Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2018 17:15

*
Toivoisin saavani vain Raamattuun pohjautuvan opetuksen, mitä Kaikkivaltius tarkoittaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2018 17:33

*
Vielä Majesteettiudesta. Mitä Majesteettiuuteen tulee, onko se Kaikkivaltiuden kanssa hierarkista?

Siis?

1) Kaikkivaltius
2) Majesteettius, Kuninkuus ja Herruus

Hepr. 1:3 Poika on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva, ja hän [kuka Hän on? Siis Poika?] ylläpitää kaikkea sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on istuutunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa. RK

Hepr. 8:1 Sanomamme pääkohta on siis tämä: Meillä on sellainen ylipappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja rpe » 08. Maalis 2018 22:15

Haluatko Vaisuliini, että tänne laitetaan aiheeseen liittyviä Raamatunkohtia vai niistä johdettua teologis-filosofista pohdiskelua, jota on harjoitettu n 2000 v?
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2018 22:18

*
Rpe, toivoisin saavani Raamattuun pohjautuvan kokonaisvaltaisen ja täydentävän opetuksen ilman teologiaa ja ilman siitä, että tänne pommittaisiin Raamatun kohdat vaille kokonaisvaltaista ja täydentävää Raamatun opetusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja rpe » 08. Maalis 2018 22:34

Ymmärränkö oikein, että yksi kristinuskon suurista linjoista (Jumalan kaikkivaltius, majesteetti ja kuninkuus) suurena keskusteluna pitää sitoa vain yhteen tai max kahteen samankaltaiseen mielipiteeseen? Mikä tämä mielipide omasta mielestäsi voisi olla?
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2018 22:44

*
Rpe, mitä Kaikkivaltiuuteen tulee, se tulee suoraan Raamatun pohjasta ja sen minä toivoisin saavani.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja rpe » 08. Maalis 2018 23:24

Jos sinä, Vaisuliini hyvä, tiedät jo vastauksen Raamatusta, mikä sitten on kysymys tai kyseinen Raamatunkohta? Kerro myös vastaus, kun tiedät. Eli jos historian aiempi, vilpitön etsintä ja pohdinta Raamatun suurten uskon ja filosofian ( kaikkivaltius, majesteetti ja kuninkuus) kysymysten ympärillä ei riitä, mitä lisäarvoa kysymyksesi sitten mahdollisesti tuo? Menee varmaan ohi aiheen, kun totean ohi mennen, että keskiajalla kyseiset kysymykset olivat todellisia mahtikysymyksiä, koska islamissa pohdittiin allahista ihan samoja kysymyksiä ja kristittyjen piti löytää omat, Raamatusta nousevat tulkinnat.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2018 23:29

*
Rpe, ole kiltti ja huomioisit minun toivomuksestani. Pelkään aina, että sinun jälkeen tulee tänne tallaamaan hämmennykseksi, kun en pysty seuraamaan mitään, kun itselläni on keskittymis- ja lukemisvaikeuksia. Etkö huomannut, että niinä edellisinä kertoina on tultu tallattua hämmennykseksi? Kunnioittaisit edes minun toivomustani ja haluaisin perehtyä enemmän ainoastaan Raamattuun, mitä se sanoo Kaikkivaltiudesta.

Olen kipeänä, minulla on voimat ihan vähissä ja kuumeinen olo. En jaksa lähteä selittelemään enää. Minua kiinnostaisi vain ainoastaan Raamatun opetus Kaikkivaltiudesta, mitä haluaisin enemmän tietää. Olisithan ymmärtäväinen minua kohtaan, Rpe!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja rpe » 09. Maalis 2018 07:39

Paranemisia, arvoisa Vaisuliini. Ehkä parempi, että keskustelupalstalla ei keskustella, jos siitä halutaan tehdä monologia ja vain samanlaisia näkemyksiä.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2018 07:50

*
Rpe, en halua toisenlaista jeesusta, joka tulee teologian kautta. Haluaisin vain puhua ainoastaan Raamatusta, sillä minähän olen itse raamatullinen uskova. Mikä tämä foorumi on? Täällä ei oteta vastaan ulkopuolista ja vierasta oppia, vaan ainoastaan Raamattua, raamatullista uskoa ja Raamatun ilmoittamaa Kristusta.

Kehottaisin sinua pysymään Jumalan Sanassa, joka on sinulle pelastukseksi. Älä sinä luovu uskostasi Jumalan Sanaan. Muu ulkopuolinen tulkinta ei ole pelastukseksi. Ylläpitäjä, anteeksi, tarvitaisiin sinun apua täällä. Että Jukka pääsisi lukemaan kaikki minun kirjoitukset, jotka jäivät taakse Rpen kinastelun takia, joka sai tämän sivun venymään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron