Tutkimuksia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Tammi 2013 13:34

..ja tuloksia kenties?

Oon semmonen ihminen joka setvii ja miettii...välillä menee pää pyörälle ja tulee sekoilua.Tunnustan sen ihan avoimesti minkä itsekkin ootte huomanneet.

Mutta oon..kiitos Herralle ... ihminen joka tutkii myös itseään ja kyselee Herralta miten asiat on ja usein,uskon että Hän laittaa mut itseni sille paikalle että joudun kokemaan asiat ihan konkreettisesti että ymmärtäisin totaalisesti asioitten laidan.

Oon kiitollinen Jumalalle siitä, että mua ei myöskään epäilytä laittaa itseäni tutkinnan kohteeksi ja likoon siinä, että oon mahdollisesti toiminut/ajatellut väärin ja tunnustaa virheeni jos näin on.

Nimittäin...äsken kun olin keittiös laittamassa ruokaa miehelleni ,niin jostain mulle tuli mieleen lause ..."kehoittavat syömään epäjumalille uhrattua"..siis minäkö kehoitan "syömään" epäjumalille uhrattua..tuskin kuitenkaan liittyi siihen ruokaan mitä laitoin :) En heti muistanut mikä paikka se on ja tuli taas mieleen Iisebel josta mua on joskus eräs veli vähänkuin syytellyt...että toimisin kuin hän.
En tunnustanut silloin,koska tietyt Raamatun opettajat olivat erimieltä asiasta mikä tähän syytökseen liittyi,enkä itsekkään ollut edes kuvitellut itseäni Iisebelin vahvaan asemaan tai miksikään profeetaksi vaan "pieneksi" herättelijäksi näkemään asioita jotka mua itseä oli puhutellut ,asioitten jotka uskoin Jumalan mulle avanneen.
Nyt kuitenkin aloin verrata sitä paikkaa jonka eilen laitoin juttutuvalle eli

1 kor 8
7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.

tähän joka löytyi ilm kirjasta eli

Ilm. 2:14
Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
Ilm. 2:20
Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

Että onko näissä ristiriita..olipa kyse ruuasta musiikkitavasta tai seurakunta/kirkko asiasta tms, vai puhutaanko näissä niistä vai käsitänkö asiaa nyt ollenkaan.

Miksi tuossa edellisessä ei kielletä syömästä mitään vaan voi syödä Jumalan kunniaksi

1. Kor. 10:31
Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Että asioita saa tehdä kunhan tekee Jumalan kunniaksi ..musiikkia, ruokaa ym jota on joskus pidetty epäjumalille uhrattuna.

1 kor 10

19 Mitä siis sanon? Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin?
20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.
21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
22 Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?
23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

Ja tietenkin se tuli mieleen että jos kaikki onkin luvallista kunhan se tehdään Herralle, mutta kuitenkin silloin jos joku loukkaantuu niin silloin se on väärin.Kai se pätee tähän musiikki asiaankin.
Eli en voi puolustaa mitään jonka joku kokee jollain tapaa loukkaukseksi.Nämä loppumietinnöt oli just nyt tämän hetkisiä ajatuksia.
Siunausta...päätin jo illalla rauhoittaa tilannetta, mutta tämä oli kirjoitettava.
systeri
 

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Tammi 2013 14:08

1.Kor.8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
8:5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
8:7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
8:8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.
8:9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.
8:10 Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen omatuntonsa, kun hän on heikko, vahvistu epäjumalille uhratun syömiseen?
8:11 Sinun tietosi kautta turmeltuu silloin tuo heikko, sinun veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut.
8:12 Mutta kun te näin teette syntiä veljiä vastaan ja haavoitatte heidän heikkoa omaatuntoaan, niin teette syntiä Kristusta vastaan.
8:13 Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni, en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.

1.Kor.10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
10:26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on."
10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
10:29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?

Paavali opettaa ettei oikeasti ole olemassa yhtään epäjumalaa. Ihmiset ovat kuitenkin tehneet itselleen joistain epäjumalia joka on väärin ja syntiä. Sitten jotkut syövät ruokaa niinkuin epäjumalille uhrattua ja heidän oma tuntonsa tahraantuu siitä. Siksi koska he pitävät ruokaa epäjumalille uhrattuna. Jeesuksen opetuslapsi voi syödä hyvällä omalla tunnolla lihaa josta veri on laskettu sillä me tiedämme ettei oikeita epäjumalia ole emmekä me ole uhranneetlihaa epäjumalille mutta jos joku sanoo että tämä liha on epäjumalille uhrattua niin meidän tulisi jättää se syömättä siksi ettemmetue sellaisia vääriä harhaoppeja epäjumalista. Se epäjumalalle uhrattu liha ei voi meitä saastuttaa koska me emme ole uhranneet sitä epäjumalille mutta tämän henkilön tähden joka sitä pitää epäjumalille uhrattuna meidän tulisi jättää liha syömättä ettemme olisi tukemassa epäjumalanpalvontaa ja näin toisimme esille ettemme halua olla missään tekemisissä epäjumalanpalvonnan kanssa. Eli voisimme kotona syödä hyvällä omalla tunnolla sitä samaa lihaa jota joku pitää epäjumalille uhrattuna sillä me emme ole sitä uhranneet epäjumalille mutta tämän uhraajan nähden meidän ei tule osallistua epäjumalille uhratun lihan syömiseen ettemme millään tavalla olisi tukemassa sellaista toimintaa.

Ruoka on siis vain ruokaa joka ei meitä lähennä Jumalaa söimmepä tai olimme syömättä mutta ruuan kautta emme saa osallistua joidenkin harjoittamaan epäjumalanpalvontaan. Raamattu siis kieltää syömästä epäjumalille uhrattua silloin kun lähimmäisemme pitää jotain epäjumalille uhrattuna jotta emme tukisi epäjumalanpalvontaa johon lähimmäinen on eksynyt. Kuitenkin kotona voisimme syödä samanlaista lihaa koska sitä emme ole epäjumalille uhranneet eikä kotonamme siitä kukaan vahvistu silloin epäjumalien palvontaan.

Ilm. 2:20
Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

Tässä on kyse siitä että eksytetään ihmisiä epäjumalienpalvontaan. Eli jos lähimmäinen pitää jotain epäjumalille uhrattuna niin toimitaan niin että vahvistetaan tätä lähimmäisen käsitystä ja tuetaan epäjumalanpalvontaa. Tällaisesta Paavali juuri käski sanoutua irti.

Uskovalle ei ole kaikki sallittua. Synnin tekeminen eli Jumalan käskyjen rikkominen ei ole sallittua. Jumalan kunniaksi ei saa tehdä syntiä. Eli synnistä ei tule sallittua vaikka syntiä tehdessä sitä sanottaisiin tehtävän Jumalan kunniaksi.

Tosi kiire töihin joten nopeasti kirjoitin systerille. Toivottavasti oli jotain apua.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Tammi 2013 14:11

Kun puhutaan tuosta että asioita voi tehdä, mutta se ei ole välttämättä hyödyksi meille... niin koen sen niin... että on asioita jotka eivät kadota... mutta eivät taatusti vie lähemmäksi Herraakaan.

Elämässämme voi olla asioita, jotka eivät palvele Jumalaa, vaan omia mieltymyksiämme. Samoin voi olla musiikin laita, tai ihan minkä vain asian, joka palvelee omia mieltymyksiämme.. ei se tarkoita, että ne olisi pelastusta vieviä asioita... mutta kyllä ne tulee tunnistaa itsessään ja viedä Jumalalle ja yrittää tehdä parannusta(pyytää että Jumala antaa voimia niihin asioihin), jos itsestä ei ole. Niiden asioiden kanssa on turha taakoittua, mutta kaikki ei ole hyväksi meille silti.

Usein monista asioista ihmiset kokevat paineita, että nyt on tehty sellaista syntiä, ettei Jumala rakasta jne... se ei mene niin, Jumala rakastaa kyllä ja tietää kyllä että ihmisinä olemme heikkoja ja vajavaisia... mutta jos tahdomme oikeasti palvella Herraa, meidän tulisi olla vähimmässäkin määrin kuuliaisia. Mehän tahdomme palvella ja olemme tahtoneet antaa koko elämämme Jumalan käyttöön... se ei onnistu, jos meidän elämämme täyttää muut asiat ja muut asiat ovat tärkeämpiä kuin Hän on.

Jumala tahtoo että olemme pienimmässäkin määrin uskollisia(en sano, että aina itse tähän olisin pystynyt), silti ymmärtäenn sen olevan niin.
lonelyrider
 

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 11. Tammi 2013 14:55

lonelyrider kirjoitti:Kun puhutaan tuosta että asioita voi tehdä, mutta se ei ole välttämättä hyödyksi meille... niin koen sen niin... että on asioita jotka eivät kadota... mutta eivät taatusti vie lähemmäksi Herraakaan.

Elämässämme voi olla asioita, jotka eivät palvele Jumalaa, vaan omia mieltymyksiämme. Samoin voi olla musiikin laita, tai ihan minkä vain asian, joka palvelee omia mieltymyksiämme.. ei se tarkoita, että ne olisi pelastusta vieviä asioita... mutta kyllä ne tulee tunnistaa itsessään ja viedä Jumalalle ja yrittää tehdä parannusta(pyytää että Jumala antaa voimia niihin asioihin), jos itsestä ei ole. Niiden asioiden kanssa on turha taakoittua, mutta kaikki ei ole hyväksi meille silti.

Usein monista asioista ihmiset kokevat paineita, että nyt on tehty sellaista syntiä, ettei Jumala rakasta jne... se ei mene niin, Jumala rakastaa kyllä ja tietää kyllä että ihmisinä olemme heikkoja ja vajavaisia... mutta jos tahdomme oikeasti palvella Herraa, meidän tulisi olla vähimmässäkin määrin kuuliaisia. Mehän tahdomme palvella ja olemme tahtoneet antaa koko elämämme Jumalan käyttöön... se ei onnistu, jos meidän elämämme täyttää muut asiat ja muut asiat ovat tärkeämpiä kuin Hän on.

Jumala tahtoo että olemme pienimmässäkin määrin uskollisia(en sano, että aina itse tähän olisin pystynyt), silti ymmärtäenn sen olevan niin.


Niin voi olla ja onkin. Meitähän ei ole pelastettu syntiä tekemään ja tämähän on selvää kaikille. Jos nyt otan musiikin tähän esimerkiksi, vaikka se on toisessa ketjussa niin saatanpa kuunnella autossa esim. radiosta klassista musiikkia. Mutta jos tästä klassisesta musiikista tulee minulle epäjumala ja se vallitsee minua niin, että suhteeni kärsii Jumalaan on se minulle synniksi. Tai jos harjoittelen lenkkeilemällä vaikkapa ruumiillista (ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään...1.Tim.4:8) kuntoa niin ei se varsinaisesti lähennä minua Jumalaan. Siitäkin voi tulla elämässä asia numero yksi ja elämä pyörii liikunnan ympärillä niin tällöin liikunnasta tulee minulle epäjumala. Asioita voisi jatkaa loputtomiin. Ymmärrä Paavalin tarkoittaneen seuraavalla asiayhteydestään irti otetulla jakeella juuri em. kaltaisia asioita.

1.Kor.10:23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

Korjatkaa ihmeessä, jos meni väärin. Mutta elämme maailmassa ja maailma tarjoaa asioita esim. päänsärkylääkkeitä. Jos minulla on pää kipeä. Voin rukoilla Herraa asian tiimoilta ja Hän voi parantaa säryn. Jos ei paranna, niin minulla on oikeus syödä esim. yksi gramma parasetamolia ja päänsärky usein helpottaa ja harvoin minulla päänsärkyä on.

1.Kor.5:9 "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
5:10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Me olemme väistämättä tekemisissä myös tämän maailman ihmisten kanssa, mutta emme mukautuen maailmaan. "Huono seura hyvät tavat turmelee." Meidät on kutsuttu evankeloimaan, mutta emme voi välttyä maailmallisilta asioilta, kunhan emme mukaudu maailman mukaan. Kiusaus saattaa olla joskus suuri ja silloin on kuunneltava Pyhän Hengen ääntä ja vältettävä esim. huonoa seuraa, jottei joutuisi liian suureen kiusaukseen ja jopa lankeaisi syntiin saati kokonaan luopuisi uskosta tahi tulisi kahden tien kulkija.

Herra armahtakoon meitä maailman keskellä olemaan valona ja suolana sekä varjelkoon kaikelta pahalta. Amen.

Joh.17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

Siunausta lonelyrider ym. :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Tammi 2013 15:15

1 Koe 10: Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Kaikki mitä Jumalan kunniaksi tehdään tulisi tehdä Jumalan tahdon mukaisesti, ei synnin ja oman tahdon mukaan.

Vain Jumalan tahto rakkaudesta totuuteen voi kirkastaa Jumalaa. Siksi jokaisen omalta kohdalta tulisi ensisijaisesti tutkia ja pohtia omia valintojaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Tammi 2013 00:39

PetriFB kirjoitti:1 Koe 10: Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Kaikki mitä Jumalan kunniaksi tehdään tulisi tehdä Jumalan tahdon mukaisesti, ei synnin ja oman tahdon mukaan.

Vain Jumalan tahto rakkaudesta totuuteen voi kirkastaa Jumalaa. Siksi jokaisen omalta kohdalta tulisi ensisijaisesti tutkia ja pohtia omia valintojaan.


Aivan..täs iltapuoles vielä töissä mietin tätä ja ajattelin, että kaikki mitä me tehdään tulisi tapahtua Jumalan kunniaksi ja Hänen tahtonsa mukaisesti, mutta se tarkoittaa just sitä, että se mitä me voidaan tehdä hyvällä omalla tunnolla loukkaamatta sillä Jumalaa, lähimmäistä tai itseämme on sallittua.
Viiniä saa juoda just sen verran ettei humallu..musiikkia voi kuunnella jos pystyy sen tehdä hyvällä omalla tunnolla Jumalan edessä,se ei saa hallita tai tulla epäjumalaksi.
Soittimet on Jumalan, soinnut on Jumalan..kaikki on Hänen.
Ruuastakaan ei saa tulla mässäilyä.Kahvista tms.ei saisi olla riipuvainen.Lähes mitä tahansa voi tehdä tällä perusteella jos se ei oo Jumalan Sanan vastaista, vaikka se ei rakentaisikaan.Ja itseään täytyy tutkia ettei lähde lipsumaan polulta,ala kiinnostua väärällä tavalla tai antaa viedä mukanaan.Jumalasta tulee olla aina ensisijaisen kiinnostunut.
On sitten asioita kyllä joihin ei pidä kajota..esim huumeet vääristynyt tai luonnoton seksi ym.Ja jos pelkää retkahtavansa esim alkoholiin tai johonkin tiettyyn musiikkilajiin niin silloin varmaan kannattaa välttää kokonaan.
Esim mulla meni pitkä aika uskoontulon jälkeen etten uskaltanut maistaakkaan viiniä.Nyt saatan joskus harvoin ottaa puoli lasia viiniä ja se ei johda mihinkään sen pidemmälle.Kiitos Herralle.
Mä taisin päästä vapaaksi ...nyt voin taas relata :)
systeri
 

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja Mallu » 12. Tammi 2013 00:46

Laitanpa minäkin ajatukseni tuohon musiikki asiaan.Ennen kuin tulin uskoon, minulle iskelmämusiikki oli tärkeää.Aluksi koin sen itselleni kompastus kiveksi,että pitääkö nyt luopua siitä musiikista,mutta en ottanut siitä mitään paineita.Tosi nopeaa aloin kuuntelemaan hengellistä musiikkia ja ihastuin heti esim. Exitin musiikkiin .Exitin konserteissa olen tullut kosketetuksi aivan kyyneliin asti,sekä taas kokenut valtavaa kiitosta Jumalalle.
Minulle juuri musiikin kautta on Jumala puhunut paljon.En enää kaipaa iskelmä musiikkia,Jumala teki sen työn,mutta en usko, että Jumala haluaa otta tämän hengellisen musiikin pois, mitä nyt kuuntelen,olen niin paljon saanut sen kautta.

Tätä musiikki keskustelua luettuani,yksi ilta luin raamattua ja tämä raamatun kohta jäi mieleeni ja ajattelin laittaa sen tähän.

Fil.3:15

Olkoon siis meillä,niin monta kuin meitä on täydellistä,tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli,niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava kuinka asia on.

Eli ajattelin,että kyllä sen Jumala minulle osoittaa jos pitää tästä musiikista luopua.En nyt kuitenkaan ensimmäiseksi ajattelisi alkaa harppua kuuntelemaan :good2:

Mitä tarkoittaa epajumalille uhrattu liha? Onko nykyäänkin epäjumalille uhrattua lihaa?
Mä en oo oikein kärryllä tässä asiassa.Eli jos joku pitää jotain ruokaa epäjumalille uhrattuna,niin minä en voi sitä syödä, vaikkei se minulle sitä olisi (toisaalta taas ymmärrän,että jos toinen loukkaantuu, niin sen vuoksi minunkaan ei kuuluisi syödä)

Toni kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapsi voi syödä hyvällä omalla tunnolla lihaa josta veri on laskettu sillä me tiedämme ettei oikeita epäjumalia ole emmekä me ole uhranneetlihaa epäjumalille mutta jos joku sanoo että tämä liha on epäjumalille uhrattua niin meidän tulisi jättää se syömättä siksi ettemmetue sellaisia vääriä harhaoppeja

Jotenki mulla on täs ristiriita,eli eikö me juuri sillä "syömättömyydellä" tueta sitä harjaoppia että on epäjumalia olemassa jos kerran toinen siihen uskoo ja vaikka me itse tiedämme ettei niitä ole?
Mitä enemmän tätä ajatusta pyörittelen niin sitä enemmän meen takkuun :oops:

Vielä yksi raamatun paikka tähän.

2.TIM.4

3.ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia,mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella,jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

4.Sillä kaikki,minkä Jumala on luonut,on hyvää,eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.

5.sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
Mallu
 

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Tammi 2013 01:27

Kiitoksia kirjoituksistanne.

Handel - Messiah - Hallelujah Chorus:

http://www.youtube.com/watch?v=76RrdwElnTU

Ps. 148:1

Halleluja! Ylistäkää Herraa taivaista, ylistäkää häntä korkeuksissa.

Ps. 148:2

Ylistäkää häntä, kaikki hänen enkelinsä, ylistäkää häntä, kaikki hänen sotajoukkonsa.

Ps. 148:3

Ylistäkää häntä, aurinko ja kuu, ylistäkää häntä, kaikki kirkkaat tähdet.

Ps. 148:4

Ylistäkää häntä, te taivasten taivaat, te vedet taivasten päällä.

Ps. 148:7

Ylistäkää Herraa maasta, te merieläimet ja kaikki syvyydet,

Ps. 150:1

Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.

Ps. 150:2

Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.

Ps. 150:3

Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.

Ps. 150:4

Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.

Ps. 150:5

Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.

Ps. 150:6

Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Jer. 20:13

Veisatkaa Herralle, ylistäkää Herraa, sillä hän pelastaa köyhän pahantekijäin käsistä.

Ilm. 19:5

Ja valtaistuimelta lähti ääni, joka sanoi: "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, sekä pienet että suuret".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Tammi 2013 02:37

Jotenki mulla on täs ristiriita,eli eikö me juuri sillä "syömättömyydellä" tueta sitä harjaoppia että on epäjumalia olemassa jos kerran toinen siihen uskoo ja vaikka me itse tiedämme ettei niitä ole?
Mitä enemmän tätä ajatusta pyörittelen niin sitä enemmän meen takkuun


1.Kor.10:27. Mutta kuin joku uskomatoin teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan* ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
28. Mutta jos joku silloin teille sanois: tämä on epäjumalain uhri, niin älkäät syökö, hänen tähtensä, joka sen ilmoitti, ja omantunnon tähden*. Sillä maa on Herran ja kaikki mitä siinä on.

1.Kor.10:7 Älkäät siis olko epäjumalain palveliat, niinkuin muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: kansa istui syömään ja juomaan, ja nousi mässäämään.

1Kor.8:10 Sillä jos joku näkee sinun, jolla tieto on, atrioitsevan epäjumalain huoneissa, eikö siitä omatunto, joka heikko on, yllytetä epäjumalain uhria syömään?

Efe.5:9Sillä Hengen hedelmä* on kaikessa hyvyydessä ja vanhurskaudessa ja totuudessa,)
10. Ja koetelkaat, mikä Herralle otollinen on.
11. Älkäät olko osalliset* pimeyden hedelmättömissä töissä+, vaan paremmin nuhdelkaat.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Tutkimuksia

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Tammi 2013 11:07

No oikeasti mä sain alkuun sen käsityksen että täällä kiellettiin Rock musiikki koska se on aloittajan mukaan perkeleestä ja näin ollen epäjumalille uhrattua.
Sana sanoo ettei oo epäjumalia mutta tuon toisen vuoksi mun ei pitäis alkaa väittämään ja kehoittamaan että voi kuunnella.
Itse voin kuunnella musiikkia laidasta laitaan vaikka kannelta tai harppuakin,varmaan vähän tilanteesta riippuen.En kuitenkaan semmosta joka tekee olon hermostuneeksi tai hajottaa pään ja korvat.
Korintton seurakunta oli "sekalainen" ja niinhän me ollaan täälläkin.Provot/raflaavat otsikot ja vastaan suht helposti provosoituva "muija" niin siinähän se on soppa valmis :-P Olisiko keskustelu ollut niin kiihkeä jos kysyjä olisi kysynyt "onko rock musiikki mielestäsi myrkkyä helvetistä" ja tuonut oman kantansa väittämättä sitä kuitenkaan faktaksi.Silloin se toinenkin olisi ehkä herännyt "päivään" vähän lempeämmin..ja seuraava Sananpaikka olisi voinut toteutua ilman riitaa :) Siukkelis :hearts:


Fil.3:15

Olkoon siis meillä,niin monta kuin meitä on täydellistä,tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli,niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava kuinka asia on.
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron