ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Tammi 2013 10:14

Pekka Simojoki on paljon nähnyt ja saanut tehdä monia koskettavia lauluja.Täs on yks hyvä laulu joka kertoo asioista :)Laulut voi olla myös opettavia tai kantaa ottavia...onhan psalmitkin eräänlaisia lauluja :)
Kuunnelkaa sanat.

http://www.youtube.com/watch?v=YZYbFk1qgeo
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Tammi 2013 10:43

Edelleen on pakko heittää kommenttia tähän kun tuli mieleen yks juttu.Kun lukee noita joitain psalmeja ja miettii minkälainen musiikki niihin sopis, niin ainakin mun mielestä niihin sopiis tempoa laidasta laitaa...hiljaista laulua tai jopa "huutoa"...ei kuitenkaan karjumista :)
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Tammi 2013 11:08

Psalmeista huokuu myös erilaisia tunnetiloja...niin riemua ja iloa tunnetta ,kuin hädän ja tappion mielialaa :think2:
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Tammi 2013 17:33

Hmm, tuonpas yhden kohdan Raamatusta tähän vielä.. Oon samaa mieltä siitä ettei ylistyksen tulisi aggressiivista olla, mutta kovaan ääneen ylistys ei ole väärin:

Luukas 19:36-40

Ja hänen kulkiessaan kansa levitti vaatteensa tielle. Ja kun hän jo oli lähellä, laskeutuen Öljymäen rinnettä, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet, sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!" Ja muutamat fariseukset kansanjoukosta sanoivat hänelle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi". Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Tammi 2013 18:03

Systerin laittama Simojoen laulu on ihana, kuten myös tämä: http://www.youtube.com/watch?v=VWMr7VSsCmw
Tässä kyllä esittäjä taitaa olla joku ei-uskovainen, mutta laulu on kaunis ja sanat hyvät ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Tammi 2013 20:14

Entäs tää...Juha Tapio.Onko tää nyt rokkia vai poppia?

http://www.youtube.com/watch?v=1dhy1MkQEqk
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2013 13:37

Tämä levyraati on ihan hauskaa ;gladly:
Tuo systerin viimeinen Juha Tapio ei kyllä ollut minun makuuni. Se oli hieman liian levoton. Ja sanatkin oli sellaiset puolihengelliset. Minä täällä paraskin arvioimaan toisia... :oops: Itse olen todella aikamoisen epävireinen laulannassani, enkä edes osaa soittaa mitään :D Ja teenpä joskus runoja, joiden sanat eivät ole välttämättä edes näin puolihengelliset, vaan vain jotain 1/4 hengelliset :shock: Ja täytyy myöntää, että pidän kyllä Juha Tapion lauluista, jotka ovat näitä ns. epähengellisiä. Niissä on kuitenkin sellaista kaunista ja hyvää arvomaailmaa tuotu esiin esimerkiksi parisuhteen kestävyydestä myrskyissä yms...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Tammi 2013 21:48

Joo, se on levoton,niinkuin hän itsekkin tuos laulus toteaa ja elää toivossa että joskus muuttuu levottomat laulut kiitokseksi. Mutta se musiikki jotenkin kuvastaa lauluntekijän sen hetkisiä tuntoja.Nuori uskova purkaa tuntojaan paperille ,olisko tähän mitenkään sopinut kaunis rauhallinen melodia :) Ja tään laulun sanomassa on mielestäni jotain samaa kuin joissain psalmeissa :think2:

Kai nää kivet, pian maasta huutaa
Kun me haavoille lyödyt vieläkin vaietaan
Ja kipeimmät muistot salaa piiloon suljetaan

Mutta tiedän, tähän ikävään vastataan
Ja hiljaisetkin huokaukset kuunnellaan
Ja ne haavoitetut kädet meidän haavojamme hoitaa

Luota vaan, hän äänesi kuulee
Luota vaan, meidät tuntee hän kokonaan
Luota vaan, siihen lempeään tuuleen
Ja niin saa, ja niin saa
Se sua kannattaa

Pyydän voimaa, näitä seiniä musertaa
Sun henkesi henkäykset puhaltakoon taas
Ja ne levottomat laulut kiitokseksi muuttukoon

Luota vaan, työsi täyttäjään
Meidän tiemme hän tuntee, ja kipumme ymmärtää
Ja valonsa löytää salatuimpaan pimeään
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Tammi 2013 08:52

Tämän laulun kerto oli tänään aamulla mielessä, vaikka en ole piiiiitkään aikaan laulua kuullut missään :musics:
http://www.youtube.com/watch?v=rwRik_uMdkE
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Tammi 2013 12:18

Aamu-Usva kirjoitti:Tämän laulun kerto oli tänään aamulla mielessä, vaikka en ole piiiiitkään aikaan laulua kuullut missään :musics:
http://www.youtube.com/watch?v=rwRik_uMdkE


Tässä on ainakin selkeät sanat, joista ei jää epäselvää onko kyseessä "hengellistä poppia" (kuten esim. Juha Tapion jotkut laulut), joiden sanoista ei ota selvää ainakaan tälläinen yksinkertainen uskova, onko kyseessä ihan maailmallinen luritus vaiko ei. Tai kyllä minä selvän saan, missä on selkeästi raamatulliset sanat ja missä vain ikäänkuin "hipaistaan Taivasta".
Tätä virttä edesmennyt mummoni, joka oli uskova lauloi usein. Laulu on mollivoittoinen, mutta on siinä kaidan tien kulkijoille paljon totuutta.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron