evankeliumia, kuin protestantit."

Image

Kotimaa-lehden artikkeli ylistää perussanoman kustantamaa paavin kirjaa kirkkaana ristin teologiana

Karismaattisuus on samassa "nuorassa", ja tässä myös teologinen helluntailaisuus. Veli-Matti Kärkkäinen on johtavia ekumeenisia teologeja helluntailaisuuden parissa, ja hänen tarkoituksensa on "opettaa" myös vapaiden suuntien pastoreille ja vanhimmille mitä ekumeeninen yhteys on. Raamattuun uskova ihminen EI VOI sitoutua tällaiseen toimintaan, sillä kun katsomme tarkasti koko ekumenian juuria sekä päämääriä - näemme että sen takana vaikuttaa jesuiitojen vastauskonpuhdistus ja kaikkien kirkkokuntien yhteensaattaminen Rooman "äiti-kirkon" helmaan.

Kristillinen mystiikka, kundaliini voima sekä äärikarismaattisuus myös tarkoituksella poistaa Jumalan Sanaan perustuvaa uskoa, ja sen tilalle tarjoaa "tunnepohjaista"-voitelua [fiilistely-uskoa], ja musiikkiin, värivaloihin sekä hartaan mystisen ja tunteellisen kokousrakenteen luomiseksi. Taustalla on tarkoitus johtaa kristittyjä pois Jumalan Sanasta, pelkän tunnepohjaisen uskon varaan. Tällöin ekumenian läpiajaminen tulee helpommaksi. Jumalan Sana paljastaa "porton" - siksi siitä pitää päästä eroon.

Pyydän että lukijat koettelevat Jumalan Sanalla nämä sanani.
[julkaistu koko teksti : http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/03/teologisen-konsensuksen-epamaaraiset.html]
- todael
todael
 

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Maalis 2013 16:40

Me ,jotka tunnemme Jumalan ja hänen pojan Jeesuksen sekä tunnemme Pyhän Hengen me emme tarvitse Roomalaiskatolista kirkkoa mihinkään sillä meillä on jo kaikki .Voimme vain tyynesti seurata mitä tapahtuu ,mutta se ei meihin koske.Maailma eksyy vielä eksymisestäänkin ja kaikki asiat tulee kristallin kirkkaiksi meille kristityille,jotka turvaamme Herraan tapahtui sitten maailmassa vaikka mitä hurjaa.Ja todella nyt eroitellaan parast aikaa jyvät akanoista ja sanon tämän kaikille ,jotka Jeesuksen ja Jumalan tuntevat ,että kiittäkää siitä mitä olette jo saaneet ja puhtaasta Jumalan hyvyydestä Rakkaudesta ja armosta.Me olemme todella niin onnekkaita ,että tajuammeko edes sitä .Pitäkäämme hurjassa tulevassa ajassa täällä maan päällä kiinni Jeesuksesta hatun lisäksi ,sillä eksytys lisääntyy yltyy päivä päivältä ja kohta ymmärtäväisinkin kysyy ,,voiko tämä todella olla totta siis oikeesti .Viimeinen sukupolvi on maan päällä...Tarkkaa päivää tai hetkeä emme tiedä ,mutta Se aikajakso on nyt.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Maalis 2013 19:21

”Katolilaiset ja luterilaiset neljänkymmenen sentin päässä ehtoollisyhteydestä”

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... yhteydesta

"Eero Huovisen mukaan katolilainen ja luterilainen kirkko ovat jo lähentyneet suurin harppauksin."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Katolisen kirkon teologia valloittaa kristikuntaa

ViestiKirjoittaja Eetu » 28. Maalis 2013 16:19

tässä kirkossa onkin jo risti väärinpäin eli RKK:n perinteikkäiseen tyyliin:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... inland.png

http://www.jesus-is-savior.com/False%20 ... ecross.jpg
Eetu
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron