Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 23. Helmi 2016 23:25

Mä luulen, että herkillä ja hyvän mielikuvituksen omaavilla ihmisillä helvetti ja sen olosuhteet sekoittuvat ihmisen tekemään silmittömään sadismiin. Jos kuvattaisiin video, jossa ihminen poltetaan elävältä tulessa, se video aiheuttaisi aikamoisen järkytyksen. Ihmisille ovat ihmiset tehneet kaiken kuviteltavissa olevan sadismin. Tämä sekoitetaan vielä helvetin iankaikkisuuden kanssa ja soppa on valmis. Ruumiillisen elävältä polttamis teorian kannattajat voivat käydä palovammapotilaiden jutyusilla. Myös kuvamateriaalia on kun etsii.
pehmytpusu777
 

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Helmi 2016 23:51

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä luulen, että herkillä ja hyvän mielikuvituksen omaavilla ihmisillä helvetti ja sen olosuhteet sekoittuvat ihmisen tekemään silmittömään sadismiin. Jos kuvattaisiin video, jossa ihminen poltetaan elävältä tulessa, se video aiheuttaisi aikamoisen järkytyksen. Ihmisille ovat ihmiset tehneet kaiken kuviteltavissa olevan sadismin. Tämä sekoitetaan vielä helvetin iankaikkisuuden kanssa ja soppa on valmis. Ruumiillisen elävältä polttamis teorian kannattajat voivat käydä palovammapotilaiden jutyusilla. Myös kuvamateriaalia on kun etsii.


Meidän tulee pysyä Raamatun ilmoituksessa kaikessa, mikä koskee 'tuonpuoleista'. Jumalan Sana kertoo meille iankaikkisesta elämästä ja iankaikkisesta tuomiosta. Jeesus itse puhui noin 7 kertaa useammin tuomiosta ja kadotuksesta kuin pelastuksesta ja taivaasta. Hän varmaankin tahtoi meidän käsittävän asioiden vakavuuden. Vai miksikö Hän painotti niin voimakkaasti tuomiota?
Jukka
 

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 24. Helmi 2016 07:33

Mun mielestä Jeesus puhui varmaan 90 %
puheista uskosta vielä osattomille, kun taas Paavali puhuu suurimman osan uskosta osallisille. . Mitä tulee fyysisiin kipuihin, olen kuullut lääketieteen todistaneen, että Jumala on luonut ihmiseen mekanismin, että kun tuskat ovat sietämättömiä ihminen menettää tajunsa eikä tunne enää mitään. .
pehmytpusu777
 

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 24. Helmi 2016 08:29

pehmytpusu777 kirjoitti:Mun mielestä Jeesus puhui varmaan 90 %
puheista uskosta vielä osattomille, kun taas Paavali puhuu suurimman osan uskosta osallisille. . Mitä tulee fyysisiin kipuihin, olen kuullut lääketieteen todistaneen, että Jumala on luonut ihmiseen mekanismin, että kun tuskat ovat sietämättömiä ihminen menettää tajunsa eikä tunne enää mitään. .


Tältä osin samoilla linjoilla ollaan. Jeesus puhui juutalaiselle kansalle, josta vain pieni osa uskoi Häneen messiaanaan. Näin Jeesuksen ihmisyyden (lihan) päivinä ja samoin Uuden Liiton astuttua voimaan. Paavalin kaikki kirjeet on taas osoitettu vain uskoville joka on syytä pitää niitä lukiessa mielessä.

Mitä sitten tulee tuohon kipuasiaan niin ainakaan tässä maailmanajassa ja luonnonlakien mukaan tajuton ihminen ei tunne kipua eikä muutoinkaan tiedosta ympäristöään. Kun Jumala teki Eevan osasta Aadamia niin Hän vaivutti Aadamin syvään uneen (1.Ms. 2:21). Näinhän tehdään myös leikkaussaleissa päivittäin. Raamatussa kuitenkin opetetaan -näin olen tykönäni ymmärtänyt- että iankaikkisuudessa olemme tietoisessa tilassa taivaassa ja kadotuksessa.

Opettaako Raamattu, että kadotuksessa tuska ja kipu on (vain) fyysistä? Esimerkiksi tulellakin on useita merkityksiä. Herran sana on kuluttava tuli (Jes. 30:27, Jer. 23:29), Hänen vihansa on tuli joka leimuaa (Jer. 15:14) ja Jeremia koki, että" sydämessäni oli kuin polttava tuli, suljettuna minun luihini. Ja väsyksiin asti minä koetin sitä kestää, mutta en voinut" (20:9). On sanoin kuvaamattoman järkyttävää tulla karkoitetuksi Herrasta ja Hänen voimansa kirkkaudesta, iankaikkisesti. Sitä ei voi mielestäni mitata fyysisillä kärsimyksillä. Emme myöskään tiedä millainen ruumis jumalattomilla on ylösnousemuksessa (tai en ainakaan minä ole selvitystä siitä löytänyt Raamatusta). Toisaalta en ole näitä asioita kovasti tutkinutkaan, kun olen matkalla Jeesuksen kanssa taivaaseen.
Jukka
 

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 24. Helmi 2016 19:31

Tuo tajuttomaksi meno juttu oli ehkä ohitse aiheesta. . . Mutta se ehkä jotain kertoo Jumalasta, tietoinen tila kadotuksessa, siihenkin uskon myös, mutta en halua uskoa että tuli on jotain, joka koetaan TUNTO aistin välityksellä, ainakaan siinä mielessä, mitä se olisi jos joku poltetaan tässä nykyisessä ruumiissa elävältä.
pehmytpusu777
 

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja nmn » 30. Tammi 2022 19:48

Toivottavasti kukaan ei pahastu että nostelen tällaista vanhaa viestiketjua. Aihe on minulle hyvin mielenkiintoinen ja luin aika lailla koko ketjun läpi.

Nostaisin tällaisen kysymyksen esiin:

Muistatteko minkä syyn Jumala antoi ihmisen karkoittamiselle paratiisista syntiinlankeemuksen jälkeen?
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2022 12:05

nmn kirjoitti:Toivottavasti kukaan ei pahastu että nostelen tällaista vanhaa viestiketjua. Aihe on minulle hyvin mielenkiintoinen ja luin aika lailla koko ketjun läpi.

Nostaisin tällaisen kysymyksen esiin:

Muistatteko minkä syyn Jumala antoi ihmisen karkoittamiselle paratiisista syntiinlankeemuksen jälkeen?


En pahastu, päinvastoin, kiinnostava kysymys. :thumbup: . En muista. :shifty: Voisitko kertoa syyn?

Herran siunausta! :pc:

PS. Jään seuraamaan sitä kiinnostavaa juttua. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Helmi 2022 00:10

Tuossa tuo taitaa olla sanottu, Moos 3:22. Ettei ihminen ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!
Luulen kuitenkin, että varsinainen syy paratiisista karkottamiseen oli nimenomaan ihmisen syntiinlankeemus.


ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 3
1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala
oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2. Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3. mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4. Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5. vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6. Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
7. Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
8. Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
9. Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
10. Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin".
11. Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
12. Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin".
13. Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".
14. Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
16. Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
17. Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18. orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
19. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
20. Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
21. Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.
22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23. Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja laulajamies » 03. Helmi 2022 15:47

Suomalainen kuolemanrajakokemus, jossa ei päädytä kuumaan, vaan kylmään helvettiin.

https://m.youtube.com/watch?v=MBc9_gS9UWA

"Eräs enkeli tulee ja raahaa heitä takaisin paikoilleen sinne helvettiin. Jotkut heistä ottavat lunta mukaansa ja kätkevät sitä kainaloihinsa, aikomuksenaan viilentyä niiden avulla ne viikon kuusi päivää. Jumala sanoo heistä, "voi teitä, te pahantekijät, jotka varastatte jopa helvetissäkin", niin kuin kirjoitettu on, "Kuiva maa ja kuumuus ahmaisevat lumiveden, tuonela nielee synnintekijät" (Job 24:19). Tämä merkitsee, että he tekevät syntiä helvetissäkin."

http://apokryfikirjat.com/gehinnom.htm

Olen katsonut paljon videoita kuolemanrajakokemuksista ja nimenomaan helvettikokemuksista ja kyllä niissä yksi toistuvista teemoista on tuo sielujen kuolemattomuus.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja nmn » 06. Helmi 2022 01:20

tanu kirjoitti:Tuossa tuo taitaa olla sanottu, Moos 3:22. Ettei ihminen ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!


Oikein sinä sanoit.

Jumala siis nimenomaan halusi estää sen, ettei syntiinlangennut ihminen eläisi ikuisesti. Kunnia ja kiitos siitä armosta Herralle.

Aiemmin ketjussa nostettiin monesti vertailuun Matteus 25:46:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


Jos elämä on ikuinen, niin eikö sitten rangaistuskin? Kyllä vaan, sanoisi ehdolliseen kuolemattomuuteen uskova; ikuinen kuolemahan on iankaikkinen rangaistus. Siis sellainen rangaistus, joka pysyy iäisyyden. Iankaikkinen elämä on varattu vain Jumalan lapsille, niille jotka syövät elämän puusta. Muille ei suinkaan ole varattuna iankaikkista elämää rangaistushuoneella, vaan iankaikkinen kuolema, lopullinen pois pyyhkiminen.

Tiedän että Raamatussa on muitakin kohtia, joita minun täytyy puolustaa/avata tähän aiheeseen liittyen ja teen sen mielelläni jos joku on kiinnostunut.

Laulajamies, nostit esiin apokryfikirjoja ja rajakokemuksia. En sano etteikö niillä olisi mitään painoarvoa, mutta Raamatun sanaan verrattuna ne on pakko jättää toissijaisiksi. Siis jos jokin noista menee Raamatun sanaa vastaan, niin uskon mielummin Raamattuun. Todettakoon kuitenkin, että yksikään helvetissä rajatilakokemuksen kautta käyneistä ei tietenkään jäänyt sinne ikuiseksi ajaksi, muutenhan he eivät voisi kokemuksistaan kertoa.

Tuo Sefer Gehinnom on huonosti lähteistetty, mutta se vaikuttaa olevan Talmudiin nojaava teksti keskiajalta. Tässä lisätietoja tekstilöydöstä josta väitetään olevan peräisin: https://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Geniza
Joka tapauksessa, edustaa Talmudia, joka on pääosin melkoista pimeyttä, hyvin vähän valoa.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron