MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja Antti » 24. Maalis 2013 14:08

Tutkiskelen aina itseäni, kun luen raamattua ja mietin olenko tarpeeksi hyvä jumalalle ja pystynkö elämään jumalan tahdon mukaisesti :) pitäs varmaan lopettaa pohtiminen, eiköhän se ymmärrys ja muutokset tapahdu pikkuhiljaa, jos on tapahtuakseen.
lonelyrider kirjoitti:Pyhä Henki ei ole mikään nössö. Mutta ei Pyhässä Hengessä ole myöskään väkivaltaa. Pyhässä Hengessä on kyllä rohkeutta ja sellaista tervettä itsetuntoa. Kaiken sen keskellä, mitä uskova joutuu kokemaan... sortoa, vihaa, jopa väkivaltaa ja katkeruutta muiden taholta... sen keskellä on rauha Pyhässä Hengessä, ainakin jos rakkaus on tullut täydelliseksi. Ei se tarkoita sitä, etteikö Pyhässä Hengessä uskovalla olisi sanavalmiutta ja lujaa luottamusta Jumalan apuun. Hänessä kaikki on mahdollista, mikään ei ole mahdotonta. Sellaiseen Jeesukseen minä uskon, muunlainen usko olisi turhaa ja puolittaista, petosta.

Pyhästä Hengen ilmenemisen voi lukea raamatusta mitä ne on, millaisen olomuodon Kristuksen tulisi meissä ottaa. Voitko kuvitella, että Kristus olisi käynyt ihmisten päälle maanpäällä vaeltaessaan, mitä Hän palvelijoiltaan tahtoo? Kristus on sisäisesti uskovassa Pyhässä Hengessä. Usein uskovat sanovat, ei voi, ihminen ei voi... eikö lähtökohta ole jo valmiiksi negaatio, ei luja luottamus raamatun sanaan ja siinä olevaan ilmoitukseen.

Jos ihminen tuijottaa siihen, vajavaisuuteen, eli ihmiseen, varmasti joutuu toteamaan yhtä ja toista... mutta kysynkin lopuksi... mihin katsot ja miten suhtaudut elämään... mikä on lähtökohta, viha ja kiivaus vai rakkaus sydämessä. Itse asiassa uskova voi tutkiskella itseäänkin, onko minussa Kristuksen rauha, vai ilmennänkö käytökselläni jotain muuta. Jos vastaus on että jotain muuta, silloin Kristus ei saa elää meissä niin että se olisi myös ilmenemismuoto ympärillemme, emme ole valona emmekä suolana ihmisille.
Antti
 
Viestit: 19
Liittynyt: 20. Marras 2012 12:19

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Maalis 2013 15:05

Dokumentissa ei mainittu sitä seikkaa, että vaikka täsmäpommituksilla saadaan suomi pimeäksi 15minuutissa niin 2 tunnin jälkeen on bunkkereissa ja maan-alla olevat vara generaattorit/voimalat rupeavat taas syöttämään sähköä verkkoon.

Ei kai kukaan luule, että Suomessa ei ole varageneraattoreita ja muita varasuunnitelmia pommitusten varalle?

Esim Helsingin energian sörnäisten tehtaan tontilla on vielä pystyssä sekä toimivana vanhan Helsingin kivihiilivoimala sekä suuria vuoria kivihiiltä, eli varalla on kokonainen kivihiililaitos jota käytetään jos uusi moderni laitos ei toimi. Lisäksi Helsingin ruoholahdessa olevassa Helsingin energian voimalassa on maan-alla kokonainen toimiva hiilivoimala myös. Olin aikoinani työssäoppimis jaksolla töissä Helsingin Energialla ja kiersin kaikki Helsingin voimalat läpi ja samalla kaveri kertoi näistä vararatkaisuista minulle.

Eli hätä ei ole ihan niin suuri kuin äkkiseltään luulisi, mutta tämän tyylisillä pelottelu dokkareilla on tehokasta pelotella kansa NATOON ;))
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Maalis 2013 21:39

Antti kirjoitti:Tutkiskelen aina itseäni, kun luen raamattua ja mietin olenko tarpeeksi hyvä jumalalle ja pystynkö elämään jumalan tahdon mukaisesti :) pitäs varmaan lopettaa pohtiminen, eiköhän se ymmärrys ja muutokset tapahdu pikkuhiljaa, jos on tapahtuakseen.



No, et sinä kyllä voi olla koskaan tarpeeksi hyvä kelvataksesi Jumalalle, että näin se nyt vain on ;) ei millään pahalla, mutta näin raamattu kertoo, ettei ne omin avuin olla kelpaavia, sen vuoksi on ihan annettu meille Jeesus, että Hän lunasti meidät vapaaksi sellaisesta uskosta, jolla yritämme itse kelvata Jumalalle omin töin ja toimin.

Ensin Kristuksen tulee saada vallata koko asumus niin, että haluat vain palvella Häntä, haluat elää Hänen tahdolleen ja pysyä Hänessä. Kun Jumalan rakkaus, koskettaa sinua, se kosketus on niin voimakas, että kaikki muu on halpaa sen rinnalla, haluat elää palvellen koko elämälläsi Kristusta, joka hetki... kaikki muu ei ole mitään sen rinnalla. Kun Kristus valtaa sydämen, kaiken täyttää tahdosta elää Kristukselle, ei siksi että olisi kelpaava... kun tietää, mitä elämä on Kristuksessa, elämä ilman sitä, olisi kuollutta ja turhaa, eikä sitä halua menettää, se ei ole vaihtoehto edes.

Galatalaiskirje:

"2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."
lonelyrider
 

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Maalis 2013 16:14

Kyllä se niin on ,jotta nykytekniikalla sähköhuolto loppuis alta aikayksikön ..kesällä menis viel hyvin jonkun aikaa ,mutta tämä rakennus hulluus ainakin etelässä on sitä luokkaa ,että ei mitää järkeä .Siis taloja on rakennettu ilman perus puulämmitystä eli kylmä iskis talvella nopeasti ja surkea olis tilanne.Tietty varajärjestelmiä on ,mutta eipä se paljon suurta tavis joukkoa auta.Taas pikku generaattori ihmiset maaseudulla pärjää siihen saakka ku siellä pöntössä riittää polttoainetta eli ei kauhean pitkään monessakaan paikassa.Suomi on täysin varautumaton.Luulen ,että idän pojalla on kaikki strategiat ja kohteet tiedossa ja myös sähköpuolen lisäksi esim suur maatalous kohteet .Sotatilanteessa maantiekuljetus ei toimi ja ruokaa tuotetaan vain suurissa yksiköissä,jotka tuskin on varautunut lopulliseen sähkökatkoon eli laitteet toimisi max viikon tai kaks kunnes löpö tankki olis tyhjä.2 maailmansodassa oli niitä perunakuoppia vähän väliä ,ku Suomi oli omavarainen ja maatalous tuotantoa oli joka pers hikilässä .Armeija oli hyvin järjestetty ja teräksinen ja motivoitunut ja miehet oli vielä miehiä ja olosuhteisiin nähden Suomen joukot söi hyvää ja vahvaa ruokaa ja pärjättiin hyvin aron poikia vastaan ,jotka monesti teellä ja kekseillä hyökkäs ja osa ilman aseita.Toivotaan ,että sotaa ei tule .Niin enkä ole katsonut MOT ohjelmaan kyseisestä asiasta vaan kunhan Duumailin.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja JoKi » 25. Maalis 2013 18:13

Miksi täällä ylipäätään keskustellaan siitä, kuinka nopeasti joku maa saattaisi Suomen valloittaa?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Maalis 2013 18:52

JoKi kirjoitti:Miksi täällä ylipäätään keskustellaan siitä, kuinka nopeasti joku maa saattaisi Suomen valloittaa?


Tämä on yleinen keskustelualue jossa ("Yleistä keskustelua aihe on vapaa" kuten etusivullakin mainitaan) saa vapaasti kirjoittaa, foorumin sääntöjä noudattaen, siitä mistä haluaa ja kokee tärkeäksi tai ajankohtaiseksi asiaksi/aiheeksi ja kaikilla foorumilaisilla on oikeus omaan mielipiteeseensä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Maalis 2013 09:44

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Maalis 2013 11:16

JoKi lle vaan ihan rennosti sanoisin ,että täällä itä suomessa on ihmiset olleet lähes aina sodassa jo ennen suomea tuon Russia naapurin kanssa ,,se on tullut selväksi ku hieman olen lukenut paikallis historiaa ja samalla kartta historiaa ja Juutalais veri linjoja esim täällä idän reunalla ja sukunimet ja paikannimet yms ,,,täytyy sanoa ,että herättää mielenkiintoisia kysymyksiä.Mutta raaka tosiasia on ollu ,että vääntöä on idän kanssa ollut jos ei suur sodassa niin raja selkkauksissa ja raaoissa ryöstöretkissä ja täällä idän reunalla se on tullu ihan iholle asti nämä asiat ,että täällä on tietyt asiat peritty lihas muistissa ja äidin maidossa.Ehkä se ei esim jossain länsirannikolla niin tunnu ,mutta täällä Itä suomessa se on monien sukupolvien kautta tuntunut.Ja täällä ollaan aina varuillaan n lihallisesti ,mutta tietty katse Taivaaseen ja harras anomus ,ettei tarvitse sotia ,sillä sodassa aina kaikki häviää.Kenties nyt on se Rauhan aika ja sitte,,,yht äkkiä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja JoKi » 28. Maalis 2013 22:39

En Pekka sanonut etteikö täällä saisi jutella esimerkiksi tästä aiheesta. Ihmettelen vain miksi tälläkin foorumilla käytetään niin paljon aikaa politiikkaan, taikka vaikka pähkäilyyn siitä miten nopeasti joku toinen maa saattaisi valloittaa Suomen.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: MOT: SUOMI POLVILLEEN 15 MINUUTISSA

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Maalis 2013 23:09

JoKi, ei siinä mitään. Mutta "töllöstä" tuli tuo kyseinen MOT-ohjelma ja aiheen sain siitä tähän ketjuun eli ei aihe ollut aivan tuulesta temmattu ja sitä paitsi minusta hyvinkin tärkeä aihe koska olemme Venäjän naapureita ja ei sodan mahdollisuus ole todellakaan pois suljettu vaihtoehto...

Ja kuten tuossa ohjelmassa kerrottiin niin sodan alkaessa koko Suomesta menee sähköt hyvin todennäköisesti poikki ja pimeäksi (Venäjän ohjusiskujen seurauksena) ja niitä ei noin vain korjata eli siitä seuraa nälänhätää ja myös juomavesi menee "kortille" ja kulkutaudit leviävät ja ihmisiä tulisi kuolemaan todennäköisesti joukoittain ja lisäksi rintamalle kutsuttaisiin joukoittain suomalaisia miehiä ja luultavasti myös siviilipalvelusmiehet joutuvat aseettomina erilaisiin palvelustehtäviin, vastoin heidän omaa tahtoaan. Paljon muitakin kauheuksia tulisi tapahtumaan.

Toki jos ei halua lukea epämiellyttävistä asioista niin eihän niitä ole pakko lukea, ja kommentoida...

Mutta JoKi sinulla(kin) on oikeus olla sitä mieltä asioista kuin haluat ja kirjoittaa niistä asioista mistä haluat ja koet tärkeiksi tai ajankohtaisiksi asioiksi ja aiheiksi.

Jumalan siunausta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron