Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 07. Maalis 2013 19:15

pekka kirjoitti:
pekka kirjoitti:Ok Janne, kiitos kirjoituksestasi.

Katsoin vielä pieniä pätkiä videosta kauempaakin ja kyllä tuon miehen kautta vaikuttavat valtaisat demoniset voimat! Hän huitaisee takillaan niin ihmiset lentävät vauhdilla kumoon ja pitkin lattiaa. Kaatuvat vauhdilla kumoon vaikka takki ei edes osu lähellekään ihmisiä.


Ps. 145:14
Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

Ps. 146:8
Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.

Eihän noissa Raamatun kohdissakaan sanota, että Herra kaataa vaan "Herra nostaa"....


Voi hyvänen aika :) ! Psalmien kirja on runoutta, jolla kuvataan erilaisia elämänvaiheita. Ne ovat olleet myös lauluja, joita on esitetty/ laulettu erilaisissa elämäntilanteissa. "Herra nostaa" tarkoittaa tässä kontekstissa mielen ja sielun alueella tapahtuvaa nostamista (henkinen hyvinvointi ja psyykkinen terveys), ei fyysistä. Jos alamme lukea Raamattu tällä tavalla, meidän pitäisi osata lentää ja selvitä ilman unta. Vielä en ole tavannut fyysisesti lentäviä uskovia :) . (Jes. 40: 31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.) Kyllä Raamattu puhuu "maahan lankeamisesta" esim. kunnioitusmielessä sekä kaatumisesta. Edellisessä viestissäni oli yksi Raamatunkohta, jossa ei puhuta kaatumissuunnasta mitään.

Sen olen huomannut, että mitä väkevämpi saarnamies/ nainen, sitä enemmän hänestä liikkuu herjauksia, leikkaa-liimattua materiaalia. Puoletkaan väitteistä ei ole totta. Joskus ihmiset ovat ymmärtäneet tai kuulleet väärin. Kerran eräs nainen tuli kaksi viikkoa yhden puheen jälkeen kysymään minulta asiaa, ja puheeni sisältö oli kovin muuttunut tämän naisen mielessä :!: . Se on inhimillistä! Joskus ihminen ei ole vielä sellaisella hengellisellä tasolla, että heillä olisi Hengen ilmestystietoa. Raamatussa on monta tasoa, ja mitä enemmän Pyhä henki sitä avaa, sitä enemmän aarteita Raamatusta löytyy. Joskus opetus voi olla liian syvällistä (vahvaa ruokaa), ja maidon tarvitsijat leimaavat "ruisleivän" harhaopiksi. Sitten on vielä herjaajiakin, jotka tahallisesti etsivät pilkkuja ja virheitä. Jos puhuja siteeraa Raamattua ja kaksi sanaa vaihtaa erehdyksessä paikkaansa, niin ollaan huomauttamassa... Yleensä herjaaminen tapahtuu nimenomaan uskovien osalta. Olen puhunut itse pappien kanssa, jotka ovat harhassa opetusten perusteella. Turha sitä on huudella missään nettikeskusteluissa. Jos tulee tilanne, jossa minulta kysytään mielipidettä tai esimerkiksi juuri uskoon tullut kaveri kovin hehkuttaa tuon papin puheita, avaan suuni.

Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama, olenko massatapahtumassa vai kotikokouksessa. Jumala voi toimia tai olla toimimatta kummassakin. Isoille tilaisuuksille on paikkansa. Ymmärrän nuoren uskovan tarpeen juosta puhujan perässä, mutta mitä pidemmälle usko etenee, sitä vähemmän on tarvetta hakea siunausta tai rukousta joltain "gurulta". Toisaalta joillain "guruilla" on todella suuri voima, ja moni uskova tietää sen. Se voima on tullut Jumalan kanssa elämisestä, Hänen tottelemisestaan ja Sanan opettelusta. On se niinkin, että suuret puhujat ovat joskus aloittaneet ja olleet pieniä. Suurilla puhujilla on vuosien kokemus armolahjoista jne. Osan Jumala nostaa esille, ja he kiertävät suuria tilaisuuksia. Eivät nämä puhujat ole ilmaiseksi lahjojaan saaneet. Heillä on kokemusta palvelusta ja alttiudesta. Ei Jumala nosta ikinä johtajaksi, jos ei ole ollut johdettava :wise3:

Raamatun kautta tulee arvostella kaikki. Pyhä Henki voi opettaa ihmiselle kaiken tarpeellisen Jeesuksesta ja Raamatusta. Jostain syystä Jumala on kuitenkin asettanut jotkut opettajiksi ja jotkut evankelistoiksi. Raamatussa myös sanotaan, ettei tule jättää oman seurakunnan kokoontumista väliin. On turha aliarvoida Jumalan asettamia auktoriteettaja, vaikka ei itse jaksaisi tai voisi käydä säännöllisesti jossain seurakunnassa. Jumala on minullekin opettanut suoraan Sanastaan paljon asioita. Olen saanut todella paljon myös opettajien kautta.

Sisäinen ahdistus ei johdu aina siitä, että opetuksessa/ saarnassa olisi mitään vikaa. Joskus täytyy vaan tuntea tuskaa, että tapahtuu muutosta. Jumala perkaa meistä turhaa pois ja antaa tilalle omaa rakkauttaan. Hebr. 4: 12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2013 21:12

lara.tomb.raider kirjoitti:
pekka kirjoitti:
pekka kirjoitti:Ok Janne, kiitos kirjoituksestasi.

Katsoin vielä pieniä pätkiä videosta kauempaakin ja kyllä tuon miehen kautta vaikuttavat valtaisat demoniset voimat! Hän huitaisee takillaan niin ihmiset lentävät vauhdilla kumoon ja pitkin lattiaa. Kaatuvat vauhdilla kumoon vaikka takki ei edes osu lähellekään ihmisiä.


Ps. 145:14
Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

Ps. 146:8
Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.

Eihän noissa Raamatun kohdissakaan sanota, että Herra kaataa vaan "Herra nostaa"....


Voi hyvänen aika :) ! Psalmien kirja on runoutta, jolla kuvataan erilaisia elämänvaiheita. Ne ovat olleet myös lauluja, joita on esitetty/ laulettu erilaisissa elämäntilanteissa. "Herra nostaa" tarkoittaa tässä kontekstissa mielen ja sielun alueella tapahtuvaa nostamista (henkinen hyvinvointi ja psyykkinen terveys), ei fyysistä. Jos alamme lukea Raamattu tällä tavalla, meidän pitäisi osata lentää ja selvitä ilman unta. Vielä en ole tavannut fyysisesti lentäviä uskovia :) . (Jes. 40: 31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.) Kyllä Raamattu puhuu "maahan lankeamisesta" esim. kunnioitusmielessä sekä kaatumisesta. Edellisessä viestissäni oli yksi Raamatunkohta, jossa ei puhuta kaatumissuunnasta mitään.

Sen olen huomannut, että mitä väkevämpi saarnamies/ nainen, sitä enemmän hänestä liikkuu herjauksia, leikkaa-liimattua materiaalia. Puoletkaan väitteistä ei ole totta. Joskus ihmiset ovat ymmärtäneet tai kuulleet väärin. Kerran eräs nainen tuli kaksi viikkoa yhden puheen jälkeen kysymään minulta asiaa, ja puheeni sisältö oli kovin muuttunut tämän naisen mielessä :!: . Se on inhimillistä! Joskus ihminen ei ole vielä sellaisella hengellisellä tasolla, että heillä olisi Hengen ilmestystietoa. Raamatussa on monta tasoa, ja mitä enemmän Pyhä henki sitä avaa, sitä enemmän aarteita Raamatusta löytyy. Joskus opetus voi olla liian syvällistä (vahvaa ruokaa), ja maidon tarvitsijat leimaavat "ruisleivän" harhaopiksi. Sitten on vielä herjaajiakin, jotka tahallisesti etsivät pilkkuja ja virheitä. Jos puhuja siteeraa Raamattua ja kaksi sanaa vaihtaa erehdyksessä paikkaansa, niin ollaan huomauttamassa... Yleensä herjaaminen tapahtuu nimenomaan uskovien osalta. Olen puhunut itse pappien kanssa, jotka ovat harhassa opetusten perusteella. Turha sitä on huudella missään nettikeskusteluissa. Jos tulee tilanne, jossa minulta kysytään mielipidettä tai esimerkiksi juuri uskoon tullut kaveri kovin hehkuttaa tuon papin puheita, avaan suuni.

Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama, olenko massatapahtumassa vai kotikokouksessa. Jumala voi toimia tai olla toimimatta kummassakin. Isoille tilaisuuksille on paikkansa. Ymmärrän nuoren uskovan tarpeen juosta puhujan perässä, mutta mitä pidemmälle usko etenee, sitä vähemmän on tarvetta hakea siunausta tai rukousta joltain "gurulta". Toisaalta joillain "guruilla" on todella suuri voima, ja moni uskova tietää sen. Se voima on tullut Jumalan kanssa elämisestä, Hänen tottelemisestaan ja Sanan opettelusta. On se niinkin, että suuret puhujat ovat joskus aloittaneet ja olleet pieniä. Suurilla puhujilla on vuosien kokemus armolahjoista jne. Osan Jumala nostaa esille, ja he kiertävät suuria tilaisuuksia. Eivät nämä puhujat ole ilmaiseksi lahjojaan saaneet. Heillä on kokemusta palvelusta ja alttiudesta. Ei Jumala nosta ikinä johtajaksi, jos ei ole ollut johdettava :wise3:

Raamatun kautta tulee arvostella kaikki. Pyhä Henki voi opettaa ihmiselle kaiken tarpeellisen Jeesuksesta ja Raamatusta. Jostain syystä Jumala on kuitenkin asettanut jotkut opettajiksi ja jotkut evankelistoiksi. Raamatussa myös sanotaan, ettei tule jättää oman seurakunnan kokoontumista väliin. On turha aliarvoida Jumalan asettamia auktoriteettaja, vaikka ei itse jaksaisi tai voisi käydä säännöllisesti jossain seurakunnassa. Jumala on minullekin opettanut suoraan Sanastaan paljon asioita. Olen saanut todella paljon myös opettajien kautta.

Sisäinen ahdistus ei johdu aina siitä, että opetuksessa/ saarnassa olisi mitään vikaa. Joskus täytyy vaan tuntea tuskaa, että tapahtuu muutosta. Jumala perkaa meistä turhaa pois ja antaa tilalle omaa rakkauttaan. Hebr. 4: 12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


Kiitos kommentistasi.

Tästä videosta oli kysymys, lähinnä...

"Benny Hinn - Mighty Anointing of the Holy Spirit"

http://www.youtube.com/watch?v=hA8kxcAR ... e=youtu.be


Olin just puhelimessa ja nyt ajatus katkesi mutta yritän vielä jotakin jatkaa....


Niin, Pyhästä Hengestä koko ajan moni puhuu ja puhuu mutta Jeesuksesta toivoisin puhuttavan enemmän.. mutta kirjoittakaa toki niin kuin parhaaksi näette.


Ja mitä tulee esimerkiksi tuossa videossa kaatuiluihin ja sätkimisiin kun B. Hinn on vauhdissa niin se ei kestä kun sitä Raamatun sanalla koetellaan.


Ps. 145:14
Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.


Ps. 146:8
Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.


Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


Ef. 5:9

-sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-


Jaak. 3:18

Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Maalis 2013 23:24

Ehkä aihe on sellainen, että sana Pyhä Henki ilmenee aika usein... jokaisessa Jeesuksen palvelijassa tulee olla sisäisesti Pyhä Henki ja se toimii Hänen palvelijoidensa kautta... ja kun aihe on kenen hengessä kuljetaan, niin joko se on Pyhästä tai "pahasta"(tämä nyt oli tuommoinen kielikuva, en tarkoita tällä demonisoida).

Itse kyllä tykkään puhua Jeesuksesta, en ainakaa yleensäottaen ole huomannut, että en puhuisi Kristuskeskeistä sanomaa...mutta kun aihe vetää siihen, että puhutaan Hengen toiminnasta keskellämme... tietenkin voisin korjata sanomaa ja puhua Kristuksen Henki tai Jeesuksen Henki...

Mutta en korjaa yhtään mitään mitä en koe tarvitsevan tehdä... jos nimittäin kerron tällaisenkin asian, ettei sanojen käytölläkään saa sitoa ketään... nimittäin yhteen aikaan eräät uskovat ihmiset, joita ystävänäni pidin, valvoivat jokaista sanaa jonka kirjoitin, aivan kuin valvovat silmät olisivat jokaista pientäkin erehdystä tutkineet... nykyään olen Jeesukselle kiitos, vapaa... ja voin kirjoittaa niinkuin sisimmässäni koen ja tiedän että ei tarvitse peljätä kadotustuomiota, kun kaikessa hyvässä ja siinä uskossa jonka olen saanut, kirjoitan...tämänkin :)
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Maalis 2013 00:07

Haluan vielä tarkentaa, että minäkään en halua kontrolloida kenenkään sanomisia tai jakaa ohjeita kuinka tulee kirjoittaa.

Mutta sellainen mielikuva minulle noin yleisesti ottaen on muodostunut, että tässä ajassa ollaan monasti jotenkin Pyhä Henki-keskeisiä. Pyhä Henki tekee sitä ja tätä tai teki sitä ja tätä. Onko sitten tullut noista karismaattisista piireistä jäädäkseen, tiedä häntä.

Mutta todellakin, tämä "moitteeni" ei nyt kohdistu kehenkään tällä foorumilla!

Kirjoittakaa ainakin minun puolestani edelleen niin kuin parhaaksi näette ja koette.

Itse en ainakaan omasta mielestäni osaa kovin kummoisesti kirjoittaa ja tuoda esille asioita niin kuin haluaisin jne.

Mutta tottakai jos minulla on suoraan jolle kulle jotakin asiaa niin osoitan sen sille kenelle se on tarkoitettu.

Toivon kaikille Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Maalis 2013 00:14

Niin... tiedä häntä, voihan se olla jokin asia, joka on jäänyt ihmisten käytäntöihin puhua... sain kimmokkeen kyllä kiinnittää huomiota miten raamatussa opetuslapset käyttävät tai kuinka paljon ja missä tilanteissa Pyhä Henki sanaa, että eihän tämäkään jutustelu kohdaltani harakoille mennyt... enkä nyt suoraan kohdennettuna ottanut ihteenikään vaikka minä muodossa puolustelin :) ... tulee kirjoitettua ajatuksia joita herää toisten kirjoituksista...
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Maalis 2013 00:45

Ilman muuta Pyhä Henki-sanaa tulee käyttää kun sille tarvetta on mutta onko esimerkiksi Benny Hinnin tilaisuuksien joukkokaatuilut ja ihmisten kouristelut sitten Pyhän Hengen vaikuttamaa toimintaa vai ei. Itse en löydä sille Sanasta vahvistusta. Benny huitoo takillaan ilmaan ja ihmisiä sitä mukaa kaatuu lattialle ja osa alkaa sätkimään ja ties mitä.

Petri kirjoittaa kotisivuillaan seuraavasti:

" Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta

Joh 16:
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Jumalan sanan opetuksen mukaan Pyhä Henki kirkastaa Messias Herraa Jeesusta. Silloin kun Jumalan armosta saat elää ja kasvaa Pyhän Hengen voiman kautta Jumalan sanan opetuksen mukaisesti, niin sinun elämäsi keskipiste on Herra Jeesus. Kun Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta sinun elämässäsi, niin silloin et enää elä lihan tahdon mukaan, vaan uskossa jonka Herra Jeesus vaikuttaa sinussa Pyhän Hengen kautta.

Silloin kun Herra Jeesus saa hallita sinua Pyhän Hengen kautta, niin et tuo itseäsi esille, et tee lihan tekoja, et parjaa ja mustamaalaa sisaria ja veljiä Herrassa Jeesuksessa. Kun Pyhä Henki hallitsee sinua, niin silloin sinun elämäsi keskipiste on Herra Jeesus ja Hänen tahtonsa; sinä saat tuoksua ihanaa ja suloista Herran Jeesuksen tuoksua tässä maailmassa."

Koko kirjoitus löytyy täältä:

http://www.kotipetripaavola.com/Herra ... enIes.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 08. Maalis 2013 00:53

No eikös jo nimi PYHÄ HENKI kerro jo uskosta osattomallekin että henki on Pyhä. tuon hengen nimeksi mikä kaataa ihmisiä ja laittaa sekoilemaan voisi antaa Seko Henki
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa