Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Maalis 2013 09:22

Ihan vaan sitä ,että eiköhän jätetä nuo you Tuben videot monelta osin aivan omaan arvoonsa .Siellä on näitä leikkaa liimaa pilkkaajia jotka ovat taitavia toimessaan eli pissiessä silmään ihmisiä.Mutta edelleen Jumalan voima kun tulee ihmiseen niin en edelleen laittaisi Jumalaa johonkin tiukkaan muottiin kuinka MINÄ hyväksyn kuinka Hän saa toimia.Mennään taas väärin päin puuhun.Taisin jossain kertoa kuinka minua suuresti vaivasi eräässä Rukous tilaisuudessa kun jonossa takanani kaksi naista n keskiikäistä teki hieman pilkkaa koko tilaisuudesta ja oli ns hölmöä käytöstä.Lavan edessä sain hyvää tekstiä kuulla ja ennen lavalle menoa kuulin sanan ,,kuuntele tätä..meteli häly oli kuitenkin kova etten saanut kaikkea kuultua.Ihan pysyin pystyssä kuten muutama muu kerta ja tuntui ihan hyvälle.Ne takana olleet naiset ,muista voimakkaasti poiketen olivatkin sitten pitkään lattialla ja nauroivat ihan katketakseen (jos näin voidaan todeta).Eli mikä lie syy näillä kahdella ,koska He saivat tälläisen kohtelun......Mietin ja puhuin eilen kotikokouksessa sellaista asiaa (pohdin ääneen) Kuinka monta ns suurta puhujaa on ollut meillä täällä vuosien saatossa jo ennen Yli-Vainiota ja sen jälkeen ja mikä on loppu tulos .Kristityt ovat lähes poikkeuksetta ampuneet alas nämä ns suurena pidetyt ja varmaan kenties hyvästä lähteestä lähteneet.Eli Kristityt ovat yksi pahimmasta Tuomion julistaja porukasta ollut ja ei taida muutosta tulla vaikka Rukoilen ,että tulisi,vaikka meidät on ihan muuhun kutsuttu.Perustelu on aina ollut tinkimätön Jumalan sana ,jota on tulkittu ja tulkittu ja tulkittu ja lihassa yliammuttu ,koska Pyhä Henki on jätetty takaalalle ja silloi ei saada aikaan mitään hyvää.Silloin olisi ihmiselle parempi laittaa harmaata ilmastointi teippiä 10 kierrosta pään ympäri ja samalla sormien ympäri.Itse olen kuulunut tähän joukkoon myös ,että en ole yhtään parempi.Meillä on vastuu.Ja enne kuin ammutaan jokin alas kannattaa tehdä vaikka Jumalan sanassa hyvällä porukalla hyökkäys tälläiseen tilaisuuteen ja Rukoilla Jumalaa totuudessa .Siinä voisi olla vaik alkuun hyvä keino ja uskon ,että vastaus tulee.Ja tottakai seula pitää /täytyy pitää aina ja koetella .Loppuun saakka.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Maalis 2013 10:23

Mr Kerimäki, onko viestisi ymmärrettävä nyt niin, että sinä "kannatat" tai et pidä Jumalan sanan vastaisena toimintana, taakse päin kaatumista hengellisissä tilaisuuksissa ?
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Maalis 2013 10:29

On totta että youtube videoissa ja nettisivuilla usein kirjoittajat ovat kokeneet jonkin karvaan kokemuksen ja vihassaan purkaavat puolueellisesti liikettä vastaan sitten tuntojaan. Näitä löytyy paljon! Mutta todella paljon löytyy myös rehellistä ja aiheellista eksytyksen paljastusta ja tämä on hyvä ja hienoa.

Mielestäni on turvallisempaa jättää uskonelämästään kaikki arveluttava ja olla erittäin kriittinen eksyttäjiä kohtaan, sillä jos sinut eksytetään voit menettää uskosi tai korruptoida uskosi ja sen seurauksena menetät Herran, ja katso olet menettänyt kaiken! Voit myös saada vaikeastipoistettavia siteitä ja muureja mieleesi näistä pimeyden voimista jotka elävänä vaikuttaa eksyttäjien taustajoukoissa tai matkaasi tarttuu henkivaltoja jotka viet kotiisi yms yms. Aika hurjia hedelmiä voi saada...

Jos taas väärin tuomitset jonkun eksyttäjäksi ja et pääse osalliseksi HÄNEN viisaista saarnoistaan ja suurista opeistaan niin on sinulla aina kakkosvaihtoehto ja etsiä toiseksiparhaan vaihtoehdon ja katsoa minkätasoisia saarnamiehiä ja opettajia voisi löytyä Raamatusta. Vaikkapa Jeesusta, Paavalia ja wanhaa kunnon Pietaria voit sitten kuitenkin opiskella vaikka nyt et parasta saanutkaan... :-P (Tämä siis oli sarkasmia ja tarkoitus on osoittaa että parhaat saarnat ja opit ja Jumalan salaisuudet ovat jo kerrottu KAIKKI ON ANNETTU RAAMATUSSA! Ja Pyhä Henki kertoo loput. Me emme tarvitse mitään muuta opettajaa kun Pyhän Hengen ja Abban rukouksessa. Sinulla on jo kaikki!)

On ihmeellinen ajatusmalli ja varmasti vihollisen istuttama että muka tarvitsemme uskontaipaleella yhtäkään Benkku Hinaajaa taikka mitään Kundaliini Pirkkoja se on kuulkaa semmonen homma että Raamatun oppi löytyy Raamatusta ja PH sen sinulle avaa ja avaa juuri ne asiat mitä tarvitset!

Jumala on kaikkivaltias ja jos on osannut luoda maailmankaikkeuden ja jokaisen atomin mitä tämä sisällään pitää niin mitä luulet osaako hän opettaa muutaman lauseen jollekkin suomalaiselle rassukalle Raamatusta? Uskon että hänen resurssit riittävät tähän ;).

..Jumala ei tule koskaan huokaamaan Voi voi nyt Murpatti eksyy vaelluksellaan, koska ei tajunnut mennä youtubeen katsomaan huonolla kuvanlaadulla varustettuja videoklippejä. Ehei minulla on jo kaikki sillä minulla on Jumalan lupaukset ja opettajana minulla toimii Pyhä Henki ja Raamattu. Muuta ei tarvita paitsi paljon kahvia ja hyvät lukulasit :-P
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Maalis 2013 12:35

Olen sitä mieltä, että tarvitsemme uskonyhteyttä paikallisesti(ei tarvitse olla "nimellinen seurakunta"). Yksistään irrallinen ruumiinosa, sen on vaikea toimia. Pää eli Kristus tarvitsee ruumiissaan kättä ja jalkoja yhtä lailla. Kyllä uskonsisarilta ja veljiltä voi saada lohdutuksen sanoja yms. Pyhässä Hengessä ja parannuksenkin armolahja toimii tänä päivänä. Eli muita uskovaisia tarvitsemme ympärillemme.

Toisaalta emme tarvitse yhtäkään sellaista joukkomassatilaisuuksissa kiertävää kaatajaa(en tarkoita etteikö Jumalan töissä voisi puhua miljoonille esim. tv:n kautta tai tilaisuuksissa), jonka tilaisuuksissa ei hallitse järjestyksen Jumala, vaan sekasorto. Tuollaisten tilaisuuksien jälkeen, moni huomaa olevansa yhtä ahdistunut kuin ennenkin, mitä jää käteen siis?

Onko siis syy aina yksilökohtaisesti "langetettava"(en tarkoita ettäkö meidän tulisi tuomita ketään lähimmäisiämme kadotukseen) yksittäiselle ihmiselle joka hakee jotain apua näistä tilaisuuksista(vaikka hänen sielunelämänsä olisi rikkinäinen, estoinen, lihallinen... Tottakai on kaikkea sitä, ihminen hakee apua!) ...ja meidän tulee varoa aina sanojamme, jotta emme paljastaisi mitään pimeyden tekoja.

"kukkoja tunkiolla" -se sana tulee mieleeni eräistä kansan villitsijöistä... Herra on nöyrien kanssa!
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 07. Maalis 2013 12:45, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Maalis 2013 12:40

Sori jos teksti on liian "painavaa kuultavaa"... mutta raamatussa olevien sen ajan apostolit ja muut seuraajat, eivät he kaihtaneet sanoa asioita, tänä päivänä kuultaa jokin ihmeellinen kulttuuri, jossa mitään ei saa sanoa. Jae tikun ja malan löytämisestä silmästä koski myös sen ajan uskovia, silti heissä oli niin mahtava voitelu, että he olivat uskossaan niin varmoja, ettei heille ollut ongelma sanoa asioita miten ne on... ja tänä päivänä samoja ongelmia on, ei ainakaan yhtään puhtaampaan suuntaan kristillisyys ole muuttunut, ehkä enemmän toisin päin.

Ps. Pyhä Henki on yhä sama tänäkin päivänä, mikään ei ole muuttunut siltä osin :) tähän uskoen ja luottaen Kristukseen, käytössämme ei ole epäpuhdasta Pyhää Henkeä, ehkä enemmän sitä, että ihmiset ovat antaneet painoa enemmän sille, mikä on lihallisuudesta.
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Maalis 2013 13:45

On aivan sama ,mitä minä kannatan tai olen kannattamatta.Jos minä menen johonki tilaisuuteen omassa lihassa arvostelemaan eli monesti olen jo valmiiksi tuominnut minkä sijan annan Pyhälle Hengelle mikä minussa ymmärtääkseni on .Raamatun sana on todella johon luotan.En todella voi sanoa Raamatun perusteella ,etteikö Jumala voisi antaa ihmisen kaatua taakse päin itään tai etelään tai vaikka aurinkoon päin .Kun menen johonkin tilaisuuteen ,joissa olen käynyt todella harvoin hiljennyn ja annan Pyhän Hengen toimia .Olen ollut jossain tilaisuudessa ja sanonut ,että tänne en enää tule ja näin on käynyt.Pyhä Henki on se tässä uudessa minässä ,joka toimii ja se entinen minä ,,,sitä ei enää ole.Minä en ole enää mitään Jumala on kaikki .Jos minä en luota Jumalan voimaan tarkastaessani Henkiä eri tilaisuuksissa mikä minä silloin olen .Olen silloin se sama tyyppi tykin kanssa joka tulee valmiina kanuuna ladattuna tilaisuuteen eli entinen minä.Eli annan asia kerrallaan ,,päivä kerrallaan Pyhän Hengen toimia ja neuvoa minua.Olo on todella hyvä rauhallinen tasapainoinen ,elämää pursuava ,ei minkäänlaista pelkoa vaan Voimakas varmuus mitä teen ja se ei johdu Minusta vaan Pyhästä Hengestä.Raamatun sana ei tarkkaan sano kaatumis asiaa ,mutta kyllä me siitä lain kirjaimen saamme tehtyä ,jos haluamme ja se lain kirjain kuollettaa Pyhän Hengen näin luulen . Minun periaate on ,että mitä Raamattu sanoo kyllä vai ei ,,onko siinä tuomiota vai ei .Siihen kun annetaan Pyhän Hengen toimia niin tulee sellainen paketti ,joka pitää olla jokaisella kristityllä ,että JOKAINEN kuulee Jeesuksen äänen.Näin tämän asian kuuluu mennä ,mutta ei mene.Ja miksi ei mene? Jälleen oma mielipiteeni tulee tässä ,,Pyhä Henki joutuu toimimaan täällä maan päällä meidän lihamme läpi .Meissä on lihassa voima ,jolla sulkea Pyhä Henki lähes täysin.Ja jälleen sanon ,ettei tule väärin käsityksiä ,että Pyhä Henki eli Jumala takana voi kyllä ottaa ja laittaa koko seutukunnan voimallaan ravistukseen jos tarve vaatii ,mutta meille suotu lihassa oma tahto niin sen Jumala tahtoo säilyttää ja siinä on se valinta sitte jokaisella.Mutta kun toimimme niin kuin meidän odotetaan toimivan ,vaikka esim tämä foorumille kirjoitus ,,laitamme lihan volume nupista hiljaiselle tai suljemme lähes kokonaan ja annamme Pyhän Hengen sanoa.Mitä tulee näihin kaatumisiin ,,,näkeehän tuon jossain parantaja tyypeissä ,että sitä oikein työnnetään vauhtia tai eräs Hinn video ,jossa oikein pläjäytettiin ihmistä lavalle tullessa vasta palloon ni on outoa menoa todella .Tulee todella kysymys mieleen ,,,mihin me tuollaista tarvitsemme.Meillä on Jeesus ja Pyhä Henki ja Isä Jumala.Minun ymmärrys jota sain on se ,että Jeesus haluaa että jokainen olisi itse suoraan ns mahtava ihminen eli emme tarvitse juosta kokouksissa muuten kuin ehkä spons tarkoituksessa ja virkistymässä .Ei hakea suuria spektaakkeleita kiksejä.Jos näitä hakemalla hakee niin hakee Saatanaa sillä se kyllä järjestää vaikka kuinka suuret bileet jos vaan kristityt haluaa ja eksytys on kans sitä luokkaa mitä ihminen haluaa hurmoksessa ja kaikessa lihassa juopua.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Maalis 2013 14:04

Tosin tuohon Pyhän Hengen äänen kuulemiseen sen pointin, että pitäisimme kiinni siitä mitä raamattu opettaa, se olisi se ensisijainen ohjenuora.

Itsessäni olen sen huomannut, että esim. minussa on ollut ja on vieläkin rikkonaisuuksia, jotka voivat tunnetasoltaan hämärtää asioita, eli jos tunnen ahdistusta... ei se ole välttämättä pahasta, se voi olla esim. Jumalan puhetta myös... miksi jokin tilaisuus esimerkiksi ahdistaa, onko välttämättä kyse siitä, että toimittaisiin vastoin Jumalan sanaa tai tilaisuudessa olisi jotenkin sielullisuutta tms.

Ehkei meidän aina kannata siis kuunnella sitä miltä meistä sydämenkään tasolla tuntuu... pyrin siihen, että vaikka tunnetasolla tuntisin jotain, en välttämättä ota sitä huomioon, jos Sana tukee toista... tähän Herra on minua kehoittanut...

Eksyin aiemmin nuorena uskovana, kun en koetellut raamatun sanalla, vaan uskoin tunnejuttuja ja ihmeitä.
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Maalis 2013 14:11

Arvosteleminen on väärin, jos se tapahtuu siksi, että motiivit ovat väärät... mutta voi kehoittaa varomaan tai tuoda asioita päivänvaloon, onko se väärin? Tietenkin ihmisten on annettava tehdä omat virheensä... mutta kunpa minullekin olisi suotu, joitain vanhempia uskovia opettamaan ja ohjaamaan... miksi me teemme ikäänkuin "käännynnäisiä" ja hylkäämme opettamasta nuoria uskovia?

No toisaalta näin jälkikäteen, ehkä en silloin olisi kyennyt ottamaan ohjausta vielä vastaankaan ja minun oli oman hengellisen kasvunkin takia tehtävä kierroslenkki... ja näin Jumala on hyväksi kohdallani nähnyt, enkä koe sitä mitenkään huonona näin jälestäpäin, se on karsinut paljon ylpeyttä, omaan itseensä luottamista, kateutta, katkeruutta... kaikkea sitä, mikä on ihmisestä itsestään.

Ajatuksia... vaan tässä...
lonelyrider
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Herman » 07. Maalis 2013 14:12

Kiitos Pekka ja Janne videolinkeistä. Yhtään tarkoituksenhakuisesti tehtyä koostetta en aio katsoa (omasta elämästänikin saisi aikamoisen koosteen tehtyä sillä metodilla..), mutta pidemmän "leikkaamattoman" videon voin katsoa. Tosin tällä hetkellä mulla on niin hidas nettiyhteys ettei tällä videoita katsella.

Haluan vielä tähdentää, että kritiikkini viime viestissä oli niitä kohtaan, jotka tarkoituksenhakuisesti ja keinoja kaihtamatta haluavat osoittaa jotkut eksyttäjiksi yms. Koen että tietyt henkilöt ja porukat (en tässä mainitse nimiä koska en ole raamatullisesti ollut heihin ensin itse yhteydessä asian tiimoilta) ovat vinoutuneella tavalla vihkiytyneet etsimään vikoja toisista.
Herman
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Maalis 2013 17:10

Raamattu on se ainoa kirja ,jonka kautta asiat tarkastellaan ja etsitään ja pidetään se oikea ymmärrys ,joka meillä on ja johon me kaikki pyrimme.Me janoamme Jumalaa me kiivailemme me haluamme elää hänessä me haluamme olla osa hänestä.Se on mielestäni juuri sitä Rakkautta ,jolla Jumala tahtookin meidän sitoutuvan ,että olisimme uskollisia kaikessa hänelle .Kun asiat tapahtuu näin Rakkauden kautta niin kaikki asiat on silloin täydellisiä.Ne ei ole pakkoa vaan ne tulee sydämmen Rakkauden halusta palvella Jumalaa ja olla osa hänestä.Kun ihminen haluaa olla osa hänestä niin se on läheistä Rakkautta kuin Isä perheessä ,mutta vielä suurempi .Olla osa samaa perhettä .Ottaa hänet keskusteluun mukaan ihan arjen tasolla ja kunnioitus on jo sydämmessä meillä .Elää elämän kaikki suuntaviivat hänen käsiinsä antaen .Silloin ihminen vapautuu pakosta (laki) ja elää Rakkauden kautta Jumalan armosta ja se pipo ei purista vaan hänestä ulkoapäinkin silloi huomaa ,että ,,,hei tuo taitaa olla uskossa...Tästä tulee mieleeni eräs tilaisuus ,jossa hiljainen mies käveli lavan eteen todistamaan ,,,jos suoraan sanon ,että varmaan niitä pieniä maan hiljaisia ja sellaisia you know.Kun hän meni puhumaan ja aloitti puhumaan kaikki hiljeni ja kuunteli tuota miestä.Kasvot olivat rauhalliset vakaat ja joka sana oli pitkään harkittu .Kaikki mitä hän sanoi ja mitä hänen olemuksensa huokui oli kyllä sellaista ,joka jäi mieleen.Ja pysyy edelleen.Todella upea kokemus .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron