Kaatumiset tässä ajassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja Herman » 08. Helmi 2013 10:27

Olisi helppoa jos asiat olisivat mustavalkoisia, niin että voitaisiin suoralta kädeltä sanoa että jos tapahtuu näin ja näin, on syy tässä ja tässä. Mutta asiat eivät ole niin helppoja. Jeesus varoitti, ettei tule tuomita näön mukaan. Raamatussa on kertomus naisesta joka kulki Paavalin perässä huutaen, että tämä julistaa Jumalan sanomaa. Näön mukaan tuo nainen toimi täysin oikein, mutta Raamattu paljastaa hänen toimineen riivaajahengen vaikutuksessa. Paavali koki hengessään asian ja sai tilanteeseen viisauden tehdä oikean tuomion ja toimia sen mukaan. Sama periaate pätee aivan suoraan tämän ketjun aiheeseen. Emme voi joidenkin tapausten perusteella tehdä johtopäätöstä, että kaikki samankaltainen toiminta on peräisin samasta lähteestä. On helppoa istua kotona katsomassa youtubesta kundalini-videoita ja tehdä niiden perusteella oppeja, mutta todellisuus on kuitenkin erilainen. Olen itse ollut tekemisissä aika monenlaisten karismaattisten porukoiden kanssa (ja yhä olen), ja voin sanoa että suurimmassa osassa jossa näiden ilmiöiden kanssa on ongelmia, ei kyseessä ole kundalinit ja demonit, vaan ihmisen sielullisuus. Olen itse esimerkiksi kaatunut kerran rukousjonossa, kun rukoilija työnsi minut kumoon enkä sillä kertaa jaksanut vääntää vastaan. Siinä ei ollut mitään kundalinivoimaa tai demoneja, vaan kahden ihmisen sielullista toimintaa (rukoilijan ja minun). Eli näiden ilmiöiden kategorinen demonisoiminen on omanlaista eksytystä sekin, ja se aiheuttaa turhaa pelkoa, epäluuloisuutta, eristäytymistä ja jakaantumista Kristusen ruumiiseen.

Toki myös sielullinen toiminta on sinällään väärin, eli en puolustele sitä mitenkään. Mutta se on kuitenkin ihan eri tason juttu kuin suoranainen demoninen toiminta. Sielullisuus on kaikkea sitä toimintaa, kun ihminen itse toimii Jumalan Hengen ohi. Se voi olla hyppimistä ja kaatuilua, mutta se voi myös olla paikallaan istumista ja hillittyä käytöstä. Joissakin piireissä saatana on saanut vangittua ihmiset niin lujaan uskonnolliseen sielullisuuteen, ettei kukaan uskalla edes nostaa käsiään ylistyksen osoitukseksi, ja silloin ollaan ihan yhtä pihalla todellisesta hengellisyydestä kuin ylikarismaattisessa sielullisuudessa. Mutta näihin tapauksiin on täysin eri lääkkeet kuin demoni- ja kundalinivoimien kanssa touhuileviin, ja tämä on tärkeää ymmärtää jos haluamme olla avuksi.

Mitä tässä ketjussa olen hyvin yksin
Herman
 

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Helmi 2013 11:29

Herman kirjoitti:Emme voi joidenkin tapausten perusteella tehdä johtopäätöstä, että kaikki samankaltainen toiminta on peräisin samasta lähteestä. On helppoa istua kotona katsomassa youtubesta kundalini-videoita ja tehdä niiden perusteella oppeja, mutta todellisuus on kuitenkin erilainen.


Herman ystäväni, olen tekstissäni kertonut että olin puolisoni kanssa (kaksi todistajaa) Pirkon käsien alla siunattavana sekä kirkossa koko tilaisuuden ajan.

Se mitä Hengessä koimme ja minkä olen varoituksena muille raportoinut tänne ei ole ollut mitään youtube videoiden katsomista netissä ja vauhkoamista rakas ystäväni. Se on silminnäkijä todistus mihin yhtyy kymmenet eri foorumeilla kirjoittavat ihmiset. Siis jotka ovat olleet itse samojen käsien alla. Sen parempaa todistusta on hankala antaa.

Mihin omat vastatodisteesi perustuvat? Mitä tiedät ja olet ominsilmin Pirkko Jalovaaran toiminnasta huomannut? En käsitä miten voit kiistää silminnäkijä todistuksemme ja syyttää täällä minua siitä että tuomitsen youtube videoiden perusteella kun selkeästi olen tuonut ilmi että olin itse puolisoni kanssa paikalla. Lisäksi olen kertonut että monet muut kirjottavat Pirkon toiminnasta samaa kuin minä!

Olen itse ollut tekemisissä aika monenlaisten karismaattisten porukoiden kanssa (ja yhä olen), ja voin sanoa että suurimmassa osassa jossa näiden ilmiöiden kanssa on ongelmia, ei kyseessä ole kundalinit ja demonit, vaan ihmisen sielullisuus.


Kanssani samaamieltä ja saman tyylisen todistuksen antava ei ole ollut tekemisissä karismaattisien uskovien, vaan okkultistisien salatieteiden kanssa 15-vuoden kokemuksella, joten uskon hänen tällä taustalla tietävän enemmän okkultistisista salatieteistä kuin henkilö joka on ollut tekemisissä uskovien karismaatikoiden kanssa kuten sinä (Anteeksi en halua hyökätä, mutta tämä on totta). Tämä todistaja sanoi tunnistaneensa voiman jota Pirkko käyttää samaksi kun mitä itse käytteli okkultisissa salatieteissään. Eli KUNDALIINI VOIMAKSI alla alleviivattuna tekstissä niin se on helppo napata sieltä! Aika vakuuttava todistus. Ja alla olevassa linkissä sivukaupalla lisää:

http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewto ... 9b7e832347

Olen kanssasi samaamieltä että asiat pitää tutkia hyvin ennen kuin niistä huutelee, mutta mielestäni oma silminnäkijä todistukseni sekä muitten samansuuntaiset todistukset ovat kiistattomia todisteita asiassa. Päämääräsi on hyvä ja kannatan samaa asiaa. Ensin tutkitaan sitten ilmoitetaan löydöksistä.

Olet fiksu kaveri ja tykkään sinusta lähimmäisenäni ja on ikävää olla erimieltä tässä asiassa, mutta olkaamme sovussa erimieltä ja ainakin samaamieltä siitä että ollaan erimieltä jolloin jonkinnäköinen yhteisymmärrys on löytynyt. Haha !

Eräs todistus: Kriittinen21.9.2004 08:22 Seija Saarelaisen todistus

Seija Saarelainen on itäsuomalainen perheenäiti ja nykyään psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja. Hänen roolinsa voisi olla toisenkinlainen hänen elämänvaiheidensa perusteella. Kolmisen vuotta sitten Seija joutui elämässään vakaviin taisteluihin. 15 vuotta aiemmin kansalaisopiston parapsykologisen opintopiirin(!) laukaisema kiinnostus johdatti erikoisen etsinnän tielle. Paikallisen luontaistuotekaupan mahdollistamat kontaktit auttoivat eteenpäin uusiin ulottuvuuksiin. Näin käynnistyneet spiritistiset harrastukset kärjistyivät sisäiseen kriisiin. Tämän kriisin keskellä yksinkertaisen Jumalan sanan kautta hän pääsi selvyyteen ja irrottautumaan pimeyden siteistä. Samalla tämän etsinnän vaiheissa kävi ilmi, tuleeko apua välttämättä sieltä, mistä kirkkokansa suurina joukkoina on sitä hakemassa. Viidentoista vuoden taival, josta kuusi vuotta syvällä okkultismissa sisällä olevana, mahdollistaa Seijalle tietyn sisäpiiriin perehtyneen tarkkailupohjan aikamme ``henkistymisen'' ilmiöihin:

``Olin ollut spiritismissä ja yleensä parapsykologian pauloissa noin viisitoista vuotta: olin toiminut henkiparantajana ja kaukoparantajana, saanut meedio-koulutusta englantilaisten meedioiden opissa. Kykenin automaattikirjoitukseen, näkemään tulevia ja entisiä, ihmisten sairauksia. Puhdistin energia-ruumista, välitin energiaa. Avasin chakroja, ja olin jo avannut oman kundalini-voimani chi gong -meditaatio-hengitysharjoitusten avulla.{1} Sain yhteyksiä henkimaailmaan, ja kykenin välittämään viestejä kuolleilta omaisilta. Kaiken takana luulin olevan Jumalan. Jeesuksen tunnustin korkeaksi ihmiseksi, joka oli viimeisellä maallisella kierroksellaan ja `kirkastui'. Sen tilan saavuttaisin aikanaan suorittamalla karmani loppuun.''

Seija halusi oppimillaan asioilla myös auttaa muita. Käytyään mm. luontaishoitajakoulutuksen hän harjoittikin jonkin aikaa tätä praktiikkaa. Se olisikin ollut erinomainen ``bisnes'', ellei Seija olisi kokenut oloaan tässä työssä ristiriitaiseksi. Sen tähden hän otti hieman välimatkaa aktiivisen toimijan rooliin. Häntä ei kuitenkaan ``jätetty'' rauhaan niin vain, vaan henkioppailla oli tarjolla uusia ``toimeksiantoja'':

``Automaattikirjoituksella minun piti kirjoittaa uusi raamatunselityskirja. Olin tosin jo lukenut kaksi `uutta testamenttia', joissa ydinsanomana oli: kaikki pääsevät hyvään tilaan. Ainoastaan omantunnon herääminen aiheuttaa sen, että ihminen haluaa vapaaehtoisesti tulla maailmaan takaisin sovittamaan (huom!) omat syntinsä!!! Sisar Mariana sain uutta henkevää, korkeampitasoista tietoa toisille kerrottavaksi. (Siksi en anna nykyään mitään arvoa minkäänlaisille `profetioille'!)''

Tämä ``toimeksianto'' osoittautui käänteentekeväksi. Jostakin muistinsa sopukoista Seijalle nousi mieleen Raamatun kohta, missä kehotettiin koettelemaan henget -- tunnustaisivatko ne Jeesuksen. Näiden kirjoitussessioiden alkuun hän vaati hengiltä tätä tunnustusta. Niinpä alkusanoiksi aina kirjautui jotain ``hengellistä'' Isästä Jumalasta tai Jeesuksesta. Eräässä vaiheessa henget sitten ehdottivat, että nyt jo voisi nämä alkuhöpinät jättää poiskin, koska Seijahan oli jo oppinut tuntemaan henget ``hyviksi'' hengiksi. Seija voisi jopa keskustella suoraankin Jeesuksen kanssa ilman heidän välikappaleenaan oloa. Tästä alkoi taistelu, koska Seija ei voinut tähän suostua.

``Jumala ei minua hylännyt. Hän kutsui jatkuvasti. En kuullut Häntä. Viimein hän vei minut seinää vasten: joko jatkat meediona tai lopetat. Lopetin. Saatana ilmaisi minulle olemassolonsa. Alkoi hirvittävä pelko-ahdistustila (diagnoosi: paniikkihäiriö). Henget yrittivät saada ruumiini taas valtaansa. Huusin Jumalaa avuksi. Huusin ja huusin: tässäkö kiitos! Minä olin vilpittömästi vain halunnut auttaa ja päästä lähemmäksi Sinua!!! Mikä on totuus? Ainut asia siinä pimeässä yksinäisessä hädässä oli lause: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Äh, mikä lie hautajaisvärssy, ajattelin ja hylkäsin koko ajatuksen.

``Lause ei lähtenyt mielestä. Noin pari kuukautta huusin Jumalalle: mikä on totuus? Vastaus: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Viimein nöyrryin, ja aloin maistella lausetta. Muistin, että Jeesus sanoo: `Minä olen... tie'; joo, Jeesus on esikuva, kyllä sen hyväksyn. Minä olen totuus -- hei, tässähän tuo sana totuus. Miten ihminen voi olla totuus? Ja vielä sanoo olevansa elämä? Ei ole tolkkua. Meni viikkoja, ja viimein otin Raamatun. Parin vuosikymmenen pölyt pois ja etsimään kohtaa, jossa tuo lause on. Ihme, se löytyi. Luin edelleen: `ei kukaan tule Isän (Jumalan) tykö muutoin kuin minun kauttani'.

``Kauheaa, silloin lysähdin (= synnintunto). Minä olin puhutellut, lähestynyt Jumalaa monet kerrat, ja suoraan, en Jeesuksen kautta. Siitä alkoi hirvittävä etsintä. Kuka, mikä tämä Jeesus oikein on? Ja saatana pani kaiken peliin, etten löytäisi. Muistan kuinka pitelin Raamattua kädessäni rystyset valkeina, ja jupisin `oppaille': `minä luen... vaikka mitä tulisi'. Hain apua niin papeilta, kuin kaikilta Suomen henkiparantajiltakin. Olin aivan sekaisin. Välillä Raamattua, välillä spiritismiä. Oskari Reposen parantajaluettelosta löytyi Rukouspalvelun numero. Sinnekin soitin: vastauksena outoa löpinää. Kukaan ei sanonut, että olin hakoteillä!! Karismaattiset uskovat alkoivat piirittää minua, veivät minua ihmeellisten `parantajien' luo. Olin entistä sekavampi. Tukevaa maaperää ei tuntunut löytyvän.

``Sitten tulivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara kotipaikkakuntani kirkkoon. Minä menin alttarille rukoiltavaksi. Siinä vuoroani odotellessa rukoilin: anna Jumala oikeat sanat -- mikä minua vaivaa, minkä puolesta rukoilla. Kun Pirkko J. sitten kysyi, minkä puolesta rukoillaan, tuli suustani sanat: saisinko syntini anteeksi. Hämmästyin itsekin, ja hämmästynyt oli Pirkko J. Hän hymähti, pani kätensä olkapäälleni ja alkoi posmottaa jotain mantralta kuulostavaa.

``Silloin koin jotain erittäin tuttua. Minua oltiin viemässä transsiin. Olin tuota harrastanut jo vuosia, joten tiesin `voiman'. Tein kaikkeni ettei voima imaisisi minua tiedottomuuteen. Katsoin alttariristiin ja rukoilin Jumalaa: `auta, ei enää, ei enää ikinä'. Viimein Pirkko J. lopetti. Olin pysynyt pystyssä ja tietoisena olostani. Hän katsoi iloisena minua ja sanoi, että minussa on Jeesus-energiaa!! `EI-EI-EI, ei mitään energiaa', ajattelin ja pelkäsin. Olin aivan puulla päähän lyöty. Kirkossa sama meininki kuin meidän henkiparannuspiirissä! Sanat vain rohkeammin raamatullisia.

``Minut ohjattiin kirkkoherra Kaarlo Jalkasen sielunhoitoon. Olo oli tokkurainen ja suuta kuivasi. Kysyin krh:lta neuvoa, kun uskon jälleensyntymisoppiin, että missä Raamatussa sanotaan, ettei sitä ole. Hän vastasi, ettei Raamatussa oikeastaan sitä sanota ollenkaan!!!! Minä halusin pois. Peräännyin ovea kohti, valitin huonoa oloa. Hän sanoi, että Pyhä Henki alkaa vaikuttaa!! (Minä en mokomaa henkeä tarvitse, joka tekee pahan olon). Pää riipuksissa menin kirkonpenkkiin. Oli oudon raskas olo.

``Ystävät kehoittivat menemään varmuuden vuoksi Seppo Juntusen parannettavaksi, ehkei kaikki ollut parantunut! Seppo yritti kaataa (= hypnotisoida). Melkein onnistui, sen verran heikko jo olin. Kummallista, että meediot lasketaan kirkkoon, ajattelin. Minulla ei olisi ollut edes rohkeutta tulla näin julkiseen paikkaan. No, en saanut kirkossa syntejäni anteeksi, en edes rippiä, synninpäästöä. Ei edes kysytty, miksi halusin synnit anteeksi. Jäi maku, että jos pyytää syntejä anteeksi, niitä on rukoiltava. Ei voi uskoa Jeesuksen ne ristille vieneeksi.

``Meni noin kuukausi ennenkuin pääsin sellaisen papin puheille, joka itse on ristin juurella ja sanassa tiukasti kiinni. Jumalalle kiitos, että heitä vielä on. Hän opasti minut turvalliselle, tukevalle Jeesus-kalliolle. Oli hieno hetki kun oivalsin, että Jeesus on vienyt ristille minun kuormani!!!''

Seijan kohdalla tarvittiin tietoinen sanoutuminen irti okkultismista, ja kaiken okkulttisen materiaalin hävittäminen, jotta vapautumisprosessi pääsi käyntiin. Luonnollisesti saatana yritti hyökkäyksillään saada häntä takaisin. Mutta Seija sai myös esirukoilijoita, jotka rukouksillaan tekivät ``suojaverkon'' hänen ympärilleen. Nyt kolmen vuoden jälkeen hänellä on tämän päivän uskoville ``näköalapaikaltaan'' sanottavaa:

``Saatana pukeutuu ovelasti. Jokaiselle hän muotoilee erilaisen eksytyksen. Hän voi olla liperit kaulassa, saarnata kirkossa, vaikka missä. Ainut turva on meillä elävä Jeesus ja Hänen sanansa. Vain Jeesus on voittanut saatanan. Vain Hän pystyy parantamaan, vain Hän voi pelastaa okkultismista. Hänellä on valta, voima iankaikkisesti. Ei meedio-hengillä, ei ihmeparantajilla, ei terapioilla, kaatamisilla ole mitään tekemistä elävän Jeesuksen kanssa. Ei sisäisellä parantamisella voida korvata oikeaa synnintuntoa ja -päästöä, eli rippiä! Tässä Toronton liikkeessä on aivan samat elementit, kuin liikkuessani spiritismin parissa. Sama voima siellä on.

``Miten voi välttyä eksytykseltä? Sana, sen lukeminen, rukoillen nöyrästi. Kulkeminen ristin tietä. Ei kultaa, ei kunniaa. Muista: missä on paljon mainetta ja kunniaa, sieltä on Hän poissa. Jeesus ei itse viihtynyt valokeiloissa. Hän etsi syntisiä!! Sitä Hän tekee tänäänkin. Syntisiä! Siinä tie. Ristin tie!''

_________________
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Helmi 2013 11:45

Mainitsen vielä , että Herra on josakin syystä laskenut sydämmeeni paljon tietoa nimenomaan joogasta ja siihen liittyvästä kundaliini-voimasta.

Aluksi Hän kehoitti minua ottamaan yhteyttä Petriin ja paljastamaan kirkkoihin hiipivän Jooga eksytyksen Herran johdatuksessa, mikä poikikin Petrin hyvän kirjoituksen aiheesta sekä hyvää debaattia aiheen tiimoilta. Vetipä Herra Petrin Helsinkiin asti tekemään asiasta videota varoittaakseen muita.

Sen jälkeen Herra johdatti askeleni Pirkko Jalovaaran tilaisuuteen että saisin nähdä kundaliini voiman toiminnassa (oma mutu).

Olen myös nähnyt asiaan liittyen unia käärmistä ja muusta jota en halua tässä paljastaa.

Mutta minusta tuntuu että Herra halusi paljastaa tuon jooga asian, sekä tämän kundaliini voiman kirkoissa, ja siksikin tahdon sen paljastaa ja asiasta puhua. En ole Herralta mitään kehoitusta asiassa saanut, mutta uskon tämän olevan Hänen tahtonsa.

Korostan vielä loppuun että et ole yksin Herman tässä ketjussa olen kanssasi samaa mieltä että pitää hyvin koetella asiat ja tutkia ja varmistua ennen kuin toitottaa täällä. Se on viisaasti ajateltu ja kannatan sitä täysin! Ei kukaan sinua vihaa vaikka ollaankin erimieltä, ja siksihän nämä foorumitkin on täällä että voitaisiin keskustella erillaisista mielipiteistä! Joten hymyä huuleen samalla puolella ollaan ja samalle Herralle työskennellään vaikka erimieltä ollaankin :-P
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Helmi 2013 12:30

Vaikea ymmärtää mihin noita kaatumisia "tarvitaan"? Ollaanko muka silloin "parempia" uskovia kuin muut tavisuskovat kun mennään porukalla kaatuilemaan ja ryömimään kuin vähäjärkiset? Niin kuin noilla monilla videoilla on kuvattuna.

Uskoisin, että kaatuilemaan menevät sekä ei uskovat, että uskovat eli kaikki sulassa sovussa keskenään, määränpäänä saada kaatua (ja olla siinä uskossa tai luulossa, että ollaan saamassa ihmeellisiä siunauksia Jumalalta) vaikka ei edes tiedetä mitä se merkitsee. Minusta se ei merkitse muuta kuin sitä, että joukossa tyhmyys tiivistyy ja se on nyt muotia mutta Raamatusta ei tietääkseni löydy ainoatakaan opetusta tällaisesta toiminnasta. Varoituksia siitä sen sijaan on ihan riittämiin, tässä pari kappaletta:


Mark. 13:5

Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.


1. Piet. 5:8

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.


Uskoisin, että molempia on noissa nyt puheena olevissa joukkokokoontumisissa "läsnä", sekä lihallista sielullisuutta että pahuuden henkivaltojen vaikutusta. Vaikea tulla mihinkään muuhun johtopäätökseen.


Ef. 6:12

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Helmi 2013 12:46

Pekka, justiinsa noin... mihin niitä ylipäätänsä tarvitaan? Halutaan kokea siis jokin "tunnelataus" ja "elämys", jossa kaatuillaan, jonkin ihanan tunteen vallassa. Itämaisiin uskontoihin, juuri meditaatiopiireissä yms. käsittääkseni, juuri jotain energiavirtoja kanavoidaan ja koetaan rakkauden tunteita... ihmisestä voi tuntua niin oikealta, vaikka todellisuudessa, se voi olla demonisten voimien tuotosta... tämän monikin uskova tunnustaa kun puhutaan itämaisista ideologioista, että kyse voi olla myös demonien häirinnästä(tämä ei tarkoita, ettäkö ihmisessä itsessään välttämättä olisi demonia)...mutta entä kun samoja ilmiöitä nähdään kristinuskossa? Silloin ei voida myöntää, että pahat henget voivat toimia myös kristinuskon piirissä... halutaan kaunistella asioita ja sanoa että kaikki on vain muuten sielullista(tämäkin voi olla totta osin)... mutta miksi on vaikea myöntää sitä että kristinuskon on vallannut monella tapaa myös demoniset voimat...

Laitan myös ajatuksen aiheen... voiko olla myös niin, että kun ihminen liikaa antaa sielullisuuden päästä valloilleen... silloin aina on kyse jonkintyyppisestä demonisesta häirinnästä? Jeesus puhuu kaidasta tiestä... jokainen uskova... ihan jokainen, voi olla altis häirinnälle... "jos antaa pikkusormen...se vie koko käden"(erään edesmenneen laulunikkarin sanoin)... kun siunaa mielessään väärät teot, niitä voi olla lukemattomia asioita...avaa ovia pahalle elämässään... ja se alkaa vaikuttaa elinpiiriin missä elää... siksi mielestäni Jeesus kehoittaa meitä valvomaan... koska varas on tullut varastamaan ja se kyllä vie kaiken, jos niikseen on... se aivan oikeasti odottaa uskovista... kenet saisi niellä... ei nämä ole leikin asioita lainkaan. Pahalle on annettu valta, seuloa jyvät akanoista.
lonelyrider
 

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Helmi 2013 13:02

Näin on .

Uskovista käytetään aika useinkin pilkkanimitystä "hihhulit". Minusta tuo "hihhulit" sopii kuin nyrkki silmään kuvaamaan juuri noita ihmisiä jotka menevät joukolla kaatuilemaan, ryömimään ja ääntelemään kuin järkensä menettäneet eli heistä se ei ole pilkkanimitys vaan totuudenmukainen nimitys joka kuvastaa heidän touhujansa. Ihan varmasti saatana ja hänen monilukuinen joukkionsa nauravat "partoihinsa" kun seuraavat heitä lähituntumasta ja ovat tietenkin mukanakin vaikuttamassa tuollaista typeryyttä, tehden uskovat ihmiset naurunalaisiksi....
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2013 13:08

*
Minä kysyn yhtä asiaa vielä...

Jos tavataan kokouksen missä korotetaan vain ainoastaan Pyhää Henkiä ja Jeesus jää toiseksi tai vähemmän... niin se on silloin eksytystä koska valehenki voi esittää Pyhää Henkiä?

Koska Raamatun mukaan Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta. Kokouksessa on toisinpäin eli korotetaan Pyhää Henkiä. Siinä vaarallista koska valehenki voi päästä eksyttämään monia...
Pirkko Jalovaara tuntui korottavan Pyhää Henkiä.

Jos siellä kokouksessa korotetaan kirkastettua Kristusta niin myös siellä ihmeet ja merkit seuraa julistettua Sanaa.
Ihmeisiin kuuluu myös aidot kaatumiset? Tai merkkeihin... hmm...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Helmi 2013 13:46

Jaakobin kirje 3:

13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


Kirje efesolaisille 5:

1. Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
2. ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
3. Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
4. älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5. Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Kirje galatalaisille 5:

13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.



Kun nuo edellä olevatkin Raamatun kohdat läpi lukee.... niin kaatuilu, ryömiminen, typerä ääntelehtiminen, täriseminen kuin riivaajahenki olisi ottanut vallan ihmisestä ainakin joksikin ajaksi.... ja ties mitä muuta älytöntä hysteerinomaistakin vaikutusta ihmisessä ilmenee niin sellainen toiminta ei voi olla Jumalasta. Sana ei anna minkäänlaista tukea sellaiselle toiminnalle ja ilmiöille jotka joukkokoontumisissa tapahtuvat. Joukkokaatumiskoontumisissa vaikuttaa pahuuden henkivaltojen voimakas läsnäolo koska "portit" niille ovat siellä apposen auki ja kaaosmainenkin tilanne on vallannut tuon tapahtuman.


Room. 12:21

Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.


Ef. 6:16

Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,


1. Tim. 6:10

Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.


Jaak. 1:13

Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.


1. Joh. 5:19

Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.


Toinen kirje Timoteukselle 3:

1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaatumiset tässä ajassa

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Helmi 2013 08:40

Edellisen viestini viimeisestä lauseesta jäi pois loppuosa (kirjoitin kännykällä ja se joskus tekee omia temppujaan...) Tarkoitukseni ei ollut sanoa olevani yksin tässä viestiketjussa, vaan että olen kirjoituksissani yksinkertaisesti koittanut jotakin kertoa.

Mikko Murpatti, minullakin on karismaattisen kristillisyyden lisäksi sekä omakohtaista kokemusta että tietoa okkultiikasta, eli "tiedän kaiken" kundalineista yms asioista, ja uskon sekä olen myös itse kokenut miten okkultiikkaa käytetään "kristillisesti". Eli kyse ei ole siitä että vastustaisin kaikkea mitä kirjoitat. En myöskään ole ottanut niinkään kantaa keneenkään yksittäiseen evankelistaan tms, vaan kirjoitan yleisellä tasolla näistä asioista.

Tämän pidemmittä selittelyittä jätän rukoillen aiemmat aiheesta kirjoittamani viestit puhumaan. Antakoon Herra meille kaikille viisautta ja ymmarrystä erottaa ja nähdä asiat totuudessa, niin etta voimme olla toisillemme avuksi - myös niille jotka ovat tavalla tai toisella eksyneet. Siunauksin.

(Muokkasin kirjoitusvirheitä yms...)
Herman
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa