Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Helmi 2013 13:06

Aamu-Usva kirjoitti:Vaisuliini: Jos sinulle tulee lisää ajatuksia mieleen tuosta kontorlloivasta hengestä, jonka mainitsit, niin jakaisitko täällä ;gladly: ?


Rauhaa Aamu-Usva,

Sinulta kysyn, miten määrittelet kontrolloivan hengen?

Siunausta :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Helmi 2013 22:27

Rauhaa!
No sepä siinä onkin, kun en tiedä, mikä olisi kontrolloiva henki ;gladly:
Olen itse aika kontrolloiva henkilö, eli onko minun henkeni sitten kontrolloiva, vai liha, vai mikä se on? Joka tapauksessa mulla on aina oltava kaikki järjestyksessä ja kaikki menee kaavojensa mukaan. Välillä olisi hyvä sietää vähän epäjärjestystäkin ja antaa itselleenkin lupa joustaa. Lapset ovat kyllä hyviä opettajia siinä, että kaikki ei aina menekään niinkuin on hyvin suunniteltu :D
Olen välillä ajatellut, että onko se Pyhän Hengen vastustamista, kun aina suunnittelee kaiken etukäteen ja pysyy suunnitelmissaan? Miten te muut toimitte? Annatteko vain mennä, vai kontrolloitteko tiukasti elämäänne?
Mun mieheni ainakin on sellainen, että hän menee ihan eri tavalla kuin minä. Hän ei osaa sanoa etukäteen, lähteekö tunnin päästä kaupungille vai ei. Hän tekee, mitä mieleen milloinkin juolahtaa. Onkohan sellaisen ihmisen helpompi olla Pyhän Hengen kuljetettavana kuin minun kaltaiseni, jolla lukee kalenterissa, milloin mennään minnekin :lol: ? Pitäisikö tällaisesta kontrolloimisesta pyrkiä eroon, vai olla vain tällainen? Tähän liittyy myös se, että en voi sallia itseni olla koukussa mihinkään. Minua ahdistaa esimerkiksi ajatuskin siitä, että tarvitsisin kahvia päästäkseni aamulla liikkeelle... Se, että joku hallitsisi minua. Mutta voinko kuitenkin tällaisenani olla Jeesuksen hallintavallan alla?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Helmi 2013 01:32

Nää on niin ihania, kun aletaan miettiä vähän syvempiä asioita ihmismielestä :D

Voikohan se kontrolli olla vähän tilanneriippuvainen. Yksi sana mikä voisi myös kuvata sitä, on ettei siedä muutoksia... kyse ei olekaan niin negatiiviselta kuulostavalta kuin kontrollinhenki, vaan niinkin epätäydellistä kuin huono sietokyky muuttuviin tilanteisiin.

:)
lonelyrider
 

Re: Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Helmi 2013 12:28

Mua vaan alkoi naurattaa, kun huomasin, että juuri tässä keskustelussa, jonka otsikko on, että katseet tulee kääntää Kristukseen, aloinkin yllättäeen puhua ah niin ihanasta itsestäni :lol: Mutta kenenpä muun kautta lähteä asioita miettimään. Se oma sisäinen maailma on kuitenkin kaikkein lähinnä ja miehen ja lasten toiseksi lähinnä. Mutta tähän minunkin pohdintaan vastaus on tämän viestiketjun otsikossa, eli kun etsii Jeesuksen läheisyyttä ja hänen kasvojaan, niin löytää kaiken muun. Hänessä on kätkettynä kaikki tiedon aarteet.

Mäkin tykkään lähteä hieman syvemmälle miettimään ihmismieltä, lonelyrider ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Katseet pois maailmasta ja Kristukseen päin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Helmi 2013 11:38

Aamu-Usva kirjoitti:Mua vaan alkoi naurattaa, kun huomasin, että juuri tässä keskustelussa, jonka otsikko on, että katseet tulee kääntää Kristukseen, aloinkin yllättäeen puhua ah niin ihanasta itsestäni :lol: Mutta kenenpä muun kautta lähteä asioita miettimään. Se oma sisäinen maailma on kuitenkin kaikkein lähinnä ja miehen ja lasten toiseksi lähinnä. Mutta tähän minunkin pohdintaan vastaus on tämän viestiketjun otsikossa, eli kun etsii Jeesuksen läheisyyttä ja hänen kasvojaan, niin löytää kaiken muun. Hänessä on kätkettynä kaikki tiedon aarteet.

Mäkin tykkään lähteä hieman syvemmälle miettimään ihmismieltä, lonelyrider ;gladly:


No, olen huomannut samaa tapahtuvan ihtellekin, että tekee justiinsa paljon noin, huomaakin kaiken menneen päälaelleen :) Muttta tosiaan, kyllähän Kristus aukaisee meille meidän omaa sisintämme, sehän on paranemisen ydinprosessi... ilman pohdintaa ja asioiden läpi käymistä, jopa "mielettömine tunteineen kamppailemista"... usein kaiken sen tuloksena on eheytymistä.

Henkilökohtaisesti olen huomannut, ettei Jeesus paranna aina mitenkään helpon kautta, vaan joudumme käymään asioita läpi... ihmeelllistä miten Jumala on luonut meille tällaiset aivot, joissa prosessoimme asioita... tietenkin Pyhä Henki siihen johdattaa, ettei se ihmisen aikaansaapaa ole, mutta näin :)
lonelyrider
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron