Profeetallinen uni

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 16. Joulu 2012 00:34

Haluan jakaa profeetallisen uneni kanssanne.

Kävelin kadulla jossa oli verivanoja, tie oli ihan veren peitossa. Maassa oli joku sanomalehti jonka nostin ja katsoin sitä. Lehdessä oltiin tieteellä ”todistettu”, ettei Jumalaa ja Jeesusta ole. Lehti oli kirjoitettu englannin kielellä, lehden alakulmassa luki BBC. Otsikko oli jotain ”There is no God” tms. Lehden kannessa oli joku harmaapäinen kuuluisa arvostettu mies puku päällä.

Siinä oltiin selitetty jostain fysikaalisesta ulottovuudesta ettei ole mahdollista että taivas, helvetti ja Jumala ovat olemassa ja evoluutioteoria oltiin osoitettu muka oikeaksi. Ihmiset alkoivat tehdä enemmän syntiä kun eivät enää pelänneet mitään.

Kaikki uskonnolliset tavarat ja esineet oli heitetty roskiin. Se uutinen oli valetta mutta se vähensi uskovien määrää lähes olemattomiin. Lehdessä oltiin valehdeltu ihan tietoisesti. Uskonnoista haluttiin eroon koska niiden nähtiin olevan yhteiskunnan kehityksen jarruna (moraalikysymykset kuten abortti, homous, transut, erilaisuuden hyväksyminen, uskonnoista aiheutuvat kahakat, sodat ja muut ongelmat).

Lehden kannessa oleva kuuluisa tiedemies oltiin palkattu keksimään siihen jotain, hän oli selittänyt asiat tosi vakuuttavan kuuloisesti ja tieteellisesti siinä. Uskovatkin olivat uskoneet ja luopuneet uskosta. Kirkot, seurakunnat ja kaikki uskonnollinen toiminta oltiin lopetettu kaikkialla. Jotain dokumentteja oltiin tehty evoluutioteorian oikeaksi todistamisesta ja tiedemiehet olivat ”todistaneet” ettei Jumalaa ole ja että se on vain ihmisen keksintö ja uskonnolliset ilmiöt johtuvat plasebo-vaikutuksesta.

Ei tule tapahtumaan vielä elinaikanamme, mutta silti on mielestäni tärkeää saada tämä tietoon.


Selvennys: Siis näyssäni ei suoraan sanottu, että tämä tapahtuisi vasta elinaikamme jälkeen. Mutta päättelin näkyni perusteella että tämä tapahtuisi pidemmän ajan päästä, sillä lehdessä esitetty tieteellinen teoria vaikutti siltä, ettei sellaista teoriaa osattaisi selittää vielä aikoihin.

Nykyään uskonnollinen toiminta on sen verran voimissaan vielä tässä maailmassa, että menee kauan ennen kuin se se vähenee olemattomiin määriin, kuten lehdessä kerrottiin.

Uskonnollinen toiminta oli jo valmiiksi siinä näyssä heikompaa kuin nykyään, se lehti ikään kuin oli viimeinen "kuolinisku". Lehdessä kerrotun teorian takia viimeisetkin uskovat luopuivat uskosta. (Eivät kaikki tietenkään, mutta monet). Tällainen maailmanlaajuinen uskonnollisuuden loppuminen vie ehdottomasti paljon aikaa, eikä voisi tapahtua hetkessä vielä nykypäivänä.
Viimeksi muokannut Hipsunen päivämäärä 17. Joulu 2012 21:42, muokattu yhteensä 5 kertaa
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Joulu 2012 18:06

Se uutinen oli valetta mutta se vähensi uskovien määrää lähes olemattomiin.


Tuosta tulikin mieleen pari Raamatunkohtaa...

Luuk. 12:32 kirjoitti:Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.


Luuk. 18:8 kirjoitti:Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"


Uskonnoista haluttiin eroon koska niiden nähtiin olevan yhteiskunnan kehityksen jarruna (moraalikysymykset kuten abortti, homous, transut, erilaisuuden hyväksyminen, uskonnoista aiheutuvat kahakat, sodat ja muut ongelmat).


Tällaista ajattelua esiintyy nykypäivänäkin jo. Internetissä olen huomannut esim kuinka uskontoja haukutaan ja ajatellaan että ne ovat hidastaneet ihmiskunnan kehitystä ja että ilman niitä olisimme paljon kehittyneempiä...

Lehdessä oltiin valehdeltu ihan tietoisesti.

Lehden kannessa oleva kuuluisa tiedemies oltiin palkattu keksimään siihen jotain


Jotenkin en oo yllättyny. Jumalaton paha maailma haluu kaikin keinoin saada ihmiset luopuun uskosta, vaikka valheen keinoin :(
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 18. Joulu 2012 10:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 16. Joulu 2012 19:04

Joo, totta.
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Joulu 2012 11:11

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja Janne » 17. Joulu 2012 13:19

Ei tule tapahtumaan vielä elinaikanamme, mutta silti on mielestäni tärkeää saada tämä tietoon.


Rauhan tervehdys.

Ihan lyhyesti. Tuo profetaallinen uni voi pitää paikkaansa, sen tietää yksi Herra, en minä, mutta koen tuosta viimeisestä lauseesta että se ei ole Herrasta. Lisäksi tuo viimeinen lause on vielä ristiriidassa raamatun ilmoituksen kanssa Herran tulemuksesta, joten uskon että se ei pidä paikkaansa ainakaan siinä mielessä, että Herra olisi sen ilmoittanut.

Markus 13
28 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
29 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
34 On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Jumalan sana sanoo selvästi että, meidän täytyy valvoa joka päivä. Jos nyt tietäisimme että Herra ei tule meidän elinaikanamme, Herran työ pysähtyisi kuin seinään.
Syy siihen että Jumalan työ edistyy, on kautta aikain ollut siinä että Herra tulemusta on odotettu tapahtuvan minä päivänä tahansa.
Syy siihen miksi emme tiedä Herran tulemuksen päivää on siinä, että seurakunta pysyisi koko ajan valppaana ja valmiina lähtemään.
Jumala on rakentanut viisaudessaan ja täydellisyydessään hienon "systeemin" joka on taannut sen että seurakunta on pysynyt valppaana koko historian ajan.

Me emme saa ajatella että Herran tulemus on jossain kaukana tulevaisuudessa, vaan meidän on oltava valmiina siihen että Herran tulemus voi olla tänään.

Matteus 24
46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Pyydänkin Hipsunen vielä sinulta että koettelet tuon näyn uudestaan Herran ja Herran sanan edessä, ja varsinkin tuon viimeisen lauseen. Kaikki mikä on Herrasta kestää useammankin koettelun.

Jumalan siunausta sinulle Hipsunen ;gladly:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Joulu 2012 18:59

Miten teidän mielestä pitäisi suhtautua... jos on saanut jonkin tiedon jostakin esim. nyt Jeesuksen tulemuksesta jotain... onko ne henkilökohtaisia? Vai tulisiko tuoda seurakunnalle miten? Tämä ei ole uni, mutta eräs tapahtuma, joka on hyvin hyvin erikoinen... jos valotan hiukan.. olin eräässä hoitokodissa virossa auttamassa siis virolaisia potilaita ja siellä pari mummoa siis (osasin vain ihan perussanastoa kuten "minun nimeni on jne"...) yhtäkkiä alkoi puhua niin, että ymmärsin kaiken ja siihen liittyi uskonasioita ja muutakin elämääni liittyvää... yksi asia toteutui niinkuin se mummo sanoi... toinen mummo kertoi jotain Jeesuksen tulemukseen liittyvää... ja se ei tietenkään ole toteutunut vielä, koska se kertoi pidemmälle tulevasta asiasta... mutta onko tällaiset asiat henk.kohtaisia... olen yleensäkin aika varovainen näistä puhumaan tai kertomaan... enkä näitäkään asioita kellekään muulle ole sanonut kuin miehelleni.
lonelyrider
 

Re: Profeetallinen uni

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 17. Joulu 2012 21:02

Janne kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan vielä elinaikanamme, mutta silti on mielestäni tärkeää saada tämä tietoon.


Rauhan tervehdys.

Ihan lyhyesti. Tuo profetaallinen uni voi pitää paikkaansa, sen tietää yksi Herra, en minä, mutta koen tuosta viimeisestä lauseesta että se ei ole Herrasta. Lisäksi tuo viimeinen lause on vielä ristiriidassa raamatun ilmoituksen kanssa Herran tulemuksesta, joten uskon että se ei pidä paikkaansa ainakaan siinä mielessä, että Herra olisi sen ilmoittanut.

Markus 13
28 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
29 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
34 On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Jumalan sana sanoo selvästi että, meidän täytyy valvoa joka päivä. Jos nyt tietäisimme että Herra ei tule meidän elinaikanamme, Herran työ pysähtyisi kuin seinään.
Syy siihen että Jumalan työ edistyy, on kautta aikain ollut siinä että Herra tulemusta on odotettu tapahtuvan minä päivänä tahansa.
Syy siihen miksi emme tiedä Herran tulemuksen päivää on siinä, että seurakunta pysyisi koko ajan valppaana ja valmiina lähtemään.
Jumala on rakentanut viisaudessaan ja täydellisyydessään hienon "systeemin" joka on taannut sen että seurakunta on pysynyt valppaana koko historian ajan.

Me emme saa ajatella että Herran tulemus on jossain kaukana tulevaisuudessa, vaan meidän on oltava valmiina siihen että Herran tulemus voi olla tänään.

Matteus 24
46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Pyydänkin Hipsunen vielä sinulta että koettelet tuon näyn uudestaan Herran ja Herran sanan edessä, ja varsinkin tuon viimeisen lauseen. Kaikki mikä on Herrasta kestää useammankin koettelun.

Jumalan siunausta sinulle Hipsunen ;gladly:


Anteeksi, ilmaisin tuon viimeisen lauseen väärällä tavalla. Siis näyssäni ei sanottu suoraan, että tämä tapahtuisi vasta pitkän ajan päästä, elinaikamme jälkeen. Mutta päättelin näkyni perusteella, että se tapahtuisi vasta vähän pitemmän ajan päästä. Kirjoitan tästä aloitusviestiini.

Ja kiitos, Jumalan siunausta myös sinulle. : )
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron