Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 08. Maalis 2013 21:57

12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
-->18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<--
19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".

Jeesus on jehoville vain ykköstodistaja=(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Maalis 2013 23:31

Niin.. En tiedä :think2:
Mutta me ainakin olemme sen todistajia, mitä Jeesus on meille tehnyt. Siis Jeesuksen todistajia ja tietenkin siinä samassa myös Isän JHWH:n todistajia, koska Isä ja Poika ovat yhtä. Jeesus on JHWH:n todistaja, mutta myös JHWH on Jeesuksen todistaja (Joh.5:32, 37). Kirjoituksetkin ovat Jeesuksen todistajia (Joh.5:39). Ja Jeesus itse on Jeesuksen todistaja (Joh.8:18) ;gladly: . Myös Pyhä Henki on Jeesuksen todistaja (Joh.15:26). Siispä kutsun itseänikin yleensä Jeesuksen todistajaksi (Apt.1:8).
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2013 10:17

*
Minä haluaisin kysyä yhtä asiaa....
Eräs tuttu mies ei vielä löytänyt uskovan vaimon niin masentui. Niin jehovantodistajat tuli hänen luokse ja sanoivat etsiä hänelle
jehovantodistajan naisen vaimoksi yhdellä ehdolla jos ensin hän kääntyisi jehovantodistajaksi. Se minua ihmetytti. Että jehovantodistajat voi järjestää hänelle vaimon. :shock:

Tonen juttu minua ihmetyttää...
Toinen yksi kamu kertoi minulle miten jehovantodistajat oli tosi mukavia ja ystävällisiä seuraihmisiä.
Mietin onko kaikki jehovantodistajat "koulutettuja" olemaan ystävällisiä ja tosi mukavia ihmisiä?
Vuosi sitten minä törmäsin jehovantodistajaan naiseen kaupassa ja hänen kanssa oli tosi ihanaa jutella ja häneen oli helppo tykästyä.
En ole kurkannut mitä jehovantodistajien seurakunnassa yleensä tehdään. Opetetaanko siellä olemaan ystävällinen ja tosi mukava ihminen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Maalis 2013 11:18

Vaisuliini, oon huomannu, että ne jehovantodistajat lakkaa olemasta "niin mukavia" kun sanoo heille totisena, että ei Jeesus oo mikään arkkienkeli Mikael vaikka te niin väitättekin. Heistä tulee sen jälkeen hyvin pisteliäitä, kiivaita ja kaikenkaikkiaan vaikeita ihmisiä.... ja jopa vihamielisiä. On kokemusta monesta eri jehovantodistajasta. Mutta pitäähän heitäkin yrittää auttaa, ja ymmärtää ja kuunnella, siinä kuin ketä tahansa ihmistä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2013 12:07

*
Jaa ok, Pekka. Minulla on yksi mesekamu joka on jehovantodistaja joka sanoi olevansa jehovantodistajien opettaja. Mutta minä hengellisillä kysymyksillä sain hänet kiinni ja sit hän paljastui minulle ja sanoi ettei voi elää ilman jehovantodistajia koska ne on hänelle "turva- ja tukiverkko". Hän myönsi olevansa väärässä ja tiesi kyllä sen. :shock: :(

Hän kertoi miten sai paljon apua jehovantodistajilta niissä vaikeissa asioissa. Ja hän kertoi minulle että helluntaiaislla ja muilla uskovilla ei ole sellainen tukiverkko mitä jehovantodistajilla on. Siksi hän ei halua lähteä pois jehovantodistajista. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja Sippis » 09. Maalis 2013 12:28

Jehovan todistajien tukiverkosto on perhekunta, sukulaiset ja ystävät.
Jos, jehovan todistaja eroaa lahkosta vaikka sen takia, että kääntyy kristityksi,
kaikki hänen läheisensä hylkäävät hänet, jopa oma perhekunta.
Sippis
 

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2013 13:18

Heistä tulee sen jälkeen hyvin pisteliäitä, kiivaita ja kaikenkaikkiaan vaikeita ihmisiä.... ja jopa vihamielisiä. On kokemusta monesta eri jehovantodistajasta.


Minulla ei ole sellaista kokemusta ollut. En ole nähnyt hänen suuttuvan kuin kerran mutta sen jälkeen hän pyysi siitä anteeksi minulta.

Hän osaa muutamaa kieltä ja käänsi suomeksi ja teki valmiiksi Raamatun joka on alunperin kreikankielestä.
(En tarkoita UM-raamattua mitä jehovantodistajat sitä käyttää.)
Ja siten antoi sen minulle. Minä epäilin onko väärennetty ja käännyin toisen uskovan puoleen joka osaa kreikkaa ja pyysin tarkastamaan onko se ok. Hänen mukaan se on täysin oikein käännetty. Minä yllätyin. :shock:
Mutta kuitenkin en sitä käytä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Maalis 2013 16:06

Vaisuliini, kyllä jehovantodistajien kanssa voi jutustella niitä näitä ja vaihtaa kuulumisia, ei siinä mitään, samanlaisia ihmisiähän ne on kun kaikki muutkin. Mutta olen kyllä huomannut, että jos alkaa heidän oppejaan kyseenalaistamaan ja kaikenlaisia muitakin asioita mitkä kuuluvat juuri heidän "sisäpiirilahkoonsa" kyseenalaistamaan niin ongelmia alkaa tulemaan.

Näen esim. vapaamuurareissa ja heidän toiminnassaan paljon yhtäläisyyksiä jehovantodistajalahkon kanssa.

Mutta ihan kiva jos SULLA on mennyt hyvin tuntemasi jehovantodistajan kanssa vaikka oletkin hänelle kertonut että jehovantodistajat opettavat erilaista valhetta Raamatun totuudesta.

Oletko vaisuliini kertonut jehovantodistajaystävällesi, että Jeesus ei ole arkkienkeli Mikael? Jos olet niin kuinka hän suhtautui?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2013 17:25

*
Joo olen kertonut että Jeesus ei ole arkkienkeli Mikael vaan Jumala. Myös Hän tietää että uskon Jeesuksen Jumaluuteen ja siihen hän suhtautui yllättävän positiivisesti. Oli asioita mikä johti Jeesuksen Jumaluuteen niin hän jäi sanattomaksi eikä takas väitellyt vaan pysyi tyynenä kanssani.

Toinen juttu vielä...
Oli niitä asioita joista olimme samaa mieltä siis Raamatun Sanan valossa ja hän sanoi ilahtuvan että sai jutella kanssani
Raamatun asioista. Hän oli niin innoissaan kun sai jutella kanssani Raamatun asioista. ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oliko Jeesus "Jehovan Todistaja"?

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Maalis 2013 17:30

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa sinulle vaisuliini.

Jaak. 2:8

Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa