Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Re:

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Tammi 2016 00:31

uuhi kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti: Jeesus Kristus on Jehova [JHWH].

En usko tuota jukan opetusta, en ole löytänyt todisteita tuolle opille.


Tiedän, ettet ole "löytänyt todisteita tuolle opille", että Jeesus on JHWH. Puuhailet niin paljon yksittäisten sanojen ja kirjainten kanssa, että et näe metsää puilta. Nosta katseesi Jeesukseen. JHWH sanoo Jes. 45:22 "Katsokaa Minuun ja pelastukaa" (Look unto me, and be ye saved, katsokaa Minuun ja olette pelastetut, KJV). VT:ssa JHWH esiintyy yli 6500 kertaa ja kun tutkit niitä ja vertaat UT:n ilmoitukseen, niin Jahve viittaa noin 6200 kertaa Herraan Jeesukseen. Todisteista ei ole pulaa kuten ei ollut Jeesuksenkaan aikana, mutta Hänet torjuttiin ja yhä torjutaan. Minä väitän, että jos pienen ajanrahdun -salaman leimauksen ajan- näemme kuka Jeesus todella on, niin on siveellinen mahdottomuus epäillä Häntä ja olla uskomatta.

Jehovantodistajia kävi luonani muutama viikko sitten. Keskusteltuamme puolisen tuntia (näytimme toisillemme raamatunpaikkoja mm käynnissä olevasta ekokatastrofista ja kerroin tulleeni uskoon ja saaneeni Herralta syntini anteeksi. Silloin toinen todistajista kysyi: "Uskotteko te Jehovaan?" Katsoin häntä hetken silmiin ja koin sääliä. Vastasin kysymykseen aivan sponttaanisti: "Ei, minä tunnen Hänet!"

Vaikka Sinä uuhi tuntisit kaikki Kirjoitukset ulkokohtaisesti, mutta Sinulta puuttuisi Jeesuksen sisäinen tunteminen (kuten näyttäisi oman kirjoituksesi perusteella puuttuvan), niin Raamattu ei ole miksikään hyödyksi. Meidän pitää tuntea Jeesus.
Jukka
 

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 02. Tammi 2016 10:47

jukka1954 kirjoitti: Vaikka Sinä uuhi tuntisit kaikki Kirjoitukset ulkokohtaisesti, mutta Sinulta puuttuisi Jeesuksen sisäinen tunteminen (kuten näyttäisi oman kirjoituksesi perusteella puuttuvan), niin Raamattu ei ole miksikään hyödyksi. Meidän pitää tuntea Jeesus.


Ai sinä jukka luulet että multa puuttuisi jahuwšu'an eli jeesuksen sisäinen tunteminen. Olet väärässä, kyllä minä tunnen jahuwšu'a messiaan eli jeesus kristuksen.


jukka1954 kirjoitti:Tiedän, ettet ole "löytänyt todisteita tuolle opille", että Jeesus on JHWH.


En tosiaan ole löytänyt todisteita tuolle opille. Lue psalmi 110:1 ja jakeet apt. 2:34-36.


Dawidille psalmi. Jhwh sanoi hallitsijalleni: istu oikealleni kunnes asetan sinua-kohtaan-vihamieliset astinlaudaksi jaloillesi



[psalmi 110:1, hebrean termi adown [muodossa l adoni käännetty sanalla hallitsija muotoon hallitsijalleni. suomenkielisessä v. 1933/1938 käännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä herra tuon lauseen käännöksessä, ja termi adown on käännetty termillä herra, siinä lukee: herra sanoi minun herralleni. tuon lauseen kreikankielisessä septuagintakäännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä kyrios, ja termi adown on käännetty termillä kyrios.]



Eräs mies opettaa koskien psalmia 110:1 seuraavasti [suomennettu sen miehen opetus]: ”messiasta kutsutaan adoni [hallitsijani.]” ”jahuwšu'a on hallitsija jolle jhwh sanoi istu oikealleni kunnes ... ”



Sillä ei david ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: jhwh sanoi hallitsijalleni: istu oikealleni kunnes asetan sinua-kohtaan-vihamieliset astinlaudaksi jaloillesi.
Varmasti tietäköön siis koko jisraelin huone, että elohim teki hänet hallitsijaksi ja messiaaksi , tämän jahuwšu'an jonka te ristiinnaulitsitte.


[apt. 2:34-36, v. 1938 käännös hieman korjattuna, psalmin 110:1 perusteella laitettu nimi jhwh jakeeseen 2:34, jakeessa apt. 2:34-35 on siteeraus palmista 110:1]


he sotivat karitsaa vastaan, mutta karitsa on voittava heidät, sillä hän on hallitsija hallitsijain ja kuningas kuningasten; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa.



[ilm. 17:14, vuoden 1938 käännös hieman korjattuna, lauseessa kahdesti kreikan sana kyrios, jälkimmäinen kyrios sana monikkomuodossa, kreikan sana kyrios käännetty tässä sanalla hallitsija, muodossa hallitsija sekä muodossa hallitsijain, v. 1938 käännöksessä käännetty sanalla herra tuossa lauseessa]
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Re:

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Tammi 2016 13:03

uuhi kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti: Vaikka Sinä uuhi tuntisit kaikki Kirjoitukset ulkokohtaisesti, mutta Sinulta puuttuisi Jeesuksen sisäinen tunteminen (kuten näyttäisi oman kirjoituksesi perusteella puuttuvan), niin Raamattu ei ole miksikään hyödyksi. Meidän pitää tuntea Jeesus.


Ai sinä jukka luulet että multa puuttuisi jahuwšu'an eli jeesuksen sisäinen tunteminen. Olet väärässä, kyllä minä tunnen jahuwšu'a messiaan eli jeesus kristuksen.

jukka1954 kirjoitti:Tiedän, ettet ole "löytänyt todisteita tuolle opille", että Jeesus on JHWH.


En tosiaan ole löytänyt todisteita tuolle opille. Lue psalmi 110:1 ja jakeet apt. 2:34-36.

Dawidille psalmi. Jhwh sanoi hallitsijalleni: istu oikealleni kunnes asetan sinua-kohtaan-vihamieliset astinlaudaksi jaloillesi

[psalmi 110:1, hebrean termi adown [muodossa l adoni käännetty sanalla hallitsija muotoon hallitsijalleni. suomenkielisessä v. 1933/1938 käännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä herra tuon lauseen käännöksessä, ja termi adown on käännetty termillä herra, siinä lukee: herra sanoi minun herralleni. tuon lauseen kreikankielisessä septuagintakäännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä kyrios, ja termi adown on käännetty termillä kyrios.]


Aivan ensimmäiseksi: kiitos rauhallisesta vastauksestasi ja siitä, että ensimmäisen kerran näen Sinun kirjoittaneen Herramme kutsumanimen ja arvonimen suomeksi, joskin minuskelein "jeesus kristuksen".

Kehoitit lukemaan kaksi raamatunkohtaa. Minä muistutin siitä, että Pyhien Kirjoitusten tutkijat löytävät viitteet Messiaaseen noin 6200:sta kohdasta, joissa mainitaan Jahven nimen tetragrammi JHWH (käännettykin toisiin englannin kielisiin laitoksiin Jehowah). Noin 300:ssa kohdassa Jehowah viittaa Isään. Lähdepä etsimään Kirjoituksiin kätkettyä Jeesusta ja (jos Jumala avaa silmäsi näkemään) löydät Hänet lähes jokaiselta Raamatun sivulta. Jeesus avasi opetuslasten ymmärryksen ja samassa yhteydessä ilmoitti, mitä Hänestä on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa (Luuk. 24:44-45). Koko Raamattu on täynnä ilmoitusta Hänestä.

Oletko ajatellut miksi UT:ssa ei Jeesus eikä apostolit käyttäneet Jumalasta muuta nimeä kuin Herra, samoin kuin Jeesuksesta käytettiin arvonimeä Herra? Jeesus itsekin kutsui itseään nimellä Herra. Miksi Jeesus ei käyttänyt Isästään Hänen VT:ssa ilmoitettua nimeään, mutta kylläkin useita kertoja "omi itselleen" Isän olevaisuutta merkitsevän nimen "minä olen". Laskin, että kreikan alkuteksteissä Jeesus käytti esimerkiksi Johanneksen evankeliumissa ainakin 7 kertaa tuota ilmaisua itsestään "Minä Olen". Alkutekstissä Hän sanoo, että "ellette usko, että minä olen, niin te kuolette synteihinne". Jeesus surmattiin juuri siksi, että Hän sanoi olevansa Jumala "Minä Olen".

Elämme ajassa josta on ennustettu
"Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen" (Juud. 4, vertaa 2.Pt. 2:1).
Jukka
 

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 02. Tammi 2016 13:16

Jukka, uskon että jahuwšu'a messias on hallitsija, uskon että jahuwšu'a messias on adown. Voisit lukea uudestaan edellisen viestini, ja tutkia psalmia 110:1, ja jakeita apt. 2:34-36.

Hebrean termi adown suomeksi hallitsija tai herra, itse käännän sen mieluummin sanalla hallitsija kuin sanalla herra.

Jukka, etkö ymmärrä eroa nimen jhwh ja termin adown välillä?
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Re:

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Tammi 2016 10:05

uuhi kirjoitti:Jukka, uskon että jahuwšu'a messias on hallitsija, uskon että jahuwšu'a messias on adown. Voisit lukea uudestaan edellisen viestini, ja tutkia psalmia 110:1, ja jakeita apt. 2:34-36.

Hebrean termi adown suomeksi hallitsija tai herra, itse käännän sen mieluummin sanalla hallitsija kuin sanalla herra.

Jukka, etkö ymmärrä eroa nimen jhwh ja termin adown välillä?


Vastaukseni on viipynyt syystä, että olen tutkinut Herran edessä, tuleeko minun ylipäätään vastata viestiisi. Olen kahdesti aloittanut vastaamaan ja kahdesti saanut kehoituksen lopettaa vastaaminen. Jo lauantaina (2.1) heti viestisi luettuani mietin miksi tekemäsi kysymykset ja niiden tueksi ottamasi raamatunpaikat tuntuivat niin tutuilta. Seuraavassa hetkessä ymmärsin, että kotiini lähetetyt jehovantodistajat käyttivät juuri noita samoja raamatunpaikkoja osoittaakseen, että Jeesus ei ollut Jumala ja että Jeesuksesta tuli Herra ja Vapahtaja vasta Jumalan korotettua Hänet sellaiseksi (Ap.t 2:36). Tämä onkin totta, mutta vain Jeesuksen ihmisyyden puolelta asiaa tarkasteltaessa. Tästä ennustaa kuningaspsalmi 110 ja siihen viitaten Pietari saarnasi helluntaipäivänä. Hän puhui Jeesuksesta, Jumalan Pojasta, joka tuli alennustilaan ihmiseksi, ristiinnaulittiin, herätettiin kolmantena päivänä kuolleista ja korotettiin ylös taivaaseen, jossa Hän kirkastui saaden Isältä Ihmisen Poikana Pyhän Hengen lahjan (Ap.t 2:33). Nämä ovat kalliita ja pyhiä asioita, ei vain kirjaimia tai sanamuotoja, vaan iankaikkisia tosiasioita. Tämän Ihmisen Pojan, Hänen suoritettua lunastustyönsä Kirjoitusten mukaan, Jumala korotti Herraksi ja Vapahtajaksi antamaan ihmiskunnalle mielenmuutosta ja syntien anteeksiantamusta.

Kysyit: "Jukka, etkö ymmärrä eroa nimen jhwh ja termin adown välillä?" Uskon ymmärtäväni eron, koska tunnen Hänet. Adown ei ole minulle pelkkä termi vaan 'minun Jumalani', Adonaj. En osaa vanhaa hebrean kieltä, mutta minulle on opetettu, että adown merkitsee Herraa. Jumala on säätänyt niin, että Uuden Liiton Kirjoituksissa sekä Isää Jumalaa että Poikaa Jeesusta (myös Pyhää Henkeä) kutsutaan Herraksi (eikö tämä askarruta Sinua?). VT:ssa on suuri määrä JHWH:n ilmoituksia itsestään jotka UT:ssa liitetään Jeesukseen Kristukseen. Kansan useat yritykset kivittää Jeesus johtuivat siitä, että Jeesus kutsui itseään ilmaisuilla, jotka viittasivat VT:n Jahveen ("Minä ja Isä olemme yhtä", "Minä olen", "Minä olen tullut Isäni nimessä"). Juutalaiset tiesivät, että Messiaansa saapuessa Hän tulisi Jahven nimessä. "Minun nimeni on hänessä". Psalmissa 118 toistuvat messiasennustukset "JHWH:n nimessä lyön heidät maahan", "siunattu olkoon Hän joka tulee JHWH:n nimessä" jne.

Nämä pyhät Kirjoitukset joissa ennustettiin Jeesuksen tuleminen, lunastustyö ja korotus, pysyivät opetuslapsilta suljettuina kirjoituksina, kunnes Jeesus avasi heidän ymmärryksensä käsittämään ne (Luuk. 24:44-45). Aivan samoin on nykyisin. Jos Jeesus Kristus -jonka ainoan nimessä on pelastus- ei saa tulla omakohtaiseksi Herraksemme ja Jumalaksemme, niin Kirjoitukset pysyvät salattuina ja suljettuina. Jeesus kertoi monista, jotka luulivat olevansa Hänen omiaan ja Hänen asiallaan, mutta joille Hän kerran on sanova: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut."

Jumala olkoon meille ja kansallemme armollinen tänä pimenevänä aikana.
Jukka
 

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 05. Tammi 2016 17:21

Se oppi jonka uskon, ei ole samanlainen kuin vartiotorniseuralaisten oppi.
Kyllä minä uskon että jahuwšu'a messias eli jeesus kristus on elohim.


jukka1954 kirjoitti: Adown ei ole minulle pelkkä termi vaan 'minun Jumalani', Adonaj.

Tiedätkö että elohim on useimmiten käännetty sanalla jumala, mutta adown [ja sana adown taivutusmuodossa adonaj] on useimmiten käännetty sanalla herra. Joten mielestäni käyttämäsi ilmaisu 'minun Jumalani' ei ole käännös sanalle adonaj.

Jos sinä jukka luulet että nimi jhwh, termi adown ja termi elohim olisivat synonyymeja, niin mielestäni erehdyt.

jukka1954 kirjoitti: En osaa vanhaa hebrean kieltä, mutta minulle on opetettu, että adown merkitsee Herraa.


Tietääkseni adown merkitsee hallitsijaa / herraa [itse käännän sen mieluummin sanalla hallitsija kuin herra] , mutta siitähän tässä on ollut kyse että sinä jukka olet opettanut että
jukka1954 kirjoitti: Jeesus Kristus on Jehova [JHWH].


ja tuolle opillesi en ole löytänyt todisteita. Uskon kyllä että jahuwšu'a messias eli jeesus kristus on hallitsija eli herra mutta tuota sinun ylläolevaa opetustasi en usko.



minä olen tullut nimessä isäni


[jakeesta joh. 5:43]
[Olen korjannut seuraavista opetuksista termin god tilalle termin elohim, muita muutoksia en ole tehnyt.]
Opetuksia koskien jaetta joh. 5:43, koskien sitä mitä tarkottaa minä olen tullut nimessä isäni

Barnes' Notes on the Bible
I am come in my Father's name - By the authority of elohim; or giving proof that I am sent by him.


Matthew Poole's Commentary
I am come clothed with an authority from my Father, sent by him for this very purpose, to reveal his will to men for their salvation; I speak, I do nothing but by the authority of my Father which sent me; nor do I aim at my own glory, but the glory of him that sent me: yet you give no credit to my words, nor embrace me, as him whom elohim hath sent for the Saviour of man.


Gill's Exposition of the Entire Bible
I am come in my Father's name,.... Power and authority; by his consent, with his will,


Pulpit Commentary
Verse 43. - I have come in the name [i.e. in the power, with the credentials, with the encompassing revelation] of my Father, and ye receive me not.



siunattu tuleva nimessä jhwh:n


  [psalmista 118:26, siteerattu: matt. 21:9, 23:39,  mark. 11:9 , joh. 12:13]


Opetus koskien jaetta matt. 21:9

Barnes' Notes on the Bible
Blessed be he ... - That is, blessed be the "Messiah This passage is taken from Psalm 118:25-26. To come "in the name of the Lord" here means to come "by the authority" of the Lord, or to come "commissioned" by him to reveal his will.




minä ja isä yksi olemme


[joh. 10:30]

 
Jahuwšua sanoi hänelle: niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, filippus. Joka on nähnyt minut, on nähnyt isän, kuinka sinä sitten sanot: näytä meille isä. Etkö usko että minä isässä ja isä minussa on. Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja isä minussa asuva, hän tekee ne työt


[jakeesta joh. 14:9-10]

 
isäni suurempi minua


[joh. 14:28]


ja nämä on-kirjoitettu, jotta uskoisitte että jahuwšua on messias poika elohimin ja jotta uskovina olisi teille elämä nimessänsä


[joh. 20:31]


elohim oli messiaassa


[jakeesta 2.kor 5:19]


... jhwh puhui minulle: poikani sinä, minä [tänä]päivänä synnytin sinut


[psalmista 2:7, siteerattu osittain kirjeessä heb. 1:5 ja 5:5]


jhwh hankki minut alussa tiensä


[jakeesta snl 8:22]


joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan


[kirjeestä kol. 1:15-16]


asettautuvat kuninkaat-maan ja johtomiehet neuvottelivat-yhdessä vastaan jhwh:a ja vastaan hänen-messiastaan


[psalmi 2:2, siteerattu jakeessa apt. 4:26]


Dawidille psalmi. Jhwh sanoi hallitsijalleni: istu oikealleni kunnes asetan sinua-kohtaan-vihamieliset astinlaudaksi jaloillesi



[psalmi 110:1, hebrean termi adown [muodossa l adoni käännetty sanalla hallitsija muotoon hallitsijalleni. suomenkielisessä v. 1933/1938 käännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä herra tuon lauseen käännöksessä, ja termi adown on käännetty termillä herra, siinä lukee: herra sanoi minun herralleni. tuon lauseen kreikankielisessä septuagintakäännöksessä nimi jhwh on korvattu termillä kyrios, ja termi adown on käännetty termillä kyrios.]



Eräs mies opettaa koskien psalmia 110:1 seuraavasti [suomennettu sen miehen opetus]: ”messiasta kutsutaan adoni [hallitsijani.]” ”jahuwšu'a on hallitsija jolle jhwh sanoi istu oikealleni kunnes ... ”



Sillä ei david ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: jhwh sanoi hallitsijalleni: istu oikealleni kunnes asetan sinua-kohtaan-vihamieliset astinlaudaksi jaloillesi.
Varmasti tietäköön siis koko jisraelin huone, että elohim teki hänet hallitsijaksi ja messiaaksi , tämän jahuwšu'an jonka te ristiinnaulitsitte.


[apt. 2:34-36, v. 1938 käännös hieman korjattuna, psalmin 110:1 perusteella laitettu nimi jhwh jakeeseen 2:34, jakeessa apt. 2:34-35 on siteeraus palmista 110:1]


he sotivat karitsaa vastaan, mutta karitsa on voittava heidät, sillä hän on hallitsija hallitsijain ja kuningas kuningasten; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa.



[ilm. 17:14, vuoden 1938 käännös hieman korjattuna, lauseessa kahdesti kreikan sana kyrios, jälkimmäinen kyrios sana monikkomuodossa, kreikan sana kyrios käännetty tässä sanalla hallitsija, muodossa hallitsija sekä muodossa hallitsijain, v. 1938 käännöksessä käännetty sanalla herra tuossa lauseessa]


vaan meille yksi elohim isä josta kaikki ja me häneen ja yksi hallitsija jahuwšu'a messias läpi jonka kaikki ja me läpi hänen



[1.kirje kor. 8:6] [kreikan sana kyrios käännetty sanalla hallitsija]


Jukka, jos jakeet apt. 2:36, ilm 17:14 ja 1.kor. 8:6 käännettäisiin hebreaksi, niin mitä arvelet että miten kreikan sana kyrios käännettäisiin, termillä adown vai nimellä jhwh?
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen käyttäminen

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Tammi 2016 11:18

Voi uuhi, uuhi! Sinä se jaksat jatkaa noiden kirjainten, sanojen ja sanamuotojen kanssa ahertamista. Kanssasi on hyödytöntä keskustella, koska Kirjoitukset eivät ole avautuneet Sinulle etkä siksi näe, että lukemattomissa kohdin VT:n JHWH on UT:n Jeesus Kristus. Lisäksi rikot Raamatun opetusta vastaan, jonka mukaan jokaisen kansan tulee omalla kielellään kuulla Jumalan Sana. Näin tapahtui heti ensimmäisenä helluntaina. Meille suomalaisille julistetaan evankeliumi suomen kielellä eikä kenenkään pidä epäillä, etteikö Jeesus tunnustaisi omakseen kielessämme Hänestä käytettyä nimeä Jeesus.

Tule alas sieltä itsetehostuksen ja luulo-osaamisen tornistasi, itse rakentamastasi. Parempi laskeutua sieltä itse kuin tulla pudotetuksi. Minut Jumala joutui tönäisemään alas ja parantuminen vei aikaa kymmeniä vuosia. Opin pudottuani (ja kun Jumala hajoitti osa osalta sen rakentamani tornin) tämän opettavaisen lastenlaulun

Olen mielun pieni ja kiipeän
kuin suuri ja putoa.
Olen mielummin pieni ja hymyilen
kuin suuri ja murjotan.
Olen mielummin pieni ja ristini kannan
kuin suuri ja kruunutta jään.
Olen mielummin pieni ja pystyssä
kuin suuri ja syrjällään.

Jätän Sinut uuhi Jumalan armon haltuun. Aamen.
Jukka
 

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen käyttäminen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 12:56

Hengelliset pitäisi selittää hengellisesti (1.Kor.2:13).
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 06. Tammi 2016 22:02

Ei mulla jukka mitään tornia ole. Et sinä jukka mua noilla sanoillasi saa peloteltua, etkä myöskään uskomaan oppiasi. En ole löytänyt todisteita opillesi.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Re:

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Tammi 2016 22:28

uuhi kirjoitti:Ei mulla jukka mitään tornia ole. Et sinä jukka mua noilla sanoillasi saa peloteltua, etkä myöskään uskomaan oppiasi. En ole löytänyt todisteita opillesi.


Minulla ei ole pienintäkään syytä pelotella Sinua. Miksi luulet, että yritän pelotella Sinua (tätä en tarkoittanut kysymykseksi, johon tulisi vastata, vaan synnyttämään itsetutkistelua)?

Mitä oppiini tulee, niin se on hyvin yksinkertainen ja puettavissa suomen kielellä tunnustukseen Jeesus Kristus on Herra ja omaan tunnustukseeni Hänestä: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Näin suora ja yksinkertainen on jalo tunnustus, ilman kirjain- ja sanaleikkejä. Et ole vielä kertaakaan tunnustanut (tai en ole huomannut lukeneeni), että "Jeesus Kristus on Herra". Sano se Hänelle itselleen -sillä suun tunnustuksella pelastutaan- ja kirjoita se palstalle jaloksi uskosi tunnustukseksi. Siis suomen kielellä JEESUS KRISTUS ON HERRA.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa