ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Joulu 2012 19:20

Muutama ajatus ketjun kommenteista. Nämä ajatukset ovat pohdintojani yleisellä tasolla enkä kohdista niitä todellakaan keneenkään veljeen tai sisareen täällä. Systerille haluan sanoa että olet rakas sisar Herrassa enkä minä tiedä sinun lehmistäsi. Puhuin niistä yleisellä tasolla. Minulla itsellänikin on ollut monesti "oma lehmä ojassa" ja olen sen sieltä halunnut nostaa pois vaikka se ei ole ollut Jumalan tahdon mukaista.

Joskus kuulee sanonnan ei pistetä Jumalaa kahleisiin. Tämä sanonta liitetään useasti sellaisiin tilanteisiin jossa evankeliumia halutaan julistaa jollain sellaisella tavalla jota Raamattu ei ilmoita. Sitten kun joku sanoo ettei tuo ole Raamatullinen tapa niin siihen puolustukseksi voidaan sanoa älä kalehdi Jumalaa. Tätä "ei pistetä Jumalaa kahleisiin" voisi viedä jopa niin pitkälle että sillä ruvetaan perustelemaan ekumeniaa. Monet varmasti jo perustelevatkin ekumeniaa niin ettei Jumalaa saa kahlita vain jonkin opin sisälle vaan Jumala kuuluu kaikkialle ja kaikkiin uskontoihin sillä Jumalaa ei voi kahlita. Joku voisi sanoa että Jumala toimii kaikissa eri uskonnoissa ja niiden kautta ja jos olet eri mieltä niin koitat kahlita Jumalaa ja teet Jumalan niin pieneksi että Hän toimisi vain muka yhdellä tietyllä tavalla. Olen kuullut tällaisia argumentteja silloin tällöin mutta en tällä foorumilla.

Jumalaa ei voi kahlita on totta mutta yhtä totta on myös se ettei Jumala toimi muutakuin sanansa ilmoittamalla tavalla. Siksi pyrkimys kaikessa Jumalan sanan mukaiseen elämään jossa riisutaan mahdollisimman paljon maailmallista pois ei ole mielestäni Jumalan kahlitsemista vaan ojentautumista Jumalan sanan opetuksen mukaan.

Juha kirjoittaa: Olen edelleen sitä mieltä että tärkeintä on se, että laulaako siinä koko sydämellään Jumalalle vaiko ei. Jos on rockahtava gospelbiisi joka on laulettu Jumalalle koko sydämellä, niin onko se parempi vaiko huonompi kuin vaikkapa jonkun perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle. Jos joku pitää näistä kahdesta jälkimmäistä parempana, niin se vaan osoittaa että laulun hengellisyys punnitaan omien musiikkimieltymysten perusteella ja unohdetaan se, että musiikki on tarkoitettu Herralle laulettavaksi.


Tätä samaa pohdintaa voidaan viedä myös vielä vähän pidemmälle. Mitä jos laulaa oikein raskasta hevia ja laulaa sitä sydämestään Jumalalle. Onko se parempi kuin perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle? Tässähän on myös kyse esiin tuomastasi musiikkimieltymyksestä jos jälkimmäinen olisi parempi.

Biblia.Psalmi.150:3. Kiittäkäät häntä basunilla: kiittäkäät häntä psaltareilla ja kanteleilla!
4. Kiittäkäät häntä harpuilla ja tanssilla: kiittäkäät häntä harpun kielillä ja huiluilla!
5. Kiittäkäät häntä kilisevillä symbaleilla!
6. . Kaikki, joilla henki on, kiittäkään Herraa, Halleluja!

Psalmi.71.22. Niin minäkin kiitän sinua psaltarilla, sinun totuuttas, minun Jumalani: minä veisaan kiitosta sinulle kanteleilla, sinä pyhä Israelissa.

2.Sam.6:5 Ja Daavid ynnä koko Israelin heimo karkeloi kaikin voimin Herran edessä soittaen kaikenkaltaisilla kypressipuisilla soittimilla , kanteleilla, harpuilla, vaskirummuilla, helistimillä ja kymbaaleilla.

Biblia.2.Sam.6:5. Niin David ja kaikki Israelin huone soittivat Herran edessä kaikkinaisilla honkaisilla kanteleilla ja harpuilla, psaltareilla, trumpuilla, kulkuisilla ja simpeleillä.


En ole mikään musikaalinen ihminen mutta jotenkin minulla on sellainen tunne ettei näillä soittimilla saa edes kovin raskasta melodiaa aikaan. Nämä soittimet soivat mielestäni kevyen oloisesti. Harput, kanteleet, huilut ,helistimet (kulkuset), rummut ja torvet eivät tuo mielestäni sellaista raskasta sointua jota esimerkiksi hevissä käytetään vaan nämä soivat kevyemmästä jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Raamattu ilmoittaa siis näitä soittimia millä Jumalaa ylistettiin ja näistä soittimista en itse ainakaan osaa kuvitella raskasta musiikkia.

Gal.5:22. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.


Jokainen ylistäköön kuitenkin Jumalaa sillä tavalla minkä itse kokee sydämessään oikeaksi!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Joulu 2012 20:18

toni l kirjoitti:Muutama ajatus ketjun kommenteista. Nämä ajatukset ovat pohdintojani yleisellä tasolla enkä kohdista niitä todellakaan keneenkään veljeen tai sisareen täällä. Systerille haluan sanoa että olet rakas sisar Herrassa enkä minä tiedä sinun lehmistäsi. Puhuin niistä yleisellä tasolla. Minulla itsellänikin on ollut monesti "oma lehmä ojassa" ja olen sen sieltä halunnut nostaa pois vaikka se ei ole ollut Jumalan tahdon mukaista.

Joskus kuulee sanonnan ei pistetä Jumalaa kahleisiin. Tämä sanonta liitetään useasti sellaisiin tilanteisiin jossa evankeliumia halutaan julistaa jollain sellaisella tavalla jota Raamattu ei ilmoita. Sitten kun joku sanoo ettei tuo ole Raamatullinen tapa niin siihen puolustukseksi voidaan sanoa älä kalehdi Jumalaa. Tätä "ei pistetä Jumalaa kahleisiin" voisi viedä jopa niin pitkälle että sillä ruvetaan perustelemaan ekumeniaa. Monet varmasti jo perustelevatkin ekumeniaa niin ettei Jumalaa saa kahlita vain jonkin opin sisälle vaan Jumala kuuluu kaikkialle ja kaikkiin uskontoihin sillä Jumalaa ei voi kahlita. Joku voisi sanoa että Jumala toimii kaikissa eri uskonnoissa ja niiden kautta ja jos olet eri mieltä niin koitat kahlita Jumalaa ja teet Jumalan niin pieneksi että Hän toimisi vain muka yhdellä tietyllä tavalla. Olen kuullut tällaisia argumentteja silloin tällöin mutta en tällä foorumilla.

Jumalaa ei voi kahlita on totta mutta yhtä totta on myös se ettei Jumala toimi muutakuin sanansa ilmoittamalla tavalla. Siksi pyrkimys kaikessa Jumalan sanan mukaiseen elämään jossa riisutaan mahdollisimman paljon maailmallista pois ei ole mielestäni Jumalan kahlitsemista vaan ojentautumista Jumalan sanan opetuksen mukaan.

Juha kirjoittaa: Olen edelleen sitä mieltä että tärkeintä on se, että laulaako siinä koko sydämellään Jumalalle vaiko ei. Jos on rockahtava gospelbiisi joka on laulettu Jumalalle koko sydämellä, niin onko se parempi vaiko huonompi kuin vaikkapa jonkun perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle. Jos joku pitää näistä kahdesta jälkimmäistä parempana, niin se vaan osoittaa että laulun hengellisyys punnitaan omien musiikkimieltymysten perusteella ja unohdetaan se, että musiikki on tarkoitettu Herralle laulettavaksi.


Tätä samaa pohdintaa voidaan viedä myös vielä vähän pidemmälle. Mitä jos laulaa oikein raskasta hevia ja laulaa sitä sydämestään Jumalalle. Onko se parempi kuin perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle? Tässähän on myös kyse esiin tuomastasi musiikkimieltymyksestä jos jälkimmäinen olisi parempi.

Biblia.Psalmi.150:3. Kiittäkäät häntä basunilla: kiittäkäät häntä psaltareilla ja kanteleilla!
4. Kiittäkäät häntä harpuilla ja tanssilla: kiittäkäät häntä harpun kielillä ja huiluilla!
5. Kiittäkäät häntä kilisevillä symbaleilla!
6. . Kaikki, joilla henki on, kiittäkään Herraa, Halleluja!

Psalmi.71.22. Niin minäkin kiitän sinua psaltarilla, sinun totuuttas, minun Jumalani: minä veisaan kiitosta sinulle kanteleilla, sinä pyhä Israelissa.

2.Sam.6:5 Ja Daavid ynnä koko Israelin heimo karkeloi kaikin voimin Herran edessä soittaen kaikenkaltaisilla kypressipuisilla soittimilla , kanteleilla, harpuilla, vaskirummuilla, helistimillä ja kymbaaleilla.

Biblia.2.Sam.6:5. Niin David ja kaikki Israelin huone soittivat Herran edessä kaikkinaisilla honkaisilla kanteleilla ja harpuilla, psaltareilla, trumpuilla, kulkuisilla ja simpeleillä.


En ole mikään musikaalinen ihminen mutta jotenkin minulla on sellainen tunne ettei näillä soittimilla saa edes kovin raskasta melodiaa aikaan. Nämä soittimet soivat mielestäni kevyen oloisesti. Harput, kanteleet, huilut ,helistimet (kulkuset), rummut ja torvet eivät tuo mielestäni sellaista raskasta sointua jota esimerkiksi hevissä käytetään vaan nämä soivat kevyemmästä jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Raamattu ilmoittaa siis näitä soittimia millä Jumalaa ylistettiin ja näistä soittimista en itse ainakaan osaa kuvitella raskasta musiikkia.

Gal.5:22. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.


Jokainen ylistäköön kuitenkin Jumalaa sillä tavalla minkä itse kokee sydämessään oikeaksi!


Laitetaan tämäkin erittäin tärkeä Raamatun kohta vielä kerran tähän niin jokainen voi miettiä mitä se tarkoittaa:

Hepr. 5:14

mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.



Lopuksi:

Matt. 24:31

Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Joulu 2012 21:25

"Mielestäni tärkeää on sydämen ja ajatusten puhtaus ja se että tuntee uskon ja johdatuksen, sekä siunauksen ja varjeluksen elämässään joka päivä. Pyytää Jumalan siunausta ja ohjausta oikealle tielle jokaisena päivänä ja kiittää kaikesta hyvyydestä ja ojennuksestakin. Haluan uskoa että Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan on niin suuri ja anteeksiantamus, jotka Häneen uskovat, että hyvin monen sielu pääsee taivaaseen aikanaan. Tai jos maailman loppu tulee, Jeesus pelastaa kaikki, joilla on aito lapsenuskoinen luottamus Jumalaan ja Jeesukseen."

Sonjalla oli tässä oikein hyviä ajatuksia. Niinkuin psalmissa sanotaan: "Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki (Ps.51:12)." Kun vaeltaa Hengessä, niin tietää, mikä on hyvää ja mikä rakentaa ja mikä taas ei.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Joulu 2012 23:15

Olen viime päivinä lukenut David Wilkersonin saarnoja. Eräässä tekstissä oli seuraavanlainen katkelma, joka sivuaa tätä musiikki-aihetta.
Koko kirjoitus on tässä: "Tuleva puhdistus"-otsikolla.
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/tspurge.htm

Muita Wilkersonin suomennettuja saarnoja, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.tscpulpitseries.org/finnish.html



Tässä katkelma sivuten tämän ketjun aihetta:



Inhottava musiikki
pyyhkäistään pois


--------------------------------------------------------------------------------

Mikä on sellaista, niin korkeasti arvostettua ihmisten keskuudessa, joka voisi olla kauhistus Jumalalle? Esimerkiksi, katsotaanpa tuota kristittyjen nuorten enemmistön tärkeintä "pyhää lehmää" rokkia! Nyt se on nimetty uudelleen mm. "Jeesus-rock" "Rakkaus-rock" "Pyhä Henki -rock". Musiikki itsessään ei ole kauhistus Jumalalle, eihän se ole muuta kuin vahvistettua ääntä. Sitä voidaan jopa jäljitellä pelkillä koneilla, kuten syntetisaattorilla. Mutta se halpa kaupallisuus niin monien Jeesus-rokkareiden taholta, se on yksi pahimmista kauhistuksista, mitä seurakunta on milloinkaan nähnyt.

En voi enää hillitä itseäni. Jonkun on sanottava se. Niin kutsutun Jeesus-rokin vaikutus seurakuntaan on aivan järkyttävä. Se on löyhkää Jumalan sieraimissa, ja kun Jeesus alkaa puhdistaa satoa kaikki Jeesus-rokin rahanvaihtajat ovat ensimmäisiä, jotka lähtevät. Kuinka kauan luulet, että Jumala katselee näitä turmeltuneita lauluryhmiä, jotka kiertelevät maata vaatien jopa $ 7 000 yhdestä "showsta Jeesukselle"? Kuinka kauan Jeesus sallii agenttien, managereiden ja mainostajien armeijan uhkailla seurakuntia tyrkyttämällä nuorisolle musiikkia, joka on vain halpa ja huono kaiku jumalattomista rock-konserttihalleista? Tämä on taantumusta siihen vuosikymmenen vanhaan "pilveä ja happoa"-musiikkiin.

Minä olen sataprosenttisen varma, että Jeesus poistaa pyhäköstä kaiken aistillisen ja maailmallisen musiikin. Me tarvitsemme epätoivoisesti musiikkimakumme puhdistusta. Meidän Herramme ei voi olla tyytyväinen siihen, että Hänen lapsensa kehittävät mieltymystä soundiin, joka yhdistetään niin paljon huumeisiin, seksiin ja väkivaltaan. Ja entä ne kristityt, jotka ravitsevat mieltään iskelmillä, joiden sanoitukset käsittelevät avioeroa, puolison pettämistä ja ravintolakulttuuria?


--------------------------------------------------------------------------------

Musiikillinen
vallankumous lähestyy


--------------------------------------------------------------------------------

Huomioikaa sanani, uusi vallankumous musiikissa on tulossa seurakuntaan. Henki puhaltaa pois kaikki nuo "Las Vegas"-toimet Hänen puimalattialtaan ja sen tilalle tulee syntymään puhdas ja loistelias ääni, joka laittaa kaiken taivaan riemuitsemaan. Nuo kompromisseja tekevät ryhmät, jotka olivat kerran niin suosittuja, eivät löydä edes kourallista nuorisoa, joka haluaisi kuunnella heitä. Jeesus laittaa alulle oman "takaisintulo"-musiikkinsa. Hän puhdistaa pois kaikki teeskentelevät, puoliksi antautuneet laulajat ja soittajat. Hän pyhittää niiden äänet ja instrumentit, jotka läpäisevät tuon puhdistuksen. Kristus vie Hänen oikeat lapsensa takaisin ylistysmusiikkiin.

Juuri nyt, nuoret kristityt eivät voi nousta ylös polviltaan todella vuodatettuaan sydämensä Jeesukselle ja sitten kääntyä tuon hard-rock -äänen puoleen. Rukous, murtunut sydän, kyynelten kostuttamat silmät, näky Jeesuksesta mikään näistä ei kuulu Jeesus-rokkiin. Mutta kaikki tuo muuttuu. Jo nyt tuhannet kristityt nuoret alkavat ajatella ja rukoilla rauhoittavan, lempeän ylistys- ja palvontamusiikin kanssa. Jeesus-rock on tuhoon tuomittua! Se voi jatkaa sinnittelyä vielä vähän, ja sen mainostajat tietysti sanovat, että se on tullut jäädäkseen. Mutta, se on kuollut! Ja sen tilalle? Uusi ääni. Täydellinen Jeesus-ääni. Iloisen ylistyksen laulu, ja syvästi kunnioittavan palvonnan laulu. Jeesus itse tekee muutoksen. Tulemme näkemään uusien ryhmien nousevan niin Jeesukselle antautuneiden, niin maailmasta ja kaikesta sen musiikista erottautuneiden ja he laulavat alkuperäistä laulua, eikä siinä ole mitään lainattua! Nuo laulajat ja ryhmät, jotka nyt nauttivat suosiota, jäävät jalkoihin, elleivät he palaa ristille, nöyrry ja ala keskittyä palvontaan.

Joka kerta, kun nämä raikkaasti voidellut nuoret laulavat, Jeesusta korotetaan. Emme enää näe esiintyjiä. Tulemme näkemään Jeesuksen! Ei enää halpamaisia psykedeelisiä levynkansia. Jeesusta korotetaan, oman itsensä sijasta. Ylityöllistetyt agentit eivät enää kysele järjettömiä summia. Yleisön lämmittämiseen ei enää tarvita tunteellista temppuilua. Ei enää yhdentekeviä laulelmia rauhasta ja rakkaudesta. Ei! Tulee olemaan pyhitetty soundi, jota johdattavat pyhitetyt esiintyjät, ja kuulijoina pyhitetyt korvat.


--------------------------------------------------------------------------------


Oma "musiikki-maku" muuttui uskoontulon jälkeen täysin yksipuoliseksi. En kuuntele enää muuta kuin hengellistä musiikkia, ja mahdollisimman rauhallista sellaista. Ja sanoituksilla ja sanomalla on suuri merkitys. Ja myös sillä, että esittäjä on aidosti uskossa.

Rock-levyt tuli tuhottua ja heitettyä pois. Olen mustavalkoinen, on-off-tyyppi. Välillä vähän liiankin tiukka mielipiteissäni. Onneksi olen vähän oppinut pitämään suutani kiinni... Kiitos siitäkin Herralle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20


Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Joulu 2012 01:17

tanu kirjoitti:Olen viime päivinä lukenut David Wilkersonin saarnoja. Eräässä tekstissä oli seuraavanlainen katkelma, joka sivuaa tätä musiikki-aihetta.
Koko kirjoitus on tässä: "Tuleva puhdistus"-otsikolla.
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/tspurge.htm

Muita Wilkersonin suomennettuja saarnoja, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.tscpulpitseries.org/finnish.html



Tässä katkelma sivuten tämän ketjun aihetta:



Inhottava musiikki
pyyhkäistään pois


--------------------------------------------------------------------------------

Mikä on sellaista, niin korkeasti arvostettua ihmisten keskuudessa, joka voisi olla kauhistus Jumalalle? Esimerkiksi, katsotaanpa tuota kristittyjen nuorten enemmistön tärkeintä "pyhää lehmää" rokkia! Nyt se on nimetty uudelleen mm. "Jeesus-rock" "Rakkaus-rock" "Pyhä Henki -rock". Musiikki itsessään ei ole kauhistus Jumalalle, eihän se ole muuta kuin vahvistettua ääntä. Sitä voidaan jopa jäljitellä pelkillä koneilla, kuten syntetisaattorilla. Mutta se halpa kaupallisuus niin monien Jeesus-rokkareiden taholta, se on yksi pahimmista kauhistuksista, mitä seurakunta on milloinkaan nähnyt.

En voi enää hillitä itseäni. Jonkun on sanottava se. Niin kutsutun Jeesus-rokin vaikutus seurakuntaan on aivan järkyttävä. Se on löyhkää Jumalan sieraimissa, ja kun Jeesus alkaa puhdistaa satoa kaikki Jeesus-rokin rahanvaihtajat ovat ensimmäisiä, jotka lähtevät. Kuinka kauan luulet, että Jumala katselee näitä turmeltuneita lauluryhmiä, jotka kiertelevät maata vaatien jopa $ 7 000 yhdestä "showsta Jeesukselle"? Kuinka kauan Jeesus sallii agenttien, managereiden ja mainostajien armeijan uhkailla seurakuntia tyrkyttämällä nuorisolle musiikkia, joka on vain halpa ja huono kaiku jumalattomista rock-konserttihalleista? Tämä on taantumusta siihen vuosikymmenen vanhaan "pilveä ja happoa"-musiikkiin.

Minä olen sataprosenttisen varma, että Jeesus poistaa pyhäköstä kaiken aistillisen ja maailmallisen musiikin. Me tarvitsemme epätoivoisesti musiikkimakumme puhdistusta. Meidän Herramme ei voi olla tyytyväinen siihen, että Hänen lapsensa kehittävät mieltymystä soundiin, joka yhdistetään niin paljon huumeisiin, seksiin ja väkivaltaan. Ja entä ne kristityt, jotka ravitsevat mieltään iskelmillä, joiden sanoitukset käsittelevät avioeroa, puolison pettämistä ja ravintolakulttuuria?


--------------------------------------------------------------------------------

Musiikillinen
vallankumous lähestyy


--------------------------------------------------------------------------------

Huomioikaa sanani, uusi vallankumous musiikissa on tulossa seurakuntaan. Henki puhaltaa pois kaikki nuo "Las Vegas"-toimet Hänen puimalattialtaan ja sen tilalle tulee syntymään puhdas ja loistelias ääni, joka laittaa kaiken taivaan riemuitsemaan. Nuo kompromisseja tekevät ryhmät, jotka olivat kerran niin suosittuja, eivät löydä edes kourallista nuorisoa, joka haluaisi kuunnella heitä. Jeesus laittaa alulle oman "takaisintulo"-musiikkinsa. Hän puhdistaa pois kaikki teeskentelevät, puoliksi antautuneet laulajat ja soittajat. Hän pyhittää niiden äänet ja instrumentit, jotka läpäisevät tuon puhdistuksen. Kristus vie Hänen oikeat lapsensa takaisin ylistysmusiikkiin.

Juuri nyt, nuoret kristityt eivät voi nousta ylös polviltaan todella vuodatettuaan sydämensä Jeesukselle ja sitten kääntyä tuon hard-rock -äänen puoleen. Rukous, murtunut sydän, kyynelten kostuttamat silmät, näky Jeesuksesta mikään näistä ei kuulu Jeesus-rokkiin. Mutta kaikki tuo muuttuu. Jo nyt tuhannet kristityt nuoret alkavat ajatella ja rukoilla rauhoittavan, lempeän ylistys- ja palvontamusiikin kanssa. Jeesus-rock on tuhoon tuomittua! Se voi jatkaa sinnittelyä vielä vähän, ja sen mainostajat tietysti sanovat, että se on tullut jäädäkseen. Mutta, se on kuollut! Ja sen tilalle? Uusi ääni. Täydellinen Jeesus-ääni. Iloisen ylistyksen laulu, ja syvästi kunnioittavan palvonnan laulu. Jeesus itse tekee muutoksen. Tulemme näkemään uusien ryhmien nousevan niin Jeesukselle antautuneiden, niin maailmasta ja kaikesta sen musiikista erottautuneiden ja he laulavat alkuperäistä laulua, eikä siinä ole mitään lainattua! Nuo laulajat ja ryhmät, jotka nyt nauttivat suosiota, jäävät jalkoihin, elleivät he palaa ristille, nöyrry ja ala keskittyä palvontaan.

Joka kerta, kun nämä raikkaasti voidellut nuoret laulavat, Jeesusta korotetaan. Emme enää näe esiintyjiä. Tulemme näkemään Jeesuksen! Ei enää halpamaisia psykedeelisiä levynkansia. Jeesusta korotetaan, oman itsensä sijasta. Ylityöllistetyt agentit eivät enää kysele järjettömiä summia. Yleisön lämmittämiseen ei enää tarvita tunteellista temppuilua. Ei enää yhdentekeviä laulelmia rauhasta ja rakkaudesta. Ei! Tulee olemaan pyhitetty soundi, jota johdattavat pyhitetyt esiintyjät, ja kuulijoina pyhitetyt korvat.


--------------------------------------------------------------------------------


Oma "musiikki-maku" muuttui uskoontulon jälkeen täysin yksipuoliseksi. En kuuntele enää muuta kuin hengellistä musiikkia, ja mahdollisimman rauhallista sellaista. Ja sanoituksilla ja sanomalla on suuri merkitys. Ja myös sillä, että esittäjä on aidosti uskossa.

Rock-levyt tuli tuhottua ja heitettyä pois. Olen mustavalkoinen, on-off-tyyppi. Välillä vähän liiankin tiukka mielipiteissäni. Onneksi olen vähän oppinut pitämään suutani kiinni... Kiitos siitäkin Herralle!


Amen. Kiitos Herralle! Olipa raikasta ja raitishenkistä luettavaa.

Kyllä, puhdistusta todella kaivataan! Jeesus-rock, jatsit ja muu krääsä ja kaupallisuus pitää saada pois seurakunnan keskeltä, pois teeskentelijät ja epäaidot ja pimeyttä korostavat maailmanhenkiset markkinamiehet ja -naiset.

Se on kauhistus Jumalan silmissä, ei mitään muuta!

1. Kor. 3:16

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Tulkoon tilalle nöyryys, Jumalan Pyhyyden kohtaaminen ilman, että vedämme siihen mukaan mitään mikä edustaa vähimmässäkään määrin tätä turmeltunutta maailmaa.

Kiitos Herralle, että saamme tunnustaa syntimme ja katua niitä ja tehdä parannuksen tänäkin armon päivänä.

Kaikki kiitos, ylistys ja kunnia Isälle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle, aina ja iankaikkisesti, amen!

2. Piet. 3:18

ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Juud. 1:25

hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Ilm. 1:6

ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

Ilm. 5:13

Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

Ilm. 7:12

sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

Ilm. 14:7

Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

Ilm. 19:1

Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Joulu 2012 14:39

No tottapuhuen en minäkään nyt ajatellu että rokki olisi Jumalan hengestä syntynyt ,mutta ajattelin että jos nyt joku tekee rock musiikkiin hengelliset sanat, niin miksei Jumala pystyisi käyttämään sitä niin että ihminen alkais kiinnostua Hengellisistä asioista??

Tehdään parannusta, mutta teen parannusta myös tästä foorumista koska en osaa pitää ajatuksiani ja näppejäni kurissa...niin joka kerta saan lähteä täältä kuin höyhennetty kana..vain tullakseni takaisin :) Tällä kertaa kuitenkin koitan pysyä poissa.
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 31. Joulu 2012 16:33

Mielestäni Juhalla oli tässä asiassa hyvin perustellut mielipiteet ja olen samaa mieltä. Kaikki nykyajan musiikkityylit ovat ottaneet vaikutteita maailman musiikista. Pelkkä musiikkityyli ei tee musiikista saatanallista.
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 31. Joulu 2012 16:49

systeri kirjoitti:No tottapuhuen en minäkään nyt ajatellu että rokki olisi Jumalan hengestä syntynyt ,mutta ajattelin että jos nyt joku tekee rock musiikkiin hengelliset sanat, niin miksei Jumala pystyisi käyttämään sitä niin että ihminen alkais kiinnostua Hengellisistä asioista??

Tehdään parannusta, mutta teen parannusta myös tästä foorumista koska en osaa pitää ajatuksiani ja näppejäni kurissa...niin joka kerta saan lähteä täältä kuin höyhennetty kana..vain tullakseni takaisin :) Tällä kertaa kuitenkin koitan pysyä poissa.


Miksi ylipäänsä lähteä? Tarkoititko pysyvästi? Tässä maailmassa joudumme tulemaan toimeen toistemme kanssa... ja uskovien tulisi eritoten tulla toimeen keskenään... ja se lähtee jokaisesta meistä. Vaikka joskus jurppisi ja tuntuisi että ymmärretään väärin ja ja menee ajatukset solmuun... pitäisi silti toisiamme jaksaa täällä :) ja lähteminen on oikeastaan mielenosoitus... mutta mitä se auttaa tai muuttaako joku ajatuksiaan täällä sen kautta? Mitä sillä saa aikaan... vain olemalla täällä, kirjoittamalla, voit vaikuttaa!

:hearts:
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Juha » 31. Joulu 2012 17:56

toni l kirjoitti:Joskus kuulee sanonnan ei pistetä Jumalaa kahleisiin. Tämä sanonta liitetään useasti sellaisiin tilanteisiin jossa evankeliumia halutaan julistaa jollain sellaisella tavalla jota Raamattu ei ilmoita. Sitten kun joku sanoo ettei tuo ole Raamatullinen tapa niin siihen puolustukseksi voidaan sanoa älä kalehdi Jumalaa. Tätä "ei pistetä Jumalaa kahleisiin" voisi viedä jopa niin pitkälle että sillä ruvetaan perustelemaan ekumeniaa. Monet varmasti jo perustelevatkin ekumeniaa niin ettei Jumalaa saa kahlita vain jonkin opin sisälle vaan Jumala kuuluu kaikkialle ja kaikkiin uskontoihin sillä Jumalaa ei voi kahlita. Joku voisi sanoa että Jumala toimii kaikissa eri uskonnoissa ja niiden kautta ja jos olet eri mieltä niin koitat kahlita Jumalaa ja teet Jumalan niin pieneksi että Hän toimisi vain muka yhdellä tietyllä tavalla. Olen kuullut tällaisia argumentteja silloin tällöin mutta en tällä foorumilla.


Epäjumalanpalvonta ja sen hyväksyminen ja Raamatunvastaisten oppien hyväksyminen ei liity mielestäni erilaisiin musiikkityyleihin mitenkään. Jumalaa voi ylistää monien erilaisten musiikkityylien kautta, kunhan vain laulaa sydämellä Herralle, Raamatun Jumalalle, eikä esim Allahille. Raamatussa ei sanota että ylistysmusiikin soittaminen erilaisilla soittimilla erilaisilla tavoilla olisi Jumalan tahdon vastaista. Soittimet musiikissa ovat vain ulkoista olemusta.

Siksi pyrkimys kaikessa Jumalan sanan mukaiseen elämään jossa riisutaan mahdollisimman paljon maailmallista pois ei ole mielestäni Jumalan kahlitsemista vaan ojentautumista Jumalan sanan opetuksen mukaan.


Mikä kaikki on maailmallista? Jumalattomien ihmisten keksimät asiat? Jos näin, niin esimerkiksi kitaran karsiminen pois ylistysmusiikista kuuluu sitten myös asiaan, kitara on aikojen saatossa kehittynyt varsinaiseen muotoonsa, mutta kitarasta on ollut varhaisia esimuotoja jo muinaisessa Keski-Aasiassa. (=epäjumalanpalvontakansoja)

Juha kirjoittaa: Olen edelleen sitä mieltä että tärkeintä on se, että laulaako siinä koko sydämellään Jumalalle vaiko ei. Jos on rockahtava gospelbiisi joka on laulettu Jumalalle koko sydämellä, niin onko se parempi vaiko huonompi kuin vaikkapa jonkun perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle. Jos joku pitää näistä kahdesta jälkimmäistä parempana, niin se vaan osoittaa että laulun hengellisyys punnitaan omien musiikkimieltymysten perusteella ja unohdetaan se, että musiikki on tarkoitettu Herralle laulettavaksi.


toni l kirjoitti:Tätä samaa pohdintaa voidaan viedä myös vielä vähän pidemmälle. Mitä jos laulaa oikein raskasta hevia ja laulaa sitä sydämestään Jumalalle. Onko se parempi kuin perinteisen virren laulanta, jota ei ole laulettu sydämellä Herralle? Tässähän on myös kyse esiin tuomastasi musiikkimieltymyksestä jos jälkimmäinen olisi parempi.


Minun tai jonkun toisen henkilökohtainen mieltymys jostain musiikkityylistä on toissijaista, ensisijaista on Jumalan mieltymys. Uskon, että Jumalan mielestä ensimmäinen on näistä kahdesta parempi, sillä:

Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen.
1. Sam. 16:7


Biblia.Psalmi.150:3. Kiittäkäät häntä basunilla: kiittäkäät häntä psaltareilla ja kanteleilla!
4. Kiittäkäät häntä harpuilla ja tanssilla: kiittäkäät häntä harpun kielillä ja huiluilla!
5. Kiittäkäät häntä kilisevillä symbaleilla!
6. . Kaikki, joilla henki on, kiittäkään Herraa, Halleluja!

Psalmi.71.22. Niin minäkin kiitän sinua psaltarilla, sinun totuuttas, minun Jumalani: minä veisaan kiitosta sinulle kanteleilla, sinä pyhä Israelissa.

2.Sam.6:5 Ja Daavid ynnä koko Israelin heimo karkeloi kaikin voimin Herran edessä soittaen kaikenkaltaisilla kypressipuisilla soittimilla , kanteleilla, harpuilla, vaskirummuilla, helistimillä ja kymbaaleilla.

Biblia.2.Sam.6:5. Niin David ja kaikki Israelin huone soittivat Herran edessä kaikkinaisilla honkaisilla kanteleilla ja harpuilla, psaltareilla, trumpuilla, kulkuisilla ja simpeleillä.


En ole mikään musikaalinen ihminen mutta jotenkin minulla on sellainen tunne ettei näillä soittimilla saa edes kovin raskasta melodiaa aikaan. Nämä soittimet soivat mielestäni kevyen oloisesti. Harput, kanteleet, huilut ,helistimet (kulkuset), rummut ja torvet eivät tuo mielestäni sellaista raskasta sointua jota esimerkiksi hevissä käytetään vaan nämä soivat kevyemmästä jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Raamattu ilmoittaa siis näitä soittimia millä Jumalaa ylistettiin ja näistä soittimista en itse ainakaan osaa kuvitella raskasta musiikkia.


Tuossa luetellaan lukuisia eri soittimia, joilla on ylistetty Herraa, mutta noissa eri kohdissa ei sanota että ylistysmusiikissa käytetyt soittimet olisivat rajatut ainoastaan noihin. Itse tulkitsen nuo kohdat niin että monenlaisten erilaisten soittimien käyttö ylistysmusiikissa on ok. Eikä sanota että ylistysmusiikin tulisi olla "kevyttä" tai "raskasta". Esimerkiksi rokissa tyypillisiä soittimia ovat sähkökitara ja bassokitara. Millä tavalla nämä ovat pyhempiä tai vähemmän pyhempiä kuin tavallinen kitara, jota ei Raamatussa edes mainita, mutta silti sekin hyväksytään ylistysmusiikkiin mukaan? Rokissa käytetään myös rumpuja, ja ne jopa mainitaan Raamatussa. Joskus rokissa myös käytetään erilaisia kosketinsoittimia, mutta eivät nekään ole sen kummempia mielestäni.

Wikipedia kirjoitti:Eri kosketinsoittimet muistuttavat toisiaan lähinnä ulkonäöltään ja soittotavaltaan, mutta ääni voi niissä syntyä hyvinkin eri tavoilla: vasaroiden lyödessä kieliin kuten pianossa, ilmapatsaan värähtelystä kuten uruissa ja urkuharmonissa tai sähköisesti kuten syntetisaattorissa ja Hammond-uruissa. Niinpä useat kosketinsoittimet voidaan luokitella myös muihin soitinlajeihin, kuten kielisoittimiin, puhallinsoittimiin tai vapaalehdykkäsoittimiin. Nykyään yleisimmät kosketinsoittimet lienevät piano ja syntetisaattori. Kosketinsoittimia soittava henkilö on kosketinsoittaja.


Kukaan täällä tuskin vastustaa pianon tai urkujen käyttämistä ylistysmusiikkissa, vaikka niitäkään ei löydy Raamatusta. Länsimaisen pianon edeltäjä on Dulcimer:

Wikipedia kirjoitti:Dulcimer on Aasiasta kotoisin oleva lyömäsoitin, joka kuuluu kordofonien soitinryhmään. Dulcimer koostuu kaikulaatikosta ja sen yli pingotetuista kielistä, jotka saadaan soimaan lyömällä niitä kahdella kapulalla. Dulcimerin muita variantteja ovat unkarilainen cimbalom ja Lähi-idässä käytetty santur. Dulcimer on länsimaisen pianon suora edeltäjä.


Eli pianokin on siis maailmallinen soitin, nimittäin pianon "esi-isä" on kotoisin Aasiasta.

Länsimaisissa kirkoissa Jumalanpalvelusmusiikissa käytetyt urut ovat myös maailmallisia alunperin:

Wikipedia kirjoitti:Urkujen keksijäksi on mainittu Aleksandriassa 200-luvulla eaa. elänyt Ktesibios.


toni l kirjoitti:Gal.5:22. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.


Itse olen The Rainin biisejä kuunnellessani tuntenut iloa. En musiikkityylin vuoksi, vaan sen sanoman, ne ovat koskettaneet minua :) tosin en viime aikoina ole pahemmin näitäkään kuunnellut, vaan olen enemmänkin kuunnellut sellaista "rauhallista".

Jokainen ylistäköön kuitenkin Jumalaa sillä tavalla minkä itse kokee sydämessään oikeaksi!


Tästä olen samaa mieltä. Tärkeintä on ylistys sydämessä, eikä se miltä touhu ulkoisesti näyttää ja kuulostaa. Siksi hieman pistää silmään sellaiset kirjoitukset joissa sanotaan että jokin musiikkityyli on "myrkkyä helvetistä". Jokainen biisi missä pilkataan uskoa, tai levitetään synnillistä sanomaa yms, ovat mielestäni myrkkyä helvetistä, biisissä käytettävistä musiikkisoittimista riippumatta.

Sanon vielä näin yleisesti tähän loppuun muistutuksena kaikille että uskovien jaottelu kypsymättömempiin tai maailmallisiin uskoviin pelkkien musiikkinäkemysten perusteella on väärin.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa

cron