KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Maalis 2013 21:22

Asuin Israelissa nuorena muutaman vuoden :hearts: .
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 12:22

*
Hiljentyessäni tunnen nyt ihanaa Jumalan läsnäoloa ja liikkuvan minun pään päällä suloisella tavalla. Voi aistia Jumalan rakkaudellista läsnäoloa. Se on ainoa asia, kun saa avautumaan helposti ja estettä. Jumalan lähestyessään jokin este on itseasiassa voimaton niin se saa avautumaan helposti. Oletko kokenut samaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 12:24

*
Aamu-Usva osaatko vielä hepreankieltä kun olet asunut siellä muutaman vuoden? Puhutaanko Israelissa vain hepreaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 12:43

En tiedä osaanko enää, mutta siellä asuessani kävin maahanmuuttajien kielikurssin eli ulpanin. Osasin silloin kyllä tavalliset asiat puhua hepreaksi. Muutin kuitenkin takaisin Suomeen jo vuonna 2000 eli siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Puhutaanhan Israelissa myös arabiaa, mutta sitä en juurikaan oppinut. Paljon minulla oli Israelissa muita ulkomaalaisia kavereita, joiden kanssa puhuin englantia ja myös israelilaisen miesystäväni kanssa puhuimme enimmäkseen englantia. Nykyäänkin puhun israelilaisten ystävieni kanssa lähes vain englantia eli en ole ylläpitänyt heprean kielitaitoani. Uskoon tultuani luin kyllä Raamattua myös hepreaksi, mutta en sitäkään tee juurikaan nykyään enää. Minulla oli myös täällä Suomessa israelilainen koira vielä muutamien vuosien ajan Suomeen muutettuani. Sille puhuin hepreaa loppuun asti :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 13:26

*
Ok :) Kumpiko oli sinusta vaikeaa joko opettelee puhumaan hepreaa vai kirjoittamaan hepreaa? Eikö heprea ole liian vaikeaa opeteltavaksi?

Toivottavasti täällä saa rönsyillä... Sorry! :shifty:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 14:35

Nykyheprea on oikeastaan aika helppo kieli oppia puhumaan. Minun opiskelemistani kielistä koen esimerkiksi ranskan ja espanjan paljon vaikeampina. Kirjaimetkin oppii melko nopeasti ja kirjoittamisen opettelu ei ollut kovin vaikeaa. Lukeminen ilman konsonanttimerkkejä on ehkä se suurin haaste.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja tuulikki » 06. Tammi 2016 14:37

poistin viestin, lähti niin rönsyilemään :)
Viimeksi muokannut tuulikki päivämäärä 19. Tammi 2016 11:41, muokattu yhteensä 1 kerran
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki
 
Viestit: 41
Liittynyt: 04. Heinä 2012 12:21

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 14:42

On kyllä edullinen kurssi!
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 14:57

*
Haluaisin myös opiskella hepreaa mutta en äänikasetin kautta enkä kurssia mutta etsin sellaista joka voisi opettaa meitä foorumilla ja vielä ilmatteeksi. :oops: Se olisi haaveiluni.

No jos ylläpito katsoo tätä rönsyilyä turhaksi niin voisiko luoda sellaisen ketjun jolle annettaisiin nimen 'vapaamuotoinen rönsyily' tai 'minkä sille puheripulille oikeasti mahtaa?' ;)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: KUKA JA MIKÄ PYHÄ HENKI JA MITEN?????

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 15:01

Onkohan se juttutupa tarkoitettu kaikelle jutustelulle, mutta heprean kielestä voisi laittaa ihan oman ketjun.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron