ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Joulu 2012 01:51

Asia selvä ja en ole loukkaantunut mistään, halusin vain korjata tuon pienen väärinkäsityksesi.

Jumalan siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 02:02

pekka kirjoitti:Asia selvä ja en ole loukkaantunut mistään, halusin vain korjata tuon pienen väärinkäsityksesi.

Jumalan siunausta sinulle.


Kiva kuulla, että et loukkaantunut ja saatiin väärinkäsitykset korjattua!

Herran siunausta myös sinulle ja jatketaan toki keskustelua! :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 02:11

Löytyypä Petrin sivujen alalaidastakin muuten aika rockkaavaa meininkiä:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... a4HWj1jrJA

Onko Paul Wilbur perkeleestä ja käyttääkö hän väärin tässä kappaleessaan rock musiikkia? Myös Paul Wilbur myy äänitteitään rahasta.

Ei kaikki rock musiikki ole saatanasta tai johda sen luokse. Vastuu on artistilla ja tavassa jolla esiintyy ja laulaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 28. Joulu 2012 11:13

Ite en rajaisi tätä vain rockmusiikkiin, musiikkityylistä riippumatta on artisteja jotka ovat mammonan perässä ja ovat myyneet itsensä (esim. Juha Tapio). En väitä että Juha Tapio olisi mammonan perässä mutta hän on kyllä myynyt itsensä Warner-levy-yhtiölle tekemällä Yölle kappaleen Pettävällä jäällä ja sitten hän antoi periksi siinä että levy-yhtiö halusi oman osuutensa kappaleen tuotoista, vaikka Juha Tapio itse ajattelee että kappaleen tekijänoikeudet kuuluvat artistille.

Tässä Juha Tapio rokkikeikalla Tavastialla:

http://juhatapio.com/suurenmoinen/wp-co ... /tava2.jpg

Juha Tapio teki joululevyn, jollaisen jokainen levymarkkinoita tajuava artisti tekee (mm. Antti Tuisku yms lukemattomat muut artistit).

En ole yllättynyt siitä että Juha Tapion kirjan kirjoitti Jaakko Heinimäki.

http://www.fbsk.net/fi/uutiset/jaakko-heinimaki/

Casillero del Diablo = The Devil's Wine Storage eli saatanan viinikellari

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuu ... tuu-veisuu

Liity nyt kirkkoon! Saat kaupan päälle bonus ja plussa pisteet sekä pullon Casillero del Diablo -viiniä. Eikä tässä vielä kaikki, Jaakko Heinimäki kertoo sinulle miten kasvatetaan parta. Jos olet nainen, ei hätää, kirkkomme sukupuolenkorjausvastaava kertoo sinulle miten aloitat sukupuolenkorjausprosessin, hormoonihoidon jälkeen parta kasvaa.

Eikä tässäkään vielä kaikki, saat kaupan päälle lipun Oulun Kärppien peliin, jossa tuomiorovasti kertoo sinulle että on ihan ok tiirailla cheerleadereita, sillä miesten huomio lätkäpeleissä kiinnittyy vain ja ainostaan makkarajonoon:

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/tuomi ... va/613425/

Liekö tuomiorovasti homoseksuaali kun ei kerran osaa katsoa naisia sillä silmällä? Ihme hurskastelija mutta evankeliskatolinen kirkko ei muuta olekaan kuin hurskastelua ja patsastelua taikaviitat yllä.
Eetu
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Joulu 2012 11:39

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Room. 12:2

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


Paljon on poispantavaa mitä ei tule ottaa mukaan turhana painolastina uskonvaellukselle. En minäkään uskoontullessani vielä oikein ymmärtänyt, että esimerkiksi rokkimusiikilla ei ole mitään tekemistä uskovan ihmisen elämässä. Sanaa kärsivällisesti lukemalla ja tutkimalla sain kuitenkin lopulta oikean ymmärryksen tässäkin asiassa ja niin hylkäsin monet maailmassa suurta suosiota nauttivat musiikkityylit, hyvillä mielin ja kiitollisena Herralle. Se oli myös vapauttava tunne kun sai tehdä parannusta turhuuksista mistä ei ole mitään hyötyä uskonvaelluksella (haittaa kylläkin) päämääränä päästä ahtaan portin kautta Uuteen Jerusalemiin, Jumalan armosta.

Kirje galatalaisille 5:

16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 14:48

pekka kirjoitti:2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Room. 12:2

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


Paljon on poispantavaa mitä ei tule ottaa mukaan turhana painolastina uskonvaellukselle. En minäkään uskoontullessani vielä oikein ymmärtänyt, että esimerkiksi rokkimusiikilla ei ole mitään tekemistä uskovan ihmisen elämässä. Sanaa kärsivällisesti lukemalla ja tutkimalla sain kuitenkin lopulta oikean ymmärryksen tässäkin asiassa ja niin hylkäsin monet maailmassa suurta suosiota nauttivat musiikkityylit, hyvillä mielin ja kiitollisena Herralle. Se oli myös vapauttava tunne kun sai tehdä parannusta turhuuksista mistä ei ole mitään hyötyä uskonvaelluksella (haittaa kylläkin) päämääränä päästä ahtaan portin kautta Uuteen Jerusalemiin, Jumalan armosta.

Kirje galatalaisille 5:

16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.


Itse näkisin asian näin:

1.kor 19-23

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Yllä olevaa soveltaen siis voisi olla ikäänkuin rockkarille rockkari ja hevarille hevari ja kuitenkin ajaa sillä evankeliumin etuja.

Matt 10:16

16 "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.

Susien keskellä siis olisi mielekästä olla viisas kuin käärme, mutta viattomasti kuin kyyhkyset. Eli voisi vaikkapa matkia käärmeen tapaa levittää omaa julistustaan jos se tuntuu olevan tehokas ja hyvä, mutta kuitenkin niin että säilytetään kyyhkysen viattomuus asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Joulu 2012 15:08

Luuk. 6:39

Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?


Mikko, jos minä menisin julistamaan evankeliumia vaikkapa rokkarille niin en samaistuisi tähän henkilöön vaan kehottaisin häntä ystävällisesti tekemään myös parannusta tuosta turhanpäiväisestä rokkaamisesta joka johtaa ihmistä vain poispäin Jumalan tahdosta, monella eri tapaa.

Jaakobin kirje 1:

21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 28. Joulu 2012 15:38

Rokkarievankeliumia Paavalin tyyliin..

"Näen että suuresti kunnioitatte ja pidätte musiikista..=) Mutta tiedättekös kuka on luonut korvan jonka avulla voimme vastaanottaa musiikin, mutta myös tämän sanan minkä teille kerron..? Elikä Herramme Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden ja noussut ylös..käänny siis Herran puoleen.."
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Joulu 2012 15:45

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Joulu 2012 15:56

pekka kirjoitti:Luuk. 6:39

Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?


Mikko, jos minä menisin julistamaan evankeliumia vaikkapa rokkarille niin en samaistuisi tähän henkilöön vaan kehottaisin häntä ystävällisesti tekemään myös parannusta tuosta turhanpäiväisestä rokkaamisesta joka johtaa ihmistä vain poispäin Jumalan tahdosta, monella eri tapaa.

Jaakobin kirje 1:

21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.



Itse taas lähtisin siitä, että kohtelisin uskovaa rokkaria nöyrästi parempana uskovaisena kuin itseäni, korottamatta itseäni hänen yläpuolelleen. Se seikka, että hän käyttää rokin tahtilajia ylistysmusiikissaan ei saisi minua ajattelemaan automaattisesti, että hän on eksynyt ja on tarve tehdä parannusta. Tahtoisin antaa oikean tuomion katsomatta mieheen. Siksi en pitäisi häntä myöskään sokeana enkä itseänikään.

Fil2-3

2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

Joh. 7:24
24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Saattaisimpa vaivautua rokkarin konserttiinkin tutustumaan hänen musiikkinsa hedelmiin ja seurata taustalla pitkänkin aikaa, että mimmoisia hedelmiä puusta tipahtelee ennen parannukseen kehoitusta.

Matt 7:17

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron