ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 04. Tammi 2013 13:10

pekka kirjoitti:En pysty kuuntelemaan mitään rokkia vaikka sanat olisivat minkälaiset. Minun tulee siitä niin huono olo. En voi sille mitään.


Mutta tuo äsken laittamani harppumusiikki oli ihanaa, suloista ja iloa korville ja lohdutusta sydämelleni!

KIITOS, YLISTYS JA KUNNIA SIITÄ HERRALLE!


Joo, kaunista tuo laittamasi harppumusiikki on todella kaunista ja rauhoittavaa kuunneltavaa : )

Siunausta sinulle.
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2013 13:23

Siunausta, iloa ja rauhaa sinullekin.


Jesaja 66:

1. Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun
jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
2. Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 04. Tammi 2013 13:56

:? :wtf: :sick:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Maria » 04. Tammi 2013 15:21

Olen tässä seuraillut tätä aihetta ja mielipiteitänne siitä. Muutamia kappaleita jopa hiukan, siis vain hiukan jaksoin kuunnella. Tuo Pekan laittama harpulla soittaminen oli tosi kaunista ja rauhoittavaa. Musiikilla vaikutetaan ihmisen mieleen tosi paljon. Mä oon sellanen aina ollu, että kun oon ns pahalla päällä, siistosi ärtynyt jostain, niin usein olen laittanut sit soimaan musiikkia jossa on bassoa ja oikeestaan todella pitäisi enempikin ärsyttää ja ehkä se hetken aikaa tuntuukin hyvältä, mutta aika pian sen kuuntelun lopetan, tai ainakin hiljennän äänen desipelejä. Ja olen aika varma ettei se ole Heran tahto toimia niin, vaan pitäisi mennä heti rukoukseen, mutta joskus se saa vihollinen aikaan haluttomuuden ja liha ettei mee rukoukseen, vaikka tietääkin, että; vain se auttaa ja rauhoittaa mielen ja poistaa kiukun, vaan pitäähän sitä kuunnella jotain Scooteria, tms..Ei siis hengellistä musaa. :think2:

Tuo HB on ärsyttänyt jo kuuntelemattakin mua aina! Sen kuvat ja laulujen otsikot on niin pimeydestä, että jos ne jotakin niiden laulut lohduttaa, niin sit pitääkin jo kysyä, että: Eikö Jeesus ole tärkein ja rakkain ihmiselle, jos tuollainen musa ja bändi auttaa surussa. Se on yhtä kaukana uskosta ja avusta, kuin se musa mitä oon ite kuunnellut kiukuissani ollessani, kun hermoni on räjähtämispisteessä jonkun asian takia.. Toki, myönnettäköön; etten enää juuri koskaan lankea siihen apuun, että kuuntelisin jotain vieläkin karmeempaa kuin mitä voisin kuunnella muulloin. Vaan opettelen koko ajan aina Ensimmäisenä menemään rukoukseen ja musa vehkeet soittaa vain melangolisia, lohduttavia ja rohkaiseviakin heng lauluja, joista sanoistakin saa jopa selvää.

Mutta nythän on kuin IN että pimeydestä lauletaan ja soitetaan ja sinne ujutetaan Jeesus nimi joukoon ja kas vain se onkin sit hengellistä rokkia. Jokainen joka soittaa/laulaa/kuuntelee... oli syy ja olotila mikä tahansa jotain niin pimeetä, kuin noi rain ja HB ym, ym.. soittaa ja laulaa, niin: silloin vain kiiruusti verisen Golgatan ristin juureen ja rukoukseen, kohtaamaan Mestariaan, ei pimeyttä harjoittamaan ja kuuntelemaan, Vaan samaan avun taivaasta, Ei pimeyden ruhtinaalta, joka sitoo sitä jatkamaan ja harjoittamaan sitä, millä pilaa ihmisen mielen ja sielunkin tilan lopullisesti !

Sef. 3:
14 Iloitse, tytär Siion, puhkea huutoon, Israel; ihastu ja ratkea riemuun kaikesta sydämestäsi, tytär Jerusalem.

15 Herra on poistanut sinun tuomiosi, kääntänyt pois sinun vihollisesi. Israelin kuningas, Herra, on sinun keskelläsi. Ei tarvitse sinun enää onnettomuutta nähdä.

16 Sinä päivänä sanotaan Jerusalemille: "Älä pelkää, Siion, älkööt kätesi hervotko.

17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

18 Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa.


:hearts: Siunausta vain kaikille minunkin puolestani ja pysytään lähellä ristin Herraa tänäkin armon vuonna! :thumb:
Maria
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 04. Tammi 2013 15:47

Katolilaisuutta Terapia-yhtyeen kappaleessa:

http://www.terapia.fi/levyt/sanat/viimeise.html

"onnelliset läpi kiirastulen
lahjaksi saa sen minkä omistaa"

Lopputulemana tästä kaikesta taitaa olla että meikäläinen heivaa lähes kaikki cd:t kierrätykseen jossain vaiheessa. En vain tiedä mitä musiikkia tässä sitten alkaisi kuunnella, pari päivää sitten tosin lauleskelin maakuntalauluja youtube-videoitten tahtiin. Se on varmaa että keikoilla en enää käy, ahdistaa jo pelkkä ajatuskin.

En kuuntele HB:ta. HB on kehno Nightwish kopio. The Rain kuuntelee kuulemma Helloweenia ja on ihan maallisten hevibändien oloinen hevibändi, pitkätukkahippimeininkeineen. Kuten sanottu, metsäretkillä ei tule musiikkiongelmia, taidankin alkaa viettää entistä enemmän aikaa luonnon helmassa. Haluaisin muuttaa johonkin korpeen mutta pakko olla elämäntilanteen takia hollilla täällä kaupungissa.

Tässä kuva the Rainin jäsenistä, yksi heistä on jo käynyt parturissa :)

http://www.therain.fi/index.php?option= ... &Itemid=13

HB yrittää vedota kuulijoihin naiskauneuden avulla, aivan kuten mikä tahansa hevibändi jossa on naislaulaja:

http://www.hbmusic.net/

Ruudolf se vasta pahisten kanssa tekeekin yhteistyötä, yhteistyökumppani Karri Koiralla modernit käsimerkit tässä kuvassa:

http://www.monsp.com/kuvat/koira_kaupoissa.jpg
Eetu
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Tammi 2013 16:12

Täytyy myöntää, että jopa hieman huvitti(vaikka ei saisi koska vakava asiahan tämä), nuo Jasmiinin laittamat laulun sanat... siis kuinka ilmiselvästi näissäkin tapauksissa on, että uskovaiset bändit, koittavat kopioida tämän maailman bändien vaikutteita ja siirtää niitä hengelliseen sanomaan... ja se menee ihan plörinäksi se homma, näin on... yritetään antaa vaikutelma, että tämä on coolia, raisua meininkiä ja ihan käheetä toimintaa... miksi petkuttaa nuoria uskoon, antamalla vääränlainen mielleyhtymä, että Jeesus olisi jotenkin tämän maailman ruhtinaan kaltainen, yritetään antaa samanlaisia arvoja ja vaikutelmaa... Jeesus on cool, mutta se cooleus, on toisenlaista kuin mitä tämä maailma voi antaa tai tarjota... jos ei voi uskoa Jeesukseen sillä, mitä raamatun valossa Jeesus tarjoaa meille, ilman lisätehosteita, niin sitten ei varmaan voi uskoon tullakaan.
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2013 16:22

No, se on selvä se, että ainakin klassiselta puolelta löytyy semmoista kaikella tavalla kaunista ja rauhoittavaa musiikkia ja JUURI semmoista mikä on Jumalan tahto niin kuin olen jo useissa kirjoituksissani tuonut esiin, Jumalan Armosta, monine Raamatun kohtineenkin. Ei jää mitään epäselvyyttä tästä asiasta! Perkele on vain sekoittanut kuviot niin perustellisesti, että aluksi näyttää, että mitään ei ole enää tehtävissä asian korjaamiseksi mutta todellisuudessa Jumalan tahdon mukainen musiikki EI OLE KADONNUT MIHINKÄÄN. Itse löysin sen noin kymmenkunta vuotta sitten kun etsin ja löysin sen klassisen musiikin ihmeellisestä maailmasta ja kuten todettua Jumalan sana ilmoittaa, että se on Jumalan tahto. Toki se vie oman aikansa, että oppii löytämään ne säveltäjät ja sävellykset jotka ovat lähinnä sitä, että täyttyy tämäkin Raamatun kohta:


Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


Eli todennäköisesti pitää mennä siihen vanhempaan klassiseen musiikkiin missä perkele ei ole vielä ehtinyt tehdä tuhojaan niin kuin uudempaan klassiseen musiikkiin mistä jo alkaa löytymään kaikenlaisia kummallisuuksia ja, että tuo Raamatun kohta minkä tuohon ylle laitoin ei enää täyty vaan musiikki on muuttunut levottomaksi, rauhattomaksi ja ahdistavaksi.


Ei tällä erää tämän kummempia, kiitoksia kirjoituksistanne!


Ef. 2:13

mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.


Ef. 3:6

että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,


Ef. 3:11

sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,


Ef. 3:21

hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.


Ef. 4:32

Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.


Amen. Kiitos Herralle, aina ja iankaikkisesti, amen!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja petsku » 04. Tammi 2013 16:26

Pekan kirjoituksista saa sellaisen käsityksen, että hän pitää Jumalan mielenmukaisena sellaista musiikkia josta hän itse pitää ja nauttii. Toisaalta varmasti myös itse sorrun siihen, että pidän Jumalan mielenmukaisena sellaista musiikkia josta itse pidän. Nämä musiikkikeskustelut ovat sen takia hankalia kun eri ihmiset voivat ymmärtää saman biisin monella eri tavalla. Toinen voi kokea jonkin kappaleen aggressiivisena kun taas toinen kokee saman biisin aivan eri tavalla.

On kummallista yhden biisin sanojen perusteella tehdä johtopäätös bändistä. Tuon HB:n Perkeleitä-biisin sanoma on hyvä, mutta tapa (huumori) on väärä. Tämän takia biisi on ylilyönti.

...laulujen otsikot on niin pimeydestä...


Siis puhutko nyt HB:sta? :o
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Tammi 2013 16:30

Tuli täs mieleen että yhtäpaljon kuin teitä ahdistais vaikka Exitin musiikki (joka on ensimmäisiä yhtyeitä Suomessa, jotka yhdistivät rockmusiikin ja kristillisen sanoman)...niin mua ahdistaa se että aletaan mollata ihan kaikkea ja aletaan korostaa vaan pelkästään esim.harppu-musiikkia.Anteeksi nyt mutta mun mielestä tämä keskustelu on saanut huvittavia piirteitä, jokainen saa toki kuunnella mitä musiikkia haluaa.
Heviä ja metallia en itse pysty kuunnella yhtään, mutta
kuuntelen hyvällä omallatunnolla esim Exitin Ylistys-levyä työmatkoilla..siinä on tosi hyviä hengellisiä sanoituksia ja kauniit melodiat.Ei tuu mitään synnillistä mieleen vaan sen mukana on hyvä laulaa ja ylistää :dance: Ja täällä jo ennemmin mainitun Juha Tapion ihan ensimmäisiä hengellisiä lauluja myös,kuuntelen ihan hyvillä mielin! Jumala kosketti mua uskonelämän uudistumisvaiheessa niitten kautta tosi paljon :thumb:
Eipä nyt sitten juuri mutta ollutkaan :roll:
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2013 16:48

Petsku, kiitos kuuluu vain ja ainoastaan HERRALLE! Ei minulle, vähäisimmissikään määrin. Ja Raamatussa nämä asiat ovat sanottu eli eivät ne ole minun omia. Koitapa lukea kirjoittamistani kirjoituksista kaikki Raamatun kohdat uudestaan niin huomaat, että ei Jumala ole jättänyt meitä sekasortoiseen tilaan mitä tulee musiikkiasioihin. Kysymys on VAIN siitä, haluammeko taipua Jumalan tahtoon vaiko emme. Itse en halua ruveta kapinoimaan Jumalaa vastaan missään asioissa, en myöskään näissä musiikkiasioissa. Sillä tiedän kuinka sen ihmisen käy joka asettuu poikkiteloin Jumalan tahtoa vastaan. Mieluimmin taivun Hänen tahtoonsa vaikka joskus se vie pitkänkin aikaa kun lihamme pistää hanttiin jne. Mutta onneksi Jumala on kärsivällinen meitä kohtaan.

Jumalan siunausta sinulle petsku ja Herran Jeesuksen armoa.

Nyt lähden asioille ja palaan illalla asiaan jos jotain kommentoitavaa löytyy.

Kiitoksia kaikille oikein paljon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa

cron