Kuvantekokielto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Marras 2017 22:00

*
Ok Jukka. En itse uskalla sanoa mitään koska pyrin olemaan Raamatun kanssa linjoissa koska Jumala on viisaasti asettanut kuvankiellon. Jos vainot tulee niin en aina piirtäisi kuvan hakeutuakseni uskovien pariin vaan kuuntelisin Jumalan johdatusta uskovien pariin. Neuvostoliiton aikana Jumala johdatti omiaan metsään juuri siihen samaan aikaan kokoontumispaikalle Jeesuksen nimen tähden ja se on aika ihmeellisintä.

Tuo kala symboli erään uskonveljen mukaan on salakoodi uskoville joita vainotaan. Mitä sinä sanot? Olisi sellainen pieni tarra jossa lukisi esim. Joh. 3:16 auton takaluukkuun tai takaikkunaan, se Raamatun kohta olisi parempi. En tiedä olisiko olemassa joku firma joka voisi valmistaa sellaisia tarroja. Olisi läpinäkyvä tarra jossa olisi mustanvärinen fontti ja siinä lukisi; 'Joh. 3:16'. Se Raamatun kohta on pikkuevankeliumi.

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Marras 2017 13:33

vaisuliini kirjoitti:*
Ok Jukka. En itse uskalla sanoa mitään koska pyrin olemaan Raamatun kanssa linjoissa koska Jumala on viisaasti asettanut kuvankiellon. Jos vainot tulee niin en aina piirtäisi kuvan hakeutuakseni uskovien pariin vaan kuuntelisin Jumalan johdatusta uskovien pariin. Neuvostoliiton aikana Jumala johdatti omiaan metsään juuri siihen samaan aikaan kokoontumispaikalle Jeesuksen nimen tähden ja se on aika ihmeellisintä.

Tuo kala symboli erään uskonveljen mukaan on salakoodi uskoville joita vainotaan. Mitä sinä sanot? Olisi sellainen pieni tarra jossa lukisi esim. Joh. 3:16 auton takaluukkuun tai takaikkunaan, se Raamatun kohta olisi parempi. En tiedä olisiko olemassa joku firma joka voisi valmistaa sellaisia tarroja. Olisi läpinäkyvä tarra jossa olisi mustanvärinen fontti ja siinä lukisi; 'Joh. 3:16'. Se Raamatun kohta on pikkuevankeliumi.

:think2:


Tuohon kalasymboliin oli kätkettynä (luullakseni) tällainen juttu: Uskovainen piirsi hiekalle tai muualle jalallaan (tai jollain muulla) kuin puoli huolimattomasti kaaren. Uskosta osattomat eivät osanneet reagoida siihen mitenkään, mutta toinen uskova piirsi kaareen vastakaaren ja näin syntyi kalan kuva joka sanoitta kertoi kahden uskovan olevan paikalla (jotka tunnustivat, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja minun Pelastajani). Jotain tuollaista nyt esimerkkinä siitä kalasta. Kalaa ruvettiin käyttämään koska ristin piirtäminen olisi paljastanut vainojen riehuessa uskovaiset helposti.
Jukka
 

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Marras 2017 21:28

*
Niin juuri se menee näin mitä sinä kirjoitit, Jukka, pelosta vainojen vuoksi. ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Marras 2017 17:44

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja Joonas » 24. Elo 2018 15:24

Kuvantekokielto koski aikaa ennen Jumalan lihaksitulemista, sillä kukaan ei ollut häntä nähnyt. Jeesus on ihminen ja Jumala siksi hänestä voi tehdä kuvan ja hän onkin Jumalan kuva. Koska ihmiset ovat nähneet hänet.

Ihmiset jotka kieltävät tekemästä Jeesuksesta kuvia menettävät suuret siunaukset jotka kuvat voivat tuoda. He eivät myöskään voi käyttää mitään video- tai kuva materiaalia evankelioimiseen.

Samalla logiikalla voimme väittää ettei rististäkään saa tehdä kuvaa sillä emme tiedä tarkalleen miltä risti näytti.

Itse olen kokenut hengellisten kuvien tuovan siunauksen hengelliseen elämään. Ja kuvia on kytetty jo varhaisista ajoista asti. Ei kuvan ole tarkoituskaan olla tarkalleen sellainen kuin Jeesus oli vaan kuva aina kuvaa kohdettaan. Ei mikään muukaan maalaus ole tarkalleen mallinsa mukainen. Kuvan tarkoitus on osoittaa että Jeesus on todellakin historiallinen henkilö, lihaa ja verta, ei vain jokin kertomus muinaisuudesta.

Tottakai kaikki kuvat ovat vajavaisia siinä missä profetiat ja kaikki saarnatkin. Mutta se ei tarkoita että ne pitäisi kokonaan hylätä.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Loka 2019 19:07

Opettaako Raamattu, että Jeesuksesta saisi tehdä kuvan jos sitä ei palvo? Mitä Raamattu opettaa jumalankuvista ja mistä kristikuntaan on tullut käsitys, että Jeesuksesta saisi tehdä kuvan? Videolla vastataan edellisiin kysymyksiin. Tutki ja koettele video Jumalan sanan totuuden valossa rukouksen kera.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Loka 2019 22:47

Opettaako Raamattu, että Jeesuksesta saisi tehdä kuvan jos sitä ei palvo? Tähän vastataan tässä osassa uuden liiton opetuksen kautta. Videon kesto 9:54 min.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Loka 2019 20:12

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2020 08:30

*
Rauhaa. Törmäsin viime tammikuussa aiheeseen, jonka mukaan mitä tahansa kuva paljastuu että se on Jeesuksen kuva ja uskotaan, että se olisi tullut Herrasta ja uskotaan, että Pyhä Henki johdattaa kuvan avulla Jeesuksen yhteyteen. Niin haluaisin kertoa siitä mitä lapsena minulle on tapahtunut ja tuoda se valoon, mikä on Pyhän Hengen tehtävä.

No minulla oli kummisetä joka oli pappi. Ensin hän oli lähetyspappi ulkomailla ja siten siirtyi tänne Suomeen ja toimi pappina. Hän ja äiti keskustelivat keskenään siitä, miten lapsena pääsisin tuntemaan Raamatun kertomuksia. Kummisetä ja äiti eivät tienneet siitä että Jumala ehti ensin ilmaantua minulle ihan konkreettisesti ja vei minua uskoon Hänen valitseman henkilön kautta ja sain Jumalan aikaansaaman uskon sydämeeni vain Jumalan Sanan kautta.

Kummisetä tilasi minulle hengelliset kuvasarjalehdet, ne kertoi Raamatun kertomuksista ja myös Jeesuksen vaelluksesta. Kun minä avasin ensimmäisen lehden ja "järkeni" ymmärsi heti, mitä näin kuvia, mutta en kuitenkin ymmärtänyt mitään, mitä niissä kerrottiin. Pyysin äitiä tulkkaamaan mitä niissä kerrotaan. Äiti ei viitsinyt auttaa mitään. Koska en ollut kotoisin uskovaisesta kodista. Kuvien avulla yritin ymmärtää mitä niissä kerrotaan.

Tuli jatkuvasti hengellisiä kuvasarjalehtiä postilla kotiin. Koin, miten ne lehdet tökkii enkä saanut ymmärrettyä täysin, mitä niissä kerrottiin kuvien avulla. Siten jätin lukematta kokonaan pois. Äiti huomasi ja soitti kummisedälle ja pyysi lopettamaan tilaus.

Myöhemmin kun olin teininä niin hommasin itselleni ensimmäisen Raamatun. Se on taskukokoinen Raamattu, siinä on vanha ja uusi testamentti ja käännös 33/38. Avasin ensimmäisen kerran Raamatun, heti ymmärsin ihan selvästi ja koin miten sain ”otteen” siitä. Koska Pyhä Henki vei minua Jumalan Sanan yhteyteen avaamalla ymmärrystä ja kirkastamalla lihaan tullutta Jeesusta joka oli Sana.

Koska Pyhän Hengen tehtävä ei vie kuvan yhteyteen, vaan ainoastaan Jumalan Sanan yhteyteen. Siksi Sana on itse lihaan tullut Jeesus. Kummisetä oli kokoajan murheellinen siitä etten halunnut hengellisiä lehtiä. Sinä päivänä hän oli sairaalassa ja makasi vuoteella. Hän sairastui pahanlaatuiseen suolistosyöpään. Tulin katsomaan häntä äidin kanssa.

Siten huomasin että sängyn viereisen pöydän päällä oli valtavan iso kirkkoraamattu. Se kiinnosti minua ja otin sen käsiini ja istahdin ja avasin sen ja tutkin sitä tutkivin mielin. Siten nostin katseeni kummisetääni ja huomasin miten hänen ilmeensä muuttui iloisemmaksi ja hänelle tuli leveä hymy kun katsoi minun lukevan kirkkoraamattua.

Jeesuksen sanojen ja Paavalin sanojen ja Jesajan profetian mukaan uskonnollisuus johtaa sokeaan uskoon, koska Jumalan Sanan totuus ei saa olla rakkauden keskeisin keskipiste, niin Jumalan Sana ei pääse vaikuttamaan mitään. Ymmärrän myös mitä on Jumalan pelko. Jumalan pelko on Jumalan Sanan totuus, - ei opitut ihmiskäskyt. Se estää hengellisen sokeuden tuloa. Jos jumalan pelko on opitut ihmiskäskyt, se johtaa sokeaan uskoon ja uskonnollisuuteen.

:bible:
Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja
kunnioittaa minua huulillaan,
mutta pitää sydämensä minusta kaukana,
ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Jeesus on iankaikkinen Jumalan SANA, ollen aina Isän Jumalan tykönä ja rinnalla. Hänessä kaikki on luotu - Hänen kautta ja Häneen, ja Hänessä kaikki pysyy voimassa. Hän on näkymättömän Jumalan (joka on Henki) kuva. Täten, Jeesus on SANANA Hän, jonka kautta Isä Jumala toimii, ja on nähtävissä.

:bible:
Ps. 33:6 Herran sanalla ovat taivaat tehdyt,
ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.


Raamattu on kirjoitettua Sanaa, jonka Pyhä Henki on "henkäyttänyt" eli Jumalan Hengen antama viisaus, totuus ja elämä on kirjoitetussa Jumalan Sanassa. Kuitenkin ELÄMÄ on Jeesuksessa, ei pelkässä kirjoitetussa Sanassa. Raamatun tulee johtaa Jeesuksen luo. Kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi.

Eli Pyhän Hengen tehtävä on viedä Jumalan Sanan yhteyteen avaamalla ymmärrystä siihen opetukseen ja kirkastamalla Sanaa joka on itse lihaan tullut Jeesus. Ajattelen kertoa ihan lyhyesti mitä vuonna 1996 on tapahtunut. Sinä päivänä menin entiseen navettaan sisään, enkä osannut arvata mikä minua siellä (sisällä) odottaa. yhtäkkiä Jumalan Sana tuli minun kohdalleni ja avasi tekstiä ilmaan eli tekstit ilmestyi itsestään ilmaan niin minä jähmettyneenä luin ne tekstit ja siten vielä toinen Jumalan Sana tuli kohdalleni ja avasi taas tekstiä ilmaan.

Yhteensä 7 kertaa Jumalan Sana tuli eri taholta minua kohtaan ja avasi tekstiä ilmaan luettavaksi. Minulla kesti niin kauan tajuta että taisin kohdata itse elävän Jeesuksen. Nämä kaikki tekstit oli suoraan Raamatusta.

Ajattelen laittaa vielä yksi Raamatun kohta joka kertoo Jeesuksesta ja elämän Sanasta. Johannes, Jeesuksen opetuslapsi sai kokea samalla tavalla kuin minä. Luulen, että Johannes kirjoitti tämän kohdan Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen.

:bible:
1Joh. 1:1 Mikä on alusta ollut,
minkä olemme kuulleet,
minkä omin silmin nähneet,
mitä katselimme ja
käsin kosketimme,
siitä me puhumme:
elämän Sanasta -


Pyhän Hengen tehtävä on viedä Jumalan Sanan yhteyteen ja synnyttää Sanan kautta Jumalan aikaansaamaa uskoa, kuten Lyydian kohdalla ja sadanpäämiehen Korneliuksen kohdalla on tapahtunut.

:bible:
Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista,
jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa;
ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä,
mitä Paavali puhui
.


Sadanpäämiehen Korneliuksen kohdalla:

Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja,
joiden kautta
sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'


Se tarkoittaa, että Pyhän Hengen tehtävä ei vie kuvan avulla Jeesuksen luo, vaan Pyhä Henki vie joka kerta Jumalan Sanan yhteyteen koska Sana on itse lihaan tullut Jeesus.

Jos uskotaan että Pyhä Henki vie kuvan avulla Jeesuksen yhteyteen, eksyy pois totuudesta. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2022 14:19

*
Lasten leirin muistot alkoi nousta niin aloin muistella ihan selvästi. Muistan vielä mitä lasten leirillä tapahtui. Olin ainoa uskova siellä lasten leirillä. Muistan vielä että pääleirin ulkoterassilla oli suuri liitutaulu. Me teinilapset piirsimme valkoisella liidulla.

Minä piirsin Jeesuksen kasvot. Teinipoika katsoi piirtämäni kuvaa. Samoin teinityttö. Sitten aioin pyyhkiä piirtämäni kasvot pois. Poika käski sanoen; älä pyyhki sitä! Kysyin miksi. Se vastasi että sehän on Jeesus. Sanoin hänelle että se on pelkästään kuva. Sitten meinasin pyyhkiä sen mutta poika taas sanoi; älä pyyhki! Kysyin uudestaan miksi.

Se vastasi että sehän on Jeesus. Poika sanoi että pitää palvoa Jeesusta. Se sai kuulostamaan siltä mitä poika meinasi sanoa mulle että palvotaan Jeesusta kuvan perusteella. Piirtämäni kasvot, se kuva sai poikaa ja tyttöä puoleen. Se on kuvan palvonta. Pyyhkin kuitenkin sen pois. Tympääntyneenä hän sanoi minulle että olisin jättänyt kuvan rauhaan.

Asia on ihan päivänselvää ja yksinkertaista että se on kuvan palvonta.

2Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron