ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Joulu 2012 16:08

Kiitos Mikko kirjoituksestasi. Minun pitää nyt näillä hetkillä lähteä asioille mutta ehkä kirjoittelen tästä aiheesta taas illemmalla kun tulen kotiin.

En katso ketään ylhäältä alas päin ja se joka haluaa mennä vaikka rock-konserttiin niin en minä ole esteenä siinä. Itse olen saanut tehdä parannusta tässä asiassa, Jumalan armosta, ja en enää ota riesakseni tuota rock-musiikkia ja kaikkea mitä pahaa se tuo tullessaan.

Jumalan siunausta sinulle Mikko ja kaikille muillekin foorumilaisille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 16:15

Jasmiini kirjoitti:Ei tuo 1. korinttolaiskirjeen kohta tarkoita, että synnillä voitetaan synti ja pahalla paha ja näin meidän tulisi esittää maailmallisia ihmisiä, jotta maailma kuulisi meitä.


En minä niin sanonutkaan, vaan tuntuu kuin laittaisit nyt sanoja suuhuni ja yrität saada näyttämään että olisin ymmärtänyt kohdan väärin, siksipä laitan tähän mitä kirjoitin:

1.kor 19-23

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Yllä olevaa soveltaen siis voisi olla ikäänkuin (Ikäänkuin=eli vähän sinneppäin, mutta ei kuitenkaan)rockkarille rockkari ja hevarille hevari ja kuitenkin ajaa sillä evankeliumin etuja.

Laitan vielä samasta Pekan tuomasta hyvästä Raamutun kohdasta viimeisen jakeen.

Jos Pekan Raamattu kohta oli hyvä niin miksikä luonnehtisit minun Raamatun kohtiani? Ovatko ne hyviä myös? Vai onko niin, että tuttavasi Pekan Raamatun kohdat ovat erityisen hyviä ja minun erityisen huonoja? Hienovarainen liittoututumisesi ja puolueellisuutesi asiassa on huomattu :-P



Rockenroll, hevi ja metallimusiikkia ei myöskään voi kuvata puurolusikkana, jolla voi syödä myös terveellistä ruokaa. Puurolusikka on tehty yleistä tarkoitusta varten, mutta nuo kyseiset musiikki lajit on tehty vain ja ainoastaan pahassa tarkoituksessa, palvelemaan pahaa. Niin ihmisen omaa pahuutta, kuin konkreettisesti saatanaa.
Metalli ja hevimusiikki on tehty pimeyden henkien vaikutuksesta ja saatanan henkien inspiroimana ainoana tarkoituksena palvella saatanaa.


Yleistät aika isolla vaihteella mielestäni. Tuskin olet kaikkea mahdollista metallia/rockkia/heviä maailmassa kuunnellut. Onko niin että olet kuunnellut satanistisiä rock bändejä ja yleistänyt, että koska bändi soittaa saatanallista heviä niin taitaapa kaikki muutkin soittaa?

Puurolusikka kuvasi musiikkia yleisesti ei pelkkää rock musiikkia. Jos laitan linkin satanistiseen urkumusiikkiin lisäätkö urkumusiikin samaan satanalliseen leimasimeen kuin rock musiikin ja puhut kirkoissa kiihkeästi urkumusiikkia vastaan, koska olet nähnyt sitä käytettävän vihollisen etuihin?

Jumala ei tahdo, että Hänen rakkauden sanomaa kerrotaan tällaisen saastan kautta. Raamatussa on myös varoitettu lukuisia kertoja sekaantumaan mihinkään noituuteen ja olla ottamatta siitä mitään itselleen.


Ei kaikki rock musiikki ole saastaa. Rock musiikki ei myöskään ole noituutta, vaan se on rock musiikkia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Joulu 2012 16:29

1 Kor 9:
19 ¶ Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

Tekstiyhteys kertoo meille sen mistä tuossa jaejaksossa on oikein kyse. Juutalaiset olivat lain alla ja Paavali oli heille ikään kuin lain alainen olematta kuitenkaan itse vanhan liiton lain alla. Ilman lakia oleville Paavali oli kuin ilman lakia olematta kuitenkaan ilman Herran Jeesuksen lakia, eli opetusta.

Paavali ei siis ollut vanhan liiton alla, eikä hän ollut pakanoiden keskuudessa ilman Herran Jeesuksen lakia. Mistä siis oli kyse? Paavali otti huomioon juutalaiset sekä pakanat ja rakasti heitä lähimmäisinään, jolloin juutalaiset ja pakanat näkivät kuinka Paavali rakasti ja kunnioitti heitä. Paavali ei kuitenkaan noudattanut vanhan liiton lakia eikä elänyt pakanauskontojen oppien mukaisesti. Paavali ei sekoittanut vanhan liiton lakeja tai pakanauskontojen oppeja uskoonsa, vaan hän uskoi Herraan Jeesukseen kuten Raamattu opettaa Uuden Liiton järjestyksen mukaisesti.

Kaikille kaikkea ei siis tarkoittanut sopeutumista heidän oppeihinsa ja uskonnollisiin menoihin. Kaikille kaikkea tarkoitti heidän rakastamistaan ja kunnioittamistaan, ei sitä että Paavali olisi sekoittanut uskoonsa Raamatun sanan vastaisia oppeja.


Tuossa Petri selittää hienosti tätä 1.Kor.19 luvun kohtaa. Meidän tulee rakastaa kaikkia ihmisiä rakkaina lähimmäisinä mutta emme saa sopeutua ja sekoittaa uskoomme epäraamatullisia asioita. Uskonelämä on kasvuprosessi jossa opitaan hylkäämään syntiä Jumalan Hengen ja sanan opetuksen kautta. Jasmiini kirjoitti mielestäni todella hyvin mutta ymmärrän myöskin sen että kaikki veljet ja sisaret eivät näe kaikkea rock ja hevimusiikkia pahana. Antakoon Herra meille tähän ymmärrystä ja viisautta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Joulu 2012 16:47

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 17:03

toni l kirjoitti:
1 Kor 9:
19 ¶ Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

Tekstiyhteys kertoo meille sen mistä tuossa jaejaksossa on oikein kyse. Juutalaiset olivat lain alla ja Paavali oli heille ikään kuin lain alainen olematta kuitenkaan itse vanhan liiton lain alla. Ilman lakia oleville Paavali oli kuin ilman lakia olematta kuitenkaan ilman Herran Jeesuksen lakia, eli opetusta.

Paavali ei siis ollut vanhan liiton alla, eikä hän ollut pakanoiden keskuudessa ilman Herran Jeesuksen lakia. Mistä siis oli kyse? Paavali otti huomioon juutalaiset sekä pakanat ja rakasti heitä lähimmäisinään, jolloin juutalaiset ja pakanat näkivät kuinka Paavali rakasti ja kunnioitti heitä. Paavali ei kuitenkaan noudattanut vanhan liiton lakia eikä elänyt pakanauskontojen oppien mukaisesti. Paavali ei sekoittanut vanhan liiton lakeja tai pakanauskontojen oppeja uskoonsa, vaan hän uskoi Herraan Jeesukseen kuten Raamattu opettaa Uuden Liiton järjestyksen mukaisesti.

Kaikille kaikkea ei siis tarkoittanut sopeutumista heidän oppeihinsa ja uskonnollisiin menoihin. Kaikille kaikkea tarkoitti heidän rakastamistaan ja kunnioittamistaan, ei sitä että Paavali olisi sekoittanut uskoonsa Raamatun sanan vastaisia oppeja.


Tuossa Petri selittää hienosti tätä 1.Kor.19 luvun kohtaa. Meidän tulee rakastaa kaikkia ihmisiä rakkaina lähimmäisinä mutta emme saa sopeutua ja sekoittaa uskoomme epäraamatullisia asioita. Uskonelämä on kasvuprosessi jossa opitaan hylkäämään syntiä Jumalan Hengen ja sanan opetuksen kautta. Jasmiini kirjoitti mielestäni todella hyvin mutta ymmärrän myöskin sen että kaikki veljet ja sisaret eivät näe kaikkea rock ja hevimusiikkia pahana. Antakoon Herra meille tähän ymmärrystä ja viisautta.


Kiitos tuestasi Jasminin kirjoituksille +2 henkilöä vastapuolella!

Kaikille kaikkea ei siis tarkoittanut sopeutumista heidän oppeihinsa ja uskonnollisiin menoihin. Kaikille kaikkea tarkoitti heidän rakastamistaan ja kunnioittamistaan, ei sitä että Paavali olisi sekoittanut uskoonsa Raamatun sanan vastaisia oppeja

Ylistyslaulut eivät ole epäraamatullista oppia, vaikka se tapahtuisi rock musiikin poljennolla ja tahdilla taikka bluesilla. En tarkoittanut esimerkissäni, että oltaisiin rokkarin seurassa rokkareita ja harjoitetaan haureutta ja käytetään huumeita, mutta voi soittaa rock poljennolla ylistyslauluja Herralle ja kertoa evankeliumin virvoittavaa sanomaa sillä rock musiikillä ollen ikäänkuin rokkari rokkarille, mutta ei kuitenkaan niin että itse on lihallinen rokkari.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Joulu 2012 17:14

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 17:16

Jasmiini kirjoitti:1. Korinttolaiskirjeen kohta on muuten hyvä kohta, mutta sitä ei voi soveltaa mihin vain. Voimme olla heikon rinnalla heikkoja jne. mutta emme niin, että tekisimme syntiä. Paavalikaan, vaikka asettui erilaisten ihmisten rinnalle, ei asettunut niin, että teki itsestään maailmallisen ihmisen oloisen ja syyllistynyt ja sallinut itselleen synnin tekemistä.


Jos ylistää Herraa rockmusiikilla ei ole syyllistynyt syntiin, joten alkuperäinen esimerkkini pitää yhä kutinsa ennenkuin todistat että rock musiikki on yleisesti syntejä. Huomaa siis että en pyydä etsimään yhtä tai kahta satanististä bändiä ja käyttämään näitä esimerkkeinä koko rock musiikin saatanallisuudesta vaan pyydän sinua osoittamaan Raamatusta tai jotenkin muuten että tahtilaji rock on syntiä. Otatko haasteen vastaan? Vai vänkätäänkö vain että koska jotkut rock bändit on satanistejä niin kaikki rock on syntiä.

ekin voimme kohdata rokkia kuuntelevan lähimmäisen, mutta emme niin, että alamme itse soittaa ja kuunnella rokkia ja olemme ikäänkuin itsekin rokkareita ja kolinakalleja, vaan kertomalla totuuden rokkimusiikista ja sen, että olemme ehkä joskus itsekin syyllistyneet sen kuunteluun ja kuinka Herra on johdattanut pois tämmöisistä asioista Sanansa kautta.


En puolusta satanistisia rock bändejä. Kristillisiä ja hyvää ylistys musiikkia puolustan. Eli voisi sille uskottomalle rokkarille sanoa, hei kuunteles kun räväytän sulle tän biisin jonka tein käyttäen Psalmin sanoja ! Otas kaveri oppia sanomasta niin opetan sulle sit tän soolon. Vähän tohon tyyliin, jos tosiaan pitää rautalangasta vääntää.


Näin minä siis tarkoitin, ettemme mene uskottoman luo näyttelevämme itse uskottomaa tai syyllistyen syntiin.


Rock tahtilaji ei ole syntiä, ei tarvitse näytellä uskotonta vaan ylpeänä levittää evankeliumia! Herran jestats kun jengi ei suostu tajuamaan mitä ajan takaa ...

Tuskin olen kaikkia maailman hevi ja metallibändejä kuullut, mutta aivan riittävästi, jotta tiedän, mistä on kyse iliman, että yleistäisin asiaa.


Heti kun tuomitset bändin ja sanoman kuuntelematta sitä musiikkia syyllistyt yleistämiseen. Eli vaikka sanoma olisi 100% psalmin sanat suoraan Raamatusta niin kuuntelematta tuomitset, että tämä on saatanasta tämä psalmi, koska rock tahtilajilla psalmia mulle esität. Huomaatko? Et voi yleistää vaan pitää tehdä se mielipiteen muodostus bändi kerrallaan.

Myös muuta musiikkia, kuin rokkia ja metallia on voitu tehdä pahassa tarkoituksessa ja pimeyden henkien inspiroimana.
Jos urkumusiikkia ei ole alunperin tehty niin, että sen tarkoitus on ollut palvella pimeyttä, niin silloin se itsessään ei ole pahaa. Kuitenkin pahaa palveleva ihminen voi käyttää tällaisia neutraaleita asioita pahoihin tarkoituksiin.
Rockenroll, hevi ja metallimusiikki on tehty alusta asti kuitenkin niin, että se on sävelletty ja rytmitetty ja sanoitettu pahojen henkien vaikutuksesta.
Jos urkumusiikki tai jokin muu musiikki olisi tehty alunalkaenkin samalla tavalla, ei silloin sitäkään pitäisi kuunnella ja ottaa "hyvään" tarkoitukseen.


Aika villi väittämä rockin alkuperästä. Olisiko anta jotain linkkiä johonkin tieteelliseen tutkimukseen aiheesta vai mennäänkö mutulla? Missä on tutkimus tai todiste, että rock on syntynyt pahojen henkien vaikutuksesta?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Joulu 2012 17:30

Heavyrock on aggressiivista musiikkia, jonka luonteeseen kuuluu aggressio. Raamattu sanoo, että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa seuraavanlaisia ominaisuuksia:

Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Pyhä Henki ei vaikuta aggressiivisuutta, vaan päinvastoin rauhaa (rauhallisuutta). Gal 5:22 Pyhän Hengen vaikuttama rauha tarkoittaa montaa asiaa, rauhaa ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesuksen antama rauha, rauhaa ihmisten välillä, rauhaa ja rauhallisuutta ei aggressiivisuutta. Pyhä Henki ei vaikuta Herran Jeesuksen opetuslapsissa aggressiivisia asioita. Heavyrock on aggressiivista musiikkia, sen musiikillinen sointukulku on aggressiivinen. Musiikissa on aina mukana "henki", joka vaikuttaa jotakin.

On sanomatta selvää, että aggressiivisuus on rauhan vastakohta. Heavyrockin pelkkä musiikillinen puoli on jo mielestäni sopimaton uskoville. Raamattu opettaa, että Jumalan valtakuntaa tulee viedä eteenpäin rauhan keinoin ei aggressiivisin keinoin. Tämä kaikki paljastaa sen, että heavyrokissa kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Sitten ns. kristillisen heavyrockin melkein poikkeuksetta esiintyviä lieveilmiöitä: bändin ulkoinen olemus on samanlainen kuin maallisten heavyrock bändien, eli pitkät tukat + pukeutuminen (pukeutumisessa samoja painotuksia). Raamattu puhuu miesten pitkien hiusten olevan häpeäksi. Tämä kaikki paljastaa sen, että kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Uskon elämässä uskovan tulisi keskittyä ominaisuuksiin, jotka rakentavat ja vievät uskovaa eteenpäin terveellä uskonkasvun pohjalla. Entisenä vapaaseurakunnan nuorisotyöntekijänä voin tuoda esille muutaman havainnon, jota olen havainnut. Niiden nuorten uskovien keskuudessa oli todella paljon epätervettä uskonkasvua sekä hengellinen keskittymiskyky oli heikko, jotka kuuntelivat heavyrockia. Samoin näiden nuorten oli vaikeata ymmärtää Raamattua oikealla tavalla ja hyvin usein he ajattelivat Raamatun asioista hyvin liberaalilla tavalla. Heavyrockin aggressiivisen raskas jumputus heikensi näiden nuorten hengellisestä keskittymiskykyä ja kykyä ymmärtää asioita Raamatullisesti oikein. Näissä nuorissa vaikutti voimakkaasti kapina kaikkia terveitä hengellisiä asioita vastaan. Huomasin myös selkeästi joissakin tämän musiikin kautta herkkyyttä sielunvihollisen juonille. Tulin siihen tulokseen, että se heavyrock musiikin raskas "henki" teki näissä nuorissa ikävää jälkeä. Tähän kuului osalla uskovista mustaan pukeutuminen, pojilla pitkän tukan kasvatus, elämä pyöri musiikin ympärillä ei Jeesuksen. Heavyrock ja heavyrockin esittäjät olivat useille nuorille "idoleja", mutta Jeesus ei ollut heidän keskipisteensä.

Läheltä heavyrockin vallassa olevia nuoria nähneenä voin sanoa, että ns. kristillinen heavyrock jäljittelee maallista heavyrockia melkein kaikessa. Hengelliset sanat aggressiivisessa paketissa ei ole Jumalan mielenmukainen tapa evankelioida tai koittaa rakentua uskossa. Otan kärjistetyn esimerkin. Mene huutamaan ja räyhäämään aggressiivisesti puhuen ja huutaen Jeesuksesta, eli kerro evankeliumi aggressiivisuuden kautta ihmisille. Ymmärrämme ettei se ole Jumalan tahto. Jumalan valtakunnan asioita tulee tehdä Jumalan mielenmukaisella tavalla sekä Pyhän Hengen johdatuksessa.

Minulla itselläni ei ole mitään musiikkia vastaan, vaan päinvastoin pidän musiikista ja soittelen myös kitaraa. Tuon kuitenkin esille muutamia asioita heavyrokista ja musiikista yleensä. David Wilkersonille Jumala näytti aikoinaan kuinka tämä raskas ja aggressiivinen musiikki valloittaa seurakunnan. Jumala puhui Wilkersonille ja monille muille, että heavyrock ja raskas rock musiikki ei ole Jumalasta, vaan on paholaisen musiikkia, eikä hengelliset sanat tee siitä hengellistä, vaan se silti pysyy ihmiselle vahingollisena musiikkina.

Nyt on hyvä tarkastella musiikkia ja hevirokkia, että saamme selville, miksi heavyrock musiikkina on ihmisille haitallista, vaikka sanoitukset olisivat kuinka hengellisiä tahansa. Jo aikoja sitten on tutkittu, että musiikki vaikuttaa ihmisiin hyvällä ja myös huonolla ja vahingollisella tavalla. Musiikin vaikutus ihmiseen voi tapahtua nopeasti ja on pitkäkestoista. Musiikki vaikuttaa ihmisen tunteisiin ja fysiikkaan sekä sillä on myös hengellinen puoli, joka voi olla Jumalasta tai paholaisesta. Musiikilla voidaan vaikuttaa ihmisen mielialaan sekä fyysisiin toimintoihin. Musiikilla voidaan heikentää tai vahvistaa mielialaa sekä ruumiintoimintoja. Musiikki vaikuttaa hengitystiheyteen, ihon sähkövastukseen, pupillien laajentumiseen, voi lisätä verenpainetta sekä kiihdyttää sydämenlyöntejä.

On tutkittu ja todettu, että klassinen musiikki rauhoittaa ihmistä sekä saa sydämen lyömään rauhallisesti musiikin tahdissa. Kun ihmisen keho rentoutuu musiikin kautta, niin mielenalue kykenee keskittymään ja tulee vakaammaksi. Klassinen musiikki vähentää verenpainetta sekä lisää kykyä keskittyä ja auttaa asioiden oppimiseen. Musiikki vaikuttaa aivoihin ja sekin on tieteellisesti tutkittu ja testattu. Tämän on nykytiede tutkinut ja vahvistanut. Raamatussa tämä tieto on ollut jo tuhansia vuosia, sillä me muistamme kaikki kuinka Daavidin kanteleen soitto auttoi kuningas Saulia, jolle tuli parempi olo kuin Daavid soitti hänelle. Raamattu sanoo jopa niin voimakkaasti, että paholainen väistyi Saulista, koska hänelle tuli niin hyvä olo kun Daavid soitti hänelle.

Tutkimusten mukaan raskas rock ja heavyrock vaikuttaa ihmisen kehossa lihasheikkoutta sekä vaikuttaa aivoihin, niin että voi esiintyä oppimis- ja käytöshäiriöitä. Kova ääninen musiikki rikkoo myös kuuloelimiä. Mitään musiikkityyliä ei saisi soittaa liian lujaa. Heavyrockin perusluonteeseen kuuluu, että sitä soitettaan todella lujaa, jolloin sen haitalliset vaikutukset korostuvat ja lisääntyvät. Heavyrock lisää sydämenlyönti nopeutta. Heavyrock musiikkina vaikuttaa siis vahingollisesti ihmisen kehoon ja sen elintoimintoihin. Edes hengelliset sanat eivät poista musiikin aiheuttamia vaurioita ja ongelmia. Tämän tähden on selvä asia, että Jumalan tahto ei ole, että uskovat soittavat tai kuuntelevat heavyrokkia. Tämän tähden myös Jumala varoitti seurakuntaa Wilkersonin ja monien muiden kautta raskaasta rokista (heavy jne.), että sitä ei saisi päästää seurakuntaa nuoria turmelemaan.

Minä itse uskon, että heavyrock on syntynyt pimeyden päämajassa siksi sen musiikillinen luonne on ihmistä tuhoava, joka aiheuttaa negatiivisia vaikutuksia aivoihin ja koko kehoon. Uskovien ei tulisi koittaa voittaa nuoria "kristillisen" hevirokin kautta Kristukselle, vaan Raamatullisen evankeliumin kautta, joko julistamalla sanaa tai soittamalla oikeata ja kunnollista hengellistä musiikkia, jossa on hengelliset sanat sekä musiikin luonne sellaista, joka ei vahingoita ihmistä.

http://www.kotipetripaavola.com/Henge ... van_tielle
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 18:18

toni l kirjoitti:
Heavyrock on aggressiivista musiikkia, jonka luonteeseen kuuluu aggressio. Raamattu sanoo, että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa seuraavanlaisia ominaisuuksia:

Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Pyhä Henki ei vaikuta aggressiivisuutta, vaan päinvastoin rauhaa (rauhallisuutta). Gal 5:22 Pyhän Hengen vaikuttama rauha tarkoittaa montaa asiaa, rauhaa ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesuksen antama rauha, rauhaa ihmisten välillä, rauhaa ja rauhallisuutta ei aggressiivisuutta. Pyhä Henki ei vaikuta Herran Jeesuksen opetuslapsissa aggressiivisia asioita. Heavyrock on aggressiivista musiikkia, sen musiikillinen sointukulku on aggressiivinen. Musiikissa on aina mukana "henki", joka vaikuttaa jotakin.

On sanomatta selvää, että aggressiivisuus on rauhan vastakohta. Heavyrockin pelkkä musiikillinen puoli on jo mielestäni sopimaton uskoville. Raamattu opettaa, että Jumalan valtakuntaa tulee viedä eteenpäin rauhan keinoin ei aggressiivisin keinoin. Tämä kaikki paljastaa sen, että heavyrokissa kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Sitten ns. kristillisen heavyrockin melkein poikkeuksetta esiintyviä lieveilmiöitä: bändin ulkoinen olemus on samanlainen kuin maallisten heavyrock bändien, eli pitkät tukat + pukeutuminen (pukeutumisessa samoja painotuksia). Raamattu puhuu miesten pitkien hiusten olevan häpeäksi. Tämä kaikki paljastaa sen, että kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Uskon elämässä uskovan tulisi keskittyä ominaisuuksiin, jotka rakentavat ja vievät uskovaa eteenpäin terveellä uskonkasvun pohjalla. Entisenä vapaaseurakunnan nuorisotyöntekijänä voin tuoda esille muutaman havainnon, jota olen havainnut. Niiden nuorten uskovien keskuudessa oli todella paljon epätervettä uskonkasvua sekä hengellinen keskittymiskyky oli heikko, jotka kuuntelivat heavyrockia. Samoin näiden nuorten oli vaikeata ymmärtää Raamattua oikealla tavalla ja hyvin usein he ajattelivat Raamatun asioista hyvin liberaalilla tavalla. Heavyrockin aggressiivisen raskas jumputus heikensi näiden nuorten hengellisestä keskittymiskykyä ja kykyä ymmärtää asioita Raamatullisesti oikein. Näissä nuorissa vaikutti voimakkaasti kapina kaikkia terveitä hengellisiä asioita vastaan. Huomasin myös selkeästi joissakin tämän musiikin kautta herkkyyttä sielunvihollisen juonille. Tulin siihen tulokseen, että se heavyrock musiikin raskas "henki" teki näissä nuorissa ikävää jälkeä. Tähän kuului osalla uskovista mustaan pukeutuminen, pojilla pitkän tukan kasvatus, elämä pyöri musiikin ympärillä ei Jeesuksen. Heavyrock ja heavyrockin esittäjät olivat useille nuorille "idoleja", mutta Jeesus ei ollut heidän keskipisteensä.

Läheltä heavyrockin vallassa olevia nuoria nähneenä voin sanoa, että ns. kristillinen heavyrock jäljittelee maallista heavyrockia melkein kaikessa. Hengelliset sanat aggressiivisessa paketissa ei ole Jumalan mielenmukainen tapa evankelioida tai koittaa rakentua uskossa. Otan kärjistetyn esimerkin. Mene huutamaan ja räyhäämään aggressiivisesti puhuen ja huutaen Jeesuksesta, eli kerro evankeliumi aggressiivisuuden kautta ihmisille. Ymmärrämme ettei se ole Jumalan tahto. Jumalan valtakunnan asioita tulee tehdä Jumalan mielenmukaisella tavalla sekä Pyhän Hengen johdatuksessa.

Minulla itselläni ei ole mitään musiikkia vastaan, vaan päinvastoin pidän musiikista ja soittelen myös kitaraa. Tuon kuitenkin esille muutamia asioita heavyrokista ja musiikista yleensä. David Wilkersonille Jumala näytti aikoinaan kuinka tämä raskas ja aggressiivinen musiikki valloittaa seurakunnan. Jumala puhui Wilkersonille ja monille muille, että heavyrock ja raskas rock musiikki ei ole Jumalasta, vaan on paholaisen musiikkia, eikä hengelliset sanat tee siitä hengellistä, vaan se silti pysyy ihmiselle vahingollisena musiikkina.

Nyt on hyvä tarkastella musiikkia ja hevirokkia, että saamme selville, miksi heavyrock musiikkina on ihmisille haitallista, vaikka sanoitukset olisivat kuinka hengellisiä tahansa. Jo aikoja sitten on tutkittu, että musiikki vaikuttaa ihmisiin hyvällä ja myös huonolla ja vahingollisella tavalla. Musiikin vaikutus ihmiseen voi tapahtua nopeasti ja on pitkäkestoista. Musiikki vaikuttaa ihmisen tunteisiin ja fysiikkaan sekä sillä on myös hengellinen puoli, joka voi olla Jumalasta tai paholaisesta. Musiikilla voidaan vaikuttaa ihmisen mielialaan sekä fyysisiin toimintoihin. Musiikilla voidaan heikentää tai vahvistaa mielialaa sekä ruumiintoimintoja. Musiikki vaikuttaa hengitystiheyteen, ihon sähkövastukseen, pupillien laajentumiseen, voi lisätä verenpainetta sekä kiihdyttää sydämenlyöntejä.

On tutkittu ja todettu, että klassinen musiikki rauhoittaa ihmistä sekä saa sydämen lyömään rauhallisesti musiikin tahdissa. Kun ihmisen keho rentoutuu musiikin kautta, niin mielenalue kykenee keskittymään ja tulee vakaammaksi. Klassinen musiikki vähentää verenpainetta sekä lisää kykyä keskittyä ja auttaa asioiden oppimiseen. Musiikki vaikuttaa aivoihin ja sekin on tieteellisesti tutkittu ja testattu. Tämän on nykytiede tutkinut ja vahvistanut. Raamatussa tämä tieto on ollut jo tuhansia vuosia, sillä me muistamme kaikki kuinka Daavidin kanteleen soitto auttoi kuningas Saulia, jolle tuli parempi olo kuin Daavid soitti hänelle. Raamattu sanoo jopa niin voimakkaasti, että paholainen väistyi Saulista, koska hänelle tuli niin hyvä olo kun Daavid soitti hänelle.

Tutkimusten mukaan raskas rock ja heavyrock vaikuttaa ihmisen kehossa lihasheikkoutta sekä vaikuttaa aivoihin, niin että voi esiintyä oppimis- ja käytöshäiriöitä. Kova ääninen musiikki rikkoo myös kuuloelimiä. Mitään musiikkityyliä ei saisi soittaa liian lujaa. Heavyrockin perusluonteeseen kuuluu, että sitä soitettaan todella lujaa, jolloin sen haitalliset vaikutukset korostuvat ja lisääntyvät. Heavyrock lisää sydämenlyönti nopeutta. Heavyrock musiikkina vaikuttaa siis vahingollisesti ihmisen kehoon ja sen elintoimintoihin. Edes hengelliset sanat eivät poista musiikin aiheuttamia vaurioita ja ongelmia. Tämän tähden on selvä asia, että Jumalan tahto ei ole, että uskovat soittavat tai kuuntelevat heavyrokkia. Tämän tähden myös Jumala varoitti seurakuntaa Wilkersonin ja monien muiden kautta raskaasta rokista (heavy jne.), että sitä ei saisi päästää seurakuntaa nuoria turmelemaan.

Minä itse uskon, että heavyrock on syntynyt pimeyden päämajassa siksi sen musiikillinen luonne on ihmistä tuhoava, joka aiheuttaa negatiivisia vaikutuksia aivoihin ja koko kehoon. Uskovien ei tulisi koittaa voittaa nuoria "kristillisen" hevirokin kautta Kristukselle, vaan Raamatullisen evankeliumin kautta, joko julistamalla sanaa tai soittamalla oikeata ja kunnollista hengellistä musiikkia, jossa on hengelliset sanat sekä musiikin luonne sellaista, joka ei vahingoita ihmistä.

http://www.kotipetripaavola.com/Henge ... van_tielle


Tiedustelin todisteiden tai tieteellisien tutkimuksien perään ja kaikella ystävällisyydellä Petriä ja hänen opetuksiaan kohtaan en hänen tulkintaansa asiasta ilman tieteellisten tutkimuksien lähteitä johon tekstissä viitataan voi tälläisenä pitää.

Lisäksi tekstissä käsitellään heavymetallia ja heavy rokkia ja raskasta rokkia, siis asioita joita en puolusta. Puolustan rauhallista ja hyvää kristillistä rokkia. Laitampa tähän rautalanka esimerkin:

Petrin kotisivuilta napattu Paul Wilburin rokkipoljento:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... a4HWj1jrJA

Lennokasta ja lujaa meininkiä! Rumpufillitkin napsuu kuin konekivääri!Tämän tyylistä julistusta tässä puolustan. Tämä siis kätevä esimerkki kristillisestä rock poljennosta. Ilmeisesti Petrikään ei pidä tätä musiikkia perkeleestä lähtöisin olevaa, vaikka rokkia onkin.(Melodic soft rock).

Eikö jengi lue kokonaan kirjoituksiani vai miksi suuhuni yritetään kokoajan laittaa ideaa että puolustaisin raskasta/heavy rokkia tässä?

Vielä jään kaipaamaan todistetta tai tieteellistä tutkimusta, että rock musiikki on pahojen henkien tekemää ja niistä lähtöisin. Onko semmoista olemassa?

Kenellä on pokkaa rohkeasti tunnustaa että on yleistetty koko rock genre olemaan saatanasta, ja kaikki rock ei ole saatanasta?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Joulu 2012 18:36

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron