Voima vanhassa Testamentissa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Tammi 2013 11:32

Itse saan suurta voimaa ja intoa vanhalta puolelta ,joka ei minulle ole koskaan vanha ja piiruakaan ei muutu ,kuten hyvin muistatte.Ihmettelen suuresti sitä suurta joukkoa nykyään joka vanhanTestamentin ylenkatsoo.Mielipiteeni on nyt ja aina loppuun asti se ,että jos meinaa ymmärtää uuden testamentin tai edes vähääkään siitä niin täytyy vanha ymmärtää todella hyvin ,,todella hyvin .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Janne » 28. Tammi 2013 12:35

Mr Kerimäki kirjoitti:Itse saan suurta voimaa ja intoa vanhalta puolelta ,joka ei minulle ole koskaan vanha ja piiruakaan ei muutu ,kuten hyvin muistatte.Ihmettelen suuresti sitä suurta joukkoa nykyään joka vanhanTestamentin ylenkatsoo.Mielipiteeni on nyt ja aina loppuun asti se ,että jos meinaa ymmärtää uuden testamentin tai edes vähääkään siitä niin täytyy vanha ymmärtää todella hyvin ,,todella hyvin .


Olen samaa mieltä että vanhaa testamenttia ei tule ylenkatsoa. Vanha testamentti todistaa meille maailman synnystä, Jumalan teoista ja Jeesuksen Jumaluudesta sekä monista monista muista asioista. Vanhan testamentin puolelta voimme myös lukea monia hyviä ohjeita elämään, vaikka ne eivät uudessa liitossa käskyjä olekkaan. (esimerkiksi ruokasäädökset)

Olen kuitenkin siinä hiukan erimieltä, että uutta testamenttia ei voisi ymmärtää jos ei tunne vanhaa testamenttia. Uusi testamentti todistaa jo itsestään Jeesuksesta ja se todistus jonka uusi testamentti meille antaa on riittävä pelastukselle ja myöskin uskon kasvulle.

Emme saa unohtaa sitä, että se on Herra kuka avaa, tai on avaamatta kirjoituksia. Raamattua tulisi aina lukea Hengen johdatuksessa ja pyytää Herraa avaamaan sen sisältöä. Raamattu sisältää niin paljon asioita joita ei voi ihmismielellä ymmärtää, ellei Herra niitä avaa.

Eli itse sanoisin että uutta testamenttia ei voi ymmärtää kunnolla ellei Herra sitä avaa, ja sama pätee vanhaan testamenttiin.

Koko raamattu on annettu meille opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi. Ja se Jumalan sana, joka raamatusta löytyy, on totuus ja tie pelastukseen, Jumalan syliin.

2. kirje Timoteukselle 3
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Roomalaiskirje 10
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Jumalan siunausta toivottaen
Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Tammi 2013 14:12

Minä myös tykkään wanhan testamentin kirjoituksista.

Mielestäni siellä olevat kertomukset ovat äärimmäisen mielenkiintoisia ja vetää vertoja toiminta elokuville!

Esim Joona valaan vatsassa taikkapa Nooan arkin rakennus. Opetukset eivät ole ainoastaan viisaita vaan myös viihdyttäviä ja täynnä vauhtia ja suuria tunteita.

Raamtussa on kaikkea. Runoja psalmien muodossa,opetuksia oikeasta ja väärästä,varoituksia,ohjeita elämään, toimintaa, suuria tunteita ja draamaa, rakkaustarinoita ja ennen kaikkea sieltä ilmenee Jumalan tahto ihmisiä kohtaan.

Itse luen vanhaa testamenttia harvemmin kuin haluaisin, sillä siellä Jumala voi vaikuttaa julmalta ja ankaralta ja ehkä jopa ylireagoivalta jos ei tiedä kaikkien asioiden taustoja.

Esim:

Vedenpaisumus ja ihmisten surmaaminen on monelle kova paikka, koska Raamattu ei selkeästi ja yksiselitteisesti ilmoita että maanpiiri oli stuolloin täynnä pahuutta siis semmoista pahuutta jonka yksityiskohdat saisivat meidät pahoinvoivaksi. Oli parittelua demonien kanssa (Neflim) lasten uhraamista ym ym .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Tammi 2013 15:08

Niin kyllä edelleen olen sitä mieltä ,että vanhan puolelta tulee monin paikoin selvä yhteys ja vahvistus uudelle puolelle ja siinä sukset oikenee eikä mene ristiin vaan kaikki kirkastuu.Ja todella Pyhä Henki on se Raamatun avaaja .Me voidaan käsillä avata Raamatun kannen ,mutta se totuus aukeaa Pyhän hengen voimalla.Mietin just ,että itselleni kaikki voima alkoi toimimaan vanhan puolelta ja siellä seikkailut Daavid ja Jumala ja minä (hymyä) hyppäsin kuin pikku lapsi innolla mukaan ja sitte ilmeisesti Jumala huomasi ,että tää Mies on ihan tosissaan ja se oli menoa se .Oli hyvä elokuva joka nosti oman hengen ihan omiin atmosfääreihin (King David Richard Gere pääosissa) ja siitä homma vaan villiintyi ja olin kuin pikku lapsi todella mukana .Se vaan jotenkin vei .Siitä jonkun aikaa ja kas kummaa alkoi näky maailma avautua tai voisi sanoa Taivas avautua .Siis olemalla kuin pikku lapsi innolla mukana ja ilman minkäänlaista epäilyä. Vanha testamentti on todella huippu luettevaa ja siellä huomaa kuinka Jumala Sebaot kiivailee oman kansansa puolesta ja kuinka myös pieniä nämä kuulut Raamatun suuret ovat olleet kaikkine vikoinensa.Kiivasta ja tulista välillä ,pohtivaa Rakastavaa Tunteensa näyttäviä ihmisiä .syntisiä ,katuvia ,epäileviä ,vahvasti uskovia,,kaikkea mitä ihmisluonteesta löytyy ja myös Jumalan toiminnasta.Kertakaikkiaan Upeaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Tammi 2013 15:55

Mikko kirjoitti muun muassa seuraavaa:

"Vedenpaisumus ja ihmisten surmaaminen on monelle kova paikka, koska Raamattu ei selkeästi ja yksiselitteisesti ilmoita että maanpiiri oli stuolloin täynnä pahuutta siis semmoista pahuutta jonka yksityiskohdat saisivat meidät pahoinvoivaksi. Oli parittelua demonien kanssa (Neflim) lasten uhraamista ym ym ."



Tuli vain tuosta vedenpaisumuksesta mieleeni, että kyllähän Uudessa Testamentissakin on kerrottu mitä tulee tapahtumaan kun ihmiskunnan syntien mitta tulee jälleen täyteen mittaansa:


Johanneksen ilmestys 18:

1. Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4. Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.


Ilm. 16:1

Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".


Johanneksen ilmestys 16:

17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Tammi 2013 16:37

pekka kirjoitti:Mikko kirjoitti muun muassa seuraavaa:

"Vedenpaisumus ja ihmisten surmaaminen on monelle kova paikka, koska Raamattu ei selkeästi ja yksiselitteisesti ilmoita että maanpiiri oli stuolloin täynnä pahuutta siis semmoista pahuutta jonka yksityiskohdat saisivat meidät pahoinvoivaksi. Oli parittelua demonien kanssa (Neflim) lasten uhraamista ym ym ."



Tuli vain tuosta vedenpaisumuksesta mieleeni, että kyllähän Uudessa Testamentissakin on kerrottu mitä tulee tapahtumaan kun ihmiskunnan syntien mitta tulee jälleen täyteen mittaansa:


Johanneksen ilmestys 18:

1. Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4. Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.


Ilm. 16:1

Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".


Johanneksen ilmestys 16:

17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.


Hienosti hoksattu Pekka!

Tämmöinen tuli vielä mieleen,että Nooan aikana tosiaan yhdyttiin demoneihin ja ihmisen DNA sekoittui demonien DNA:han ja joku sanoi jossain että nyky tegnologialla kun osataan ihmisen DNA:ta muokata ja käskyttää niin enpä ollenkaan ihmettelisi jos tätä tuntemustamme DNA:sta käytettäisiin siihen että yritetään 2000 luvulla sekoittaa se uudestaan demoniseen vereen.

Jokin suunnitelma siulunvihollisella oli kun se halusi demonin ja ihmisen dnan sekoittuvan toisiinsa Nooan aikana. Onneksi Jumala teki aikeet tyhjiksi, mutta pelkään että vihollinen voi silti jatkaa pyrkimyksiään tehden sen sekoituksen vaikkapa laboratorio putkessa.

Jos vedenpaisumuksesta jäi edes yksi demonin ja ihmisen sekasikiän DNA:ta vaikkapa pihkan sisään taikka pysyvän jäävaippaan voisi joku hullu sen sieltä löytää vihollisen avustuksella ja jatkaa projektia.

Dan. 2:43

43 Että sinä näit rautaa olevan saven seassa, se merkitsee, että vaikka ne sekaantuvat toisiinsa ihmissiemenellä, ne eivät yhdisty toinen toiseensa, niinkuin ei rautakaan sekaannu saveen.


Sitten voitaisiin taas todeta Raamatun erehtymättömyys :

Saarn. 1:9

Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina, mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen: ei ole mitään uutta auringon alla.

Oho Petri olikin paljastanut koko kuvion:

Alkutekstissä on sana nefilim, joka tulee sanasta naphal (nafal), joka tarkoittaa langeta. Jättiläiset olivat langenneiden enkelien ja ihmisten tyttärien jälkeläisiä. Jumalan pojat (langenneet enkelit) ennen vedenpaisumusta yhtyivät ihmisten tyttärien kanssa, jotka synnyttivät heille lapsia. Jakeessa sanotaan, että myöhemminkin on ollut jättiläisiä, joka tarkoittaa sitä että vedenpaisumuksen jälkeen langenneet enkelit ovat myös yhtyneet ihmisten tyttäriin ja he ovat saaneet yhteisiä jälkeläisiä.

http://www.kotipetripaavola.com/Raama ... aiset.html

Onkohan tästä omaa foorum ketjua, pitääpä etsiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Tammi 2013 16:59

Kun enkelit ns saastuttivat sen minkä Jumala oli luonut eli Ihmisen niin enkelien kova rangaistus on ihan oikeutettu ja maa oli todella pahaa todella pahaa täynnä.Tyrannit väkevät hallitsi ja ilmeisesti todella murhaa, uhrausta, raakuutta ihan täynnä koko maa .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Tammi 2013 21:52

PSALMIT 36:

1. Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi.

2. Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä.
3. Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin.
4. Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on.
5. Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.
6. Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.
7. Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
8. Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.
9. Heidät ravitaan sinun huoneesi lihavuudella, sinä annat heidän juoda suloisuutesi virrasta.
10. Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.
11. Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.
12. Älköön ylpeyden jalka minua tallatko, älköönkä jumalattomain käsi minua karkoittako.
13. Katso, pahantekijät kaatuvat, he suistuvat maahan, eivätkä voi nousta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Voima vanhassa Testamentissa

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Tammi 2013 00:53

Daniel 12:

1. Silloin nonsee suuri päämies Mikael, joka sinun kansas lasten edessä seisoo, sillä surkia aika on tuleva, jonka kaltaista ei ikänä ole ollut sittekuin ihmiset rupesivat olemaan, hamaan tähän aikaan asti. Sillä ajalla sinun kansas vapahdetaan. Kaikki, jotka kirjassa kirjoitetut ovat.
2. Ja monta, jotka maan tomussa makaavat, heräävät * , muutamat ijankaikkiseen elämään, ja muutamat ijankaikkiseen pilkkaan ja häpiään.
3. Mutta opettajat paistavat, niinkuin taivaan kirkkaus, ja jotka monta opettavat vanhurskauteen, niinkuin tähdet alati ja ijankaikkisesti.
4. Ja sinä Daniel, peitä nämät sanat ja sulje kirjaan hamaan viimeiseen aikaan asti. Siloin pitää sen tykö monta tuleman ja suuren ymmärryksen löytämän.
5. Ja minä Daniel näin ja katso, kaksi muuta seisoi siellä, toinen tällä virran reunalla ja toinen toisella virran reunalla.
6. Ja hän sanoi sille miehelle, joka oli liinaisilla vaatteilla puetettu, joka seisoi ylempänä virtaa: Koska näiden ihmetten loppu tulee?
7. Niin minä otin hänestä vaarin, joka liinaisilla vaatteilla puetettu oli, joka seisoi ylempänä virtaa. Ja hän nosti oikian ja vasemman kätensä taivaasen päin ja vannoi sen kautta, joka ijankaikkisesti elää, että sen pitää ajan, ja muutamat ajat ja puolen aikaa viipymän. Ja kuin pyhän kansan hajoitus saa lopun, silloin kaikki nämät tapahtuvat.
8. Minä tosin kuulin tämän, vaan en minä ymmärtänyt. Ja minä sanoin: Herra, mitä näiden lopulla tapahtunee?
9. Mutta hän sanoi: Mene Daniel, sillä se on peitetty ja suljettu hamaan viimeiseen aikaan.
10. Monta puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pitävät jumalattoman menon ja jumalattomat ei näitä tottele, mutta ymmärtäväiset ottavat näistä vaarin.
11. Ja siitä ajasta, kuin se jokapäiväinen uhri on otettu pois ja hävityksen kauhistus sinne pannaan, on tuhannen kaksisataa ja yhdeksänkymmentä päivää.
12. Autuas on, joka odottaa ja ulottuu tuhanteen kolmeensataan ja viiteen päivään neljättäkymmentä.
13. Mutta sinä * mene pois, siihen asti kuin loppu tulee ja lepää, ettäs nousisit sinun osaas päiväin lopulla. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa

cron