Kaksi ovia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2013 14:11

*
KAKSI OVIA

Uskovat utelevat ja avaavat toisen oven joka vie maailmaan niin nyt se on kokonaan ihan auki heille.

Toinen ovi on jäänyt vähän raolleen joka sen välistä tulee vähän Kristuksen kirkkautta.
Uskovat sen huomaavat muttei avaa oven kokonaan auki kuin jättää oven raolleen.

Kristus ei voi itse tulla kirkastamaan meille ettemme avaa oven auki – Kristuksen tuntemiseen se pätee myös. Jos jätämme pois Kristuksen tuntemisen – sit meille Kristus ei voi kirkastaa enää.

Avaamalla oven auki Kristus meille kirkastaa. Siinä eroa. Älkäämme jää odottamaan että Kristus tulisi kirkastamaan meille. Paitsi Kristus odottaa meitä avaamaan oven AUKI.

Jes. 55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Helmi 2013 16:07

Johanneksen ilmestys 3:

7. Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
8. Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
13. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja Puolesta » 18. Helmi 2013 03:42

Ei ole kahta ovea. Ei ole totta, että toisen oven avaaminen sulkisi toisen. Siihen mihin katseemme on kiinnitetty, siihen meidän ajatuksemme ja halumme on. Uskovan elämä on tällaista. Me raotamme aina välillä ovea mennäksemme siitä ulos ja katsomme vääriin suuntiin ja mielemme ja halumme on välillä tähän maailmaan.

Mikä on elämämme kokonaiskuva? Menemmekö kauemmaksi Jumalasta vai lähestymmekö häntä? Menemmekö kaukemmaksi totuudesta vai lähestymmekö me sitä?

Olemme uudestisyntymässä menneet Jeesus ovesta sisään, vaikka katsomme silloin tällöin ikkunasta pihalle ja vaikka välillä haluamme kovastikin maailmaan. Hyvin harvoin kukaan kumminkaan menee ulos ovesta ja hylkää Jeesuksen. Saatamme käydä ulkona katselemassa maailmaa, mutta palaamme takaisin turvalliseen kotiin. Ja koti odottaa meitä. Ei tietenkään ole järkevää katselle kaihoten maailmaa ja käydä harharetkillä. Meillä on kuitekin heikkouksena pettyä, kokea tulla Jumalan hylkäämäksi. Välillä me luulemme saavamme maailmasta onnea ja käymme oven ulkopuolella kokemassa tämän maailman tyhjyyttä ja palaamme taas takaisin sinne missä meidän kotimme on. Tällaisia me ihmiset olemme. Luottamus minulla on siihen, että me silti kuljemme kohti Jumalaa ja me kehitymme kohti aikuisuutta. Tällainen turvallinen luottamus minulle on meidän taivaallliseen Isäämme, joka rakastaa ja ymmärtää.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja Puolesta » 18. Helmi 2013 03:49

On siis vain yksi ovi ja se on Jeesus Kristus. Sisälle menemme ottamalla Jeesuksen vastaan. Ulos me menemme, vain jos tieten tahtoen hylkäämme hänet katkeroituneena. Ehkäpä jopa kiellämme Hänen olemassa olonsa. Kun me Kristuksessa olemme me olemme täysin hänessä, vaikka lankeemuksia tapahtuukin.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2013 12:45

*
Niin joo, Puolesta
No minulle tuli mieleen salamannopeasti oven juttu niin halusin kirjoittaa kiiruusti enkä muistanut kirjoittaa että molemmat ovet vie kyllä Jeesuksen luo sori.
No se liittyy omaan juttuun koska sain kehoituksen ottamaan lisää aarteita Kristuksesta ja se jäi mietityttämään ja myöhemmin aloin janota enemmän Häntä....
Siunausta Puolestalle ja Pekalle! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi ovia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 18. Helmi 2013 14:19

Jokainen, joka on Jeesuksen ottanut vastaan, on avannut oven Jeesukselle. Kuitenkinhan käymme jatkuvaa kamppailua maailman ja Pyhän Hengen äänen kuulemisen kanssa.
lonelyrider
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron