Tolkienin ja Lewisin okkultismi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Loka 2017 23:08

Oottekos miettiny, mitä tämä Raamatun kohta tarkoittaa?

1. Sam. 15:23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

Sama Bibliasta

23 Sillä tottelemattomuus on noituuden synti, ja vastahakoisuus on taikaus ja epäjumalan palvelus: ettäs siis olet hyljännyt Herran sanan, on hän sinun myös hyljännyt, ettei sinun silleen pidä kuningasna oleman.
Tirlittan
 

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Loka 2017 00:25

*
Olin unohtanut kirjoittaa yhtä juttua. Niin yliseksuaalinen himo tulee kundaliinivoimasta joka vaurioittaa Jumalan kuvan kaltaisen suuntautumisen ihmisessä jos ihminen sotkeutuu kundaliinivoimaan joka on niissä wiccoissa, new agessa ja mustassa magiassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja tanu » 07. Loka 2017 09:54

Tässä PP:n kirjoitus koskien Potteria.

http://www.kotipetripaavola.com/HarryPotter.html
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Loka 2017 10:18

Petrin suomennos oli erilainen, kuin tuo toinen, mikä täällä oli ja mikä pyörii netissä.
Tirlittan
 

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2017 10:22

Tirlittan kirjoitti:Petrin suomennos oli erilainen, kuin tuo toinen, mikä täällä oli ja mikä pyörii netissä.


Sain aikoinani kirjeen sähköpostiin, jonka suomensin sellaisenaan. Sitä en tiedä onko siitä olemassa erilaisia versioita, mutta suomensin sen sellaisenaan mikä minulle lähetettiin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Loka 2017 10:31

Tässä ketjussa on tuo toinen suomennos. Minä tutkiskelin sitä ja ihmettelin siinä muutamaa asiaa.
Tuo suomennos on ilmeisesti cutting edge sivuilta. En tiedä, kuka sen on suomentanut.
Viimeksi muokannut Tirlittan päivämäärä 14. Loka 2017 19:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Tirlittan
 

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja tanu » 07. Loka 2017 11:24

Anteeksi Tirlittan, että laitoin liian hätäisesti kaksi eri suomennosta samasta tekstistä. Tuli sinulle turhaa vaivaa...

Joka tapauksessa nuo potterit ovat kavala juoni, jolla saadaan lapset kiinnostumaan noituudesta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Loka 2017 12:10

Ei se tanu haittaa. Joku muukin on laittanut tuon saman ja linkin
cutting edge sivuille, missä se on.
Eipä tiedä, kuinka monta englannin kielistä versiota tuosta Meyerin tekstistä
sitten liikkuu.
Silti ihmettelen noita joitain kohtia tuossa tekstissä.

Potterit noituutta, mutta näistä asioista pitää kirjoittaa asiallisesti.
Siis tarkotan tuota Meyerin tekstiä.
Uskovilla on ennenkin tullu ylilyöntejä, kun näistä asioista puhutaan.
Tirlittan
 

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Loka 2017 12:11

Minä en ole koskaan lapsilleni sanonut, että Harry Potteria ei saisi lukea, mutta kukaan lapsista ei ole niistä yhtään kiinnostunut. Enkä todellakaan itse jaksaisi lukea mitään tuollaista.

Huomenna ajattelin muuten mennä kirjamessuille täällä Turussa. Aikooko joku muu tulla?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tolkienin ja Lewisin okkultismi

ViestiKirjoittaja tanu » 07. Loka 2017 14:32

Aamu-Usva kirjoitti:Minä en ole koskaan lapsilleni sanonut, että Harry Potteria ei saisi lukea, mutta kukaan lapsista ei ole niistä yhtään kiinnostunut. Enkä todellakaan itse jaksaisi lukea mitään tuollaista.

Huomenna ajattelin muuten mennä kirjamessuille täällä Turussa. Aikooko joku muu tulla?


Lapset tuppaavat olemaan kiinnostuneita asioista, joita toiset lapset tekevät. Potterit ovat lasten keskuudessa todella suosittuja. Varmasti Suomessakin suuri osa lapsista
on ko. kirjoihin ja niistä tehtyihin elokuviin tutustunut.

Olen omille lapsilleni selittänyt, että miksi ei kannata lukea Potter-kirjoja tai katsoa Potter-elokuvia. Lapset ymmärtävät hyvin, kun heille selittää, että kirjoissa on
pahoja asioita, joiden kanssa taivaan Isä ei halua meidän olevan missään tekemisissä. Ihan samalla tavalla olen selittänyt, että ei kannata leikkiä viinan, rahapelien tai
huumeidenkaan kanssa. Lapset ymmärtävät hyvin kun heille jaksaa juurta jaksain asioita selittää. Sama juttu esim. Halloweenin vieton kanssa. Olen selittänyt lapsille, että
kyse on vanhasta pakanallisesta juhlasta, josta halutaan tehdä harmitonta ja sallittua. Mitä mieltä on olla mukana juhlissa joissa pukeudutaan haamuiksi, luurangoiksi, vampyyreiksi
tai vastaaviksi? Mitä järkeä on juhlia kuolemaa ja pelottavia asioita?

Loppujen loppuksi lapset kuitenkin tekevät aikuistuttuaan (ja aiemminkin) omat valintansa ja valitettavasti usein tulee tehtyä vääriä valintoja. Jos vanhemmat kieltävät
asioita, jaksamatta selittää miksi joku asia on kielletty, niin kyllähän se houkuttaa kokeilemaan. Koitan sen vuoksi aina selittää juurta jaksain (maalaisjärki mukana, jonka Jumala on meille
antanut) lapsille, että miksi joku asia on kiellettyä. Hyvin tuntuvat ymmärtävän eikä ole tarvinnut riidellä ko. asioista. Aikuisena saattaa joku tällainen selitys muistua sitten
mieleen ja asia avautua vielä paremmin.

Kyllähän noituudella leikkiminen on kaikkea muuta kuin harmitonta. Kuten muillakin asioilla leikkiminen, joilla avataan portteja henkimaailmaan. Ei tätä asiaa mielestäni kannata vähätellä.
Kyse ei todellakaan ole vain harmittomista "satukirjoista". Tuntuu että liian helposti sallitaan lasten tehdä asioita, jotta eivät jäisi ns. ulkopuolisiksi. Onneksi omat lapset alkavat olla
jo niin isoja, että ymmärtävät jo aika hyvin, että mikä on sallittua ja mikä ei.

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. (Rm.12:2)

Päivittäinen rukousaihe on, että Jumala antaisi viisautta ja kärsivällisyyttä ja rakkautta kasvattaa lapsia Hänen tahtomallaan tavalla.

Vaikeaa on lasten kasvattaminen täällä maailmassa, jossa oman edun tavoittelu, röyhkeys, ilkeys, itsensä kehuminen ja kaikenlainen sääntöjen rikkominen on entistä
sallitumpaa ja jopa ihailtua. Onneksi saa tässäkin asiassa turvata Jeesukseen.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron