ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 03. Tammi 2013 14:44

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja petsku » 03. Tammi 2013 15:08

pekka kirjoitti:Esimerkiksi rauhallinen harppu-, kantele-, huilu- tai akustinen kitaramusiikki (kuuluvat klassiseen musiikkiin) on lähes kadonnut jo isompienkin kauppaketjujen musiikkiosastojen levyhyllyiltä eli ei enää tahdo tuollaista Jumalan tahdon mukaista musiikkia löytyä. Iso marketti missä yleensä käyn ruokaostoksilla niin sieltä ei löydy enää ainoatakaan niin sanottua klassisen musiikin levyä.


Mene katsomaan hevilevyjä. Niistä löytyy klassista musiikkia vaikka kuinka paljon ;)

http://www.youtube.com/watch?list=PLNvv ... 8rEbNJqqMA
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Tammi 2013 15:17

En tiedä petsku mitä tarkoitat mutta en aio mennä katselemaan hevilevyjä. Olen saanut Jumalan armosta vapautua niistä ja monista muistakin maailmalla suosiota nauttivista musiikkityyleistä jotka ovat vain kauhistus Jumalan silmissä, ei mitään muuta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja petsku » 03. Tammi 2013 15:21

pekka kirjoitti:En tiedä petsku mitä tarkoitat mutta en aio mennä katselemaan hevilevyjä. Olen saanut Jumalan armosta vapautua niistä ja monista muistakin maailmalla suosiota nauttivista musiikkityyleistä jotka ovat vain kauhistus Jumalan silmissä, ei mitään muuta.


Monet hevibändit ottavat todella paljon vaikutteita klassisesta musiikista. Eli jos haluat löytää klassista musiikkia...
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Tammi 2013 15:25

Petsku, kuuntelin tuota näytettäsi noin viisi sekuntia. Enempää en voinut koska se oli niin hyökkäävää ja todella KAUHEATA. Tuo oli kyllä niin kaukana Jumalan tahdosta kuin olla ja voi, Raamatun valossa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 03. Tammi 2013 16:11

:? :crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja petsku » 03. Tammi 2013 18:58

http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20in%20America/CCM/stryper.htm kirjoitti: STRYPER is a bunch of Satanic cross-dressing God-haters... and I'm fully convinced, homosexuals as well. Urban Dictionary.com defines Stryper as ... An ambiguously homosexual hair-metal band who, while adorned in black and yellow-striped leather, acted as a marketing ploy for Christianity primarily throughout the 1980's.


En puolusta Stryperia, mutta tuo kertoo jo tuosta kirjoituksesta todella paljon. Kirjoittaja on unohtanut lähdekritiikin. Tässä esimerkkiä lähteen "luotettavuudesta" http://www.urbandictionary.com/define.p ... sus+Christ. Ihan oikeasti kannattaa olla tarkkana mitä lukee netistä.
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Tammi 2013 21:47

En vieläkään ole päättänyt kantaani tässä musiikkiasiassa :musics: . Jotenkin en kallistu suuntaan enkä toiseen. Juuri äsken yksi paljon kärsinyt ja kärsivä sisaremme soitti ja pyysi minua kuuntelemaan kaksi HB:n biisiä, joista hän on tänään saanut paljon lohdutusta. Kuuntelin nuo biisit. Minua ne eivät koskettaneet, mutta voinko sanoa, että tuo lohdutus, jota sisar on tänään tuosta musiikista saanut, olisi jotenkin väärää lohdutusta, eikä lähtöisin kaiken lohdutuksen Jumalasta..? Tiedän kyllä, että kaikki lohtu tässä maailmassa ei ole todellakaan Jumalasta. Siis esimerkiksi viina tai huumeet tai lääkkeet, jotka kyllä hetkisen lohduttavat, mutta lopulta saavat aikaan pahaa. Mutta tästä musiikista en ole varma. Petri kyllä todisti hyvin uskottavasti siitä, ettei ole nähnyt hyvää hedelmää niiden uskovien elämässä, jotka kuuntelevat hevimusiikkia ja itsellänikin on samanlainen kokemus, eli en koe tuntemieni tuollaisen kristillisen musiikin ystävien olevan hengellisesti kovinkaan vahvoilla. En vain ole ajatellut sen johtuvan musiikista vaan pikemminkin päinvastoin olen ajatellut, että musiikkimaku seuraa sitä, ettei jostain muusta syystä ole hengellisesti vahvoilla. Voisiko kuitenkin tällaisen musiikin kuuntelu olla vain jossain eri vaiheessa samaa tietä kulkevien juttu..? Itse en ole pitänyt tuollaisesta musiikista lainkaan edes ennen uskoontuloani, joten minun on vaikea sanoa. Kuitenkin kristillinen reggae on mielestäni miellyttävän kuuloista, vaikka silläkin musiikilla on tietääkseni taustat kaikenlaisessa kannabiksen polttelussa yms... Mutta reggaesta olen pitänyt ennen uskoontuloani, joten varmaan siinä ihan vain lihallinen mieleni vaikuttaa...

"Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä (Fil.3:15-16)!"

Tässä siis linkit noihin sisaren mainitsemiin lauluihin:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=mv58Y2nJeBA&feature=endscreen
http://www.youtube.com/watch?v=ggvANPUiw-E
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 03. Tammi 2013 22:04

No en ehtinyt kirjoittaa tänään yhtikäs mitään tämän ketjun aiheeseen liittyen. En muistanutkaan eilen, että minullahan oli sovittuja menoja ja vieraita, veljeni ja hänen vaimonsa olivat tulossa käymään katsomaan tytärtämme ensi kertaa. He ovat uskossa. Kiitos Herralle!

Tässä ketjussa on hyviä, Kristukseen rakentavia kirjoituksia; tarkoitan sellaisia, jotka hyvin perustellen ovat osoittaneet sielullisen/lihallisen musiikin olevan lihasta peräisin yksinkertaisesti sanottuna. Kuuntelutin muutamia linkkejä uskovalla ihmisellä. Hän ei kuullut sanoja ja rauhallisempikaan musiikki, Juhan The Rain yhtyeen mainitsema ns. riparikipale kuuulosti sanoiltaan hänen mielestään kuin miltä tahansa maalliselta rakkauslaululta rokahtavana. Tämä on hänen käsityksensä ja niin on myös minun.

Minä olen ihan 'sivistynyt' nyt näistä linkeistä, joissa on kristillistä rokkia. En minä ole tälläisistä maallisista bändeistä kuullutkaan ennen. Yhtään linkkiä en ole kuunnellut paitsi siis joitakuita. Hengellistä musiikkia syntyy vain Pyhästä Hengestä ja Jumalalle mieleistä musiikkia sanoineen on Pyhässä Hengessä ja Totuudessa Kristusta korottava musiikki sanoineen niin, että itse Herra Jeesus tulee korotetuksi!

En mene tuomaroimaan lihallisia uskovia valekristityiksi. Moni on pieni lapsi Kristuksessa ja hänellä on Pyhä Henki. Hän on Herran rakas oma. Jumala haluaa lapsensa puhdistaa kaikesta sielullisuudesta, joka on Hänen tuntemistaan vastaan, esim. sielullisesta artistia korostavasta musiikista, josta kunnian ottaa vielä artisti ja rahat myös. Jumala EI jaa kunniaansa ihmiselle, omalle lapselleen, vaan tekee hänet pieneksi ja Herran hänessä suureksi. Tämä on Sanan mukaista. Esimerkkejä tuskin tarvinnee laittaa...???

On valitettava tosiasia, että kristikunnassa lihallisuus rehottaa ja pitkälti seurakunnassa mennään lihallisten uskovien ehdoilla. Pienet lapset kiukuttelevat, jos eivät saa tehdä, mitä haluavat. Vanhempien on silloin puututtava peliin, toisaalta ymmärrettävä, mutta myös ohjattava oikealle tielle. Nykyisin vaan on niin, että seurakunnassa, kuten maailmassa yleensä, lapset alkavat määräämään, miten perheessä eletään ja ollaan. Vanhemmat (ei kaikki) eivät jaksa kiukuttelua ja antavat periksi. Näin sitten kuuliaisuus vanhemmille rapaantuu ja seurakunnassa, Jumalan perheessä 'pikkudiktaattorit' "määrittelevät" esim. musiikin ja jopa opetuksen, seurakuntaelämänkin! Kenen syy? Vanhempien!

Ihan elävästä elämästä voi ottaa esimerkkejä, mitä seurakunnalliseen järjestykseen tulee. Jos seurakunnan vanhimmat, kaitsijat ovat lihallisia niin seurakunta kasvaa vinoon, suoraan sielunvihollisen syliin. Toisaalta, kun uhmaikäisiä lapsia ei perheessä jakseta (miksi?) rakkaudella rajoja asettaen kaitsea, kasvattaa, niin sekasortohan siitä syntyy. Ja sekasorron aikaa elämme nytkin seurakunnassa. Luopumus lisääntyy lisääntymistään ja seuraavat Raamatun Sanat toteutuvat:

Hes.34:1 Minulle tuli tämä Herran sana:
34:2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille - paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
34:3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
34:4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
34:5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.

Edellinenhän oli Israelin paimenille tarkoitettu sana, mutta sitä voidaan soveltaa hyvin myös tähän aikaan, kun luopumus lisääntyy, kun on luovuttu Kristus-keskeisyydestä itsekeskeisyyteen, oman lihan kuolemasta, joka on koko elämämme kestävä prosessi. Jos Sana ei sulaudu lihaksi Hengen hedelmineen yhä enemmän Pyhän Hengen Voimasta, seurakunta saastuu ja voi niitä paimenia, jotka lihallisin korvasyyhyyn sopivin menetelmin kaitsevat laumaa katsoen omaansa, omaa parastaan ja etuaan!

Haluan kiinnittää yksinkertaisesti tässä musiikkiasiassakin huomiota terveeseen ja raittiiseen uskonkasvuun, mitä se on ja mihin esim. musiikki seurakunnassa perustuu! Ilmentääkö musiikki Sanan lihaksi tulemista vaiko ei Hengen hedelmineen.....Korottaako musiikki Kristusta vaiko saatanaa, riivajia (jotka vaikuttavat mielenalueeseemme!), esittäjää/esittäjiä jne.? Minä tiedän kokemuksesta, että itseasiassa Jumalan Hengen alle taipuminen on lihalle tuskallista ja tällöin alkaa selitykset ja mikäli emme puhalla (HUUDA hädässä Herran puoleen) tai Herra Jeesus pysäytyä peliä poikki, meistä tulee selittämisen mestareita saadaksemme kylvää lihaamme ja siten että,

"Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää." Gal.6:8.

Jos hengellinen kasvumme pysähtyy tai elämme siis lihan mielen mukaan, omien mielihalujemme mukaan, niitämme sitä, mitä kylvämme. Raamatussa, Jumalan Sanassa puhutaan selkeästi hedelmistä, Hengen hedelmistä. Niistä yksi on siis Rauha. Pyhä Henki kirkastaa AINA Kristusta niin, että Hänen Rakkaudessaan pysyen ja sen yhä syvemmin Hengen antamin silmin ymmärtäen, teemme Jumalan Tahdon Jumalan rakastaminen Poikansa tähden.

Ef.1:15 "Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään


Jumala haluaa meidät kokonaan; mielemme, ajatuksemmekin. Herra Jeesus haluaa puhdistaa verellään meidän salaiset sopukatkin niin, että Hän kirkastuisi kaikessa ja jopa, että se näkyisi maailmallekin niin, että olisimme kuin Kristuksen tuoksu. Maailman silmissä uskottavuus kärsii, jos puhumme toista ja teemme päinvastoin.

"Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä."

"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".

Tuon yhä edellisen Sanan esille. Emme voi muuttua ilma Pyhää Henkeä, emmekä ilman Jumalan Voimaa, Jumalan Sanaa ajatuksiltamme, mieleltämme. Tahdommeko vaiko emme? En ole tarkistanut, miten tuo on käännetty esim. Bibliassa tai jossain ehkäpä tarkemmassa käännöksessä enemmän 'selkokiellä.' Mutta se on täysin linjassa sen kanssa, mitä olen kirjoittanut, että mielemmekin ja ajatuksemmekin tulee tulla Hengen valtaamiksi.

Siunausta yhä edelleen, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 03. Tammi 2013 22:41

Minulla oli melko paljon 70-90 lukujen heavy metalli bändien levyjä. Uskoon tuloni jälkeen pilkoin ne ja heitin roskiin. Edes divariin en halunnut niitä viedä. Selvä asia, paholaisen musiikkia. Myös disco-musa samaa tavaraa (madonna, lady gaga jne...).
KeijoKoo
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07. Kesä 2012 08:25

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa

cron