Vannominen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vannominen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Helmi 2013 20:28

Eetu kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
JoKi kirjoitti:Näköjään on myös ilmoitus työttömyyden jatkumisesta paperissa tuo vakuutus juttu. On luultavastikaikissa tuontyylisissä Kelan papereissa.

Maksaakohan Kela jos ei suostu vakuuttamaan.



Liekö Jumala ihan tuota tarkoittanut, kun siis puhuu raamatussa vannomisesta? ... sinänsä turha "vakuutushan" se siinä lapussa sinänsä, koska joka aikoo tehdä vilppiä, tuskin nyt kavahtaa sitä allekirjoittaakaan...

Voiko tämä keskustelu mennä hyttysen siivilöimiseksi... vähän niinkuin kirjanoppineet vaativat Jeesukselta vastauksia, miksi tämä paransi sapattina?


Voishan sitä kokeilla, laita siihen, että vakaumuksesi kieltää vannomiset ja vakuuttamiset, vois olla Kelan porukka ihmeissään. :)


No joo pitäisihän sitä vähän vakaumusta osoittaa... en tiedä, että mitä ukko tykkäisi, jos menisi tämän mun vakaumuksen takia sitten jotkin etuuret... tosin en nyt taira mitään sieltä kelalta saadakaan... mutta jaa, että jos esim. lasten asioista olisi kyse, niin olisiko se vakaumuksen pettämistä jos laittaisi ukon allekirjoittamaan kaikki lappuset... taitaisi olla vaan kiertelyä... :)
lonelyrider
 

Re: Vannominen

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Maalis 2013 14:41

"Kardinaalit kertovat konklaavin saloista":


https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/kard ... -saloista/


Lainaus kirjoituksesta:


"Konklaavi alkaa vaitiololupauksella, jonka kardinaalit vannovat vuorollaan käsi Raamatulla. Lupaukset jatkuvat äänestämisen yhteydessä."



3. Moos. 19:12

Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.



Hoos. 4:15

Jos sinä, Israel, harjoitatkin haureutta, älköön Juuda saattako itseänsä syynalaiseksi: älkää lähtekö Gilgaliin, älkää menkö ylös Beet-Aaveniin älkääkä vannoko: "Niin totta kuin Herra elää".



Matt. 5:34

Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,



Jaak. 5:12

Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron