Androgyyni (historia ja nykyaika)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Helmi 2013 14:50

Aamu-Usva kirjoitti:Minulle sana androgyyni tarkoittaa vauvaa, jonka sukupuoli on epämääräinen. Kaipa sanalla voidaan muutakin tarkoittaa, mutta hoitoalan ihmisenä olen tällaiseen merkitykseen tottunut. Ja silloinhan ei ole kysymys mistään pahasta asiasta Jumalan silmissä :( . Monesti vauvalla on kuitenkin havaittavissa vallitseva sukupuoli, jolloin se toteutetaan leikkauksella.

En ole koskaan tavannut ihmistä, joka sanoisi olevansa sukupuoleton jollain tavalla... Kaipa niitäkin sitten on. Mutta en menisi sanomaan androgyyneiksi kehonrakentajanaisia. Luin juuri jostain naisesta, joka oli jonkin sortin kehonrakentaja ja hänen lajissaan kuului olla isot daisarit :D , jotka hän teetti silikonista, eli pyrki kyllä jollain tasolla myös naisellisuuteen. Mitä mieltä olette muuten oman kehon muokkaamisesta enemmän omaa sukupuolta korostavaksi? Eli jos muodoton nainen hankkii muotoja rahalla näyttääkseen naisellisemmalta, niin ei sekään nyt varmaan ihan oikein ole, vai onko..? Tai mies pullistaa lihaksiaan hormoneilla..?

Uskovat usein sanovat, että naisen tulee näyttää naiselta ja miehen mieheltä, mutta tämä voi tuntua aika karulta ja kovalta esimerkiksi sellaisen naisen korvin, jolla kasvaa voimakas parransänki tai miehen, joka on esimerkiksi tietyn lääkityksen vuoksi naisistunut olomuodoltaan. Joku nainen voi menettää hiuksensa jossain vaiheessa elämäänsä, tai rintansa :( Meidän pitää vähän miettiä puheitamme ja paneutua niihin syihin, miksi joku asia on pahaa ja huonoa, eli ei keskittyä ulkoisiin asioihin, vaan sisäiseen elämään ;gladly: .


Olen samaa mieltä...ulkoisiin ei pitäisi katsoa... voi olla monia seikkoja, miksi nainen ei näytä naiselta ja se voi olla tahatonta eikä itsestä johtuvaa. Jostain syystä voi olla jopa, että Jumala on sallinut syntyä sellaiseksi, että sukupuolielimet ovat epäselvät tai sitten on määritetty joksikin sukupuoleksi ja se on ollut määritelmä, joka ei ole välttämättä ollut se oikeanlainen, on vain haluttu kasvattaa esimerkiksi tytöksi tai pojaksi, koska lääkäri on todennut, että on ollut siinä tapauksessa helpompi niin... Kysymys myös kuuluukin, missä menee raja, että määritämme ihmisen tietyksi sukupuoleksi, jos Jumala on luonut ihmiselle epäselvän sukupuolen ulkoisesti katsottuna?

Tämä on sellainen asia, kun lähdetään ulkoisia asioita arvioimaan, että voi mennä puurot ja vellit sekaisin, kun ei keskitytä siihen mitä siellä sydämessä on.
lonelyrider
 

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Helmi 2013 15:50

Kirje roomalaisille 10:

1. Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".
19. Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
20. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21. Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Helmi 2013 16:01

Toinen kirje korinttilaisille 5:

1. Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12. Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
13. Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
14. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15. ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Helmi 2013 16:29

Niin...eipä tuosta luonnollisesta lihasmassasta kai nyt liene mitään vääntöä ole. Itselläni ei varsinaisesti lihakset ole koskaan olleet kovin kummoiset. Nuoruudessa heittolajeja harrastin ja melko hoikkana poikana pärjäsin ns. mörssäreille puhtain paperein. Kyllähän 70-luvulla niissä piireissä aineita käytettiin (anabolisia steroideja)... Yleensähän on niin, että miehillä on rasvaprosentti pienempi ja ruumiinrakenne V-muotoinen. Naisilla on rasvaprosentti suurempi ja ruumiinrakenne karkeasti V toisinpäin.

On sairauksia, lääkityksiä jotka saattavat aiheuttaa sivuvaikutuksena sitten ikäviä oireita niin naisilla kuin miehilläkin. Esim. joittekin tyyppien eturauhassyövissä saattaa miehillä esiintyä rintojen kasvua hoitojen yhteydessä. Tämä nyt ei liity varsinaisesti Petrin kirjoitukseen, eikä minun ymmärtääkseni sitä sillä ajetakaan takaa. Kannattaa lukea se ehkäpä kahteenkin, jos kolmeenkin kertaan.

Kouluissa, olen lukenut, että sukupuolien välisiä eroja koetetaan hälventää. Ei ollut pitkä aika siitä, kun luin. Jospa löydän siihen artikkelin vielä. Ja mitä tulee meidän perheeseen ja sen lihasmassaan niin vaimolla on aika alhainen rasvaprosentti ja hän on luonnostaan hoikka. Kuntosalilla kun hän vähän treenaa(hänen vaivoillaan on treenattava) niin lihakset ovat jopa näkyvämpiä kuin minulla, mutta naiseus ei siitä kärsi ja Pekan laittamasta 'androgyynisestä' nais-/miehestä ollaan kuitenkin kaukana. Petrin kirjoituksessahan on, ettei siinä ole mitään pahaa, jos pitää huolta fyysisestä kunnostaan,( kunhan siitä ei epäjumalaa tule). Toki siinäkin tulee raja vastaan. Minun itseni pitäisi vahvistaa yläkropan lihaksia sekä syviä selkä-/vatsalihaksia niin säästyisin monelta vaivalta, joista nyt kärsin. Kaipa siinä sitä lihastakin tulisi enemmän, kun niitä harjoituttaa ja tuki-/ ja liikuntaelimistö olisi paremmin tuettu.

Rajanvetoa sille, mikä lihasmassa on liikaa ja mikä liian vähän on tietysti vähän veteen piirretty juttu. Mutta kuten aiemmin viittasin, niin Pekan laittamassa kuvassa en oikein tiedä, mistä sukupuolesta on kyse...onko se nyt sitten intersukupuoliandrogyyni vaiko mikä...
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Helmi 2013 14:19

Jos puhutaan Naisten bodaamisesta ja hormooneilla (mies) kasvatetuista lihaksista niin MIEHENÄ sanon ,että suorastaan järkyttävää ja sanat ei enää riitä .Testo on miespuolinen hormoni ,joka valmistuu miehessä itsessään esim voimakas työ ,raskaat taakat lisää teston määrää ja voidaan sanoa het ,jotta Jumalan työtä.Jos nainen pyrkii olemaan Jumalan yläpuolella ni mikäs siinä Maailma on vapaa jokainen saa tehdä kuten haluaa .Jos nainen on luonnostaan maskuliininen eikä hyväksy kroppaansa ni se on varmaan taakka,mutta joskus näkee maskuliinisia naisia ,jotka on hyväksynyt osansa (kehonsa) ja siitä ei synny minkäänlaista konfliktia tai muuta vastaavaa vaan elämä menee eteenpäin ihan itsestään.Eli kun ottaa hieman hymyillen ja huumorilla ni uskon ,että asiat sujuu.Jos katsomme nykyajan kauneus leikkauksia ni aika moni menee turhiin leikkauksiin ku ei ole tyytyväinen itseensä ja se on taas ihan oma juttunsa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Helmi 2013 21:41

Sen verran pitää kommentoida tähän vielä, etten ajatellutkaan Petrin kirjoittaneen bodarinaisista alunperin...kunhan kommentoin, tämä kirjoittaminen yleensäkin palstoilla voi vähän rönsyillä, eikait se vakavaa ole?
lonelyrider
 

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Helmi 2013 21:52

lonelyrider kirjoitti:Sen verran pitää kommentoida tähän vielä, etten ajatellutkaan Petrin kirjoittaneen bodarinaisista alunperin...kunhan kommentoin, tämä kirjoittaminen yleensäkin palstoilla voi vähän rönsyillä, eikait se vakavaa ole?


No niinhän se taitaa rönsyillä joskus itsekullakin :) E' oo niin vakavvoo :wise3:

Siunausta :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 22. Helmi 2013 00:37

Lihastenkasvatuksesta miehellä senverran.. en tiedä onko mainittu ketjuissa mutta jostain olen lukenut että homomieskin on huomattavasti tarkempia kropastaan kuin heteromies. homoiluun taipuvaisia miehiä kuulemma on paljon kuntosaleilla ja uimahalleissa ja he tapaavat toisiaan niissä
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Androgyyni (historia ja nykyaika)

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 22. Helmi 2013 11:33



Hyviä linkkejä Eetulta. Mallimaailmassa androgyynit alkavat valtaamaan alaa ja luin paikallisesta sanomalehdestämme eräästä miehestä, joka oli meikattu naisennäköiseksi. Joku mallimamma oli sitten bongannut hänet ja nyt tämä androgyyni on nousemassa maailman maineeseen. Linkkiä juttuun minulla ei ole.
Lääketieteellisesti on siis mahdollista, että on ns. intersukupuolinen = ihminen, jolla on molemmat sukupuolielimet. Sellaisesta urheiljasta kertoo yksi linkeistä.
Selkeästi entistä naispuolista hiihtäjäämme koskeva artikkeli on yksi noista. Ihmettelen toisaalta, miksi hänelle haluttiin tehdä gynekologinen tutkimus sukuoplen määrittelemiseksi. Toisaalta hänen ulkoinen olemuksensa sitten Lahden MM 78 maastohiihtokisojen on muuttunut aika paljon = turhat rasvat olivat palaneet pois ja lihasta tullut enemmän ehkäpä näkyviin. Näin muuten kävi minullekin miehenä, kun aloin uudestaan kuntoilemaan, KUNTOSALILLAKIN pitääkseni yllä edes jonkinlaista terveyttä ja mielenvireyttä. Sukupuolta eisen sijaan kukaan ole epäillyt koskaan. Yksi linkeistä koskeekin selkeää rock-piireissä vallalla olevaa miesten meikkausvillitystä, joka muuttaa joitakuita jo naisen näköiseksi. Artikkeli, anndrogyyni (historia ja nykyaika) on kyllä aivan aiheesta kirjoitettu.Tämä on yhä voimistuva suuntaus. Harmittaa vaan, etten ole kerännyt lukemaani aineistoa aiheeseen liittyen, jotka vahvistavat Petrin kirjoitusta. Ehkäpä löydän vielä....
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa