The Voice of Finland!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

The Voice of Finland!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Joulu 2012 11:49

Sain sydämelleni tehdä evankelioivan kirjoituksen nimeltään The Voice of Finland.

Kirjoitus on sivullani:

http://www.kotipetripaavola.com/voiceoffinland.html

Tarkoitus on tehdä ehkä vielä muutama samantyylinen evankelioiva kirjoitus, mutta eri aiheista.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: The Voice of Finland!

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 14. Joulu 2012 18:05

Rauhaa!

Taitaa olla kyseinen tv-ohjelma aika suosittu, siis Voice of Finland. Se on hyvä kirjoitus evankelioimismielessä "Voice for Finland" and all people of the world who do not believe in Jesus. Jeps, enkku on hukassa :cool: , mutta pistin FB:ssa jakoon ja profiilistanikin meni jakoon. En ole nyt 'vauvakiireiden' vuoksi oikein ehtinyt olla netissä ollenkaan ja kirjoitella ylipäätään mitään muutoin kuin kiireellä ja silloin ei hyvä tule.

Siunausta kaikille foorumilaisille :pc: :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: The Voice of Finland!

ViestiKirjoittaja tadetski » 05. Tammi 2013 01:16

Menee kyllä hieman sivu aiheen, mutta laitan tänne kysymyksen jos se sallitaan. Voi poistaa jos ei ole sopiva kysymys.

Katselin tänään kyseistä ohjelmaa ja taas heräsi kysymys : Miksi homous, varsinkin miehestä näkyy niin selvästi ulospäin? Mikä sen saa aikaan? Kyseinen laulaja josta puhun viestitti sitä jo ennekuin sanoi yhtään sanaa. Samankaltainen tunne tuli myös yhden naispuolisen tukijoukosta. Hän oli nainen, mutta jotenkn vähän miesmäinen.

Olen tätä aiemminkin siis miettinyt. Vai eikö suuntautuminen kenenkään muun mielestä näy ulospäin mitenkään? Toki tiedän pari miestä joita olen luullut homoiksi, mutta ilmeisesti ovatkin heteroita kutenkin. Näistä henkiöistä siis asia vaan näkyy jotenkin ennenkuin tulee mitenkään ilmi.
tadetski
 
Viestit: 41
Liittynyt: 28. Joulu 2010 23:53

Re: The Voice of Finland!

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 05. Tammi 2013 04:20

Seurasin viime kaudella Voice on Finlandia... Se ei poikkea kovin paljon musiikinpiireissä toimivassa työhaastattelusta/ testeistä. Kaupunginorkestereihin valitaan soittajat koesoiton perusteella. Usein soitetaan verhon takana, jolloin naamakerroin ei vaikuta. Kun soittaja otetaan työhön, tällä on muutaman kuukauden koeaika, jonka aikana selviää, käykö hän kyseiseen sektioon (soitinryhmään) soittajaksi, toimiiko tiimihenki jne. Jos haet jotain työpaikkaa, menet työhaastatteluun ja sinut valitaan, jos olet siihen kyseiseen työtehtävään paras ja sopivin. Työpaikassakin on tietty koeaika, ja jos opit työsi ja selviydyt siitä tarpeeksi hyvin, sinut vakinaistetaan (tai millaisella sopimuksella työ tehdäänkään).

TV:ssä tästä on tehty ponnahduslauta laulajille, ja se on viihdettä. Kilpailu koulii ihmistä, kehittää keskittymiskykyä, moni ylittää oman esiintymispelkonsa jne. Voice of Finland -ohjelmaan on nauhakarsinta, jolloin tuotantotiimi on tehnyt tietyn jaon siitä, kenessä on potentiaalia alalle. Tämä on armollisempi keino kuin Idols, josta kaikki epäonnistumisetkin näytetään TV:ssä. Musiikki alana on vain yksinkertaisesti naaman näkymistä TV-ruudussa ja livetilanteessa olemista. Se, että ihmisiä valitaan jatkoon äänen perusteella, ei tee siitä huonoa formaattia. Valitaan ihmisiä eri työtehtäviin sopivuutensa perusteella. Laulajalle ääni on kohtalaisen tärkeä työkalu...

Mitä sitten ne, jotka epäonnistuvat? Ensinnäkin: se kasvattaa, jos palaute on ollut asiallista. Toiseksi: joillakin on täysin epärealistiset luulot itsestään. Esimerkiksi kun koko suku on kehunut uutta tenavatähteä, ammattilaisen mielipide voi olla murskaava vaikka vain sanottaisiin "Sinussa on ainesta mutta olet liian nuori. Harjoittele ja tule parin vuoden päästä uudestaan". Olen itse epäonnistunut livetilanteissa monta kertaa, kuullut ja antanut palautetta. Ensin se harmittaa, mutta aina siitä oppii jotain. En tiedä, millaisessa pilvilinnassa osa uskovista elää. Elämässä tulee tappioita ja voittoja - niin hengellisessä elämässä kuin ajallisessakin. Toki Jeesus Kristus on lopulta aina voittaja, ja silloin pieleen mennyt työhaastattelukin tai Voice of Finland asettuu oikeisiin mittasuhteisin. Ja ei kilpailu ole väärin. Tietyssä mielessä se ajaa ihmisiä parantamaan tuloksiaan.

Tadestkin kysymykseen:

En nähnyt kyseistä jaksoa, mutta yritän vastata jotain.
Jokaisessa ihmisessä vaikuttaa joku henki (joko Jumalan, ihmisen oma langennut liha tai Saatanan riivaajahenki). On ihminen sitten langenneessa tilassa tai Saatanan riivaama, hän on kadotuksen alla. Vain Jeesuksen Kristuksen vastaanottanut ihminen on matkalla pelastukseen ja iankaikkiseen elämään!

Henki ilmenee aina ulospäin jollain tavalla. Henget voivat puhua, näyttäytyä tai mitä tahansa. Esimerkiksi kerran Jumala näytti minulle ihmisen, jonka puolesta rukoilla. Tuo ihminen on aina ulospäin iloinen ja melko positiivinen, siististi pukeutuva ja hillitysti meikkaava nainen. Kaikin puolin ulkoisesti kaikki siis ok - mutta ei sisäisesti. Olin rukoillut hänen puolestaan säännöllisesti. Myöhemmin tämä nainen istui eräässä tilaisuudessa edessäni. Rukoilin mielessäni hänen puolestaan. Yhtäkkiä nainen kääntyi katsomaan taakseen ja tuijotti suoraan silmiini. Paha henki hänessä kääntyi tuijottamaan uhkaavasti suoraan minua silmiin kuin sanoakseen "Tätä ihmistä et saa". Näitä tilanteita voi tulla eteen tai olla tulematta. Suosittelen rukoilemaan ja anomaan henkien erottamisen lahjaa, koska vain Jumala voi ohjata sinut totuuteen. Tuosta kyseisestä naisesta eräs uskova ihminen antoi "hyvän lausunnon", kunnes eräänä päivänä ilmoitti tämän naisen eronneen ja jättäneen perheensä. Ei tämän uskovan tarvinnut sitä minulle kertoa, koska kyllä tiesin, mitä paha henki saa ihmisessä aikaan.

Unohda stereotypiat siitä, millainen on homo ja millainen hetero. Unohda ennen kaikkea stereotypiat siitä, millainen tulee "kunnon miehen" ja "kunnon naisen" olla. Jumala on luonut meistä jokaisesta erilaisia persoonia. Itse olen jossain asioissa erittäin vahva ihminen, ja se häiritsi minua ennen kuin ymmärsin sen olevan Jumalan minulle antama luonteenpiirre. Kaikki eivät pukeudu samalla tavalla, vaikka eläisivät kuinka lähellä Jumalaa. Voin vaikka lähes inhota jotain naistenvaatetta, mitä joku toinen nainen voi pitää viehättävänä. Se voi näyttää jopa hyvältä tämän toisen naisen päällä, mutta minä tuntisin itseni vaivautuneeksi. Olen aina ollut hieman ronski, vähän "jätkä", vaikka toisaalta taas naisellinen. Minun ei tarvitse kantaa murhetta siitä, että en osaa tehdä kaikkia "naisten töitä", koska se ei ole kutsumukseni. Anoppini kitkee meidän pihassa kukkapenkit, koska a) minua ei kiinnosta b) hän kiinnittää niihin huomiota. Enää en anna kenenkään ulkopuolisen ihmisen määritellä persoonaani. Kun on Jumalan kanssa välit hyvä, persoonakin muokkautuu kyllä sellaiseksi, millaiseksi Jumala sen haluaa olevan. Ja Jumalalle on täysin sama, minkä värisen paidan puen päälleni.

Helposti maskuliininen nainen leimataan lesboksi ja feminiininen mies homoksi. Minulle tuli yksi työkaveri, joka oli todella feminiini mies. Ensiksi se hämmensi minua ennen kuin tajusin (kysymättä), ettei tämä ole homoseksuaali. Luoja on luonut meistäkin erilaisia. Kaikki eivät siis ole homoseksuaaleja, vaikka "vaikuttaisivat" siltä. Toisaalta joistain homoseksuaalisuus näkyy ulospäin. Mielestäni suurempi ongelma kuin homous (jota en halua lainkaan vähätellä syntinä!) on sukupuolenvaihdosleikkaukset. Ihmiset elävät niin ulkona itsestään tai ovat niin Saatanan eksyttämiä, että alkavan nähdä itsensä toisen sukupuolen edustajana. Äärimmäisyyksiin vietynä Jumalasta erossa ollessa joku voi vaihtaa sukupuolta tai muulla keinoin manipuloida itseään vahvasti. Jotkut toimenpiteet ovat peruuttamattomia.

On myös ihmisiä, jotka eivät ole homoja, mutta pyrkivät käyttätymään esimerkiksi huonon itsetunnon vuoksi erilailla ja se sekoitetaan homouteen. Esimerkiksi mies yrittää olla kiltti ja kaikille mieliksi, ettei aiheuttaisi harmia. Hänellä hieman ääni hiljenee ja korkeus muuttuu, jolloin saatetaan ajatella homoksi. Tämä on eri asia kuin olla homo - vaikka molemmat näyttävät ulospäin muistuttavan toisiaan.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron