Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Helmi 2013 12:01

Herman illa oli asiaa oikeaa.Olen keskustellu samasta asiasta myös ,kun itselle on Taivas auki silloin tällöin ja Herra on puhunut voimakkaasti niin se ,että sen pitäisi olla rakentavaa ja ihmisten iloita ,että Herra puhuu yhden saviastian kautta niin päin vastoin Hengessäni tunnen jopa kateutta joskus ja se on outoa .Itselle kelpaa todellakin vaikka kahvitarjoilijan paikka Herran työssä,mutta monet haluaa olla IN ja huipulla ja vaan huipulla ,eivätkä tajua että n miljoona virkaa tai tointa ohjaa Jumala ihmisten kautta ,jotta tämä suuri jättialus liikkuisi ja jokaista asia tulisi hoidetuksi.Ja todella Jumala on mahtava ,kun käyttää ihmisiä vaatteisiin katsomatta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Helmi 2013 12:23

Ehkä se "halu olla in", johtuu ihmisen toiveista... ikävä kyllä, vaikka joskus toiveet voivat olla hyväksi meille, se voi myös olla jotain mikä ei vastaa tosielämää. Usein uskova ajautuu pois tosielämästä, eikä osaa asettaa uskoa tänne arkeen omassa elämässä.

Myönnän kyllä avoimesti, että joskus on ollut toiveita, jotka eivät ehkä vastaa sitä mitä Jumala on kaavaillut... tai mistä minä tiedän Jumalan kaavailuja ylipäänsä elämäni suhteen, voihan sitä vaikka mitä olla tulossa... sinänsä "suurien" odottaminen ei välttämättä ole huono juttukaan, tuleehan meidän uskoa että Jumala voi aivan kaiken... mutta ehkä pointti on se että ottaa vastaan elämän tässä ja nyt Jumalan suunnitelmissa olevaksi, eikä elä tulevaisuutta--- eikä lähde itse rakentamaan visioita ;)
lonelyrider
 

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Helmi 2013 15:45

Niin voin tästä Jumalan ohjauksesta kertoa vain oman version ,mutta kohdalleni sattui aikoinaan kuin magneetti .Yritin omissa toimissa ja voimissa kulkea. Ne ajatukset on näin jälkeenpäin naurettavan turhia ,mutta silloin omassa lihassa kuuntelematta Pyhää henkeä tietty menin ja aivan turhaan moneen suuntaan ja moneen paikkaan ja mikä oli lopulta loppu tulos .Minut ihan suoraan pysäytettiin näissä oman voiman `jätti`super hyper hankkeissa ja taas palattiin lähtö pisteeseen.Olo oli ihan kuin pikku vauvalla ,jonka olis tarkoitus pysyä leikki maton kohdalla ,mutta kun se ympärillä oleva maailma näyttää pikku konttaajasta niin erikoiselta eiku menoks .Ja sitten joku suurempi tulee ja laittaa kädet kainaloihin ja nostaa takaisin siihen leikkimaton keskelle ja sanoo nyt vauva pysyy omalla paikallaan.No nykyään valmistelen omaa tehtävää ,joka on annettu ja keskityn siihen .Enkä ota stressiä omasta tehtävästäni vaan rauhallisesti eteenpäin ja askel askeleelta ja jos joku lyö kapuloita rattaisiin pidän kahvitauon hengähdän pidän kenties päivän parin taukoa ja rauhallisesti keskityn tehtävään ja olen huomannu ,että tämmöisen pienen hetken tauon jälkeen moni solmu aukeaa ja eiku etenpäin.Ja edelleen mietin sitä voimaa joka sekoittaa meidän kristittyjen pään ,että emme osaa keskittää voimia edes jonkin asian eteenpäin viemiseksi .Asioita kyllä riittäisi ,jotka ovat ns meille kuuluvia ,mutta emme saa mitään aikaan ,,,siis voisi sanoa ,että heikkouden ja saamattomuuden henki vallitsee .Ajatellaan ,vaikka miljoona kristittyä olisi vanhusten hoidon lakiparannusten takana siis vaan yksi esim monien joukossa ja sille joka heti sanoo kuuluuko se meille lakien säätäminen .?Katsooko kristitty vieressä kun vanhus jätetään joskus heitteille jopa( tulevaan )kuolemaan,kun ei ole tarpeeksi käsiä ,jotka edes nostaa ja kääntää ym tätä vanhus parkaa.Samaan aikaan rahaa maksetaan valtion eli meidän rahoja ,että toiset voi vapaasti olla tekemättä mitään ja käydä vaikka meidän rahoilla ostamassa kaljaa .Nyt joku saattaa sanoa ,että eikös jokainen saa tehdä omilla lain suomilla rahoilla mitä lystää ja se on maailman asia ei uskovien ,,niin en tiedä toisten mielipiteistä ,mutta minusta tämä lähentelee ei hulluutta ,koska hullulla saattaa olla lähes neroutta päässään ,mutta mitä suurinta tyhmyyttä .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Helmi 2013 16:08

Näkisin, että tämä yhteiskunta itsessään on vinoutunut, ei välttämättä pelkästään sen työntekijät.

Ainakin henkilökohtaisesti painiskelen usein oman riittämättömyyteni kanssa. Se riittämättömyys kohdistuu moniin osa-alueisiin... välillä tuntuu aivan oikeasti että tulisi heittää hanskat tiskiin ja että olisinko taas alkupisteessä ja mitähän sitä elämän kanssa taas tekisi.

Lapset ja kodinhoito ylipäätänsä tarvitsisivat aikaani enemmän... työ, vie ajan, mutta sielläkään ei voi keskittyä olennaiseen... vaan on suoritettava tehtäviä, jottei ne tehtävät jää muille... toivoen, että edes minusta on sillä tavoin pieni pala annettavana, että "olen empaattinen läheinen", hoitajia kun voi olla monenlaisia, niin uskon että silläkin tietysti oma merkityksensä on... silti, koen kaiken tämän elämän osa-alueiden yhdistämisen välillä raskaana ja uuvuttavana, mehut otetaan irti kaikin tavoin...

Osaanko olla paras äiti, kun olen väsynyt... en haluaisi olla yhteiskunnan tuilla elävä, ihan vain laiskuuden tähden... mutta tahtoisin, pienen palan onnellisuutta, eikä sitä miettiä, että tätäkö tämä on--- vai tätäkö tämä on?

Ei silti, en ole näin negatiivinen yleensäkään aina :D joskus kuitenkin olisi mielenkiintoista jos Jumala antaisi elämään niin selkeät suuntaviivat, että vaikka vaikeuksia välillä olisikin, ei tarvitsisi miettiä... että olisiko elämässä muita vaihtoehtoja ja mihin suuntaan taas suunnistaisi...
lonelyrider
 

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Helmi 2013 16:11

Toisaalta... niin monenlaista nähneenä... hoitoala ei ole kaikkien juttu... että ei niitä yhteiskunnan tuilla eläjiä, ehkä kannata pakottaa sinne töihin...voi muuten käydä niin, että huononee se hoidon taso, vaikka käsiä ja jalkoja riittäisi... ja tämä yhteiskunta perustuu tuottavuuteen... yhtään lisähoitajaa ei palkata, siksi koska se maksaa, ei siksi etteikö työllä olisi tekijöitä.
lonelyrider
 

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Helmi 2013 19:23

Ahaa ,,minä taas olen sitä mieltä ,että ei ne kaikki ihan saamattomia ole ,vaikka onkin työttömänä. Monelle pitkäaikais työttömälle voisi aueta ihan uusi sosiaalinen elämä ja uusi elämä kokonaan.Jatkossa tarvitaan hurjasti hoitajia vanhus puolella .Mutta voitanee sanoa ,että aika tiukka seula toki pitäis pitää ,ettei just vääränlaiset hörhöt pääse hölmöilemään saati tyhjentämään lääkekaappeja.Ja mitä naisten lastenkasvatukseen tulee niin aika moni nainen kärsii varmaan just samasta ongelmasta ku aika ei riitä ja työtä kyllä riittää ja se on pakko tehdä .Tukka sekaisin ,verkkarit jalassa ,mummo töppöset ,,, ;) .Eihän se tietty ole vitsin paikka ,mutta kyllä se joskus helpottaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Helmi 2013 19:36

Mr Kerimäki kirjoitti:Ahaa ,,minä taas olen sitä mieltä ,että ei ne kaikki ihan saamattomia ole ,vaikka onkin työttömänä. Monelle pitkäaikais työttömälle voisi aueta ihan uusi sosiaalinen elämä ja uusi elämä kokonaan.Jatkossa tarvitaan hurjasti hoitajia vanhus puolella .Mutta voitanee sanoa ,että aika tiukka seula toki pitäis pitää ,ettei just vääränlaiset hörhöt pääse hölmöilemään saati tyhjentämään lääkekaappeja.Ja mitä naisten lastenkasvatukseen tulee niin aika moni nainen kärsii varmaan just samasta ongelmasta ku aika ei riitä ja työtä kyllä riittää ja se on pakko tehdä .Tukka sekaisin ,verkkarit jalassa ,mummo töppöset ,,, ;) .Eihän se tietty ole vitsin paikka ,mutta kyllä se joskus helpottaa.



Paitti, että en omista verkkareita, enkä mummiksia ;)

Olen sellainen toisinajattelija, joita vanhakansa säikähtää... en suostu ajattelemaan, että kyllä se helpottaa... sitten kun? haudassa? hmm... juu, varmaan... mutta olen ikuinen "taivaanrannan maalari" siinä suhteessa... se on jokin luonnetyyppi, joka ei lähre kulumallakaan.

No, ei kaikki kotona olevat ole laiskoja tai sopimattomia, mutta saakohan tuosta suurta työllistävää vaikutusta, jos sitten kaikki sopivat valakataan sieltä...
lonelyrider
 

Re: Ihmisusko ja pelkkä "tiukka pipo"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Helmi 2013 20:17

Pitää vielä mainita... että huomaan kyllä ihtekin ärsyttävän piirteen ny ihtessäni... olevani epätyytyväinen elämäntilanteeseen, enkä ole tyytyväinen siis siihen hetkeen jota elän, eli puhun suoranaisesti ristiin ihteni kanssa.

No, ei voi mittään... mistä lie johtuneekin taas, niin eiköhän se seleviä :D
lonelyrider
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron