Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Joulu 2010 22:39

vaisuliini kirjoitti:
toni l kirjoitti:1.Joh.5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat!


:hearts:

Matt.22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat eli Koko kymmenen käskyä sisältyy näihin kahteen käskyyn rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Neljä ensimmäistä käskyä käsittelee Jumalan ja ihmisen välistä suhdetta ja kuusi viimeistä käskyä käsittelee ihmisen ja lähimmäisen välistä suhdetta.

Kun ihminen rakastaa Jumalaa niin hän pitää hänen käskynsä (10 käskyä Jumalan laki) se on rakkautta Jumalaan ja rakkaus Jumalaan antaa ihmiselle voiman rakastaa lähimmäistään kuin itseään! Siitä tiedemme että rakastamme Jumalan lapsia kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme Hänen käskyjänsä!

:GBU:


Ymmärrän nyt kun luin kirjoitustasi. Luulin että kun uskova ymmärtää että Jumala on ensin rakastanut uskovaa ja sen jälkeen uskova osaa rakastaa Jumalaa koko sydämestä.
Eilen tai toissailtana Jumalan Henki laskeutui päälleni niin pyysin apua rakastamaan Jumalaa koko sydämestäni ja pyysin hartaasti... Sanoin Jumalalle että on vaikea rakastaa enkä osaa...
Rukoilin myös että Jumala avaisi ymmärrykseni että Jumala on ensin rakastanut minua niin sit osaisin rakastaa Jumalaa. Ja samalla tunsin Jumalan rakkaudellista läsnäoloa. Minulla jäi ymmärrys hedelmättömäksi.

Kun minä aloin lukea kirjoitustasi niin tunsin miten Pyhä Henki kosketti minua siinä pari jakeessa:
1.Joh.5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat!

Minulla alkoi valaistaa ymmärtääkseni. :idea:

Kun äsken mie luin sinun kirjoitusta ja huomasin että rakkaus on se että pitää Jumalan käskynsä eivätkä ne käskyt ole raskasta noudattaa.

Kysyn, eikö se rakkaus Jumalaan ole kiinni tunteesta?

Olen saanut kokea Jumalan rakkautta kolme kertaa mutta joka kerta eri lailla. Siksi minä luulin kokoajan että se on kiinni tunteesta. Ensimmäinen kokemukseni oli lääkitsevä rakkaus jolla Jumala täytti minut ja olin ihan loppuunpalannut ja allapäin. Toinen kokemus oli sellainen välityksellinen rakkaus jota Jumala ilmaisi erästä miestä kohtaan minun välityksellä ja Jumalan rakkaus kasvoi kasvamalla minun sydämessäni ja sain tuntea Jumalan rakkautta. Ymmärsin että Jumala ilmaisi rakkautta tuota miestä kohtaan.
Kolmas kokemus oli ihan liikaa minulle. Sydämessäni Jumalan rakkaus ikään kuin puhdistaisi liat pois mutta minä lihallisena en kestänyt ja vetäydyin pois. Se oli kai puhdistava rakkaus. :hearts:
Kiitos kun sain ymmärtää tuon kirjoituksen. :GBU:


Amen kiitos Herralle!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja inka » 27. Joulu 2010 15:45

Mulla on ollut tosi vaikeaa ymmärtää ja uskoa Jumalan rakastavan minua, enkä totta puhuakseni ymmärrä kunnolla Jumalan rakkautta vieläkään. Se on tosi turhauttavaa, kun haluaisi kovasti ymmärtää, mutta kun ei.. Aina vain tulee mieleen, että miksi Jumala minua rakastaisi, kun olen ollut niin huono ja paha ja syntinen ja vaikka olen tullut uudelleen uskoon, en kykene olemaan tarpeeksi hyvä uskova vieläkään, sillä aina kuitenkin jotakin syntiä teen vahingossakin. Oon useaan otteeseen rukoillut apua tähän ymmärtämättömyyteen, mutta vielä ei ole tämä asia täysin avautunut. Mulla on ollut tosi vääränlainen kuva Jumalasta jo ihan lapsesta saakka (vääristynyt usko). Jossain vaiheessa uksoin vahvasti, ettei Jumala voi käyttää kuin "täydellistä ihmistä" ja ahdistuin kun huomasin, ettei sellaisia olekaan ja että eihän kukaan siis voi pelastua kun kaikki jotakin syntiä joskus vahingossakin tekevät. Muistan kun 10-vuotiaana itkin huoneeni lattialla ja rukoilin Jumalaa ahdistuksissani pakonomaisesti tunti kaupalla. Oon aina kokenut Jumalan jotenkin syyttäväksi ja tuomitsevaksi, jolle ei koskaan voi kelvata kun aina on liian huono. Monesti sitä vertaa Jumalasuhdettaan maalliseen isäsuhteeseen, koska oma isäni on ollut aika vaativa ja ankarakin monessa asiassa ja on saanut minut tuntemaan huonommuutta. En ole isälleni katkera, sillä hän on hyvä isä kuitenkin, auttanut minua ja perhettäni paljon ja muuttunut paljon lempeämmäksi vanhennuttuaan. Toivottavasti Jumala vielä avaa tämän rakkausasian mulle niin että voin Häntä rakastaa kaikista eniten, sillä totisesti tahdon niin, ja lähimmäisiäni niin kuin itseäni. Ja että pääsisin vääristyneen uskon siteistä.
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja inka » 27. Joulu 2010 16:18

Niin ja tosiaan vielä aiheeseen liittyen olen monta kertaa pohdiskellut sitä, kun niin monet uskovat kertovat miten ovat tunteneet Jumalan rakkauden ja uskomattoman rauhantunteen sydämessään esim. uskoontulon yhteydessä. Itselläni tämä uskonelämän alkutaivat on pikemminkin ollut ahdistusta ja äärimmäistä epätietoisuutta kuin rauhaa. Siksi on myöskin tosi vaikea julistaa rakastavaa Jumalaa kun ei itsekään ymmärrä kunnolla koko asiaa.
Olen myös miettinyt, että kun kukaan perheestäni ei ole uskossa, ja Raamattu kuitenkin puhuu, että kun vaimo on kuuliainen, niin mies sanoittakin voitetaan (en nyt sanatarkasti muista), niin mitenkä ihmeessä minun mieheni voitaisiin sanoittakin voittaa Jumalalle, kun olen monessa asiassa uskovaisena vajavaisempi kuin hän on vaikka ei olekaan uskossa (esim. kärsivällisyys, olen paljon tempperamenttisempi kuin mieheni joka on todella rauhallien ja ei juuri koskaan suutu mistään.)
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Joulu 2010 21:08

Ei sinun tarvitsekaan olla täydellisen synnitön koska kukaan ihminen ei voi tulla täällä maan päällä eläessään synnittömäksi, eikä päästä edes lähellekään sitä synnittömyyttä, vain Jeesus vaelsi synnittömänä maan päällä ollessaan. Golgatalla kun Jeesus ristiinnaulittiin alkoi uusi armoliitto eli Jeesus on sovittanut jo syntisi kun otat uskon vastaan Jumalan lahjana sinulle. Eli tunnustat uskosi ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen meidän Herraamme. Nyt armoliitossa vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki täällä maan päällä joka siis auttaa meitä joka päivä Jumalan armosta. Älä vaadi itseltäsi liikoja uskovana, olet vain pieni ihminen ja epätäydellinen niin kuin me kaikki muutkin, kuuntele sydäntäsi ja omaatuntoasi ja usko Jumalan johdatukseen kun olet rukoillut Häneltä jotakin mikä vaikkapa mieltäsi painaa. Jumala vastaa omalla aikataulullaan ja antaa sinulle sen minkä Hän katsoo sinun tarvitsevan. Tuossa yritin vähän sinua auttaa, toivottavasti tuosta oli sinulle apua. Kirjoitin aika nopeasti, että jos jotain jäi sanomatta niin joku toinen voi vielä tuosta jatkaa. Lausun vielä yhden rukouksen puolestasi.

Rakas taivaallinen Isämme, Jeesuksen Kristuksen nimessä, auta Inkaa hänen huolissaan ja suojele häntä kaikelta pahalta. Anna hänelle paljon rakkauttasi ja huolenpitoasi ja armahda ja osoita hänelle paljon armoasi. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja inka » 27. Joulu 2010 21:46

pekka kirjoitti:Ei sinun tarvitsekaan olla täydellisen synnitön koska kukaan ihminen ei voi tulla täällä maan päällä eläessään synnittömäksi, eikä päästä edes lähellekään sitä synnittömyyttä, vain Jeesus vaelsi synnittömänä maan päällä ollessaan. Golgatalla kun Jeesus ristiinnaulittiin alkoi uusi armoliitto eli Jeesus on sovittanut jo syntisi kun otat uskon vastaan Jumalan lahjana sinulle. Eli tunnustat uskosi ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen meidän Herraamme. Nyt armoliitossa vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki täällä maan päällä joka siis auttaa meitä joka päivä Jumalan armosta. Älä vaadi itseltäsi liikoja uskovana, olet vain pieni ihminen ja epätäydellinen niin kuin me kaikki muutkin, kuuntele sydäntäsi ja omaatuntoasi ja usko Jumalan johdatukseen kun olet rukoillut Häneltä jotakin mikä vaikkapa mieltäsi painaa. Jumala vastaa omalla aikataulullaan ja antaa sinulle sen minkä Hän katsoo sinun tarvitsevan. Tuossa yritin vähän sinua auttaa, toivottavasti tuosta oli sinulle apua. Kirjoitin aika nopeasti, että jos jotain jäi sanomatta niin joku toinen voi vielä tuosta jatkaa. Lausun vielä yhden rukouksen puolestasi.

Rakas taivaallinen Isämme, Jeesuksen Kristuksen nimessä, auta Inkaa hänen huolissaan ja suojele häntä kaikelta pahalta. Anna hänelle paljon rakkauttasi ja huolenpitoasi ja armahda ja osoita hänelle paljon armoasi. Amen.


Kiitos rukouksestasi. Kyllä mä varmaan vielä tuun ymmärtämään. Vääristyneestä uskosta on vaan aika hankala päästä eroon, mutta kyl Jumala varmasti auttaa siinä. :prayer4:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Joulu 2010 22:21

Kiitos Inka. Ota vain hyvin pieniä uskonaskeleita kerrallansa niin kyllä saat Jumalan armossa kasvaa omaan rauhalliseen tahtiisi niin kuin kaikki muutkin uskoontulleet ovat saaneet tehdä. Jeesus on huolehtinut puolestasi kaikesta jo Golgatalla. Anna rukouksissasi kaikki huolesi ja murheesi Hänelle, Hän huolehtii ajan kanssa, että sinulle kaikki käy hyvin, ole rauhallinen ja kärsivällinen, ei sinulla ole mitään hätää kun olet hyvissä käsissä ja sinua suojellaan ja varjellaan ja johdatetaan Pyhän Hengen kautta. Sinun ei tarvitse muuta kuin tunnustaa kaikki syntisi ja uskoa, kaikki Jumala antaa sinulle sitten lahjaksi. Eihän tätä rakkautta voi todeksi uskoa mutta kyllä se on täysin totta kun vain uskoo nöyrällä sydämellään Jeesukseen Kristukseen. Minä uskon että Hän sinua auttaa kun on minuakin auttanut ja armahtanut vaikka en ole yhtään mitään mutta Jumalalle minä kuitenkin kelpaan uskoni kautta, mitään muuta ei tarvita. Kasvaminen uskossa tapahtuu sitten omalla henkilökohtaisella aikataulullaan, jätä kaikki huolesi Jeesukselle ja älä katso maailman murheeseen vaan katso valoon päin eli Vapahtajamme Jeesuksen täydelliseen hyvyyteen ja armoon vajavaisella uskonvaelluksellasi. Ihminen saa olla heikko vaikka maailma opettaakin että pitää olla vahva ja suorituskykyinen. Minutkin maailma hylkäsi koska en pystynyt olemaan vahva vaan luhistuin syntieni alle kun yritin noudattaa maailman tahtoa. Mutta Jeesukselle kelpasin kaikkineni virheineni ja heikkouksineni ja mitään ei minulta puutu kun minulla on usko Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2012 09:06

Tämä aihe on jäänyt sydämmelle aika voimallisesti viime sunnuntaista lähtien.Istuttiin kokouksessa jossa puhuja puhui rakastamisesta ja siitä kuinka on helppoa sanoa että "voi että mä niin rakastan Jumalaa".Ja huomautti että Jumala voisi vastata siihen että "no näytä se toteen rakastamalla lähimmäistä" ..tai jotain tähän tyyliin.
Tällä kohtaa jouduin oikein pysähtyä ja oon nyt miettiny useitten ihmisten kohdalla että pystynkö mä rakastaa tuota tai tuota ilman hampaiden kiristelyä. Aamulla opetin lapselle ennen kouluun lähtöä, miten koulukiusaajan kanssa on elettävä..hän olevinaan kuunteli kyllä tarkasti ,kun sanoin että Jumala rakastaa sitä kiusaajaakin joka nimittelee ja on ärsyttävä.Ja että meidän tulee vaan hyväksyä hänet eikä vihata häntä ja tulee rukoilla hänen puolestaan ja pyytää Jumalalta voimaa ja apua rakastamiseen.
Vaikka en koe että mulla olisi varsinaisesti vihamiehiä niin ärsyynnyn kyllä helposti esim.jos loukataan ja koettelen nyt itseäni että kykenenkö rakastamaan ja täytyykö olla oikein tunne siihen vai riittääkö että rukoilen hänen puolestaan ja koitan päästä eroon negatiivisista tunteista :P
Tää nyt on jotain soppaa vielä pään sisällä ...pitäis olla vissiin ihan "perusettiä" mutta yhtäkkiä joudun tään asian kans tekemisiin vähän voimallisemmin...ota nyt tästä selvää mitä Jumala haluaa tästä mulle puhua ja opettaa :)
systeri
 

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2012 09:30

Tuntuu että mun mies etenee vauhdilla tuon rakastamis -asian kanssa :) Eräänä päivänä lapsi avasi oven ja sanoi "mä katton onko pihalla lämmin ilma" ..mies venytti kaulaa ja kysyi "niin kuka tuli"? Mä kattoin sitä vähän näin :roll: ja sanoin "hommaa nyt kuulolaite" :) Hän tuumas hyväntuulisena että "voi että mä rakastan tuota sun äitiäs kun se on niin hassu" ...ihmeellistä :) Ja nyt kun kattottiin tv:tä niin se hehkutti jotain mainosta ja sanoi ...kuulitko tuo lääke on sydämmille jotka haluaa vanheta yhdessä :toghether: :hearts: ...on todella ihmeellistä :think2: Kumpa vielä löytyis usko..ja henkilökohtainen suhde Jumalaan.
systeri
 

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Syys 2012 10:17

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. (Gal.5:22)

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. (Joh.15:5)

Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan; sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä. (Jaak.1:19-20)
Herman
 

Re: Jumala rakastaa; rakasta Jumalaa

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Syys 2012 08:39

Joo...kyllä siihen täydellisyyteen tuntuu olevan vielä pitkä matka :? Mutta vanhurskaan polku on kuin aamurusko joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka... täytyy uskoa kun kerran Raamatussa luvataan :)
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa