Hypnotisoija linnan juhlissa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Joulu 2012 13:58

Itse olen aikaisemmin harrastanut näitä temppujen tekemistä ja esiintynytkin jonkinverran. Jostain syystä en tällähetkellä halua harjoitella taikka esiintyä, vaikka en suoranaisesti tarkkaa syytä välttämättä sille osaakkaan kertoa.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Joulu 2012 14:00

Janne kirjoitti:Mitä mieltä olette yleensäkkin taikatempuista eli silmänkääntötempuista, eli onko niiden tekeminen syntiä ?
Nyt puhun pelkästään siis näistä tempuista ilman mitään muita lisukkeita, kuten hypnoosia, psygologiaa, "taikuutta" ym. Siis pelkistä tempuista.

T: janne :cool:


Siis tämä on minun ajatus, että en tiedä osaanko luokitella synniksi, minkä mittakaavan juttu olisi se, että se yhtäkkiä pamahtaisi synniksi... että jos tekee korttitempun kaverille niin onko se olematta synti, jos kerran isompi juttu, jossa koko kansa jäynäytettäisiin, olisi synti? Tuleeko asiasta synti, jos ei kerro totuutta ja antaa ymmärtää asian olevan ns. henkivoimien tai hypnottisten kykyjen tai telepatian aikaansaannosta, jos kuitenkin taustalla on jokin muu trikki.

Joka tapauksessa, kaikki ei ole hyväksi ja uskovan varmasti olisi pienemmässäkin määrin pyrittävä elämään elämää, joka on sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa ja sellaisten asioiden kanssa, jotka ovat pyhiä. Se on vähän kuin monien muidenkin asioiden kanssa, ei ole esim. hyväksi lukea horoskooppejakaan(jos niitä tekee mieli lukea, niihin jollainlailla tieten uskoo kuitenkin)... tämä aika on vaikea elää, paljon tulee tuutista monenlaista, joita emme osaa ajatellakaan välttämättä sellaisiksi, jotka vievät meitä pois päin Jumalasta.
lonelyrider
 

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja Minä vain » 08. Joulu 2012 14:43

Janne.

:Mitä mieltä olette yleensäkkin taikatempuista eli silmänkääntötempuista, eli onko niiden tekeminen syntiä ?
Nyt puhun pelkästään siis näistä tempuista ilman mitään muita lisukkeita, kuten hypnoosia, psygologiaa, "taikuutta" ym. Siis pelkistä tempuista.

T: janne :cool:


Itse olen sitä mieltä, että mihin niillä pyritään, se määrittelee onko se oikein vai väärin.
Jos koittaa todistaa maailmalle että tämä varmasti on nyt voimaa, vaikka ei olekaan ja tahdotaan saada kaikki uskomaan siihen ja johdatetaan ihmistä etsimään tätä voimaa, niin se on eksyttämistä.
Mutta se täytyy tehdä vakuuttavasti, joten tämän tulee tehdä se täysin, eikä paljastaa yhtään mitään, että yksikään juttu olisi temppu vaan pitää kiinni siitä että se on voimaa.
Eli valehdella alusta loppuun asti.
Näin he voivat pitää uskottavuuden, mutta jos he puhuvat tempuista ja ovat viihdealalla töissä, niin he eivät ole eksyttäjiä vaan viihdyttäjiä.
Se on heidän työnsä ja se on myös hyväksi ihmisille, että he näkevät millaisiin temppuihin ihminen pystyy, jottei kaikkea niellä tuosta vain.

Toista on silloin kun jokin esim. uskonnon edustaja tulee, tekee temppuja Jumalan nimissä, Jeesuksen nimissä, sanoen sen olevan Jumalan voimaa.
Sanovat olevansa jokin esim. "odotettu messias" voideltu, apostoli tms. ja tekevät temppunsa vääryydellä eli valheella valehtelevat ihmisille, tämä on todellista eksytystä.

Esimerkiksi otan jotkut show pastorit jotka "pidentävät lyhyitä jalkoja" tekevät tämän tempun Jumalan nimissä, Jeesuksen nimissä, vaikka se on vain trikki.
Tai "profetoivat" vaikka heillä on jo tietoa esim. rukouspyyntöjen kautta ihmisistä.
Tämä on vääryyttä ja Jumalan nimen tahrimista, Jumala ei tee temppuja vaan Aitoja Ihmeitä.

He voivat yrittää puolustaa itseään tällä:
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Mutta kuten sanottu, eksytys tulee ja on jo tullut ja se tulee kristittyjen kautta, sillä kristityistä he ovat lähtöisin.
Eihän se muuten eksytys olisi jos voisi luottaa kaikkiin kristittyihin.
Vääryydellä koittavat kirkastaa Jumalaa, vaikka tahtovatkin todellisuudessa vain kirkkaita kolikkoja kolehteihinsa.
He teoillaan alentavat Jumalaa ja Jeesuksen nimeä, mutta korottavat pankkitiliään ja kukkaroaan.

Mutta alleviivattu kohta osoittaa, että vääryydellä tehty tuomitaan vääryytenä.
Minä vain
 

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja Eetu » 08. Joulu 2012 14:58

vaisuliini kirjoitti:
Eetu kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=RtcMv81i8lA

Kohdassa 3.36 näkyy 666-käsimerkki.


Tarkistin eikä sitä ole mitä luulit. :)


Onko se sitten vain se tavallinen ok-merkki? Ei nimittäin Kanervalla mennyt kaikki ok kun kanveesiin meni ;)
Eetu
 

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2012 12:50

*
Tänään törmäsin lohdulliseen aiheeseen mitä David Wilkerson kirjoitti niin haluaisin laittaa tänne niin meillä ei ole mitään pelättävää. https://web.archive.org/web/20121030070 ... node/20174

Siinä lukee "tule piiloon siipieni suojaan". Niin minulle tuli mieleen mitä minulle tapahtui ja siinä tapauksessa kerron omasta kokemuksestani. Sinä iltana en huomannut että kynttilät oli minun yöpaidan hihan alla.
Siten minä näin siiven, valkoisen siiven joka suojasi kasvoni ja tunsin kuumuuden... Huomasin että yöpaita muutti mustaksi. Olin hämilläni ja ihmettelin... Ja sit katsoin kynttilöitä ja tajusin että ne oli minun yöpaidan hihan alla.
Yöpaita oli herkästi syttyvä kangas niin siksi se nopeasti paloi mutta en sitä huomannut. Vain huomasin vain enkelin siiven joka suojasi kasvoni.

Myöhemmin luin Psalmin ja yksi kohta pisti simmuun.
Ps. 91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
Kyllä se pitää paikkansa, aina minun kohdallani :D

Eetu, joo vaikka "loistava" :)
Se mitä Nora teki käsillään, näyttää manaukselta - kutsuvasti henkimaailman kanssa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2012 13:26

*
Minä luin äsken minun uutta Raamattua. Huomasin eri käännöksen.

Ps. 91:4 Sulillaan hän suojaa sinua, hänen siipiensä alla sinä saat turvan. Hänen totuutensa on kilpi ja suojus. (Raamattu Kansalle)

4 Hän sulillansa sinua varjoo, ja sinun turvas on hänen siipeinsä alla: hänen totuutensa on keihäs ja kilpi; (Biblia)

:roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Joulu 2012 13:53

Pitäiskö näissä olla jotain eroa?
systeri
 

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja JHK » 10. Joulu 2012 16:01

http://www.is.fi/linnanjuhlat/art-2000000565700.html luonnolliset selityksen linnanjuhlien "taikatempuille".
JHK
 

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja Janne » 10. Joulu 2012 18:08

Niin ajattelin näistä "taikatempuista" siis esim. sitä, että onko mielestänne sellainen väärin että joku lapsi tai aikuinen tekee näitä silmänkääntötemppuja, esim. kotona omalle perheelleen ilman mitään sen kummempaa mystiikkaa.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Hypnotisoija linnan juhlissa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Joulu 2012 22:05

Minun Raamattuni (33/38) sanoo samalla tavalla kuin Raamattu Kansalle, eli: "..hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus (Ps.91:4)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 35 vierailijaa

cron