Rukousliina

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Helmi 2014 16:46

Vanha ketju mutta nostan ylös.

Tänään oli ensimmäinen kerta kun näin rukousliinan käytössä tai vanhemmisto siunasi liinan..

Minun pirtaan ei moinen rukousliina lähde! Inhosin koko tilannetta

Ei, hyvä veljet ja sisaret mihin Suomen seurakunnat on oikein menossa!

Toinen asia joka olen kuullut lyhyenä aikana monesti ja ehkä siitä syystä särhätää sielussa voimakkaasti jokainen meistä on kuullut sanat ".. olemme vain vajavaisia..."
Nämä edellä mainitut sanat sanoo usemmiten vanhemmistoon kuuluva tai muuten johtaistoon kuuluva henkilö - "olen vain vajavainen" sanonta on nykyään lupalappu tuoda seurakuntaan mitä ihmeellisimpiä tapoja ja tekoja.
Oikein kuin ollaan "vajavaisia" luodaan tilanne jossa kaikki sielullisuus "on muka hyvä".

Todellisuus on kuitenkin se että juuri tuo ns. vajavaisuus tuo paljon väärää seurakunnan sisään.

Mikäli seurakunta jatkaa "olen vain vajavainen" linjalla - niin mitä meillä jää jäljelle totuudesta ja rakkaudesta.
EI MITÄÄN - kaikki kaikki muuttuu ennen järkiuskonnoksi, henkeä siinä ei enää ole, pelkkää kikkailua ja ihmeiden odottamista.
Masa
 

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Helmi 2014 20:35

Rukousliinat varmaankin etsivät itselleen oikeutusta tästä Raamatun kohdasta: "Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois (Apt.19:11-12)."

Kohdassa ei kylläkään mainita kenenkään siunanneen erikseen mitään liinoja... Mutta sinänsä aika ihmeellinen Raamatun kohta! :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2014 10:49

Aamu-Usva kirjoitti:Rukousliinat varmaankin etsivät itselleen oikeutusta tästä Raamatun kohdasta: "Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois (Apt.19:11-12)."

Kohdassa ei kylläkään mainita kenenkään siunanneen erikseen mitään liinoja... Mutta sinänsä aika ihmeellinen Raamatun kohta! :D


Kyllä, tämä ettei liinoja siunattu oli tarkka ja hyvä huomio usvikselta.

Lisäksi Raamattu ei kerro tai sano , että Paavali ITSE vei tai kehoitti viemään rättejä ihmisten päälle vaan pikemmin tekstistä jää (minulle) kuva että ihmiset näkivät suuria ihmeitä ja pitivät Paavalia pyhänä miehenä ja rupesivat riehaantuessaan jo viemään rättejäkin ihmisten päälle.

Mielestäni koko Ap.t. 19:12, Raamatun kohdan pää opetus on : Usko Herra Jeesukseen pelastaan ja parantaa... rätit ja tupsut ovat merkityksettömiä ja niihin on turha kiinnittää huomiota, vaan huomio tulee kiinnittää Herra Jeesukseen.

Niin kuin usvis tarkasti huomasi, että ihmiset ovat sitten lisänneet Raamatun tekstien ylitse tuohon rättien nakkeluun jo heti tuollaisia omia elementtejä ja vähän lisänneet "mausteita" rituaaliinsa. Ja ihmiset tuntien kohta koko homma on vedetty ihan överiksi ja taika rättejä tilataan posti myynnistä ja Benny Hinn rupeaa myymään tosi väkevästi siunattuja viittoja verkkosivuillaan jne... jne...

Lisäksi rupean odottamaan koska mega saarnaajat lanseeraavat varjon myymisen, eli 100$ hinnasta saa kipeät ja sairaat istua Herzogin varjossa ja jos maksaa 50$ lisää hän luo siihen enkeli portaalin jolloin on tosi vahvat sessiot tiedossa ;) .

Ai niin perustelut meinäsi unohtua:

Apt 5

15 Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.

Noin nyt se on virallisesti lanseerattu Murpatin varjoparannus (TM) ! En ole niin pyhä kuin Herzi niin mun varjossa saatte makailla 5€ hinnasta, soitelkaa! Isommille ryhmille paljous alennus! Ja jos haluu oikein tehostaa varjoparannusta niin messuan isoon ääneen siunaukset sitten lisämaksusta!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Helmi 2014 10:57

Jos kysytään yksi kysymys ,,,,Onko tämä Raamatullista eli onko meillä esimerkki tästä Raamatussa niin vastaus on Kyllä.
Itse en ole nähnyt yhtään kertaa moista asiaa ,että liinoja olis rukoiltu tai siunattu?????????????
Itse ymmärrän tämän kohdan vaan niin suppeasti ,että kyseisellä Jumalan Miehellä oli niin hurja voitelu päällä tai jos sanoisi ,että Henki oli niin vahva ,että ihmeet tapahtui ,jopa vaatteiden tai liinojen kautta ,,,ihan mikä vaan ,mikä on ollu läheisyydessä suuressa VOIMASSA olevan kanssa.
Näin vaan ymmärrän tämän kohdan ja sellainen tutina on ,että onko vastaavaa voimaa ollut sen jälkeen maanpäällä ihmisissä kuin Jeesuksessa ,Paavalissa ,Pietarissa ja muissa alun apostoleissa.Sillä se voima mikä heissä oli oli suuri.
En tiedä ,kuinka toisille tämä kohta avautuu.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Helmi 2014 11:21

Mulla on omakohtaista kokemusta rukousliinasta.Olin nuori äiti kun sairastuin johonkin ihmeelliseen tulehdukseen jossa kaikki rauhaset tulehtui suuriksi pateiksi,pää oli niin kipeä että olin kuolla ja kuume sahasi puolen tunnin välein eessuntaas lähelle 40 ja alas jne.
Tulehdusarvot olivat korkealla mutta mitään syytä ei löytyny.Äiti ja sisko olivat tosi huolissaan musta ja lääkärit levittelivät käsiään sanomalla että ompa mystillinen tapaus??
Sisko meni illalla kuoroharkkoihin jossa tavattiin molemmat käydä, toi sieltä tuliaisina rukousliinan ja laittoi sen mun tyynynalle.Siitä lähti nopea toipuminen.Minä en sitä sen kummemmin osannu ajatella onko Raamatunmukaista vai ei...makasin vaan kuin "laskulohi" ja tein kuolemaa,mutta uskoin kyllä että Jeesus paransi :)
systeri
 

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2014 13:56

systeri kirjoitti:Mulla on omakohtaista kokemusta rukousliinasta.Olin nuori äiti kun sairastuin johonkin ihmeelliseen tulehdukseen jossa kaikki rauhaset tulehtui suuriksi pateiksi,pää oli niin kipeä että olin kuolla ja kuume sahasi puolen tunnin välein eessuntaas lähelle 40 ja alas jne.
Tulehdusarvot olivat korkealla mutta mitään syytä ei löytyny.Äiti ja sisko olivat tosi huolissaan musta ja lääkärit levittelivät käsiään sanomalla että ompa mystillinen tapaus??
Sisko meni illalla kuoroharkkoihin jossa tavattiin molemmat käydä, toi sieltä tuliaisina rukousliinan ja laittoi sen mun tyynynalle.Siitä lähti nopea toipuminen.Minä en sitä sen kummemmin osannu ajatella onko Raamatunmukaista vai ei...makasin vaan kuin "laskulohi" ja tein kuolemaa,mutta uskoin kyllä että Jeesus paransi :)


Hyi kamala mikä tauti! Kova kuume on todella epämiellyttävä ja tukala. Ei edes kirjaa pysty lukemaan ja koko ajan kolottaa, ja saunaan ei saa mennä vaikka on kylmä :) .

Semmoinen tuli mieleen, että varmasti läheisesi rukoili puolestasi, niin minä uskon (ei ole pakko uskoa samoin) että tämä rukous sinut paransi, ei niinkään liina, mutta oli miten oli pääasia että Herra kuuli rukouksen ja paransi.

Terveys on jännä juttu. Kun sitä on sen ottaa itsestään selvyytenä ja tosi harvoin on kiitollinen huolien keskellä että onneksi sentään oon edes terve.

Ja silloin kun tulee kipeeksi vaikkapa vaan kurkkukipu niin ei silti ajattele kiitollisena niitä kuukausia kun on saanut olla täysin terve vaan kaikki huomio kiinnitetään kurkkukipuun tyyliin "miksi mulle piti nyt Herra tulla tämäkin" ? . No muista en sano mutta itse noin toimin, kiittämätön ryökäle :D:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Helmi 2014 14:10

Mikko Murpatti kirjoitti:
systeri kirjoitti:Mulla on omakohtaista kokemusta rukousliinasta.Olin nuori äiti kun sairastuin johonkin ihmeelliseen tulehdukseen jossa kaikki rauhaset tulehtui suuriksi pateiksi,pää oli niin kipeä että olin kuolla ja kuume sahasi puolen tunnin välein eessuntaas lähelle 40 ja alas jne.
Tulehdusarvot olivat korkealla mutta mitään syytä ei löytyny.Äiti ja sisko olivat tosi huolissaan musta ja lääkärit levittelivät käsiään sanomalla että ompa mystillinen tapaus??
Sisko meni illalla kuoroharkkoihin jossa tavattiin molemmat käydä, toi sieltä tuliaisina rukousliinan ja laittoi sen mun tyynynalle.Siitä lähti nopea toipuminen.Minä en sitä sen kummemmin osannu ajatella onko Raamatunmukaista vai ei...makasin vaan kuin "laskulohi" ja tein kuolemaa,mutta uskoin kyllä että Jeesus paransi :)


Hyi kamala mikä tauti! Kova kuume on todella epämiellyttävä ja tukala. Ei edes kirjaa pysty lukemaan ja koko ajan kolottaa, ja saunaan ei saa mennä vaikka on kylmä :) .

Semmoinen tuli mieleen, että varmasti läheisesi rukoili puolestasi, niin minä uskon (ei ole pakko uskoa samoin) että tämä rukous sinut paransi, ei niinkään liina, mutta oli miten oli pääasia että Herra kuuli rukouksen ja paransi.

Terveys on jännä juttu. Kun sitä on sen ottaa itsestään selvyytenä ja tosi harvoin on kiitollinen huolien keskellä että onneksi sentään oon edes terve.

Ja silloin kun tulee kipeeksi vaikkapa vaan kurkkukipu niin ei silti ajattele kiitollisena niitä kuukausia kun on saanut olla täysin terve vaan kaikki huomio kiinnitetään kurkkukipuun tyyliin "miksi mulle piti nyt Herra tulla tämäkin" ? . No muista en sano mutta itse noin toimin, kiittämätön ryökäle :D:


No todellakin rukoili...koko kuoro rukoili ja siunasivat vielä sen liinan..mutta ei siitä liinasta mulle mitään traumoja jääny :)
systeri
 

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2014 14:15

Semmoinenkin asia tuli vielä mieleen, että uskovina meidän tulisi olla kiinnostuneita mikä on missäkin asiassa Jumalan tahto. Ja onko meitä kehoitettu johonkin asiaan Raamatussa.

Mielestäni Raamattu kehoittaa rukoilemaan toistemme ja siinä samalla sairaitten puolesta, ja tämä on toistuva opetus ja yhtenäinen teema, mutta Raamattu ei kehoita nakkaamaan rättiä.

Toisaalta jos ei rätin nakkaaminen saa epäterveitä piirteitä ja vie liikaa huomiota Herra Jeesuksesta pois, niin mikäpäs siinä kunhan muistaa myös rukoilla parannettavan puolesta sillä siihen meitä on kutsuttu ja kehoitettu siihen rukoilemiseen.

Kun olin nuorempi uskova (olen vieläkin) niin minulla oli paljon pelkotiloja ja joskus saatana kuristi unissa niin silloin nukuin Raamattu tyynynvieressä ja siitä muistin tavallaan koko ajan että Raamatussa on lupaukset vihollista vastaan ja että niihin voi luottaa niin se sitten vähän hälvensi pelkoa käydä yöllä nukkumaan.

Näin jälkeenpäin ajateltuna sillähän olisi ollut hyvä vaikka pätkästä jos joku verho olisi alkanut heilumaan, kyllä siinä on semmonen turva monessakin mielessä meille annettu että ei parempaa :D.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Helmi 2014 14:35

No ei sillä kirjan materiaalilla oo kyllä sen kummempaa tekemistä kuin kankaanpalalla vaan sillä että oppii tuntemaan sen Sanan ja sillä käy vihollista vastaan Jeesuksen nimessä.Mullakin oli yks ystävä joka kattoi kauhuleffoja Raamattu kainalos vaikkei ollu uskos :)
systeri
 

Re: Rukousliina

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Helmi 2014 22:57

Silloin ku Jumala haluaa ,että ihmeitä tapahtuu ni niitä tapahtuu ,,,seisottiin vaikka käsillään tai istutaan vaikka kiikkustuolissa.Näin uskon.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa