Sudet lammasten vaatteissa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Tammi 2013 16:37

Otsikko on entisestä Visbyn hiippakunnan piispasta, suomalaissyntyisestä Lennart Koskisesta. Otsikko on kärkäs mutta jos piispan asemassa oleva ihminen päästää suustaan seuraavia asioita joita tuon esille niin Jumalan sanan opetuksen valossa voin sanoa hyvällä omallatunnolla että hän on eksyttäjä joka eksyttää lausunnoillaan ihmisiä Jumalan sanan totuudesta. Kun luin tämän Lennartin kirjoituksen koin todella ahdistusta ja surua sydämessäni siitä miten tuollaisessa asemassa olevat ihmiset röyhkeästi asettuvat Jumalan sanaa vastaan.

Lainaan kotimaa 24 kirjoitusta Lennartista ja kommentoin niitä Raamatun sanalla. Lennartin kommentit on kirjoituksesta: "Piispa: Uskontunnustuksen luettaminen voi olla hengellistä väkivaltaa" joka löytyy kokonaisuudessaan linkistä: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa ... aekivaltaa

Koskinen sanoo, että agnostismi on ainoa rehellinen kannanotto jumalasuhteeseen.


Piispa Koskinen sanoo että agnotismi on ainoa rehellinen kannanotto jumalsuhteeseen. Agnotismi tarkoittaa käsitystä jonka mukaan ei voida tietää, onko jumalaa tai jumalia olemassa. Koskisen mukaan ei voida siis rehellisesti tietää onko Jumalaa olemassa. Tuo on todella epäraamatullinen kommentti piispan suusta sillä piispan viran tulisi edustaa seurakunnan palvelijaa.

Tiit.1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
1:8 vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
1:9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

1:10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
1:11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.


Seurakunnan palvelijan tulisi pysyä kiinni Raamatun opetuksessa ja kumoamaan niiden väitteet jotka opettavat vastoin Jumalan sanaa. Koskinen toimii nyt itse täysin vastoin tätä Jumalan sanan opetusta ja hän on itse vastaansanoja ja eksyttäjä jonka suu on tukittava.

Kirkon johtajille hän suosittelee oppikirjaksi Apple-yhtiön perustajan, viime vuonna kuolleen Steve Jobsin elämäkertaa.

- Suosittelen Jobin kirjaa, korjaan Jobsin kirjaa ja elämänkertaa, jossa hän kääntää vastoinkäymiset menestykseksi paketoimalla sinänsä tunnettua tekniikkaa aivan uudella tavalla ja markkinoimalla tuotteita suurella mielikuvituksella. Kirkon johtajilla olisi paljon opittavaa häneltä - muuttamatta uskon sisältöä, piispa Koskinen sanoo.


Koskinen suosittelee kirkon johtajille oppikirjaksi Apple-yhtiön perustajan Steve Jobsin elämänkertaa. Koskinen suosittelee ns paimenien oppikirjaksi siis jumalattoman ihmisen elämänkertaa josta paimenilla olisi paljon opittavaa. Koskinen haluaisi kirkon työntekijöiden oppivan Jobsin mielikuvituksen tuotteesta.

Matt.11:29. (Jeesus) Ottakaat minun ikeeni teidän päällenne, ja oppikaat minusta, että minä olen siviä ja nöyrä sydämestä*: ja te löydätte levon teidän sieluillenne;
30. Sillä minun ikeeni on sovelias ja minun kuormani on keviä.


1.Pie.2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen.

Jeesus kehoittaa oppimaan Hänestä ja halajamaan sanan väärentämätöntä maitoa niinkuin vastasyntyneet lapset että Hänen sanansa ja tuntemisensa kautta kasvetaan pelastukseen. Jeesuksen seuraajien tulee ottaa oppia Herrastaan eikä jumalattomista ihmisistä ja heidän mielikuvituksen tuotteesta.

Koskinen sanoo - Tietoteoreettisesti agnostismi on ainoa täysin rehellinen kannanotto. Emme tiedä vaikkapa iankaikkisesta elämästä mitään. Kuitenkin puhumme siitä, kuin se olisi itsestään selvä asia. Jumalaa on oman määritelmänsäkin mukaan mahdoton tuntea. Hän on ajatuksiamme ja uskoamme suurempi, eikä näin ollen ikinä täysin tavoitettavissa.


Matt.10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
10:22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
10:23 Ja hän kääntyi opetuslapsiinsa erikseen ja sanoi: "Autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, mitä te näette.
10:24 Sillä minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."

Joh.15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Joh.17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
17:7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

1.Kor.2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;

2.Pie.1:2. Armo ja rauha lisääntyköön teille*, Jumalan ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen tuntemisen kautta!
3. Että hänen jumalallinen voimansa meille kaikkinaiset (jotka elämään ja jumaliseen menoon sopivat) on lahjoittanut hänen tuntemisensa kautta, joka meitä kunniaan ja avuun kutsunut on,
4. Joidenka kautta meille ne suurimmat ja kalliit lupaukset lahjoitetut ovat, että te niiden kautta Jumalan luonnosta osalliseksi tulisitte, jos te katoovaisen maailman himon vältätte.


Joh.7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.


Matt.11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
14:19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
14:22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.


Koskinen sanoo että emme tiedä iankaikkisesta elämästä mitään mutta silti puhumme siitä kuin se olisi itsestään selvä asia. Sanoessaan näin Koskinen omalla suullansa tunnustaa sen ettei Hän ole Herraan Jeesukseen uskova sillä Koskinen ei tiedä iankaikkisesta elämästä yhtään mitään koska Jeesus ei ole sitä hänelle ilmoittanut. Näin sanoessaan Koskinen myös todistaa Raamatun valossa sen ettei hän halua elää Jumalan sanan mukaan sillä ne jotka haluavat tehdä Jumalan sanan mukaan tulevat tietämään onko Jeesuksen sanat Jumalasta vai eivät.

Jeesus sanoo että joka tahtoo tehdä Hänen Isänsä tahdon mukaan tulee tietämään sen onko Jeesuksen sanat Jumalasta. Jeesus ei tässä sano että kaikki tulevat tietämään onko Hänen sanat Jumalasta vaan se joka tahtoo tehdä Hänen sanansa mukaan tulee tietämään onko Hänen sanat Jumalasta. Jumalaa ei voi tuntea kuin se jolle Jumala tahtoo itsensä ilmoittaa. Jeesus sanoi että joka tahtoo elää Jumalan sanan mukaan tulee tietämään onko se sana Jumalasta. Joka ei tahdo elää Jumalan sanan mukaan ei tule tietämään onko Jeesuksen sanat Jumalasta vaan sellainen ihminen jää epäuskoonsa.

Raamattu opettaa että Jumala ilmoittaa omilleensa kaiken Kristuksen tuntemisen kautta mitä elämään ja Jumalalliseen menoon sopivat. Jumala ilmoittaa siis omilleensa kaiken tarpeellisen Jumalan tuntemisesta ja iankaikkisesta elämästä sanansa ja Henkensä kautta. Jumalan sana on kokonaansa totuus ja vaikuttaa niissä jotka uskovat ja Jumala ilmoittaa sanassaan meille itsensä ja sen mitä iankaikkinen elämä on. Koskisen kommentti on Jumalan kieltäjän kommentti Jumalasta sillä Koskinen ei tiedä iankaikkisesta elämästä mitään eikä tunne Jumalaa koska hän ei seuraa Herraa Jeesusta rakkaudessa ja totuudessa.

Tästä seuraa Koskisen mukaan, että jumalankuvamme on tavallaan epäjumala. Kysymys, onko Jumala luonut ihmisen vai onko ihminen luonut Jumalan, on hänen mielestään täysin asiallinen.

- Minun vastaukseni on, että olemme luoneet jumalankuvamme. Mutta siitä huolimatta on täysin mahdollista että Jumala, joka on ajatuksiamme suurempi on luonut meidät ja edelleen luo kaiken olemassaolevan.


Koskisen mukaan jumalankuvamme on tavallaan epäjumala. Hän erehtyy pahoin siinä että yleistää hänen jumalankuvansa muihinkin sillä hänen jumalankuvansa todellakin on epäjumala sillä hän ei omien sanojensa mukaan tunne Jumalaa. Koskinen on itse luonut oman jumalankuvansa eikä perusta sitä Raamatun ilmoitukseen Jumalasta. Näin Koskisen jumalankuva on todellakin epäjumala mutta on väärin yleistää että sen vuoksi muidenkin jumalankuva olisi epäjumala.

2.Kor.4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Herra Jeesus on Jumalan kuva ja ne jotka uskovat Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo eivät ole itse luoneet Jumalan kuvaa vaan uskovat Jumalan ilmoituksen itsestään. Joka uskoo Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo uskoo Jumalaan Jumalan tahdon mukaan eikä hänen Jumalan kuvansa ole sillojn epäjumalankuva. Ne jotka eivät usko Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo ovat luoneet itselleen epäjumalankuvan sillä heidän mielet on tämän maailman jumala (saatana) niin sokaissut ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Lennart Koskinen sanoo, että uskontunnustus on koko kirkon historiallinen tunnustus, jonka tarkoitus on yhdistää menneitä ja nykyisiä sukupolvia. Ongelma syntyy, kun ihmiset kokevat sen omaksi henkilökohtaiseksi tunnustuksekseen. Emerituspiispan mukaan minä-muotoinen liittyminen on kuitenkin sanatarkassa muodossa mahdottomuus.


Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."


1.Kor.12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Koskisen mukaan minä-muotoinen uskontunnustus on sanatarkassa muodossa mahdottomuus. Koskinen tarkoittaa kirkkojen uskontunnustusta joka pohjautuu kuitenkin Raamatun ilmoitukseen. Raamattu ilmoittaa että vain Pyhässä Hengessä ihminen voi oikeasti sydämmestään tunnustaa Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi). Koskisen mukaan tämä on mahdotonta ja siinä hän on oikeassa hänen itsensä kohdallaan sillä vain Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo uskovat tunnustavat Pyhässä Hengessä että Jeesus on Herra sillä se on pelastus kysymys.

Uskottomalle ja pelastumattomalle ihmiselle Raamatullinen uskontunnustus on siis mahdotonta ja Koskinen omilla lausunnoillaan todistaa sen ettei hän ole Raamatullisessa uskossa Herraan Jeesukseen vaikka niin sanotusti edustaakin virkansa puolesta Jeesuksen palvelijaa (maailman silmissä).

Kirkot eivät edusta oikeaa Kristuksen seurakuntaa vaan ovat sen valhe jäljitelmiä ja siitä piispa Koskinen on todella mainio esimerkki!

- Varsinkin kastetilaisuuksissa, joihin moni saapuu pikemminkin sosiaalisista syistä kuin uskon takia, yhteinen uskontunnustus hiljenee muun muassa kohdissa "astui alas tuonelaan", "astui ylös taivaisiin", "Istuu Jumalan oikealla puolella". Myös syntyminen neitsyestä saa aikaan huomattavia vaikeuksia. Pappi tekee tavallaan uskonnollista väkivaltaa vaatimalla, tai edes ehdottamalla, että tottumaton kirkossakävijä ääneen lausuu sellaista mihin hän ehdottomasti ei voi uskoa, Koskinen sanoo.


Katolinen, ortodoksinen ja ev.lut kirkot eivät edusta Raamatun ilmoittamaa Kristuksen seurakuntaa vaan ne ovat ihmisten perustamia valhe jäljitelmiä Kristuksen seurakunnasta. Koska ne eivät edusta Raamatullista seurakuntaa niin siksi useat kirkkojen jäsenet ovat myöskin uskottomia ihmisiä jotka eivät pysty uskomaan sitä mitä kirkot pyrkivät opettamaan jossain määrin eli Raamatun sanaa. Kirkot syyllistyvät hengelliseen väkivaltaan siinä että he sanovat olevansa Kristuksen seurakunta vaikka eivät sitä ole ja sen kirkkojen JÄSENET itse todistavat epäuskonsa kautta. Sillä Kristuksen seurakunnassa ei ole epäuskoisia vaan uskovia jotka Jumala on uskosta Herraan Jeesukseen pelastanut ja liittänyt seurakuntaansa. Koskinen siis itse edustaa hengellisen väkivallan koneistoa joka on vääristänyt Raamatun ilmoituksen.

Koskinen sanoo, ettei hänellä ole henkilökohtaisesti mitään vaikeuksia yhtyä kirkon uskontunnustukseen. Hän kuitenkin huomauttaa, että teologina ja piispana hän kykenee näkemään tekstin taakse.

- Ei taivas tietenkään ole tuolla ylhäällä, eikä Tuonela maan syvyyksissä, Jumala ei istu eikä hänellä ole oikeaa puolta kuin symbolisessa mielessä.


Koskinen sanoo ettei hänellä ole henkilökohtaisesti mitään vaikeuksia yhtyä kirkon uskontunnustukseen ja sitten hän heti perään lausunnollaan todistaa ettei usko uskontunnustukseen.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Apt.7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."

1.Pie.3:22 hänen (Jeesus), joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.


Ilm.4:9 Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
4:10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."


Raamatun opetuksen mukaan taivas on ylhäällä jossa on Jumalan valtaistuin jossa Isä istuu ja Jeesus Hänen oikealla puolellaan. Tämä ei ole Raamatun opetuksen mukaan symbolinen opetus vaan tosi asia ja sen Stefanus todistaa Pyhässä Hengessä " "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."

Lennart Koskinen on kirjoittanut oman minä-muotoisen uskontunnustuksensa. Hän kertoo, että kyseessä on esimerkki muodosta, joka voisi toimia tämän päivän maailmassa.

- Painotan tietenkin, että se on minun henkilökohtainen tulkintani. Toivoisin, että jokainen miettisi omaa tunnustustaan, emerituspiispa lausuu.
Lennart Koskisen oma uskontunnustus:

Uskon Jumalaan
Luojaan, Vapauttajaan ja Auttajaan

Uskon myös Ihmiseen
Jumalan kuvaan
Mieheen ja naiseen
Ja Ihmisen poikaan
Jumalan ja ihmisen kohtaamiseen

Rakkauteen uskon
ja ikuiseen Valoon
joka voittaa pimeyden ja pahuuden

Ja Luomakuntaan, Jumalan ruumiiseen
Jota olemme tuhoamassa
Sen epäkohtien oikaisemiseksi tahdon taistella
Jumalan avulla.

Uskon Elämään jo ennen kuolemaa
ja kerran iäisyydessä


Siinä Koskinen on oikeassa että hänen keksimä uskontunnustus toimii tässä maailmassa (joka on pahan vallassa) sillä hänen uskontunnustuksessa Jumalaa ei määritellä vaan ihminen saa itse määritellä oman jumalansa. Koskisen uskontunnustus ei ole siis Raamatullinen uskontunnustus eikä Koskisen uskontunnustus pelasta ketään sillä pelastus Raamatun mukaan on vain uskontunnustus Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo.

Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan.
7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."
7:39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)


Efe.4:30. Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako*, jossa te lunastuksen päivään asti** kiinnitetyt olette.

Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Tammi 2013 18:03

Tarkatkaa kaikkea ja huomatkaa itse mikä kaikki paljastuu Babylonin portoksi .Pitäkää vaikka kirjaa niistä asioista jotka saavat teidän Henkenne kiivaaksi sillä se kiivaus on hyvää .Se Portto on ympäriinsä kaikissa kansoissa ja kielissä puettu purppuraan ja helakanpunaan (minkä kirkkojen tunnusvärejä)Kultainen malja (päältäpäin upea ja kaunis)mutta sisältä täynnä KAUHISTUKSIA ja hänen haureutensa riettauksia .Maan porttojen ja kauhistuksien äiti.Pala palalta paljastuu nämä joidenka olisi pitänyt tietää ja voi niitä mikä heitä odottaa .Jätetään se Oikealle Tuomarille.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47


Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Tammi 2013 23:49

Hyvä kirjoitus. Raamatun kohdat puhuvat kovalla äänellä tekstissä.


Pitää rukoilla piispan puolesta, Herra on voimallinen näyttämään hänelle Totuuden ja armo ja sovitus kuuluu myös hänelle.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Tammi 2013 13:07

Lainattu kirjoitus:


""Kirkko on kuin poliittinen puolue"

Harry Ruotsalainen on omalla asuinseudullaan tunnettu mies. Viime eduskuntavaaleissa hän kauhoi perussuomalaisten listalta huimat yli 1800 ääntä. Mutta miksi hän päätti erota kirkosta? Vastaukseksi saa hiukan savolaishenkisesti erilaisia tarinoita.

- Minulle tuli aikoinaan sellainen lehti kuin Kirkko & kaupunki. Huumorilla olen sanonut, että olisi pitänyt varmaan sitäkin lehteä jättää lukematta, että sitähän saattaisi vielä olla kirkon jäsenkin. Monet asiat suututtivat sisimmässä. Huomasin opettajana nuortenkin keskuudessa, että kirkon touhu on jotenkin falskia ja itse olen pappinakin edustamassa yhteisöä, jossa asioissa huovataan ja soudetaan.

Ruotsalainen katsoo, että kirkon moniäänisyydessä on vaikea olla yhtä. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista, mikä vie hänen mielestään uskottavuutta.

- Kun kirkko ei luota elävään Jumalaan, samalla se tekee armosta ja armon sisällöstä jotenkin sellaisen, että armosta tulee vähän niin kuin keppihevonen kaiken pahan tekemiseen. Se on armon häväistystä. Armon varassa hyväksytään paljon Jumalan sanan vastaista. Esimerkiksi parisuhdelakikysymyksessä kirkko elää hirvittävää kaksinaismoralismia. Kehitellään rukouksia ja samalla kuitenkin puhutaan, että kirkko on sitä mieltä, että avioliitto on naisen ja miehen välinen asia. Jos rukoillaan samaa sukupuolta olevien puolesta, se on jo sen parisuhteen hyväksymistä.

- Kirkko on nykyisin vähän niin kuin poliittinen puolue. Paljon eri näkemyksiä jopa saman ryhmän sisällä ja pelataan peliä, kuka saisi itselleen enemmän kannattajia. Kirkossa etsitään sellaista linjaa, jolla varmistetaan se, että suurin osa pysyy edes nimellisesti jäseninä, hän kritisoi.

Ruotsalainen tuskin valittaa pappisviran erottamisen prosessista, vaikka hän kertookin olevansa sitä mieltä, että päätöksessä viitattiin vääriin pykäliin ja ettei hänen kuulemistaan ole järjestetty oikein. Ruotsalainen uskoo, ettei kirkkolaki oikein käsittele hänen kaltaistaan tilannetta ja laki pitäisi tältä osin päivittää.

- Ei minulla ole ketään vastaan mitään hampaankolossa. Silti hämmästelen, ettei yhteyttä otettu, hän sanoo."

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa ... oepostilla
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Helmi 2013 22:29

Minä en ihmettele yhtään jos joku piispa jossain puhuu Jumalaa vastaan. Mikä on piispa? Ainakaan Raamattu ei edes tunne sellaista seurakuntavirkaa. Raamatun ulkopuolisista virkanimikkeistä jo tietää, että kyseessä ei ole srk:n palvelija, vaan joku maallisen viran edustaja, joka voi sellaisena sanoa mitä vain. Piispa tai ekonomi. Minulle sama asia ;gladly: Piispaa ei siis voi rinnastaa Raamatun juttuihin srk:n kaitsijasta.

Mutta jäin kuitenkin miettimään tuota agnostismia, jonka mukaan ei voida varmasti tietää, onko Jumalaa olemassa. Voidaanko Jumalan olemassa olo Raamatun mukaan siis varmasti tietää? Uskolla ja tiedolla on sellainen pieni ero kuitenkin... Paavali sanoo jossain kohdin joillekin pakanoille, että Jumalan löytäminen on kuitenkin hapuilua. Toisaalta siellä Roomalaiskirjeen alussa sanotaan, että Jumalan teot selvästi kertovat Hänen olemassaolostaan. Minulle Jumalan olemassaolo on varmaa, koska Hän on tehnyt minun elämässäni niin suuria ihmeitä, enkä myöskään millään voisi uskoa maailman syntyneen jotenkin sattumalta. Mutta kutsun sitä kuitenkin uskoksi Jumalaan, enkä tiedoksi...

Kuten Toni tässä aloituksessa toi esiin, Jeesus kutsuu meitä tulemaan Hänen luokseen, että voimme Häneltä oppia sydämen hiljaisuutta ja nöyryyttä. Samassa kohdassa Hän sanoo, että Hänen ikeensä on sopiva ja kuorma kevyt. Tämä sanapaikka on ollut tässä sydämellä. Kun ies on sopiva ja kuorma kevyt, niin hevonenkin jaksaa pitkään työskennellä ja pysyy terveenä ja vahvana. Jos ies on epäsopiva, niin hevonen alkaa vihata jo valjastustilannetta, koska ies tuottaa sille kipua hiertäessään ja istuessaan huonosti. Myös liian painavien kuormien vedättäminen aiheuttaa saman homman. Vähitellen hevonen alkaa vihata työn tekemistä, oska se on liikaa sen voimille. Samoin uskonelämässä, jos tekee omissa voimissaan, eli pitää yllään epäsopivaa iestä ja vetää perässään omia kuormiaan, niin voimat loppuvat kesken. Ainoastaan Jeesuksen valjastamina ja Hänen kuormaansa vetäen me jaksamme loppuun asti ja tämä sana tulee kohdallamme todeksi: "He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy."

Mutta nyt pitää mennä. Meillä on vieraita, jotka vähitellen kaipaavat iltapalaa ja minun viehättävää seuraani ;)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Helmi 2013 23:08

Harry Ruotsalainen on entinen uskonnonopettajani, jämäkkä mies.

Kirkko on uppoava laiva, kuvailisin kirkon nykytilaa näin:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 07455.html

http://www.youtube.com/watch?v=OuSdU8tbcHY
Eetu
 

Re: Sudet lammasten vaatteissa

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Maalis 2013 13:06

"Natsipaavi Pius XII vieläpä mainettaan pahempi":

http://arirusila.puheenvuoro.uusisuomi. ... an-pahempi

"Artikkelissaan Moni paavi on ollut musta lammas Helsingin Sanomat esittelee kuusi paavia joita uutta valittaessa ei kannata käyttää esikuvana. Yksi näistä on Pius XII (Eugene Pacelli), vuosien 1939–1958 paavi, jota myös “Hitlerin paaviksi” kutsuttiin liittoutuneiden pidettyä häntä natsisympatisoijana. Artikkelista nousseessa keskustelussa Pius XII:n valintaa “pahisten” joukkoon on kritisoitu mm väitteellä että hän olisi toimillaan muutaman juutalaisen pelastanutkin. Tämä voi pitää paikkansa, mutta hänen luonnehdintansa pelkkänä sympatisoijana antaa Pius XII:n toiminnasta turhan lievän kuvan. Tässä mielessä lienee aiheellista tarkentaa Vatikaanin roolia yhdellä IIMS:n törkeimmistä julmuuksista, nimittäin – Suomessa valitettavan vähän tunnetun - Jasenovac'n tuhoamisleirin kautta.

Jasenovac oli Kroatiassa sijaitseva kolmanneksi suurin tuhoamisleiri Auschwitzin ja Treblinkan jälkeen; tapettujen määräksi arvioidaan 300.000 - 700.000 ihmistä, joista vajaa 90 % oli serbejä ja loput juutalaisia ja romaneja. Muihin tuhoamisleireihin verrattuna Jasenovacin tekee poikkeukselliseksi ensinnäkin julmuus, jota jopa Saksan natsitkin kauhistelivat, toiseksi se että uhreista valtaosa oli muita kuin juutalaisia ja kolmanneksi leiriin liittynyt uskonnollinen aspekti pelkän kansanmurhan sijaan.

Katolisen Ustasha organisaation - Kroatian valtaapitävät natsit, jotka työskentelivät yhteistyössä natsi-Saksan kanssa - tavoitteena oli paitsi tapaa ortodoksiserbejä myös käännyttää heistä kolmasosa. Uskonnollinen motiivi teki tuhoamisesta erityisen raakaa. 743 roomalaiskatolista pappia osallistui henkilökohtaisesti muunuskosten tappamiseen ja itse tuhoamisleiriä johti komendanttina aikanaan Fr. Filipovic-Majstorovic - katolinen pappi joka kerskui henkilökohtaisesti teurastaneensa kymmeniä tuhansia serbejä omin käsin. Jasenovacin leirijärjestelmä käsitti myös katolisten nunnien johtaman lastenleirin jossa uhrit myrkytettiin luotien säästämiseksi.

Partisaanien edetessä fransiskaanit avustivat Ustashan sotarikolliset pakoon ja näiden tuhoamisleirin uhreilta ryöstettyä omaisuutta pestiin Vatikaanin pankin kautta. Vuonna 1986 Yhdysvaltain hallitus julkisti asiakirjat, jotka paljastivat kuinka Vatikaani organisoi pahimpien noin 200 sotarikollisten paon Euroopasta Argentiinaan. Tuhannet pienemmät murhamiehet saivat pakopaikan roomalaiskatolisen kirkon suojista ja vain harvat on saatu palautettua myöhemmin tuomiolle. Kroaattien ohella Vatikaani auttoi myös Saksan pahimpia natseja pakoon ns. "Vatican Ratline" nimellä tunnetun järjestelmän kautta.



Yhä vieläkin Vatikaani kieltäytyy avaamasta sodanaikaisia arkistojaan Yhdysvaltain hallituksen ja serbi- ja juutalaisorganisaatioiden vaateista huolimatta. En ole huomannut suomalaisessa valtavirtamediassa juttua Yhdysvalloissa v. 1999 aloitettua yhä käsiteltävästä ryhmäkanteesta Vatikaanin pankkia ja Franciscan Order -järjestöä vastaan koskien näiden osallistumista toisen maailmansodan sotarikoksiin ja rahanpesuun. Ryhmäkanteen nostivat Jasenovacin tuhoamisleiriltä selvinneet serbit, juutalaiset, ukrainalaiset ja romanit. Mielestäni tämäkin aihealue kaipaa syventämistä sen kuvatessa laajemminkin Vatikaania uskonnollisena ja poliittisena toimijana jonka vaikutukset ulottuvat nykypäiviin saakka."

http://www.hs.fi/sunnuntai/Moni+paavi+o ... 1591673782

http://www.hs.fi/ulkomaat/Arkkipiispa+M ... 5634500973
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron