Androgyyni (historia ja nykyaika)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja JoKi » 16. Helmi 2013 14:05

Mielestäni Pekka et vastannut kysymykseeni.
” Mutta miksi mielestäsi isot lihakset ovat vain miehille (jos olet sitä mieltä)?”

Minä Pekka tiedän, että Jumala on luonut naisen naiseksi. Olet jos olen oikein laskenut kommentoinut ainakin kolmesti kyseiseen asiaan liittyen. Tästä minä teen päätelmän, että olet saanut kuvan, että minä olisin eri mieltä. Kertoisitko Pekka mistä olet saanut sellaisen kuvan, että olisin eri mieltä? Jos et ole saanut sellaista kuvaa, kertoisitko miksi olet kommentoinut kyseisellä/kyseisillä tavalla?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Helmi 2013 14:10

JoKi kirjoitti:Mielestäni Pekka et vastannut kysymykseeni.
” Mutta miksi mielestäsi isot lihakset ovat vain miehille (jos olet sitä mieltä)?”

Minä Pekka tiedän, että Jumala on luonut naisen naiseksi. Olet jos olen oikein laskenut kommentoinut ainakin kolmesti kyseiseen asiaan liittyen. Tästä minä teen päätelmän, että olet saanut kuvan, että minä olisin eri mieltä. Kertoisitko Pekka mistä olet saanut sellaisen kuvan, että olisin eri mieltä? Jos et ole saanut sellaista kuvaa, kertoisitko miksi olet kommentoinut kyseisellä/kyseisillä tavalla?


En osaa kaiketi paremmin vastata tähän aiheeseen ja kysymykseen kuin edellisessä viestissäni kirjoitin joten laitan sen uudestaan, lainaus:

"Edelleen Jumala loi naisen naiseksi , ei mieheksi. Eikä miehen tule etsiä täällä maailmassa isoja lihaksia vaan katoamattomuutta, Jeesus on tie ja totuus ja elämä, ja rakastaa lähimmäistään kuin itseään, ja vaeltaa Hengessä ja totuudessa. Kehonrakennus on lähinnä itsensä rakastamista jota pakanat tavoittelevat mutta se tie ei vie perille.

Kirje kolossalaisille 3:

1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan."


Sitä en tiedä miten ymmärrät nämä asiat mitä tässä nyt on esille tuotu Raamatun kohtineen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja JoKi » 16. Helmi 2013 14:23

Onko myös muut keskustelijat saaneet kuvan, että olisin sitä mieltä, että Jumala ei ole luonut naista naiseksi?
Mikäli näin on, niin luulen, että on parempi jos lopetan tälle ainakin tälle foorumille kirjoittamisen ja foorumin ylläpitäjät voivat poistaa tunnukseni. Oletan, että minulle ei ole mielekästä kirjoittaa foorumille jos minun viestejäni ei lukijat ymmärrä.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Helmi 2013 14:35

JoKi kirjoitti:Onko myös muut keskustelijat saaneet kuvan, että olisin sitä mieltä, että Jumala ei ole luonut naista naiseksi?
Mikäli näin on, niin luulen, että on parempi jos lopetan tälle ainakin tälle foorumille kirjoittamisen ja foorumin ylläpitäjät voivat poistaa tunnukseni. Oletan, että minulle ei ole mielekästä kirjoittaa foorumille jos minun viestejäni ei lukijat ymmärrä.


En ole kirjoittanut noin kuten kirjoitat minun kirjoittaneen tuosta asiasta minkä mainitset. Olet saanut tuon ymmärryksen mutta minulla ei ole osaa siihen. Sitä en tiedä miksi olet tuohon johtopäätökseen tullut. Ja sinulla on oikeus mielipiteisiisi niin kuin kaikilla muillakin kirjoittajilla.

Vielä: En ole tietääkseni missään kohtaa kirjoittanut, että JoKi on sitä mieltä, että Jumala ei ole luonut naista naiseksi. Todista väitteesi jos edelleen olet tuota mieltä mutta pakko sinun ei ole tehdä yhtään mitään tämän asian eteen.

Siunausta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja JoKi » 16. Helmi 2013 14:43

Pyydän anteeksi jos syytin sinua turhaan.

Sain käsityksen, että olisit saanut sellaisen kuvan, koska jos olen oikein laskenut ja oikein ymmärtänyt joitain viestejäsi, niin olet ainakin kolmesti ottanut esille asian.

Mielelläni ehkä kuulisin myös muiden mielipiteitä asiaan, että miten he ovat tätä keskustelua ymmärtäneet,
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Helmi 2013 14:49

Ei se mitään JoKi, sattuuhan sitä...

Tällaista tämä kirjoittelu vaan joskus on, että tulee toistettua samoja asioita ties kuinka monta kertaa. Ja väärinymmärrykset ikään kuin vaan kuuluvat näihin kuvioihin mukaan.

Kol. 3:13

kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Janne » 16. Helmi 2013 16:34

No voisihan sitä jotain kommentoida ku kerran pyydettiin :D

Minulle tämä naisten lihasten koko aihe on sinäänsä uusi ja en ole sitä koskaan ihmeemin tukinut tai edes ajatellutkaan.

Ensiksi pitäisi varmaan määritellä mitkä ovat liian isot lihakset ? kuka tietää ?

Itse kuitenkin ajattelen niin, että sinäänsä naisen luonnollisten lihasten koolla ei ole väliä,oli ne runsaat tai sitten sirot. Jos lihakset ovat vaikka luonnostaan isot työn tai vaikka urheilu harrastuksen takia niin en nää että siinä on mitään väärää. Mutta jos lihaksilla koitetaan saada "ylivaltaa" tai huomiota niin silloinhan se on väärin ( sopii myös miehiin).

Tässä oli nyt minun ajatuksia asiasta

ps
Onko myös muut keskustelijat saaneet kuvan, että olisin sitä mieltä, että Jumala ei ole luonut naista naiseksi?

En ole saanut tällaista kuvaa , Jumalan siunausta sinulle JoKi :thumb:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Helmi 2013 12:23

pekka kirjoitti:Naisten bodybuilding, tässä kuvattuna eräs androgyyni:

http://www.bodybuilder-photos.com/galle ... G_3120.JPG



Niin, tuon näköisiä miehiäkin on ja he ovat kehonrakentajia tai ainakin sellaisiksi olen kuullut heitä kutsuttavan. Otapa tuosta selvää, onko oikein mies tai nainen kyseessä. Itse en usko, että kukaan, miehetkään voivat saada ilman hormoneja, lähinnä anabolisia streroideja ja jonkinalaisia kasvuhormoneja aikaan tuollaisia lihaksia. Kyseessä on varmasti pelastuksesta osaton syntinen ihminen, epäjumalan palvelija, jonka Herra tahtoisi pelastaa. Oman kehon palvonta on koitunut epäjumalaksi ja androgyyniltähän kuvassa oleva henkilö näyttää. Kasvoissa on vähän naisellisuutta, joten ehkäpä on nainen. Vaikea minun silmiin sanoa. Androgyyni lienee kuitenkin lähimpänä totuutta.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Helmi 2013 12:30

Olen jokin aika sitten katsonut tv-ohjelman, jossa selvitettiin sairautta, jossa vastasyntyneellä on molemmat sukupuolielimet. Linkkiä en tähän hätään löydä. Muistaakseni kyseessä selvitettiin olevan jonkinlainen epämuodostuma, jolla on geneettiset ja hormonaaliset syyt. Linkkiä en nyt löydä ko. epämuodostumaan, mutta Tieteen Kuvalehdessä on asiaa sivuttu hieman,

http://tieku.fi/kysy-meiltae/mitae-hermafrodismi-on

Olisi hyvä, jos linkki olisi lääketieteellinen julkaisu. Muistan, kun tyttäremme syntyi niin lastenlääkäri tutki häneltä sukupuolielimet ja hän selitti syyn, että joskus hyvin harvoin niissä on epämuodostumia ja voipa olla niinkin, että on kahdet sukupuolielimet, miehen ja naisen jne.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Helmi 2013 14:39

Tuota nuin... luonnollisesti naisen lihasmassa ei voi kasvaa niin suureksi kuin miehellä... tietenkin jos käytetään steroideja... niin kyllähän ne kasvaa hyvinkin suuriksi, niinkuin kehonrakentajilla. Ei ole mitään väärää huolehtia terveydestään, jos lähtökohta on se tai jos lihasta on enemmän siksi, että urheilee. Tietenkin, jos lähtökohta on väärä ja siksi kasvattaa lihaksiaan, että tahtoo palvoa omaa kehoaan... niin se on asia erikseen, eikä Jumalan tahdon mukaista.

Lisäisin vielä, että luonnolliset ihmiset tekevät paljon asioita, jotka eivät ole Jumalan tahdon kanssa sopusoinnussa... ei ole ainoa asia, tämä kehonrakennus :) En ny ymmärrä, mitä tässä on edes vaikeata ja että pitää vääntää tästäkin.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa