Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Herman » 06. Maalis 2013 15:39

Vaikka olen samaa mieltä monen foorumilla kirjoittavan kanssa siitä, ettei hallitsematon käytös ja rimpuilu ja eläinten ääntely yms ole Jumalasta, niin Laran kirjoituksessa on myös tosi paljon pointtia. Olen itsekin huomannut, että noiden youtube-pätkien tekijät sekä muut "harhaopettajien metsästäjät" ovat usein pätkineet väärämielisellä tavalla puheita ja irroitellut sanoja ja lauseita asiayhteydestään. Ne jotka näin tekevät ovat itse täydellisessä pimeydessä, ja vaarallisia susia Jumalan laumalle levittäessään katkeruuttansa median kautta. Esimerkiksi tuo ben jehova -juttu vaikutti osaltaan näkemykseeni Benny Hinnistä, kunnes kuulin totuuden asiasta eräältä ystävältä. Totesin silloin, että oikestaan koko kuvani Hinnistä perustuu lähes täysin noiden "harhaoppien metsästäjien" juttuihin. Tein parannuksen asiassa ja aloin tutkimaan itse mitä Hinn opettaa, lukien hänen kirjaansa ja katsellen pari saarnaa. Niiden perusteella huomasin, että hänellä on paljon tosi hyvää opetusta ja koin Pyhän Hengen vaikuttavan hänen kauttaan. Oli niissä jotain mistä en ole samaa mieltä tai mikä häiritsi, mutta ei kovin paljoa enempää kuin kenessä tahansa muussa palvelijassa (sillä jokaisessa meissä on sitä "astian makua" mikä tuppaa välillä häiritsemään jos siihen liikaa keskittyy ja antaa sen häiritä).

En puolusta tässä Hinniä tai ketään muutakaan, kerroin vain tosiasioihin pohjautuvia kokemuksiani. Pointti oli, että aivan liian usein aivan liian heppoisin perustein leimataan joku harhaoppiseksi tai eksyttäjäksi.
Herman
 

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Maalis 2013 15:47

Herman kirjoitti:Vaikka olen samaa mieltä monen foorumilla kirjoittavan kanssa siitä, ettei hallitsematon käytös ja rimpuilu ja eläinten ääntely yms ole Jumalasta, niin Laran kirjoituksessa on myös tosi paljon pointtia. Olen itsekin huomannut, että noiden youtube-pätkien tekijät sekä muut "harhaopettajien metsästäjät" ovat usein pätkineet väärämielisellä tavalla puheita ja irroitellut sanoja ja lauseita asiayhteydestään. Ne jotka näin tekevät ovat itse täydellisessä pimeydessä, ja vaarallisia susia Jumalan laumalle levittäessään katkeruuttansa median kautta. Esimerkiksi tuo ben jehova -juttu vaikutti osaltaan näkemykseeni Benny Hinnistä, kunnes kuulin totuuden asiasta eräältä ystävältä. Totesin silloin, että oikestaan koko kuvani Hinnistä perustuu lähes täysin noiden "harhaoppien metsästäjien" juttuihin. Tein parannuksen asiassa ja aloin tutkimaan itse mitä Hinn opettaa, lukien hänen kirjaansa ja katsellen pari saarnaa. Niiden perusteella huomasin, että hänellä on paljon tosi hyvää opetusta ja koin Pyhän Hengen vaikuttavan hänen kauttaan. Oli niissä jotain mistä en ole samaa mieltä tai mikä häiritsi, mutta ei kovin paljoa enempää kuin kenessä tahansa muussa palvelijassa (sillä jokaisessa meissä on sitä "astian makua" mikä tuppaa välillä häiritsemään jos siihen liikaa keskittyy ja antaa sen häiritä).

En puolusta tässä Hinniä tai ketään muutakaan, kerroin vain tosiasioihin pohjautuvia kokemuksiani. Pointti oli, että aivan liian usein aivan liian heppoisin perustein leimataan joku harhaoppiseksi tai eksyttäjäksi.


Koitapa katsoa Herman tuo seuraava video. Itse pysyisin kyllä kaukana tuosta miehestä (B. Hinn). Jopa varoittaisin tuosta eksyttäjästä.

"Benny Hinn: Let the Bodies Hit the Floor":

http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 06. Maalis 2013 22:21

Haluan erottaa tässä nimenomaan ihmisten oman sielullisuuden ja saarnaajan julistuksen.
Jos ihminen omaa sielullisuuttaan alkaa matkia eläinten ääniä, onko se julistajan vika tai herätyksen? Ei ole. Pyhä Henki voi "painaa" ihmisen vaikkapa lattiaa vasten niin, että tämä lepää Hengen hoitaessa tätä. Ja se, mihin suuntaan ihminen kaatuu riippuu siitä, onko kehon paino kantapäillä vai varpailla... Tässä ei puhuta kaatumissuunnasta yhtään mitään: Ap.t.9: 4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Joku väitti tässä keskustelutopicissa, että kaikki Raamatussa ovat kaatuneet eteenpäin. Eivät ole.

1. Moos. 17:
17 Aabraham lankesi kasvoillensa ja naurahti, sillä hän ajatteli sydämessään: "Voiko satavuotiaalle syntyä poika, ja voiko Saara, joka on yhdeksänkymmenen vuoden vanha, vielä synnyttää?"
--> Parempi käännös on "nauraa" eikä "naurahti".
2. Kun. 6:
18 Kun viholliset sitten tulivat häntä vastaan, rukoili Elisa Herraa ja sanoi: "Sokaise tämä väki". Silloin hän sokaisi heidät Elisan pyynnön mukaan.
--> Jumala voi vaikka sokaista ihmisen, kuten Hän monta kertaa teki. Minun mielestäni se on "hallitsematonta" käytöstä, vaikka kohdituisikin rangaistuksena ei-uskoville.

Henkilökohtaisesti ajattelen kierimisestä ja "hallitsemattomasta" liikkumisesta niin, että Jumala voi vapauttaa ihmisiä vääristä estoista. En tarkoita tällä mitään seksuaalista. Ihmisillä on hyvin usein mielen alueella kontrollointia, jolloin tietyt äänet (en nyt tarkoita mitään koiran esittämistä) voivat "nolata" hänet, mutta lopputuloksena ihminen vapautuu turhasta kontrollista puheiden ja asenteiden osalta. Kyllä, armolahjat ovat hallittavissa, mutta on tilanteita, jolloin Jumala ottaa kädet ja suun täysin omaan hallintaansa. Ei siinä auta rimpuilu.
Jotkut sanovat, ettei Pyhä henki aiheuta hallitsematonta käytöstä. No, itsellä ei ole eräässä tilanteessa tullut suomenkieltä ulos suusta, vaikka kuinka yritin. Tuli rukouskieltä (en tiedä, mitä).

Fyysisesti ihmisillä on myös lukkoja, jotka ovat voineet syntyä eri syistä. Yhtenä esimerkkinä näkee, että jotkut ihmiset eivät kehtaa tai halua halata ystäviään. Jos meidän tulisi olla uskossa lapsen kaltaisia, niin lapsethan haluavat kiivetä syliin ja ovat lähellä. Ja koskettaminen lisää psyykkistä hyvinvointia, tutkitusti.

Ap.t. 2. luvussa kerrotussa ensimmäisen helluntain tapahtumassa puhutaan "väkevästä tuulispäästä" (33/38), alukielessä sana tarkoittaa väkivaltaista/ pakottavaa. Tekstissä ei puhuta millään tavalla tuulahduksesta, joka hieman heiluttaa hiuksia ja tuntuu iholla :) . Ei. Siellä puhutaan, jos ei nyt aivan tsunamista, niin kovasta, voimakkaasta tuulesta. Ja tällöin, minun ajattelutavan mukaan, ei pysy pystyssä.
En ole itse kaatunut minun puolesta rukoiltaessa, mutta joskus Pyhä henki on täyttänyt riemulla, ja naurusta ei ole meinannut tulla loppua!

"Benny Hinn: Let the Bodies Hit the Floor"
Joku on tähän videoon lisännyt örinämusiikkia. Kivaa: näin saadaan peloteltua ihmisiä. Olen ollut riivattujen ihmisten kanssa tekemisissä. He eivät ole päässeet metriä lähemmäs minua. En ole hievahtanutkaan paikaltani, en ole kokenut minkäänlaista painostavaa aaltoa, kuumuutta, pyörrytystä tai ahdistusta. Täytyy sanoa, että jos tämänkaltaiset videot, jotka ovat nekin luultavasti manipuloituja, eivät voi olla olla osoitusta Saatanan toiminnasta. Jumala on vahvempi kuin Paholainen. Toki Saatanakin tekee merkkejä, mutta Jumalan Pyhän hengen työ on ylivoimaisesti suurempaa ja voimakkaampaa, aina.

Olen ajatellut aiemmin itsekin, koska olen kasvanut luterilaisessa seurakunnassa, ettei tuollaista Pyhän hengen toimintaa voi olla! Jopa kielillä rukoilu pelotti. Myöhemmin olen ymmärtänyt, että Jumala voi tehdä mitä tahansa, jos se on Hänen nimelleen kirkastukseksi. Hän kasvattaa ihmistä pois omista estoistaan. Mitä vapaampi ihminen on, sitä vaivattomampi hänen on kertoa Jeesuksesta. Jumala saa tehdä ainakin minulle, mitä haluaa. Olen rukoillut nöyrää sydäntä ja rakkautta läheisiäni kohtaan. Minun Jumalani on niin suuri, että jos minä en puhu, kivet huutavat. Ja Isäni on laittanut Jeesuksen puolestani kärsimään ristille, jotta voin rohkeasti olla oma itseni ja todistaa Jeesuksesta toisille.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 06. Maalis 2013 23:34

Jospas on niin että Herra tekee niin että ikäänkuin "oikolukee" pois sen mikä ei ole Herrasta itsestään..Herran Sana ei tyhjänä palaja mutta se mikä on saarnaajan "astianmakua" se palaa tyhjänä pois.. Samaten kuten syömme ruokaa.. niin se mikä on tarpeetonta,palaa kagipötkynä pois..:o) Joskus sanotaan niin että "tuli sen ja sen kokoukses uskoon" mutta mietitään että mikä on ihmisen alunperin ajanut sinne kokoukseen? :think2: Yleensähän Herrasta välinpitämätön sydän karttaa kuin ruttotautista kaikkea missä Herrasta puhutaan, otapa vaikka ihminen jonka tiedät eikkariksi ja ehdota sille seurakuntaan menoa.. "NO EN VARMANA lähe.." on vastaus luultavemmin :lol:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Janne » 06. Maalis 2013 23:57

pekka :)

Tuota videota ei kannata levitellä koska monet sanovat että hän on jo tehnyt parannuksen noista ajoista, kun kysymyksessä on todella vanhat videot.

Varsinkin täällä suomessa on nyt pari vuotta rummutettu että Hinn on tehnyt parannuksen ja hän on nykyään ihan hyvä "jätkä" ja saarnamies. Johtuisikohan siitä että hän on muutaman vuoden tehnyt yhteistyötä Mellerin ja kumppaneiden kanssa, kuka tietää...

No mutta kuitenkin, tässä on hiukan tuoreempi vilmi Hinnin kokouksesta(alle vuoden vanha), ihan mielenkiintoinen vaikka pitkä onkin. Itse olen kattonut vilmin alusta loppuun ja voin sanoa että on evankeliumin julistus hiukan muuttunut alkuseurakunnan ajoista, mut kai se on sitä kehitys

http://youtu.be/hA8kxcARMEw

ps. tätä ei ole pätkitty
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2013 00:03

Janne, mitä tarkoitat? Katsoin pari minuuttia tuota laittamaasi videota niin samalla tavallahan siinä ihmiset lakoavat vauhdilla lattiaan ja ainakin yksi ihminen sätki kouristuksenomaisesti lattialla.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Maalis 2013 00:17

pekka kirjoitti:Janne, mitä tarkoitat? Katsoin pari minuuttia tuota laittamaasi videota niin samalla tavallahan siinä ihmiset lakoavat vauhdilla lattiaan ja ainakin yksi ihminen sätki kouristuksenomaisesti lattialla.


Aivan, mikään ei ole siis muuttunut....

Mutta todennäköisesti/ehkä joku olis jossain vaiheessa laittanut kommentin/tai joku ainakin ajatteli, "että tuo Pekan video on aatamin aikainen video ja Hinn on jo tehnyt parannuksen niistä ajoista, koska näin on "piireissä" puhuttu jo pitkään".

Tällaisten väitteiden vuoksi, halusin tuoda esille hiukan tuoreemman version, en mitään muuta.

Siunausta Pekka sinulle
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2013 00:22

Ok Janne, kiitos kirjoituksestasi.

Katsoin vielä pieniä pätkiä videosta kauempaakin ja kyllä tuon miehen kautta vaikuttavat valtaisat demoniset voimat! Hän huitaisee takillaan niin ihmiset lentävät vauhdilla kumoon ja pitkin lattiaa. Kaatuvat vauhdilla kumoon vaikka takki ei edes osu lähellekään ihmisiä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 07. Maalis 2013 00:26

Mä olen alkanut jo ajatella.. EI MITÄÄN AMERIKKALAISTA.. Ihmiset Suomes varsinkin on liikaa AMERIKAN perässä=( kaiken opetuksen uskonasioissa pitää olla amerikasta=( ein tarvita Amerikkalaista SUPERPASTORIA Suomeen kertomaan miten asiat ovat ja sitten se on Lopullinen Totuus ja piste.. Uskonasioissa sinua voi opastaa aivan yhtä hyvin Vanha Veli Virtanen Sumiaisten Rautionmäeltä :wise3: :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2013 00:36

pekka kirjoitti:Ok Janne, kiitos kirjoituksestasi.

Katsoin vielä pieniä pätkiä videosta kauempaakin ja kyllä tuon miehen kautta vaikuttavat valtaisat demoniset voimat! Hän huitaisee takillaan niin ihmiset lentävät vauhdilla kumoon ja pitkin lattiaa. Kaatuvat vauhdilla kumoon vaikka takki ei edes osu lähellekään ihmisiä.



Ps. 145:14

Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.


Ps. 146:8

Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.


Eihän noissa Raamatun kohdissakaan sanota, että Herra kaataa vaan "Herra nostaa"....
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron