Aloe vera

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Aloe vera

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Joulu 2012 22:29

Onko kukaan tutustunu Aloe vera juomaan tai siis käyttäny sitä? Mä oon nyt käyttäny sitä vajaan kuukauden siinä toivossa että sillä olis hyvää tekevä vaikutus vatsalle :)
Kokeilin hakea Raamatusta että esiintyykö siellä aloeta missään ja olihan siellä monessa kohtaa :)

4. Moos. 24:6
Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
Ps. 45:8
(45:9) Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
Sananl. 7:17
Vuoteeseeni olen pirskoitellut mirhaa, aloeta ja kanelia.
Laul. l. 4:14
nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
Joh. 19:39
Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
systeri
 

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 23. Joulu 2012 23:01

En ole kuin satunnaisesti käyttänyt Aloe Veraa ja jotain tietoa on siitä netissä, joskin ristiriitaista. Olisikin kiva tietää eksaktia tietoa sen mahdollisista terveys-/haittavaikutuksista. On sitä muistaakseni voidemaisessa muodossa käytetty auringonpolttamien ihovaurioiden luontaiseen hoitoon, ellen nyt sotke asioita - vanha, kun olen ja muisti pätkii :wise3: Mutta seuraavassa wikipedian 'tietopaketti', jonka todenperäisyydestä en mene takuuseen:

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4keaaloe
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Joulu 2012 00:01

*
Isäpuoleni on kehunut sitä Aloe Veraa koska lääkkeet on vienyt häneltä ruokatorven läpän ja elimistö on ollut herkkä vahvojen lääkkeiden takia. Hän sanoi minulle että se Aloe Vera auttaa ja rauhoittaa elimistöä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Joulu 2012 08:35

Kovasti wikipedias "ylistetään" aloeta terveysvaikutteisena :) , mutta mua askarruttaa just tuo siinä mainittu Aloiini :think2:
Tämä geeli jota käytän ei pitäisi sisältää aloiinia, mutta vaivaa vaan että miksi mulle tulee usein siitä päiväksi kuvottava olo, kun oon ottanu aamusta tuota "lääkettä"?
En oo ennemmin hoksannu että siitä sanotaankin, aloiini on mm oksetuslääkettä :shock:
Kun kysyin tämän firman edustajilta miksi tulee etova olo, niin he vaan vakuuttivat että joo silloin se tekee tehtäväänsä kun mahassa tuntuu??? onkohan näin :?
systeri
 

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 24. Joulu 2012 11:28

systeri kirjoitti:Kovasti wikipedias "ylistetään" aloeta terveysvaikutteisena :) , mutta mua askarruttaa just tuo siinä mainittu Aloiini :think2:
Tämä geeli jota käytän ei pitäisi sisältää aloiinia, mutta vaivaa vaan että miksi mulle tulee usein siitä päiväksi kuvottava olo, kun oon ottanu aamusta tuota "lääkettä"?
En oo ennemmin hoksannu että siitä sanotaankin, aloiini on mm oksetuslääkettä :shock:
Kun kysyin tämän firman edustajilta miksi tulee etova olo, niin he vaan vakuuttivat että joo silloin se tekee tehtäväänsä kun mahassa tuntuu??? onkohan näin :?


Niin, en tiedä, mutta eräs sukulaisnainen sanoi, että alussa hänellä tuli huono olo ja ihokin alkoi kukkimaan, mutta kuukauden käytön jälkeen oireet hävisivät. Vaiva, vaivat, johon hän Aloeta käyttää kuulemma ovat helpottaneet. Vaivoja hän ei eritellyt, enkä kysellytkään...Minulle ei ole tullut etovaa oloa kyseisestä juomasta silloin kun muutaman pullon kokeeksi sitä käytin, muttei myöskään sillä tuntunut olleen silloista oloa parantavaa vaikutusta. Nyt kun olen niin vanha jo :wise3: :lol: ja kaikenlaisia "kolotuksia ja kivistyksiä" on, niin tekisi mieli kokeilla, josko siitä olisi apua.

:pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Joulu 2012 18:45

On mullakin ollu kaikennäköistä vaivaa niin vatsa kuin lihas ja jännekipuja mutta nyt kun oon siirtyny täysin gluteiinittomalle ja lähes maidottomalle (jotakin siedän) dieetille ja koitan välttää myös sokeria niin on kyllä apua ollut.Ja ajattelin siirtyä vielä enemmän vhh dieetille.Vatsa on ollu hyväs kunnos muuten, lukuunottamatta tuota kuvotusta.
Aloeta aion kyllä myös jatkaa koska jotenkin uskon sen terveysvaikutukseen..kuten myös D-vitamiinia :)
systeri
 

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Joulu 2012 18:46

Antti Heikkilä vastaa melkein jokaisen vaivoihin ja kysymyksiin ,että jätä viljatuotteet ja mä uskon siihenkin :)
systeri
 

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 26. Joulu 2012 17:18

systeri kirjoitti:Antti Heikkilä vastaa melkein jokaisen vaivoihin ja kysymyksiin ,että jätä viljatuotteet ja mä uskon siihenkin :)


Kotimaisten viljatuotteiden poisjättö on varmasti ainakin keliaakikkojen suhteen yksi hoitokeino, mutta minä en ole niitä pois jättänyt (ei ole keliakiaa), enkä oikein tiedä, miksi niitä pitäisi pois jättää. Ja onko Antti Heikkilällä riittävästi asiantuntemusta ortopedina sellaista yleisluontoista ohjetta kenellekään antaa, jotta jätä pois viljatuottee....??? En ole kyseiseen lääkäriin tutustunut juuri, mutta hän taisi lanseerata karppauksen...??? Mitähän mieltä lienee Aloe Verasta :) ?
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Aloe vera

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Joulu 2012 21:52

Niin.Hän suosittelee mm näin, että jos sairastat jotain kroonista sairautta, jätä joksikin aikaa viljatuotteet pois ja kokeile onko apua ja ihmiset vastaavat hänelle että tästä on ollut apua..luultavasti ne ovat johtuneet suolistosta, jonka tilaa (läpäisevyyttä) ei aina välttämättä itse edes tiedä.Itse oon kokeillut jättää näitä viljoja ja maitoa pois jo pitkän aikaa, mutta aina välillä "retkahtanut" herkkuihin jolloin oireet ovat pahentuneet.Nyt kun oon välttänyt näitä muutaman kuukauden ajan tunnollisesti ,niin oireet ovat pysyneet poissa,enkä tarvitse edes lääkkeitä.
Viime viikolla sain kirjeen sairaalasta noitten aikaisempien tutkimusten perusteella ,että olis vahva epäilys chronin taudista...Heikkilä vakuuttaa että vhh dieetillä syntyy hyviä tuloksia kyseisen taudin hoidossa ja myös että
vitamiinit imeytyy paremmin kun jättää viljat pois...pakko uskoa sitä äijää :think2: :)
Mä oon harrastanu kausiluontoista "pullalla" ym:lla mässäilyä ja en yhtään ihmettele että Jumala sallis tämän sairauden mulle sen takia, että ymmärtäisin liikasyömisen synnin joka sairastuttaa ihmisen ja johtuu himosta.
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron