Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Tammi 2011 20:38

Kyllä, ei nämäkään pillerit mitään vaarattomia ole. Moni nainen varmasti pelkää, että mies jättää hänet jos ei anna seksiä kun mies sitä haluaa ja joskus vaatiikin hyvin itsekkäästi tai nainen pelkää, että mies lähtee vieraisiin jos ei anna seksiä. Tai pitääkö käyttää rakastelu-sanaa. Mutta uskon, että tämä pelko on yksi asia joka laittaa naisen hankkimaan pillerit sen enempiä ajattelematta koska onhan ne ihminen jo keksinyt ja joku lääketehdas saa niistä rahaa itselleen ja on hyvin tyytyväinen että pillerit käyvät kaupaksi. Ja kyllähän joku pilleri aiheuttaa yksilöllisesti sivuvaikutuksia eli ei pillereiden haittavaikutuksista voi koskaan olla täysin varmaa tietoa. Ja moni käyttää montaa eri pillerisorttia yhtä aikaa, kuka sitten tietää mitä ne kaikki yhdessä vaikuttavat eri yksilöillä? Haluja täynnä olevaa miestä on vaikea pysäyttää, varsinkin kun on hänen seksuaalisista halujen tyydyttämisestä kysymys mutta Jumalalla on siihenkin keinonsa. Nyt puhun jo omasta elämänkokemuksestani, olin nimittäin aikanani muun muassa hyvin itsekäs ja koitti sitten kerran päivä jona ymmärsin mitä kaikkea väärää olin tehnyt kun löysin itseni luhistuneena kaiken syntitaakkani alle. Onneksi se päättyi hyvin kun huusin Jeesusta Kristusta apuuni ja sain elämälleni uuden suunnan uskoontulon lahjan tähden. Syntejä on vaikeata havaita ennen kuin Jumala pysäyttää mutta Hän myös armahtaa. Kiitän Herraamme Jeesusta Kristusta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja majeca » 02. Tammi 2011 22:27

minä ainakin vielä hyväksyn ehkäisyn ja olen tässä miettinyt myös sitä mistä ihmis elämä alkaa. Ps.139 sanoo jotenkin näin että kudoit minut kokoon äitini kohdussa, joten elämä varmaan ehkä alkaisi siitä kun munasolu on kiinnittynyt kohdun seinämään...? ja sitten mitä on tutkittu että raskauviikolla 6 alkaisi pieni sydän sykkiä joten myös jossain täällä oli että elämä on veressä...? mahdollisuus on että itse olen väärässä mutta omasta elämästä tiedän todella vaikean masennuksen läpi käynneenä sekä hengellisen väkivallan kokeneena, eronneena ja uudelleen avioituneena kahden pienen lapsen äitinä etten kolmatta tähän syssyyn jaksaisi hoitaa koska Jumala on juuri antanut voimavarat näitten kahden hoitoon. Siitä kiitän Herraa :hurraa: toki olen rukoillut sitä mikä on Herran tahto tässä ehkäisy asiassa ja olen valmis ojentautumaan sen mukaan mutta haluan selvän ymmärryksen ennen kun lähen hormonaallista ehkäisyä lopettamaan. Ja vielä vaikuttaa myös mieheni joka ei ole uskossa ja on sanonut että kaksi lasta riittää joten kunnioitan myös häntä ja olen kiitollinen että olemme samaa mieltä asiasta. Herra vaikuttakoon tahtomisen ja tekemisen kaikelta osalta elämässäni :hearts:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Tammi 2011 22:33

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 12:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Tammi 2011 23:14

Kiitoksia edellä kirjoittaneille. Olen iloinen puolestasi majeca, että olet selvinnyt kärsimyksistäsi. Ja Jasmiini olen samaa mieltä kanssasi, että koko tämä systeemi on rampautunut. Ei ole kysymys vaan jostain pilleristä vaan koko ihmiskunta on joka osa-alueella rappioitunut. Tietysti sen takia kun ei viitsitä noudattaa Jumalan tahtoa missään asioissa. Jumala tulee tulevina aikoina herättämään koko maapallon ja panemaan ihmiset polvilleen. Mutta ennen sitä saamme vielä jatkaa rappioitumista kaikessa rauhassa. Minä en varmaankaan enää kirjoita tuosta pilleriasiasta, sanoin jo kaiken mitä ajattelen siitä. No, joka tapauksessa nyt lähdetään koirien kanssa iltakävelylle. Kaikkea hyvää myös teille arvoisat kirjoittajat Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Tammi 2011 00:49

Tänään on ollut täysi hulina päivä ja olen ollut myös Hyvinkään seudulla ja nyt kotiuduin vaimoni kanssa. Täytyy lukea huomenna ajatuksen kanssa tämä ketju. E-pillereillä on todellakin tiettyjä haittavaikutuksia, siksi mekään emme päätyneet e-pillereihin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja inka » 03. Tammi 2011 19:59

Ei mullekaan e-pillerit eikä hormonilaastarit ole sopineet. Olen samaa mieltä, että pillereillä voi olla haitallisia vaikutuksia kuten muillakin lääkkeillä, mutta kaikki eivät niitä saa. Minä sain, joten pillerit ja muut hormoniehkäisyt voi unohtaa. Koskaan avioliitossa toinen osapuoli ei saa toista pakottaa mihinkään, ei ehkäisyasioissa eikä muissakaan, vaan pitää ennemmin yrittää löytää se ratkaisu, joka molemmille sopii ja tottakai on aina viisasta ottaa terveysriskit huomioon.
Minulla on sellainen tilanne, että esimmäinen lapsi on pieni vielä ja raskauden jälkeen iski todella vaikea unettomuus ja sen johdosta uupumus, joten tuntuu, että en todella jaksaisi nyt toista lasta tähän samaan syssyyn.

Herran johdatusta teille kaikille! :hugehug:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 04. Tammi 2011 09:19

Kylläpä sattui moneksi päiväksi pohdittavaa tämän ehkäisyasian takia. Ymmärrän hyvin kaikkia osapuolia. Rakkaus miehen ja vaimon välillä on kuvattu erityisen kauniisti Ef.5:ssä luvussa. Otan se nyt vielä tähän:

Ef.5:22 "Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä."

Seksuaalisuus on lahja Jumalalta AVIOLIITON sisällä. Toisaalta lapset ovat Jumalan siunaus. Aborttiin otinkin jo kannan aiemmin - siis se on totaalisen kielteinen kaikissa tapauksissa, jopa sellaisissakin, joissa sikiö neuvolassa todetaan sairaaksi. On käynyt niin, että onkin syntynyt terve lapsi. Herra voi parantaa äidin kohdussakin olevan lapsen ja "neuvolatädit" voivat erehtyä. Toisaalta voi olla tilanteita, joissa on joko valittava äidin tai lapsen henki...Herra vastaa rukouksiin näissäkin asioissa ja johdattaa sekä antaa viisautta että järkeäkin meille on suotu. Perhettä voi olla jo olemassa, eikä olisi lastenkaan kannalta hyvä, jos äiti menettetäisiin.

Kemiallisissa ehkäisyvälineissä on havaittu olevan terveydellisiä riskejä, ja joitakin on vedetty jopa pois markkinoilta esim. rintasyövän riskin vuoksi."Mies rakastakoon vaimoaan kuin Kristuskin rakastaa seurakuntaan..." Minä uskon, että tässä on viisaus, jumalinen viisaus suhteessa vaimoihimme. Kumpikaan osapuolista ei voi pakottaa seksuaaliseen kanssakäymiseen toinen toistaan.
Jos tällä alueella on ongelmia, ne on ratkaistava Herran edessä nöyrällä mielellä. Mies ei voi pakottaa vaimoaan synnyttämään lapsia "määrättömästi", ellei vaimo sitä näe omassatunnossa oikeana sen Valon mukaan, minkä hän on saanut. Sama on toisin päinkin.
Rakastakaamme puolisoitamme kuin omaa lihaamme Herrassa. Mikä sitten on se ehkäisyväline, jolla raskautta ehkäistään, jos siihen yhteisestä sopimuksesta päädytään? Vaihtoehtoja on laidasta laitaan. Sitäkin asiaa voi kysyä Herralta ja Hän on johdattava.
Naiset tietävät nämä hormonaaliset seikat omakohtaisesti paremmin kuin miehet. Tällekin on annettava arvoa. Vaimoja on viisasta kuunnella ja he tietävät kyllä vointinsa jaksavatko synnyttää, hoitaa lapsia kuinka paljon. On onnellisia suurperheitä ja onnettomia, joissa nainen on alistettu synnyttämään tahtoonsa ja jaksamistaan vastoin uskonnon varjolla lapsia kuin liukuhihnalta. Ei se ole oikein. Näin minä uskon. On olemassa myös ehkäisyvälineitä, jotka ovat terveydelle mahdollsimman haitattomia. Herra johdattakoon niissäkin asioissa. En ole suurperheen isä. Minulla on kolme jo aikuisiän saavuttanutta lasta. Vaimo on vielä hedelmällisessä iässä. Yhteisestä päätöksestä Herraa kuunnellen ja Hänen haltuunsa asian jättäen, meille saa tulla lapsia vielä, jos niitä on tullakseen. Tämän asian olemme jättäneet täysin Herran käsiin. Mutta lopuksi kuitenkin tähän haluan todeta, että ymmärrän molempia osapuolia. Olemme vapaita Herran johdossa, siis Häneltä kysellen yhteisymmäryksessä miehinä ja vaimoina toimimaan, kuten Herra on Valoa antanut Hengessä ja Totuudessa ollen varmoina Herran tahdosta rakastaen Herraa ja toinen toisiamme puolisoina :toghether: :unity:

Koetelkaa tämäkin kirjoitus rakkaat veljet ja sisaret :hearts: :wise3:

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja inka » 18. Huhti 2011 14:09

Ajattelin laittaa tähän ketjuun videon, joka ainakin mua kosketti:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xpyl8w86ULs[/youtube]
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja inka » 07. Syys 2011 11:00

täällä olikin jo kauan sitten käyty tätä ehkäisykeskustelua ja ittekin oon tänne kommentoinu, mut jostain syystä nämä asiat on alkaneet taas vaivaamaan mua. oon ajatellu että ehkäisyssä sinällään ei ole mitään pahaa, mutta viimeaikoina oon alkanu epäillä, josko kysymys on sittenkin vaan siitä, että olen itsekäs enkä luota Jumalaan tarpeeksi. Onhan Jumala luvannut, ettei anna kenellekään enempää kuin jaksaa kantaa ja kaippa tuo pätee näissä lapsiasioissakin..?

tässä lainaus eräästä tekstistä, joka laittoi arveluttamaan ja jota toivoisin että kommentoisitte (etenkin te jotka olette alkukieltä tutkiskelleet) :

Psalmit antavat ymmärtää, kuinka vastakkaisia Jumalan ja yhteiskuntamme mielipiteet lastensaamisesta ovat: ”Jos Herra ei taloa rakenna, turhaan näkevät rakentajat vaivaa… Lapset ovat Herran lahja, kohdun hedelmä on hänen antinsa. Kuin nuolet soturin kädessä ovat nuorena saadut lapset. Onnellinen se mies, jonka viini on nuolia täynnä!” (Ps. 127:1,3–5)

”Talon rakentaminen” on perheen perustamisen symboli. Jos perhe ei perustu siihen, että lapset ovat aina tervetullut lahja ja siunaus Jumalalta, on vanhempien vaiva turhaa. Jumala ei ylistä onnelliseksi sitä, joka on taidokkaasti ehkäissyt liiat lapset pois, vaan sitä, jolla niitä on runsaaasti. Raamattu sanoo lasten olevan kuin nuolia soturin kädessä – kuka haluaisi lähteä sotaan mahdollisimman vähillä nuolilla? Yhteiskuntamme on elämän ja kuoleman kulttuurien välisessä sodassa, ja kristilliset lapset ovat lisäystä elämän ja rakkauden armeijaan – mitä enemmän, sen parempi.

Myös Uusi testamentti antaa mitä todennäköisimmin asiaan selvän kantansa. Paavalin kuolemansyntilistassa tuomionsa saa kreikankielinen sana pharmakeia (Gal. 5:20), joka merkitsi erilaisten juomien sekoitusta hämäriin tarkoitusperiin (”noituus”), joista eräs merkittävä tapaus oli nimenomaan raskauden ehkäiseminen. Kolmesta tapauksesta, joissa pharmakeia tuomitaan Uudessa testamentissa (Gal. 5:20, Ilm. 9:21, 21:8), asiayhteys on jokaisessa seksuaalinen moraalittomuus, ja kahdessa tapauksessa mainitaan lisäksi murhaaminen (Ilm. 9:21, 21:8).

Lihavoitu teksti eniten pisti mietityttämään, eli onko todella niin, että pharmakeia tarkoittaa raskauden ehkäisemistä??? :O
Kiitos kaikille vastauksista ja siunausta! :hugehug:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Lääkkeillä tehdyt abortit lisääntyneet

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Syys 2011 14:48

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron